Kirjoittaja Aihe: Uamuseorat  (Luettu 42017 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #15 : 05.09.10 - klo:21:49 »
Hiltulanmäen Kallelta oli kysytty: 'Mikä on tärkeää herännelle ihmiselle?'
Vastaus: 'Uamuseurat pittää pittee'

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #16 : 05.09.10 - klo:21:57 »
Sieltä se varmaan minullekin on tullut. Olin lapsena Hiltulanmäen seuroissa, ja muistan isännän olemuksen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #17 : 09.09.10 - klo:12:51 »
Ah herää sydämeni uskomaan toivomaan.
Äitini veli kuoli auto-onnettomuudessa kun olin kuusivuotias. Kaksi veljen veroista, yhdessä kasvanutta serkkupoikaa jäi orvoksi, toinen kuin minun kaksosveljeni--- yhtä aikaa on tehty elämässä kaikki.  Koko sen vuoden, aloitin silloin koulun, muistan, Tapanin kuva oli lipastolla, ja äitini lauloi tai hyräili tätä kaiken aikaa. Koulu ei mennyt oikein hyvin. Matti pärjäsi paremmin, mummo opetti häntä yksityisesti.

 Ymmärsin kertomatta, että tämä oli Tapanin hautajaisvirsi, niihin en päässyt meitä koko lapsilaumaa ei voinut ottaa sinne mukaan. Mutta sen päivän surua minä en unohda.

Surussa ei tarvitse olla edes kapinointia, me olimme ymmällämme, tyrmistyksissämme, miten niin voi käydä? Miksi juuri meidän Tapani, niin tarpeellinen pojille, minulle kun minä olin jo silloin sairas näin, eikä kukaan tiennyt mikä juttu on, hän oli lääkäri myös ja varmasti äidilleni tueksi, jo sillä että sanoi ettei tuo lapsi ole terve, kotona ei tehdä mitään "väärin"   --- miksi, kun hän teki niin tärkeää työtä ja oli niin tarpeellinen toisillekin --- miksi niin nuorena, kesken kaiken?

Sä poista epäusko, ja ole aamurusko mun sydämelleni.

Minulta on kysytty voinko ikinä tuntea normaalia turvallisuudentunnetta, kun olen joka hetki vaarassa ja tiedän sen.  Olen ihan ymmälläni; tietysti voin. Mutta en osaa selittää, miksi.
Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala - sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret!  Ihmiset kuvittelevat olevansa "turvassa" jotenkin minua kummemmin... He eivät ole - ei ollut Tapanikaan. Se kolari tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Suo, Herra, armos loistaa sun istuimeltasi, ja vedä valollasi mua valkeuteesi. Ei mikään muu auta, ei riitä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #18 : 15.09.10 - klo:06:34 »
Tuli aamu, arjenkoura utulinnat poisti. On reissumiehen lämmin taas.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #19 : 15.09.10 - klo:06:48 »
Minulta on kysytty voinko ikinä tuntea normaalia turvallisuudentunnetta, kun olen joka hetki vaarassa ja tiedän sen.  Olen ihan ymmälläni; tietysti voin. Mutta en osaa selittää, miksi.
Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala - sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret!  Ihmiset kuvittelevat olevansa "turvassa" jotenkin minua kummemmin... He eivät ole - ei ollut Tapanikaan. Se kolari tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Suo, Herra, armos loistaa sun istuimeltasi, ja vedä valollasi mua valkeuteesi. Ei mikään muu auta, ei riitä. 

Myrskyn silmässä on tyyntä. Ihminen on sopeutuvainen. Turvamme on ikiaikojen Jumala. Selviydymme ajattelemalla myönteisesti. Elävän mieli on eteenpäin. Siksi vastoinkäymisetkin voivat peittyä kasvun alle. Odottamisella on tärkeä sija heränneiden maailmankuvassa. Kasvulla on oma aikansa. Sitä ei voi nopeuttaa. Jumalan aika rytmittää kuin hengitys elämäämme, oloamme ja viimein kuolemamme aikaa.
Herramme Jeesuksen Armo, Isän Jumalan Rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon meidän kaikkien kanssa nyt ja aina iankaikkisesta iankaikkiseen. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #20 : 15.09.10 - klo:07:02 »
Myrskyn silmässä on tyyntä. Ihminen on sopeutuvainen. Turvamme on ikiaikojen Jumala. Selviydymme ajattelemalla myönteisesti. Elävän mieli on eteenpäin. Siksi vastoinkäymisetkin voivat peittyä kasvun alle. Odottamisella on tärkeä sija heränneiden maailmankuvassa. Kasvulla on oma aikansa. Sitä ei voi nopeuttaa. Jumalan aika rytmittää kuin hengitys elämäämme, oloamme ja viimein kuolemamme aikaa.
Herramme Jeesuksen Armo, Isän Jumalan Rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon meidän kaikkien kanssa nyt ja aina iankaikkisesta iankaikkiseen. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.
Tykkään tästä... elämän ajattelemisesta myrskynsilmäksi oikeastaan. Ja tuosta  odottamisesta. Nyt osaan selittää vähän paremmin muutamalle inttaajalle. Kiitos! Lisäksi ihminen itse harvemmin niin kärsii kuin sivusta seuraaja, sillä hän sopeutuu ja pärjää, jotakin tapahtuu hiljaa itsekunkin mielessä. Mutta kun sitä ei näe niin luullaan hirmuisia. Niin on, ja myötätunto onkin tunteistamme raskain kannettava. Suotta kyllä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #21 : 15.09.10 - klo:07:06 »
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
olemme kaikki hiljaa kätketyt.
Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan
yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.
.....................
Hyvyyden voiman uskollinen suoja
piirittää meitä, kuinka käyneekin.
Illasta aamuun kanssamme on Luoja,
Häneltä saamme huomispäivänkin.
                                   (DB)
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo:07:12 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #22 : 22.09.10 - klo:08:31 »

"Lakatkaa te huolehtimasta!
Tietäkää, että minä olen Jumala,
kaikkia kansoja mahtavampi,
korkein koko maailmassa."


Ps. 46:11


Tuota olen maistellut reilun viikon ajan ja hyvältä maistuu joka päivä..

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #23 : 05.10.10 - klo:08:21 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #24 : 10.11.10 - klo:06:25 »
Kun taaskin uusi päivä valaisee valollaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #25 : 11.11.10 - klo:04:32 »
Sun Herraas armollista,
ystävääs taivaallista,
ylistä veisuullas.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #26 : 11.11.10 - klo:08:31 »

Kovin on varhaiset nämä satmanin seorat  :icon_eek:


"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #27 : 11.11.10 - klo:08:38 »
Aamun virkku, illan torkku...
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #28 : 11.11.10 - klo:08:55 »
Kovin on varhaiset nämä satmanin seorat  :icon_eek:

Kerrostalossa pitää veisata hymisemällä, jos seurat pidetään ennen aamuseitsemää. Käy se armollisen taivaallisen ystävän ylistäminen niinkin.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Uamuseorat
« Vastaus #29 : 11.11.10 - klo:09:31 »
Kerrostalossa pitää veisata hymisemällä, jos seurat pidetään ennen aamuseitsemää. Käy se armollisen taivaallisen ystävän ylistäminen niinkin.

Käy toki ja vaikka äänetikin.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)