Kirjoittaja Aihe: tie uuteen...  (Luettu 12662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #15 : 19.02.14 - klo:21:44 »
Pienenä sivuhuomautuksena: aika monet sekä kirkolliset että maalliset toimijat tuntuvat siirtävän toimintansa ja tiedotuksensa facebookiin. Se sulkee pois ne (meidät), jotka eivät halua kytkeytyä fb:iin ja antaa sille oikeutta käyttää saamiaan tietoja niin kuin parhaaksi näkee.

Mitä tulee foorumikeskustelujen sisältöön, niin tokihan voisi laittaa sellaisenkin ketjun, jossa selkeästi pohdittaisiin esim. teologisia kysymyksiä. Olisi mukavaa, jos sinne sitten saataisiin oppineidenkin näkemyksiä asioista - ja sallittaisiin eriävienkin mielipiteiden esittäminen. Kaikki kun eivät ajattele samoin kaikesta. Liian usein syvällinen keskustelu muuttuu kinaamiseksi tai jopa henkilöön käyväksi kritisoimiseksi. Täällä onneksi vähemmän kuin monilla muilla foorumeilla.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #16 : 19.02.14 - klo:21:49 »
Juu, siinäkin mielessä iloitsen tästä foorumista kun en ole enkä mene Facebookiin.

Ja minä tykkään erilaisista mielipiteitä.
En koe niitä itselleni uhkana vaan pikemminkin haastaa itseäni ajattelemaan toiseltakin kantilta jotain asiaa josta olen ehkä aiemmin omaksunut itselleni vahvankin kannan.
Ja aina kaikki oma omaksumani ei välttämättä ole se kaikkein parhain.

Keskusteleminen voi olla mielenkiintoista ja usein se avartaa omaa ajattelua.
Kunhan ei paiskaa defenssejä ja suojamekanismejaan päälle...vaan uskaltaa kohdata erilaisetkin mielipiteet.

Eihän se olisi keskustelua jos aina kaikki olisivat prikulleen kaikesta samaa mieltä. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #17 : 19.02.14 - klo:21:56 »
Samoin koen, mielenkiintoiset haastavat keskustelut tuntuu hyvältä...niitä on lupa aloittaa...juuri minun...
myös...kun itsekriittisyys ja rimakauhu hiukkasen vähenisi... :003: :023: :039:

ps. Mallan kertoman muutoksen omassa itsessään olen huomannut  :eusa_angel:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #18 : 19.02.14 - klo:22:03 »
 :eusa_angel:

Sinulla on hyviä mielipiteitä ja taidat vn olla rohkaisija ja lohduttaja ihmisenä luonteeltasikin.

Minä en aina saata muistaa mainitsemiasi "itsekriittisyys ja rimakauhu" -asioita, siis ainakaan silloin kun impulsiivisuuteni ja spontaanius kirjoittamisen suhteen yllättää, siis ei aina.
Toisinaan ne muistan mielestäni itsekin.

Mutta jokainen omana itsenään kirjoitteleepi täällä.
Ja kivaa että on olemassa mielipiteitä ja että niitä tohtii tuoda esiin...toiset sitten voivat karsia niinkuin puutarhuri...kuten eilenkö Seppo ja 1944 puhuivat puutarhurista ja oksien karsimisesta.
Siis ehkä joskus toinen kirjoittaja huomaa että on liikaa rönsyjä ja näkee hyväksi sanoa.
Ei se ole mielestäni paha asia.
Minulle ainakin saa huomauttaa jos innostun liikaa rönsyilemään ja jorisemaan, turisemaan kaikenlaista joutavaakin.
Lupaan ottaa vastaan kritiikinkin ja toivoakseni ottaa opikseni.
-Joshan osaan. :icon_cool:

Minun ajatukset eivät aina ainakaan ole loppuun asti hiottuja.
Vaan sellaisia arkisia ajatelmia.

Väsyttää jo, ajatus ei ehkä juokse kirkkaimmalla mahdollisella liekillä enää tähän aikaan ehtoosta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #19 : 19.02.14 - klo:22:32 »
Tein lyhyen, tarpeettoman visiitin fb:iin. En suosittele. Luin yllä olevat pätkät ja täytyy sanoa, että uuttaluovalla tavalla toiselta toiselle tekstit lentävät.

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #20 : 19.02.14 - klo:22:58 »

 niin,sitä ajattelinkin,että tämän körttiksen ei välttämättä tarttis olla mikään hiekkalaatikko kuin fb !

 silläpä mietin,että vois täällä olla vähän vahvempiakin tartuntapintoja itse asiaan,herännäisyyteen ja hengelliseen puntarointiin.

 näitten kysymysten arviointi usein vaatii myös ammatti-ihmisten mukaantuloa,jotta pysytään raiteilla!

 ennen muuta kysymys on näkemyksellisistä linjauksista,jotka eivät monillakaan Yhdistyksen jäsenillä ole tiedossa.

 

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #21 : 19.02.14 - klo:23:47 »
silläpä mietin,että vois täällä olla vähän vahvempiakin tartuntapintoja itse asiaan,herännäisyyteen ja hengelliseen puntarointiin.

 näitten kysymysten arviointi usein vaatii myös ammatti-ihmisten mukaantuloa,jotta pysytään raiteilla!

 ennen muuta kysymys on näkemyksellisistä linjauksista,jotka eivät monillakaan Yhdistyksen jäsenillä ole tiedossa.

Ai että Yhdistys onkin salassa tehnyt jotain linjauksia  :017:. Minulle kun on koko ajan vakuutettu, että mitään linjaa ei ole.

Pelkään Johtajien valtaa. Tai siis liikkeitä, joissa on vahvat Johtajat.

Itse asiastahan saa kuka hyvänsä aloittaa niin monta ketjua kuin haluaa, tai elvyttää entisiä ketjuja.

Mutta siitä taidetaan olla samaa mieltä, että vaikka Facebook on syvältä, se ei ulotu syvälle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #22 : 19.02.14 - klo:23:59 »

 niin,mikäs se liike on,jolla ei ole linjaa näkyvillä,Öppiäinen?

 sitä linjaa olen hakemassa!

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #23 : 20.02.14 - klo:00:17 »

 tämä foorumi on myös usean ihmisen katselukohde, nytkin puoliltaöin 15 vierasta! on varmaan järkevää hyödyntää tilaa myös niille,jotka ovat

 etsimässä tai löytämässä jotain evästä matkalleen! ja sen mukaan rakentaa ja arvioida sisältöä!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #24 : 20.02.14 - klo:04:56 »

  ^^... Oppineet ovat kiinnostuneita oppikeskusteluista. Oppimattomien kanssa se on vaikeaa.
Aletaan me opiskella! Sitten kun meistä tulee oppineita, tämä foorumi on sivusto, joka kiinnostaa myös oppineita, siis oikeita oppineita, jotka ovat syntyneet oppineiksi - tai opetteleviksi.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #25 : 20.02.14 - klo:07:48 »
Oikeat oppineet ovat oppineet pitämään itseään ikuisina opiskelijoina. Täysinoppineena itseään pitävä on kalkkeutunut tollo.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #26 : 20.02.14 - klo:08:07 »
Hieman perusteellisempia pohdiskeluja varten foorumissa on alue "Kirjoitelmia ja päiväkirjoja herännäisyyden hengessä". Se vaikuttaa toimivan hyvin.

Muuten näen foorumin avoimena, toivon mukaan helposti lähestyttävänä kontaktipintana herännäisyyden liepeille. Vähän niin kuin kahvittelu seurojen yhteydessä. Siksi monet kevyeltä vaikuttavat keskusteluketjut voivat olla tärkeitä.

En miellä herännäisyyttä sellaiseksi liikkeeksi, jolla olisi kaikenkattavia ylhäällä päätettyjä linjauksia. Pikemminkin näen liikkeessä suuren määrän eri tavoin ajattelevia ihmisiä, joilla on kuitenkin jotain yhteistä. Se yhteinen konkretisoituu seuroissa ja yhteisessä veisuussa. Jonkinlaisina linjanvetoina voitaisiin ehkä pitää herättäjäjuhlilla pidettyjä juhlapuheita ja myös joitakin yhdistyksen keskeisten toimijoiden herättäjäjuhlapuheita. Esim. Jaakko Eleniuksen herättäjäjuhlapuheita on julkaistu kirjana. Sieltä saattaisi löytyä linjoo sille joka linjoo tarvihtoo...

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #27 : 20.02.14 - klo:09:47 »
Käyn täällä joskus enää kiusallani. Körtiläisyyttä inhoan ja vihaan nykyisin sydämeni pohjasta ja samoin körttiläisiä. Kiitos siitä joillekin tälle foorumille kirjoittaville, lähinnä eteläpohjalaisille ja heitä nuoleskeleville. Jos yhdistyksen toimipaikka sijaitsee Kosolankadulla niin kyllä se minulle soittaa jo varoituskelloja. Arvomaailmani on nykyisin selkeästi vasemmistolainen, joten siihen ei uskovaisuudet sovi. Porvarifoorumihan tämä selkeästi on. Ihmettelen, miksi ylläpito ei ole poistanut nimimerkkiäni, sitä olen halunnut jo pitkään.

No, jospa se nyt onnistuu. Pyhitänkin loppuelämäni taisteluun körttiläisyyttä vastaan muilla foorumeilla. Pistän koko arsenaalin peliin, yhteyteni on laajat.

Körttiläisyyden loppu on lähellä!

 

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #28 : 20.02.14 - klo:09:58 »
"Liirum laarum" aiheista itte harvemmin aktivoirun kirjoottamahan, mutta ei oo sekään pahaa, kun se tehrään hyvässä hengessä :eusa_angel:.
Monet avaukset on monesti jo kaluttu aiemmis ketjuis niin loppuhun, että niihin vastaamalla tuntuu toistavan taas itteään. :017:
Kaikella on kuitenkin tarkootuksensa.
"Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina" (1.Piet.4:10)."Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo" (1.Kor.12:7-11).
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: tie uuteen...
« Vastaus #29 : 20.02.14 - klo:10:03 »
Käyn täällä joskus enää kiusallani. Körtiläisyyttä inhoan ja vihaan nykyisin sydämeni pohjasta ja samoin körttiläisiä. Kiitos siitä joillekin tälle foorumille kirjoittaville, lähinnä eteläpohjalaisille ja heitä nuoleskeleville. Jos yhdistyksen toimipaikka sijaitsee Kosolankadulla niin kyllä se minulle soittaa jo varoituskelloja. Arvomaailmani on nykyisin selkeästi vasemmistolainen, joten siihen ei uskovaisuudet sovi. Porvarifoorumihan tämä selkeästi on. Ihmettelen, miksi ylläpito ei ole poistanut nimimerkkiäni, sitä olen halunnut jo pitkään.

No, jospa se nyt onnistuu. Pyhitänkin loppuelämäni taisteluun körttiläisyyttä vastaan muilla foorumeilla. Pistän koko arsenaalin peliin, yhteyteni on laajat.

Körttiläisyyden loppu on lähellä!

Uhkailu ei kuulu körttiläisyyteen. Ehkä se kuuluu uuteen ajattelumaailmaasi. Onnea ja menestystä sinulle elämässä.
PS: Täältä poistutaan vaikenemalla omatoimisesti eikä anneta vanhan suolan janottaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi