Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin televisiosta 8. osa  (Luettu 51836 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #90 : 02.04.17 - klo:12:08 »

Kattelin sodan murtamat, kun siinä tää yksi tyttö joka siellä selitteli isänsä traumoista on vanha tuttu.
Aika erikoista, että niidenkin isät kun ovat sodanjälkeistä sukupolvea oireilivat isiensä pahoinvoinnin takia ja jopa tähän nyky sukupolveen asti on heijastumia sodasta.
Tik toc.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #91 : 12.04.17 - klo:11:03 »
Huomasin että minunkin tv.ssani näkyy uusi "ilmais"kanava National Geographic. Tämän viikon keskiviikkona ja torstaina klo 21 sieltä tulee kaksiosainen "Jeesuksen murha", en tiedä yhtään millainen mutta ajastin tallentamaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #92 : 17.04.17 - klo:17:38 »
Hei

Katsoikohan kukaan eilen iltapäivällä kutoselta tullutta ohjelmaa, jossa joku tutkijalääkäri yritti selvittää Jeesuksen todellista kuolinsyytä. Ohjelmahan ei sinänsä kovin ihmeellinen ollut (pinnallinen ja suorastaan makaaberi), mutta minulle siitä jäi mieleen jotain, jota en ollut ennen tiennyt. Ihmisen ns. pelastumisen kannaltahan kuolinsyyllä ei ole mitään merkitystä.

Tel Avivin yliopistossa säilytetään Jeesuksen ajoilta peräisin olevia todisteita ristiinnaulitsemisista. Yhdessä menee naula kantapään läpi ja kaksi on kämmenselistä, joissa myös on naulat. Ihmiset siis naulattiin ristiin kantapäistä ja jalat erillään. Kirkkotaiteessa kuvaus on aina jalat yhdessä. Lisäksi kämmenselistä eikä vastapuolelta kämmeniä. Jeesus olisi ohjeman mukaan kantanut vain ristin poikkipuuta, joka painoi 40kg? Olen luullut, että koko ristiä. Jeesus oli myös Pilatuksen luona lyömisen ja ruoskimisen jäljiltä niin huonossa kunnossa, että kaatui Via Dolorosalla kolmesti. Kaatumiset sellaisen kuorman kanssa sai Jeesuksen sitten hyvin huonoon kuntoon. Simon Kyreneläistä ei mainittu ollenkaan?

Markuksen evankeliumissa, joka on niistä vanhin, mainitaan Jeesuksen ristilläoloajaksi kuusi tuntia. Normaalisti ihmiset kituivat ristillä 18-24 tuntia, koska roomalaiset olivat kehittäneet tämän alkujaan Persiasta olevan kidutusmuodon huippuunsa. Lääkäri päätteli lyhyen ajan ennen kuolemaa johtuneen Jeesuksen jo saamista monista vammoista. Varmaan niinkin.

Ohjelma oli amerikkalainen ja sikäläistä (minusta pinnallista) uskonkäsitystä edustava. Kuutoskanava on entinen Discovery, jota joskus tulee katseltua.   




Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #93 : 09.05.17 - klo:19:11 »
Katsoin eilen iltakahdeksalta ohjelman poliisipäällystön jutuista ns Arnion tapaukseen liittyen. Poliisien ykkönen edusti kunniakkaasti ja asiallisesti ammattialansa lähinnä suur-Helsingin aluetta tällä kertaa koskevana. Kaikki eivät menestyneet. Riitely koskee jonkinlaista vallanperimysjärjestystä, että kuka saa tehdä jotakin ja toinen pidetään sivussa. Siis vain poliisipäällystöä koskevia asioita, komisario on päällystön alin arvo.

Tänä päivänä autoa ajaessani mietin, että mistä ns rivipoliiseilla menevät sukset ristiin. Vastaan itse: ainakin, jos samassa piirissä esiintyy ns napalankoutta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #94 : 14.05.17 - klo:10:42 »
Katsoin illalla Teemalta kunnon melodraaman Minun on kosto vuodelta 45. Pääosissa hehkui mm. Gene Tierney, josta tuli ennen leffaa dokumentti. Kolmiodraama, joka ajatteluttaa vieläkin. Silloin elokuva on hyvä, jos se pistää fundeeraamaan asioita.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #95 : 15.05.17 - klo:16:45 »
Olen seurannut Teema/Femmalta ohjelmaa  Aistit avoinna Italiaan. Se on kymmenisen vuotta sitten Svt;n valmistama ruoka- ja kulttuuriohjelma parhaasta päästä. Ei kokkaamista, vaan eri maakuntien perinteitä, ja samalla maisemia ja aitoja ihmisiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #96 : 24.05.17 - klo:20:37 »
Katsoin Yle areenasta  22.5 dokumenttiprojektin  Huuto Syyriasta. Vetää sanattomaksi, en oikein osaa heti kommentoidakkaan tätä käsittämätöntä julmuutta. Ainahan tätä on ollut mutta kuinka se aina nousee jostain.
Samalla panee miettimään kuinka suhtaudun pakolaisiin ym kulkijoihin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #97 : 24.05.17 - klo:21:03 »
Katsoin saman insertin, samoin tuntemuksin. Monta vuotta sitten kirjoitin toisaalla Hermonin ja Taaborin vuorista ja siinä, että Ismaelin jälkeläiset tappelevat. Venäjä on tullut mukaan ja tuhoavalla voimalla ihmisten mielestä. Ja kyllä se näkyikin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #98 : 25.05.17 - klo:00:22 »

Tää oli mikä muokkasi mun nuoruuteni.

Nää televiisori proggikset vaikkuttivat voimakkaasti mun lapsuuttani.

Kyllä ne heijastui, siis Veitnam ja Afrikan itsenöistyminen.
Mun kaverit Malmössä ja Helsingborgissa oli ihan terroristeja.

No en tajunnut paljoakaan poikasena noista, mutta punkkari tuli ja Clash ja Punk musa ja kapina ties mitä vaikutti.
Varmaan olin pahasti häiriintynyt nuori ja useimmat SVAPO ja mut tutut poistui.

Oli kyllä sekasta nuoruus, vaikka todellisuudellisuudessa enhän mä tajunnut mitään mistään, kuin ne voimakkaat tunteet ja sen kun kaikki halaili mua ja tykkäs pikkupojasta jonka sisko tasi olla täys terroristi.

Mua teki silloin mieli potkaista perseelle pappeja.. vaikka siellähän se totuus on.

https://www.youtube.com/watch?v=dpWEv9Q0XQ4
Tik toc.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #99 : 29.05.17 - klo:08:24 »
YouTubesta on löytynyt viimeaikoina kiinnostavampaa katsottavaa kuin tv.sta. Nyt on menossa dokumentti Japanilaisesta vankilasta, on kyllä aivan erilaista kuin länsimaissa. Suomalaisessa armeijassa ei ole lähimaillekaan yhtä kova kuri kuin siellä. Jokaista hetkeä valvotaan, sääntöjä on niin paljon että ohjeopas ranskalaisen vangin mukaan on 40 sivuinen. Vankien ei sallita olevan "laiskoina", aika pitää käyttää lukemiseen ja työn tekoon. Ulos mennään tahdissa marssien. Ihan käsittämätöntä, vangit eivät ole mitään karskeja, tatuoituja uhittelijoita vaan kaikki toimii siististi koneiston tahdin mukaan.
« Viimeksi muokattu: 29.05.17 - klo:08:34 kirjoittanut Mansipaani »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #100 : 29.05.17 - klo:18:40 »
YouTubesta on löytynyt viimeaikoina kiinnostavampaa katsottavaa kuin tv.sta. Nyt on menossa dokumentti Japanilaisesta vankilasta, on kyllä aivan erilaista kuin länsimaissa. Suomalaisessa armeijassa ei ole lähimaillekaan yhtä kova kuri kuin siellä. Jokaista hetkeä valvotaan, sääntöjä on niin paljon että ohjeopas ranskalaisen vangin mukaan on 40 sivuinen. Vankien ei sallita olevan "laiskoina", aika pitää käyttää lukemiseen ja työn tekoon. Ulos mennään tahdissa marssien. Ihan käsittämätöntä, vangit eivät ole mitään karskeja, tatuoituja uhittelijoita vaan kaikki toimii siististi koneiston tahdin mukaan.

Kattelin ton ja kun olen tän foorumin pahin häirikkö, niin tästä sekasen näkökulmasta.

Vaikka Japonissa on kova kuri, niin paljosta vankilaväkivallasta he ovat säästyneet ja tehneet kuuliaisia kansalaisia,
Kuten kait seppos ois voinut tehdä ja bannata mut.

Siis toi dokumentti on hyvä, mutta jos kysyisi penalta, kun on tuolta luovien tieteiden alalta tai seppokselta, kun on kurinpidon puolelta.
Niin mikä on kuitenkaan hyvä.?

Itsehän olen ihan vastoin kaikkea auktoriteetteja ja ne on minusta hyviä ehkä hammaslääkärissä, mutta muuten

Japanissa siis on toi kuri ja säännöt.
Mua niinku harmittaa minne katoaa se luovuus ja innotaivisuus tai toi joku sivistyssana, joka musta ois niinku  HOKAAMINEN Mut se on taas sellanen sana, et enempi toulla luovat aineet.

Tosta japanilaisesta dokumentista tuli mieleen yksi vitsi, kun oli kolme sota herraa toisen maailmansodan aikaan Eiffeli arkkitehdin rakentamassa tornissa.
No hail hilleri Hither siis siinä laihaa Elyeshee shamppakaljaa juodessaan ja voiton tunnossa, kun sakemannit oli valloittaneet Ranskan kysyin, no me tultiin tänne koetetaans kellä on paras sotilas ja se joka häviää maksaakin loppuillan >Rebenbarin vilkkaassa korttelissa.

No enste tuli ranskalainen, no franski kenraali sanoi, että tehtävänäsi on hypätä alas täältä tornista.
Noo suklaasotilas huusi, et vivela franch ja hyppäsi kaiteelta alas.
Sitten tuli venäläinen ja huusi, kansojemme ystävyydelle ja liennytykselle tai jotain ja <Slava SSSR ja hyppäsi, sit tuli sakemanni ja huusi, heil Hilleri ja hyppäs, ruotsalainen tuli ja huusi mammaa och alla venner ja hyppäs, sit tuli suomainen viimesenä kuten aina, kun joka maassa tiedetään, että suomalaiset on maailman parhaita sotilaita ja anäkyröitä ja niistä tehdään vitsejä, siis niiten omapäisyydestä.

No kenkku sanoi, soturi! Teidän tehtävänä on hypätä täältä alas.
Toimikaa
Sotilas siinä meni kaiteelle katteli alas.
Sylkäsi sinne ja sanoi,
Hyppää perkele itte.

No suomalainen joutui maksamaan sen pahuksen Reebenbahn illan sitten kenkkuilijoille.

Japanin vankikuri ja luovuus ja innoativisuus mietityttää kovasti ton dokumentin kanssa, varmaankin kun vihaan komenteluja ja joskus en osaa laittaa sitä suhteisiin.

Kuri voi olla ookoo joskus ja ehkä nuorille, mutta mua raivostutti kun multa ei koskaan kakarana kysytty miksi teet väärin tai et tottele?
Mun mielestä opettajat ovat aina olleet typeryksiä, kun eivät näe kokokuvaa.
Tai eivät tajuu kakaraa, kun ne kurittivat.

Mulle koko kouluaika oli ihan turhaa kiusantekoa.

Jotenkin toi Japponien vankila dokkari oli koskettava.

Millasiakohan ajatuksia herättää muissa.

https://www.youtube.com/watch?v=BJp9nKaO7c4
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #101 : 29.05.17 - klo:19:05 »
En katsonut dokumenttia enkä varmaan aiokaan. Tiedän japanilaisuudesta sen verran, että jähmeän kurin ongelmat tiedostetaan siellä ja niihin saatetaan hakea ratkaisua jopa teeskentelemällä älytöntä kurittomuutta. Muistan nähneeni joskus televisio-ohjelman, jossa japanilainen yritys valmensi henkilökuntaansa pakottamalla heidät nolaamaan itsensä perinpohjin. Mieleen on jäänyt kuva ryhmästä hillityn harmaisiin pukeutuneista virkailijoista, jotka mölysivät ulkosalla kurkku suorana ja naama punaisena. Mahtoiko yrityksen luovuus siitä käsketystä pöljyydestä parantua? Epäilen, ettei.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #102 : 29.05.17 - klo:19:14 »
En katsonut dokumenttia enkä varmaan aiokaan. Tiedän japanilaisuudesta sen verran, että jähmeän kurin ongelmat tiedostetaan siellä ja niihin saatetaan hakea ratkaisua jopa teeskentelemällä älytöntä kurittomuutta. Muistan nähneeni joskus televisio-ohjelman, jossa japanilainen yritys valmensi henkilökuntaansa pakottamalla heidät nolaamaan itsensä perinpohjin. Mieleen on jäänyt kuva ryhmästä hillityn harmaisiin pukeutuneista virkailijoista, jotka mölysivät ulkosalla kurkku suorana ja naama punaisena. Mahtoiko yrityksen luovuus siitä käsketystä pöljyydestä parantua? Epäilen, ettei.

Kundihan on ihanytimessä.

Samaa itsekkin mietin, et minne jää se meidän inhimillisyys ja rakkauden luova luovuus, kun kuritetaan ja latistetaan ja jotenkin huudetaa, et tää on yhteiskunnan parhaaksi, kun yhteiskunnan isät ovat meitä viisaampia ja näin miettineet.

>Kävi hermoille.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #103 : 29.05.17 - klo:19:27 »
En katsonut dokumenttia enkä varmaan aiokaan. Tiedän japanilaisuudesta sen verran, että jähmeän kurin ongelmat tiedostetaan siellä ja niihin saatetaan hakea ratkaisua jopa teeskentelemällä älytöntä kurittomuutta. Muistan nähneeni joskus televisio-ohjelman, jossa japanilainen yritys valmensi henkilökuntaansa pakottamalla heidät nolaamaan itsensä perinpohjin. Mieleen on jäänyt kuva ryhmästä hillityn harmaisiin pukeutuneista virkailijoista, jotka mölysivät ulkosalla kurkku suorana ja naama punaisena. Mahtoiko yrityksen luovuus siitä käsketystä pöljyydestä parantua? Epäilen, ettei.

Olisikonhan, kun me molemmat ollaan enempi luovia, kuin konkretiaan tukeutuvia, niin jotenkin tossa Japanin monissa atomi ja muu kurjimuksissa olemaassa jotain Jumalan tuomiota ?

No tää on tälläistä yltiö hypoteettistä ajattelua, aälkää ajatelko vakavasti, mutta kun Japanissa kaikkea sattuu ja niin että tuntuu, niin voisiko olla, kun ovat niin paljon Jumalaa vastaan, niin tota kuritusta tulee tai öö karismaatikkojen suulla tuomioita, kun ei anneta olla kuten me hullut sanotaan, et ihmisen hulluudessa se viisaus monesti löytyy.

Jotenkin siis, et japanilaiset kuriin, lakiin ja ihmisjärjen ja loogisuuden mukaan rakentaa maailmaa, mutta Jeesus haluaisi, että ihmisille annetaan tilaa ja vapaus kurkottautua >Juamalaa kohtaan.

Kun Taivaan Isä unohdetaan ja armo heikkoja ja heikkolahjoisia kohtaan, niin japanilainen kuri ja muu ei vaan minusta toimi!
Tik toc.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tämän katsoin televisiosta 8. osa
« Vastaus #104 : 29.05.17 - klo:19:35 »
En tiedä onko näissä miten paljon eroa, tämän katsoin: https://youtu.be/iBd5WhTi_CI

Sama dokumentti taitaa olla. Jotenkin samaan aikaan kiehtovaa ja kammottavaa tuo äärimmäinen valvonta ja ihmisen muuttaminen robotiksi. Mutta tarkoitus on hyvä. Aseita ei käytetä, järjestyshäiriöitä ei ole. Ei niillä poloisilla ole aikaa eikä voimia käydä riehumaan... ainoa ase mikä vartijoilla on, on pamppu ja musta vyö taistelulajeissa.