Kirjoittaja Aihe: Eläimet 8  (Luettu 33874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #135 : 26.10.15 - klo:06:48 »
Koiramme ei tajua talviaikaan siirtymistä. Niimpä meillä on herätys jo klo 5.

Samaa koetaan kai myös karjatiloilla. Lypsy ja ruokinta on nyt aurinkokellon aikaan.
Minullekin tämä on oikea kello. Turhaa venkoilua koko kesäaika.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #136 : 26.10.15 - klo:17:54 »
AI siis hyvä tavaton! Kun ei käy kodin ulkopuolella työssä, niin eihän noilla merkitystä ole. Mitä se on oikeasti ja mitä aikaa minun siilukkaiseni elää? Onko tässäkin vempeleissä sisäänrakennettu kello? Voi kertokaa joku joka on läsnä paljonko kello nyt on.

Kyllähän minä selviän  mutta siili on säännöllinen eläin! Ei täällä näy nyt ketään edes piilossa... Pitää selvittää jotenkin. Siili saa stressiä tuommoisesta. Typerää vempulointia. Uhataan luontokappaleet terveyttä.
« Viimeksi muokattu: 26.10.15 - klo:17:57 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #137 : 26.10.15 - klo:19:02 »
Eiköhän näillä nisällisillä lemmikeillä tärkein ole se  r u o k a k e l l o    :110:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #138 : 27.10.15 - klo:08:51 »
Jänisjussi oli varhain liikkeellä pannen pihavalon päälle. Nousin itsekin, kyllä tässä lomaväsymykset on jo nukuttu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #139 : 27.10.15 - klo:10:25 »
Eiköhän näillä nisällisillä lemmikeillä tärkein ole se  r u o k a k e l l o    :110:

Siilillä ilmeisesti ei ole koska se ei saa ateriaa kuin Manu illallista eikä oikeastaan ole ihan lemmikkikään,  siilihän ei kovin syvästi kiinny ihmisiin. Jotenkin hoitajansa kyllä ja siinä sapuskalla epäilemättä on merkitystä, mutta varmaan myös sillä että syntyy jonkinlainen keskinäinen siiliymmärrys.    Mutta siili elää kovasti hämäräelämää, ja on siinä täsmällinen. Se lähtee liikenteeseen kun olohuone pimenee. Tai sitten sillä on omat melatoniinierityksensä, jotka tottelevat jotakin siilisyntyistä säätöä.


Siili on kyllä arvoituksellinen mutta siitä hankalanpuoleinen että harvemmalla kaverilla on kokemusta, eli kysymykset joko siilisivustolle tai eläinlääkärille.

Nyt me menemme sillä Herra Hugon on vaikea juosta ramppeja. Syynä saattavat olla kynnet, sillä se saapuu terveenä siilinä terveen kasvattajan terveiltä vanhemmilta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #140 : 27.10.15 - klo:11:51 »
Siili on siitä jännä että se herää kun herää ja lähtee haeskelemaan murkinaa. Minä mietin, mikä sen herättää paitsi nälkä.  Tai siis ruoantuoksuhan ei herätä, Hugeliinikin kerran kasvavana siilipoikana ennätti havahtua ennen kattausta ka juoksenteli sillä välin kun hätääntynyt kamaripalvelija hankki matoja ja sirkkaa esille. Oli muuten elämäni nopein kattaus.

Sen jälkeen olen rytmittävät päinvän:  Aamulla pestään siilukkaiseni kouraantuntuva. Siilukka havaitsee sen ja päästelee ärmeitä tuhhupuhahteluja. Sitä taputellaan ja peitellään ja kerrotaan että Leena vain tässä.

Kello viisitoista katetaan ateriat jotta ovat valmiina.

Kello 20.21 Herra Hugon Hellä Hetki kera siililaulun, jonka jälkeen se huomauttaa kohteliaasti Tuh, ja lähtee madolle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #141 : 29.10.15 - klo:00:40 »
Hugelikugeliini kohtaa eläinlääkärin me lähdemme ensimmäiseen kynnenleikkuuseen, terveystarkastukseen ja muuhun. Siiliäisillä on taipumus saada tauteja, kasvaimia, joten Herra Hugo lähtee omalääkärinsä alkutarkastukseen jollaisessa me sitten käymme.

Jonnekin on kadonnut matopallo, eikä Kugeliinin ole helppo rymistellä kynsineen pitkin virikekaappejaan. Sen pallon se on kätkenyt kyllä itse.

Luulin aina että itselleni riittäisivät luonnoneläimet. No, melkein.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #142 : 29.10.15 - klo:17:51 »
Kiiliäisestä löytyi joitakin liikagrammoja, syytän itseäni, kiiliäinen sehän syö kaiken mitä eteen asetetaan. Mutta se todettiin terveeksi hyvinkehittyneeksi ja luonteeltaan mitä viehättävimmäksi siiliksi, se salli tutkimukset hyvin ja käyttäytyi herttaisesti.

Osoitti kyllä sen jälkeen kiintymyksen tarrautumalla villapaidan kaula-aukkoon niin että takaisin laatikkoon pakkaaminen vaati muutaman ylimääräisen vakuutuksen rrrrrrakkaasta parhaasta siiliydestä, ja taksia odotellessamme potki mieluisinta peittoaan jotta se aski hytkyi.

No nyt on käyty keskellä päivää ulkona. Huh!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #143 : 30.10.15 - klo:09:00 »
Rrrrrrakas siilikiili sai eilen uniakseen riittävästi vain yhden lyhyehkön siililaulun SV sävelmällä 202. Se vaikuttaa siihen mieltyneen. Tekisi aina mieli kipata se syleilyyn mutta siilieloon kuuluu runsaasti unta. Pääasiallinen siilihoitajan toimenkuva koostuu siivoilusta ja harkinnasta, rohkenisiko rakkaan peiton sittenkin pestä, saisiko sen vaikka hiustenkuivaajalla äkkikuivatuksi jälkiunia varten.


Tänä iltana saapuu kyläilemään kasvattaja, joten nuo Kugeliinin liikagrammat vähän nolottavat. Se sai ihan suotta lihotusherkkupaloja syödäkseen kun jalkaan sattui ja monia ylimääräisiä siilirenkutuksiakin sen piti kuunnella. Se oletettavasti olisi ollut onnellinen pelkästä kuoreenpalasesta eikä sille olisikaan pitänyt tarjota semmoista määrää raksuja. Joku valisti minulle madot ja raksut väärinpäin. Matosia olemme tosin nauttineet yhdessä myös, oivoi. No minä koetan varoen annosta pienentää.

Olavinpoika Otto saapui ikkunalle ja tähysi missä pähkinät missä Pähkinäihminen. Täytyi nousta se ravitsemaan. Siitä rotasta tunnustan tahtovani päästä eroon. Mutta kuinka. Talossa asuu lukuisia koiria enkä tahdo Olavinpojan saavan vaurioita enkä lintujen. Näin rottaohjelman kun eilen katselin lapsille tehdyistä Vetamixeista koosteita.

Onni jemmasi kesällä kaiken saamansa joten ei ole nyt tämän luukun varassa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #144 : 31.10.15 - klo:12:03 »
Hugo kutsuttiin messuesiintyjäksi  :icon_eek:  lemmikkieläinmessuille koska on hyvin sopuisa ja kiltti ja hyväkuntoinen kiiliäinen, mutta emme me mene. Toki julkisuuskuvalle ja tuleville vaaleille tekisi hyvää jalkautua turuille ja toreille mutta ei, en minä saata viedä sitä sinne. Saa tartuntoja ja sehän on uniaikaa! Ei stressiä Hugelikugeliinille.

Rrrrrrrrrakkaimpani sssssssiiiiiilukkkkani tarvitsee paljon unta, niin paljon, että jo muutamia kertoja olen yöllä noussut huolekkaana tunnustelemaan vatsaa, onko viileä. Se merkitsee aietta ryhtyä horrostamaan mihin sitten pikkusiili kuoleekin.

Mietin miettimistäni, saako tämä Murunen nyt hyvän siilielämän kun se jää vastuulleni. Mikä tuokin horristushalu on, joka ei käy päinsä, ja onko oikein pitää siilukkaa jos se tahtoo elää toisin?

On paljosta ottamani selvää nyt. Lääkärillä Hugeli toimi kuin ainakin ihastuttava nuori herra. Sen piti paeta mukavaan piiloon jotta nähtäisiin juoksukyky mutta ei sillä mitään pakohaluja ollut, se tallusti paikallaan ja nuuskutti uusia hämmästyttäviä tuoksuja vain. Jotenkin se saatiin sinne lopulta tassuttamaan tasaisesti askeltaen.

No, vatsa oli lämmin. Hugelikugeli pitää Siionin Virsistä joskin saa kuulla runsaasti muuta. Sanat saattavat hieman vaihdella.
« Viimeksi muokattu: 31.10.15 - klo:12:07 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #145 : 31.10.15 - klo:12:11 »
Hugo ilmoittaa myös vakavasti harkitsevansa heittäytyykö  sittenkään politiikan syövereihin. Puoluekartalla löytyy kyllä vaihtoehto, no arvattavimmin, Hugeli on hyvin vihreä.... 

Mutta Hugeliini priorisoi hyvän elämän ja etsii muita vaikutusmahdollisuuksia. Sillä on sanansa sanottavana, Tuh!  Moneen asiaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #146 : 31.10.15 - klo:13:28 »
On eläimet 9:n vuoro
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi