Kirjoittaja Aihe: kuopiossa mitään?  (Luettu 6182 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
kuopiossa mitään?
« : 19.08.05 - klo:22:51 »
Hei!
Olen nyt syksyllä aloittelemassa opintoja Kuopiossa ja olisi kiva saada tietää, että onko Kuopiossa minkälaista heränneitten toimintaa? Olen itse vasta vähän aikaa tutustunut herännäisyyteen ja en ole vielä päässyt oikein sisään, niin olisi kiva saada tietää ja tutustua paremmin...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa minni

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Kuopion opiskelijatoiminta
« Vastaus #1 : 22.08.05 - klo:07:28 »
Kuopiossa on Heränneiden ylioppilaskoti, osoitteessa Kuninkaankatu 22. Siellä järjestetään seuroja kuukausittain.
Kuopion alueyhteyshenkilö Aino Kellokummulta (050 351 0450, sankar@suomi24.fi) voi tiedustella Kuopion körttikodin seuroista ja muista alueen seuroista ja tapahtumista lisää.
Muistattehan myös Ruskaretken Aholansaaressa 6-9.10. Ruskaretki on opiskelijoille ja työikäisille tarkoitettu talkoo/yhdessäololeiri Nilsiän Aholansaaressa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: Kuopion opiskelijatoiminta
« Vastaus #2 : 22.08.05 - klo:15:41 »
Lainaus käyttäjältä: "minni"
Muistattehan myös Ruskaretken Aholansaaressa 6-9.10. Ruskaretki on opiskelijoille ja työikäisille tarkoitettu talkoo/yhdessäololeiri Nilsiän Aholansaaressa.

Äiti ja isä tapas sielä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: kuopiossa mitään?
« Vastaus #3 : 21.08.10 - klo:09:47 »

Vaikka mitä, esim. tänään tämä:

Salvat 1701

Alavan kirkko
Keihäskatu 5B 70620 Kuopio

21.08.10 klo 19:00


Puijon kamarikuoro esittää Jaakko Mäntyjärven tiivistunnelmaisen ”Salvat 1701” –teoksen Alavan kirkossa lauantaina 21.8. klo 19:00 alkaen.

”Salvat” on vuoden 1701 virsikirjan teksteihin ja muihin aikalaislähteisiin perustuva dramatisoitu kertomus elämästä Suuren Pohjan sodan jälkeisessä, ruttotaudin raatelemassa Suomessa. Puijon kamarikuoro on aiemmin esittänyt teosta muun muassa vuoden 2006 Valtakunnallisilla Kirkkomusiikkijuhlilla erinomaisin arvosteluin. Klassiseen ja kirkkomusiikkiin profiloitunut kuoro tuo koskettavan virsidraaman nyt ensimmäistä kertaa Alavan kirkkoon.. Laulusolisteina kuullaan sopraano Tintti Tinkalaa sekä tenori Heikki Hattusta. Puherooleissa esiintyvät Olavi Hautsalo ja Pekka Vapaavuori. Teoksen johtaa Puijon kamarikuoron johtaja Outi Keskisipilä.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: kuopiossa mitään?
« Vastaus #4 : 21.08.10 - klo:09:48 »

Ja siis parin viikon päästä nämä:

4.-5.9.2010 Maakunnalliset seurat Kuopion tuomiokirkkoseurakunnassa;

la 4.9. klo 18 alkuseurat Tuomiokirkossa, klo 19.30 seurat Keskusseurakuntatalolla,
su 5.9. klo 10 messu Tuomiokirkossa (saarna Simo Juntunen, virsikuoro avustaa),
ruokailu Keskusseurakuntatalolla ja klo 12.30 paikallisosaston 60-vuotisjuhla
ja kahvin jälkeen päätösseurat klo 14.30
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: kuopiossa mitään?
« Vastaus #5 : 21.08.10 - klo:10:12 »
Vaikka mitä, esim. tänään tämä:

Salvat 1701

Alavan kirkko
Keihäskatu 5B 70620 Kuopio

21.08.10 klo 19:00


Puijon kamarikuoro esittää Jaakko Mäntyjärven tiivistunnelmaisen ”Salvat 1701” –teoksen Alavan kirkossa lauantaina 21.8. klo 19:00 alkaen.


HUOM! Nyt muuten huomasin että tässä tänne liittämässäni ilmoituksessa kellon aika on 19 ja esim. Kirkko ja koti -lehdessä se on klo 18, srk:n sivuilla taas klo 19 :017:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: kuopiossa mitään?
« Vastaus #6 : 21.08.10 - klo:21:09 »
Vaikka mitä, esim. tänään tämä:

”Salvat” on vuoden 1701 virsikirjan teksteihin ja muihin aikalaislähteisiin perustuva dramatisoitu kertomus elämästä Suuren Pohjan sodan jälkeisessä, ruttotaudin raatelemassa Suomessa. Puijon kamarikuoro on aiemmin esittänyt teosta muun muassa vuoden 2006 Valtakunnallisilla Kirkkomusiikkijuhlilla erinomaisin arvosteluin. Klassiseen ja kirkkomusiikkiin profiloitunut kuoro tuo koskettavan virsidraaman nyt ensimmäistä kertaa Alavan kirkkoon.. Laulusolisteina kuullaan sopraano Tintti Tinkalaa sekä tenori Heikki Hattusta. Puherooleissa esiintyvät Olavi Hautsalo ja Pekka Vapaavuori. Teoksen johtaa Puijon kamarikuoron johtaja Outi Keskisipilä.


Klo 19 oli oikea aika ja kyllä oli hy-vä  :eusa_clap:

Olin nähnyt sen jo Kirkkomusiikkijuhlilla 2006 mutta erityisesti nyt se teki vaikutuksen. Oli helppoa ja sujuvaa seurata esitystä kun oli sanat. Ilman niitä ei olisi pysynyt mukana vanhassa kielessä. Huikeaa veisuuta ja ilman säestystä. Ainoa huono asia oli se että ois tehnyt mieli veisata mukana - tunnustan, vähän veisasinkin  :) Mut ihan hiirenhiljaa..
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Huomenna konserttiin!
« Vastaus #7 : 29.10.11 - klo:19:06 »
Konsertti  Kuopion tuomiokirkossa Aholansaaren hyväksi

sunnuntaina 30.10.2011 klo 15.00



Tervehdyssanat
Siionin virsi 173

Lapinlahden Vesilinnut

Ilpo Rannankari, laulu, Anu Pulkkinen, urut

Anu Pulkkinen, urut

Kuopion virsikuoro, johtaa Anni Pesälä

Ilkka Raninen, sello

Kiitospuhe, Aholansaaren vs. toiminnanjohtaja Eero Myrskykari
Siionin virsi 273


Ohjelma 10 euroa

Olet sydämellisesti tervetullut  :)
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Päivän konsertti
« Vastaus #8 : 30.10.11 - klo:18:43 »

oli oikein hyvä. Mitä nyt loppuvirressä tuli aikamoinen moka. Oli tarkoitus veisata Herraa hyvää kiittäkää niekuilla ja kaiketi ilman säestystä, niin kanttori pistikin urut pauhaamaan ja a-sävelmällä  :018:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän konsertti
« Vastaus #9 : 30.10.11 - klo:19:03 »
oli oikein hyvä. Mitä nyt loppuvirressä tuli aikamoinen moka. Oli tarkoitus veisata Herraa hyvää kiittäkää niekuilla ja kaiketi ilman säestystä, niin kanttori pistikin urut pauhaamaan ja a-sävelmällä  :018:



Osanottoni urkurille kömpelyydestä. Meillä oli kuukausi takaperin suntio laittanut kyläkirkossa 332:n perään b-kirjaimen ettei asiasta ole mitään epäselvää. Kirkossa meillä käytettiin siinä b ,kuten virressä Koska valaissee kointähtönen 361
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Päivän konsertti
« Vastaus #10 : 30.10.11 - klo:19:17 »
Huomasin juuri että konsertin ohjelmassakin on virhe; loppuvirreksi oli näköjään painettu SV 273, vaikka Herraa hyvää kiittäkää on SV 279. No, sanat oli kuitenkin painettu ohjelmalehtiseen, joten veisattava virsi oli kaikilla tiedossa. Ihmiset vilkuilivat toisiinsa kun yllättäen kajahtikin ei-toivottu sävel.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)