Kirjoittaja Aihe: Huomenna  (Luettu 31169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Huomenna
« Vastaus #15 : 31.01.16 - klo:09:19 »
Pysyttelen itse kotimaisemisssa näillä keleillä, kun ei ole mihinkään pakko mennä. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Huomenna
« Vastaus #16 : 01.02.16 - klo:12:04 »
Jo helmikuun toinen päivä...
Piilopirtilleni tulossa vuokralainen...
Yritän kerätä rohkeutta ja odottaa tulevaa leikkausta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Huomenna
« Vastaus #17 : 01.02.16 - klo:17:16 »
Kirjoittanut: Pena
« : 30.01.16 - klo:23:43 » Lisää lainaus
Onko Israel vain mielissään, kun sen naapurimaiden asiat ovat sekaisin?

Varmaan on mielissään arabien keskinäisistä kahinoista. Mutta nyt sinne on keskittynyt niin paljon aseita ja vihaa ja osapuolia, että on ainekset isoon kahinaan. Alkaa Ilmestyskirjan ennustukset toteutumaan, siis ovathan ne varmaan edenneet tähänkin asti.
Jotenkin muistelisin että esim. Iranilaiset eivät ole arabeja, en nyt ala asiaa sen kummemmin setvimään, joku teistä ehkä tietää.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Huomenna
« Vastaus #18 : 01.02.16 - klo:18:33 »
Iranin rannikolla asuu jonkin verran arabeja. Muuten siellä puhutaan iranilaisia ja turkkilaisia kieliä. Tämän tiedon nappasin Wikipediasta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Huomenna
« Vastaus #19 : 02.02.16 - klo:19:43 »
Tunnen tai paremminkin tiedän pari Iranista Suomeen muuttanutta perhettä ja heidän kotikielensä oli farsi, lienee aika suuri kieliryhmä. Sattumalta molemmat ovat tulkkeja, ehkä tuntevat toisensa. Heidän käytöksensä on erilaista kuin arabien mitä näkee tv:ssä, vaikka ei kannattaisi yleistää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Huomenna
« Vastaus #20 : 03.02.16 - klo:06:57 »
Samaa voi sanoa Mukkulassa olevien kurdien ruokapaikkojen miehistä. He ovat
hillittykäytöksisiä. Eivät eroa hämäläisitä muuten kuin mustan tukkansa takia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huomenna
« Vastaus #21 : 08.02.16 - klo:19:29 »
Tunnen tai paremminkin tiedän pari Iranista Suomeen muuttanutta perhettä ja heidän kotikielensä oli farsi, lienee aika suuri kieliryhmä. Sattumalta molemmat ovat tulkkeja, ehkä tuntevat toisensa. Heidän käytöksensä on erilaista kuin arabien mitä näkee tv:ssä, vaikka ei kannattaisi yleistää.

Olen miettinyt sitä, mitä näkee tv:ssä. Olen usein, eritoten kun kamera on suunnattuna kohti Palestiinan alueella jonkin tragedian uhrin läheidiä, että hyvää kuvaa saa, kun etsii pahimmin parkuvan naisen, enkä epäile ettei kamera lisäisi tehoa, siinä huudetaan jotta kitarisa kumottaa vaikkei se itkulta näytä. Olen usein ajatellut että huudetaanko täällä aina noin? Huudettiinko sota-aikana?

Tämä on puhdas uteliaan ihmisen kysymys. Joskus se ällöää että toimittaja tunkee mikkiä mummon kurkkuun....  Se ei lisää minun myötätuntoani. Ikävä kyllä se leikkaa siitä rohkean siivun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Huomenna
« Vastaus #22 : 13.02.16 - klo:23:23 »
Venäjä saa näyttäviä "voittoja" kun se ei noudata kansainvälisiä sopimuksia. Yhdysvallat ja liittouma ovat hankalassa välikädessä kun sodankäynnin tulisi näyttää eettiseltä. Venäjä pommitta mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa mutta liittouman tilanne on niinkuin paikalla olisi työsuojeluvaltuutettu, joka heti ruoskisi ja toteaisi että väärin soodittu.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Huomenna
« Vastaus #23 : 15.02.16 - klo:19:30 »
Tänään kuulin erään arabin mielipiteen pakolaisasiasta. Hän on ollut suomessa toistakymmentä vuotta ja totesi että Suomi ja EU on lirissä kesään mennessä, pakolaisvirtaa on vaikea pidätellä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Huomenna
« Vastaus #24 : 15.02.16 - klo:20:05 »
Seurailen tilannetta ottamatta nyt kantaa. Olen spitaalinen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Huomenna
« Vastaus #25 : 16.02.16 - klo:05:11 »

   Miten pitää valmistautua? Odottaa julkisen vallan toimenpiteitä? Avata ovensa? Ostaa ruokaa valmiiksi. Petänkö porukan, jos avaan oveni ja pakolaisvirta syöksyy päälle ja hukuttaa meidät kaikki; sen sijaan, että asennan varmuusketjun ja lukkiudun sisälle?
Tietenkin otan rohkeasti kantaa, keskustelen ja teemme yhdessä johtopäätökset ja sovimme toimintatavoista.
Mutta jos siihen ei ole aikaa?! Rukoilemme ja veisaamme virren 270, jossa on kertosäe: Kaikki loppuu aikanaan, armonsa ei milloinkaan?
Emme kai sentään vie rautaa rajalle, mobilisoi armeijamme puolustukseen ja ammu tulijat?! Emme, sitä emme voi tehdä, koska kaikilla ihmisillä on yhtäläinen oikeus arvokkaaseen elämään! Jos ja kun se nyt ei ole mahdollista, vaihtoehtoja on vain yksi: pyrkiä siihen suuntaan, so. ottaa vieraat vastaan ja kohdella kuin he olisivat kuninkaita. Tähän meitä auttaa armollinen Jumala.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Huomenna
« Vastaus #26 : 16.02.16 - klo:07:09 »
^
Sinä voit ottaa rohkeasti kantaa, onhan sellainen nähty. Minä en voi, onhan sellainenkin nähty jo monta kertaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Huomenna
« Vastaus #27 : 16.02.16 - klo:07:37 »
Uskottiinhan ennenkin " Lapsi tuo leivän tullessaan ", köyhissäkin kodeissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huomenna
« Vastaus #28 : 20.02.16 - klo:16:58 »
Herättäjän kirkkopyhä siten että aika ja paikka nyt jotenkin täydellisesti ja tauti hellittää.  :kahvi:

Tämä ei ole kannanotto. Minä vain totean  :003: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Huomenna
« Vastaus #29 : 05.03.16 - klo:09:47 »
Mielenkiintoista on myös  Saudien aktivoituminen tässä konfliktissa. Mielestäni ovat tähän asti "teettäneet" likaisen työn muilla, mutta nyttemmin harjoittelivat jo Jemenillä ja ilmeisesti valmius iskeä muihinkin kohteisiin on aika korkea.