Kirjoittaja Aihe: Eläimet 8  (Luettu 33874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #15 : 25.08.15 - klo:07:14 »
Siili EI nauti kuohukermaa, Hyla kevyt kahvikerma maistuu. Ja tämä vieras tarvitsi kunnolliset reunat ateriavatiin. Mitähän se puuskutti? Olen oikein iloinen näistä merkeistä, sillä vieras oli nuoruusikäinen ellei lapsi. Tavaton rapina viittaa siihen että pesässä ainakin poikettiin. Varhaisaamiainenkin siis maistui, se mahtoi tuohtua siitä, että yöateria tarjottiin olemattomista reuna-astioista.

Varttuneemmat siilit saivat niiltäkin, tosin vastoin siilisuosituksia, syötyä.

Mahdollisesti se pettyi kuohariin?

Tai pesään työntyminen kävi hermoille? 

Mutta sain tehdä siiliteon.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #16 : 25.08.15 - klo:08:57 »
Lastenkirjoissa on sympaattisia siilejä. Beatrix Potterin pyykkäri mrs. Tiggy-Winkle ja Aila Nissisen siili Simpura tulivat ensiksi mieleen. Kirsi Kunnaksen Tunteellinen siili liikuttaa aina. Aila Meriluodon Pommorommossa on kokonainen siiliyhteisö Isosta Paksusta Maailman Pienimpään Siiliin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #17 : 25.08.15 - klo:09:25 »

   Alipainoiset siilimme MöhköFantti ja ÄrriPurri, jotka saapuivat meille marraskuun alussa. Möhkö esittää juoksupyöräurheilua... Laite syntyi pesofadista ja pulssianturista.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDWGCnmUG6s

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #18 : 25.08.15 - klo:11:56 »
Lastenkirjoissa on sympaattisia siilejä. Beatrix Potterin pyykkäri mrs. Tiggy-Winkle ja Aila Nissisen siili Simpura tulivat ensiksi mieleen. Kirsi Kunnaksen Tunteellinen siili liikuttaa aina. Aila Meriluodon Pommorommossa on kokonainen siiliyhteisö Isosta Paksusta Maailman Pienimpään Siiliin.

Juuri Tunteellinen Siili onkin hyvin tuttu. Täytyy kertoa noita sisarelle. Lupasin hänelle siiliaineiston eskareillensa. Jokin siilissä on niin..... Niin!

Ihminen, niin luulen, voi nähdä siilissä itsensäkin, kuten on tunteellisen siilin laita. Ja ihan tosiseikat siilistä, vuorokausirytmi, nuuskutus joka nurkassa, uteliaisuus, yksinviihtyvyys tekevät siitä Elämäni Eläimen.

Ja jokin mystinen joka saa minut vähän varomaan! Lapsuudesta muistan Käkimäen pihasiilit. Mielestäni ne saapuivat juhlallisena kulkueena maitovadille, emmehän silloin tienneet ettei maitoa saa antaa. Aikuisetkaan. Me katselimme niitä erittäin loitolle komennettuina ja hievahtamatta, jotta emme pelästytä, mutta ehkä siihen liittyi se juhlallisuus hieman kuin kangasvuokkoretkiin.

Nyt tämä yöllinen huuuuuu-varovaisuus on ihan totta. Muistan hyvin, kun astuin varpaallani heinäkuun yön pimeimpänä hetkenä, pilvien tähdenhän pimeä olikin, ja siellä kuului tuhahdus. Yksi ainoa mutta ovenpielestä, ja minä tiesin että minun käskettiin häipyä oitis. Ne ajavat suoraan minun primitiivisimpiin aivoihini syvälle, sinne mikä yhteistä on.

Orava on eri, aivan toista maata. Onni ja Otto toimivat monessa niin ihmistyylisesti. Ja voi minun Oswaldiani! Jos vielä sen näkisin ja tietäisin että edes on elossa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #19 : 25.08.15 - klo:12:51 »
Tästä pidetään meilläkin. On kuulunut repertuaariimme. Näkyy olevan mysö äänestetty YLEn nettisivuilla suosituimmaksi Kirsi Kunnaksen runoksi, kuten myös Tiitiäisen tuutulaulu.

Tunteellinen siili:   http://www.plzi.com/tekstia/others/tunteellinensiili.htm

Hauskaa, että foorumillakin on kaksi siili-olemusta. Tiitiäinen ja Rajan poika.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #20 : 25.08.15 - klo:20:52 »
Päädyin tänä aamuna järjestämään pihamme sammakoille oman uima-altaan, ettei niiden tarvitsisi hypätä henkensä uhalla vanhaan lehmien juoma-altaaseen. Jouduin näet tänään taas nostamaan yhden sammakon "korkealaitaisesta".
Piiloitin mustan "lihalaatikon" sen sadevesiasitan viereen villiviinin lehtien alle ja laitoin sen vettä täyteen. Siinä voi pienet sammakot vilvoitella turallisesti. Se on varsinainen lastenallas.  :023:
Pyryharakka

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #21 : 25.08.15 - klo:21:55 »
Eskareille sopii Pikku-siili-kirjat (Pikku-siilin salaisuus ym.) yksi niistä voitti takavuosina Ruotsissa vuoden kauneimman lastenkirjan tittelin. Yhdessä opeteltiin kellonaikoja runomuotoisten päivän tapahtumien kanssa, "kello seitsemän, kello seitsemän, hampaitani harjaan minkä ennätän"

Melkein tuli kirjaketjuvastaus.

Pihakopin alle vilisti tänään rotta, naapuri, joka oli tulossa ovellemme, näki sen. "Osta taloon neljä kaksi, pistä rotat matalaksi" on mainoslause, joka jäi lapsena mieleen. Kun ei ole pihassa kissoja, niin on sitten rottia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #22 : 26.08.15 - klo:04:55 »
   Alipainoiset siilimme MöhköFantti ja ÄrriPurri, jotka saapuivat meille marraskuun alussa. Möhkö esittää juoksupyöräurheilua... Laite syntyi pesofadista ja pulssianturista.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDWGCnmUG6s

Mutta voi tätä.... Minä antaisin milloin hyvään siilille, varsinkin juuri laihtuneelle pololle kodin, mutta kuinka sellaisen löydän?  :'( .  Niitähän täällä oli mutta minä ne vain lihotin ja päästin siilielämäänsä jatkamaan kyllä nyt öitten viiletessä minun on oveni apposellaan siilin tulla sisälle ja jos se piilee johonkin sisänurkkaan ei sitä ajeta ulos.

Onni ja Otto kyllä pärjäävät mutta lystikäs kuin mikä on eritoten Onni, joka osaa tulla itse, työntyy kyllä sisälle jos aamupähkinä unohtuu mutta joskus jos näkee toimituksen saapuvan, odottaa hyvin kauniisti takajaloillaan istuksien.

Tekee mieleni tirkistellä sinne pesään, kai sitä nyt yöllä voi, ne eivät mene horrostuksen tilaan ennen loka- marraskuuta. Siihen saakka asetetaan säädetty ateria esille ellei tule aivan selväksi että. syövä siili on muuttanut.

Nuo kai olivat nuoria eurooppasiilejä. Oivoivoivoivoi......   

Viime yönä täällä käytiin puuskuttamassa juuri näillämain kellonaikaa ei, kyllä ennen...   Heräsin torkuttuani päivän ja nukuttuani väliin sikeästikin. Ottaa lujille yöopiskelu, siihen en ryhdy, ei kestä hatara pää. 
« Viimeksi muokattu: 26.08.15 - klo:05:06 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #23 : 26.08.15 - klo:05:10 »

   "Eurooppasiilejä"?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #24 : 26.08.15 - klo:05:11 »
Siis jos jollekin nyt teistä osuu tielle tai pyrkii sisälle siili, juuri sellainen alle kiloinen, niin minä voin tulla sen noutamaan tänne se saa hyvät oltavat sen lupaan.

Haluttaessa minä keväällä toimitan sen kotiseudullensa takaisin  jos niin päädytään suunnittelemaan siilin kohdasta, lähinnä nyt liikenneturvallisuuttakin silmälläpitäen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #25 : 26.08.15 - klo:05:13 »

   Siili on villieläin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #26 : 26.08.15 - klo:05:19 »
   "Eurooppasiilejä"?

Ne lemmikkisiilit joita myyvät ovat yleisesti afrikkalaisia kääpiösiilejä.
Eurooppasiili, kuten Aadam joka täällä lötkötti yhtenä, saattaa kasvaa aikamoisiin mittoihin, väitän että olisi peräti kolmekiloinen monsteri. Eivät tosin ne vaikuta aivan pikkuriikkisiltä ne lemmikkisiilitkään, mutta ovat eriluontoisia, enemmän ihmisrapsutukseenkin mieltyneitä.

Jokin hyvin heikossa hapessa oleva sallii näistä eurooppasiileistä  lähestyttävän itseänsä mutta nuo kuvatut olivat juuri poikasia. Juuri sitä yhtä ja Samueliahan minä olen seuraillut, missä ovat.

Eli nyt minä pyydän, silmää auki ja jos siili on jotain puolikiloinen niin se kuolee talvella. Minä otan sen hoiviin tai vaikka muutamiakin. Ne toisin ovat erakkoluonteisia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #27 : 26.08.15 - klo:05:23 »
   Siili on villieläin.

Niin se kyllä on, eikä niitä saisi luonnosta omia. Se mitä tekevät on tuo alipainoisten pelastus, mutta tuo juoksupyörä oli kyllä liian pieni ja siili paremmin ymmällään, näytti. Niistä saa maksaa huimia hintoja ellei käytettynä hommaa juuri lemmikkisiilille.

Mutta näin siis saa toimia että pelastaa hengen. Sillä niitä horrostuspesiäkin rakennetaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #28 : 26.08.15 - klo:05:33 »

   Villin ja kesyn raja on häilyvä. Elämää pitää vaalia ja kunnioittaa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #29 : 26.08.15 - klo:11:23 »
Päädyin tänä aamuna järjestämään pihamme sammakoille oman uima-altaan, ettei niiden tarvitsisi hypätä henkensä uhalla vanhaan lehmien juoma-altaaseen. Jouduin näet tänään taas nostamaan yhden sammakon "korkealaitaisesta".
Piiloitin mustan "lihalaatikon" sen sadevesiasitan viereen villiviinin lehtien alle ja laitoin sen vettä täyteen. Siinä voi pienet sammakot vilvoitella turallisesti. Se on varsinainen lastenallas.  :023:

Se on jalo sammakkoteko.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.