Kirjoittaja Aihe: Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!  (Luettu 8500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #15 : 24.04.09 - klo:16:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Jampe, ja muut: verta ei janottu, totuutta kyllä! Ja totuus tuli julki, kiiitokset IS:n ja HS:n toimittajille.


Joo joo, toimittajat ovat ihania ja puolueettomia totuuden ja heikkojen puolustajia, ja me rakastetaan kaikki toimittajia ja varsinkin tiedetään että sinäkin olet toimittaja. Ei omaa ammattikuntaa ehkä ihan joka asiassa tarvitse ylistää.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #16 : 24.04.09 - klo:17:29 »
Näihin yksittääsihin tapauksiin pitääkin puuttua, ettei johtajien moraali löystyysi liikaa, etenkin kun käytetähän veronmaksajien rahoja.

Maiju Lemettisen kolumni aiheesta: http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=417380
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #17 : 24.04.09 - klo:18:43 »
No Maijulla se on sana hallussa! Onhan se toisaalta hyvä jos yhteiskunnassa aina löytyy joku joka on muita (ja varsinkin itseä) syyllisempi ja ahneempi.  Syntipukkejakin tarvitaan.

Tällä kertaa Voutilainen, hetken päästä taas joku muu... pääasia että ristillä roikkuu aina joku.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #18 : 24.04.09 - klo:21:38 »
Herättäjäjuhlapuhuja Maiju Lemettinen on sanomalehti Ilkan kolumnissaan ( 24. huhtikuuta 2009 ) kirjoittanut mielestäni hyvin oivallisesti ja asioista tietäen ( myös Voutilaisen edelliseltä työpaikalta ) otsikolla Paavon kallis maku.

  Viisveisaaja on aivan oikeassa siinä, että meidän kunkin työmme ja tekemisemme näkyvät usein aika selvästi tällä foorumilla. Mutta niin sen pitääkin: oikein nautin kun rakentaja kertoo työstään, tai maanviljelijä, tai kirjastoasiaintuntija, tai pappi, tai muusikko, tai ihan kuka vaan. Nautin kun intohimoisesti kerrotaan myös harrastuksista ja muista mielenkiinnon kohteista. Joten antaa tulla vaan, munaskuita myöten!

  Pidän siitä, että aiheesta kuin aiheesta kukin kirjoittaa niin kuin tuntee. Perusteluja sanoille ja ylipäätään näkyväksi tulleelle tekstille kaipaan aina.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #19 : 24.04.09 - klo:21:46 »
Jampe: ei tässä syntipukkia haeta, vaan totuutta. Lehdistön tehtävä on kertoa - myös - epäkohdista, lehdistön pitää kertoa vääryyksistä ja epäoikeudenmukaisuuksista. Mutta on lehdissä kaleidoskooppimaisesti kaikkea, kuten elämässä.

  Jampe: Ristillä roikkumispuheesi tuntui tässä yhteydessä typerältä ja mauttomalta. Mietihän vielä. Toivottavasti ennen ensi pääsiäistä näet tarkemmin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #20 : 24.04.09 - klo:21:57 »
Ehkä johtuen erilaisesta kokemusmaailmasta hämmästelen, jos Paavo on haaskannut aikaansa kalustamiseen. En ole itse koskaan kalustanut työhuonettani, vaan sihteeri on sen aina tehnyt. ja niin se oli meillä muidenkin kohdalla. Minusta hänellä on paljon tärkeämpiä hommia kuin huoneen kalustaminen. Kalustamiseen hänellä on apuvoimia, joilla on aina pieni kisa kenen isännällä on komein.

 Se sijaan arvostan sitä, että hän ottaa vastuun oli kalustajan tilannut sitten kuka tahansa. Hän on kuitenkin hyväksynyt laskut ja siten myös hinnan. Moka mikä moka, mutta nolon sopan sai aikaiseksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #21 : 24.04.09 - klo:21:57 »
Jude: ylistän sanomalehti-ihmisiä ja lehtiä silloin kun aihetta siihen on. Olen tehnyt lukuisia juttuja myös kehnoista, ja jokseenkin tuntemattomista muusikoista, esimerkiksi. Ei minun elämä rajoitu lehtiin, ei toimittajiin. Elämä on enemmän. Olen yrittänyt miettiä myös syitä Juden letkauksiin tai jopa solvauksiin. Kestän ne kyllä.  Tiedän tosin joidenkin niihin närkästyneen. En ole lähdössä foorumilta pois.

  Olen eri lehtiin ( ja foorumeillekin) kehunut myös pappeja, nuohoojia, näyttelijöitä, opettajia, postinkantajia, haudankaivajia, teknikkoja, myyntimiehiä, autourheilijoita, ammattijääkiekkoilijoita, kaupunginjohtajia, tuottajia, kirjailijoita, mattokauppiaita, pesulanpitäjiä, kuvanveistäjiä, maanviljelijöitä, elokuvaleikkaajia, sairaanhoitajia...., vain muutamia ammattiryhmiä mainitakseni. Joten tuossa(kin) mielessä Juden puhe on nyt vaillinaista... Vaillinaista kaikkeen tekemiseeni nähden.

myyrä

  • Vieras
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #22 : 24.04.09 - klo:22:54 »
Alkoi kiinnostamaan tämä sosiaalitoimen johtaja ja niinpä lukaisin hänestä Googlesta kaiken, mitä sieltä irti sai. Paljon löytyi negatiivistakin juttua, voi voi. Tällaisen ison työpaikan johtaminen on luultavasti hyvin tuulista hommaa. Hänen valinnastaanhan tehtiin aikoinaan valitus, koska häneltä puuttuu muodollinen pätevyys tehtävään. Toinen asia voi olla sopivan jäsenkirjan puute. Alaisissaankin on varmasti korkeammin koulutettuja kuin hän. Selkäänpuukottajia saattaa löytyä. Oli miten oli, huonoa esimerkkiä on näyttänyt.

Sitten paljastan asian paljon alemmalta tasolta. Olin nimittäin aikoinaan vähän aikaa vs. terveystarkastajana täällä Joen kaupungissa ja terveystoimen päällikkö (johtava hygieenikko) oli vähän ajatellut meikäläistä siihen virkaan. Asia kuulemma oli kuitenkin kaatunut siihen, kun minulla ei ole terveysteknikon pätevyyttä. On vain teollisuuslaborantin koulutus, keskeytyneet kemianinsinöörin opinnot ja sitten mielisair.hoitajan, kehitysvammahoitajan ja lastenhoitajan harjoittelut ja niissä kaikissa hommissa kyllä rutkasti työkokemusta.

Itse ajattelin, että olisi kai se sopiva puolueen jäsenkirjakin pitänyt olla. Siihen aikaan ilman sitä ei kyllä päässyt siivoojaksikaan (kaikki kunnia heille heidän raskaassa työssään). Kunnissa on poliittinen kärhämöinti aivan kammottavaa.

No, nykyään viittaan kintaalla sille kaikelle pikkupolitikoinnille. :wink:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #23 : 25.04.09 - klo:11:15 »
Lainaus käyttäjältä: "myyrä"
. Kunnissa on poliittinen kärhämöinti aivan kammottavaa.

No, nykyään viittaan kintaalla sille kaikelle pikkupolitikoinnille. :wink:



Naulan kantaan! :wink:    Vaikka demokratia onkin hyvä järjestelmä, joskus tuntuu että ihmisten osallistumisoikeutta kunnallisten viranhaltijoiden tehtäväinhoitoon pitäisi jotenkin rajoittaa.  Äärimmäisyyksiin mennään kun on joka työvaihetta varten jokin lautakunta tai toimikunta jossa asiat täytyy hyväksyttää!  Ja vielä koottu ihmisistä jotka eivät ymmärrä käsiteltävästä asiasta hölkäsen pölähdystä!  Sinnehän ne tyhmyrit pyrkii kilvan, eriväristen jäsekirjojensa kanssa mutta itse asiaan ei ole vähäistäkään kiinnostusta.  Sen olen tullut näkemään että pyrky ja halukkuus johonkin toimikuntaan taiu lautakuntaan on hirveä ja sen eteen tehdään vaikka minkälaisia temppuja mutta sitten ko. henkilö istuu kautensa lautakunnassa läpi ottamatta mihinkään mitään kantaa eikä ole kiinnostunut mistään, ei kysele eikä hanki tietoa, kokouksissa kun viranhaltija esittelee asiaa lautakunnalle, -halutaan hypätä noeasti seuraavaan asiaan että pääsisi kotiin katsomaan salkkareita.  Kunnes sitten eräänä päivänä käy niin että veljenkaimanvävy soittaa että nyt hänen asiansa on tapetilla ja alkaa loputon vastaanharaaminen, valitusten esittäminen, lausuntojen hankkiminen ym. rumba; - ja taas kerran: ilman vähäisintäkään asiantuntemusta ja paneutumista.

Sellaista se joskus on, kunnallispolitiikka! ...-kun sieltä "meidänkin kylältä" pitää joku saada valtuustoon...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #24 : 25.04.09 - klo:11:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Olen tehnyt lukuisia juttuja myös kehnoista, ja jokseenkin tuntemattomista muusikoista, esimerkiksi.
Mitenkäs tämä nyt liittyy mihinkin?
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Olen yrittänyt miettiä myös syitä Juden letkauksiin tai jopa solvauksiin. Kestän ne kyllä.  Tiedän tosin joidenkin niihin närkästyneen. En ole lähdössä foorumilta pois.

Hyvä ettet ole, kaikkia tarvitaan. Solvauksiin? Missä vaiheessa? Närkästyminen on hyvä, sillä silloin tiedän osuneeni jollekulle tärkeään asiaan. Keskustelukumppaneihin itseensä olen pyrkinyt olemaan koskematta, koska sellainen ei kuulu keskusteluun eikä väittelyyn.

Tärkeän asian sohiminen pakottaa ajattelemaan enemmän kuin esimerkiksi hymistely ja itsestäänselvyyksien lateleminen. Ja ilman ajattelua ei ole ihmistä, senhän jo Cartesius sanoi aikanaan. Tämän sinäkin tiedät varmasti, ja saavutat luultavasti itsekin tavoitettasi kun minä hermostun sinun kirjoituksiisi.  Hyvä siis että kirjoitat, koska muuten ajattelisin vähemmän. Samaa mieltä en silti välttämättä ole, enkä näe sille tarvettakaan. Tällä foorumilla on kuitenkin jo aika paljon samaa mieltä olemista. Samaa mieltä oleminen on kaiken pahan alku ja juuri, konsensus tukahduttaa ajattelun ja pysäyttää prosessin, pysäyttää elämän.

Ja toisaalta, kun elämä alkaa olla ohi, ajattelu ja liikekin hiipuu siinä samalla. Siksi kai minäkin sitten joskus keski-ikäisenä lakkaan vaihtamasta suuntaa, liikkumasta, ja pysähdyn johonkin hyväksi havaittuun kohtaan, oli se sitten työkseen ajattelemiseen tai vaikkapa penkkiurheiluun. Siksi riehun nyt niin paljon kuin pystyn - kymmenen vuoden päästä tämä aika saattaa jo olla ohi, ja minä asun perheen, kultaisen noutajan ja farmariauton kanssa Espoossa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #25 : 25.04.09 - klo:11:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"


  Jampe: Ristillä roikkumispuheesi tuntui tässä yhteydessä typerältä ja mauttomalta. Mietihän vielä. Toivottavasti ennen ensi pääsiäistä näet tarkemmin.



Mietin ensin, kannattaisiko tällaiseen edes vastata mitään. Vastataan nyt kuitenkin!  Taidat tarkoittaa että hengelliset silmäni avautuisivat näkemään kirkkaammin raamatun totuuksia pääsiäisestä?  Odotinkin jo milloin uskonnolla lyöminen alkaa...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #26 : 25.04.09 - klo:12:27 »
Jampe: En tarkoittanut.

  Sinä heitit ristin miehen kehiin outoihin yhteyksiin, en minä.

  Ns. uskonnollista väittelyä pyrin välttämään loppuun asti. Mieluummin osallistun urheilutriviaan kuin opetuslapsien hiusten halkomiseen.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #27 : 25.04.09 - klo:12:33 »
Jude: Kiitos perusteellisesta ja - ainakin minulle - asioita selventävästä kommenttipuheenvuorostasi. "Ammattilistani" oli esillä siksi, että asiain niin eteen tullessa kerron kernaasti ihmisistä sekä heidän työstään ja tekemisistään. Sanomalehti-ihmiset ( ja heidän tekemisensä ) ovat vain murto-osa siitä ihmisten määrästä, joita olen heidän työnsä ja/tai tekemisiensä kautta esille ottanut, ja usein kehunut. Useimmissa elämäni aikana tekemissäni jutuissa on myönteinen juonne.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #28 : 25.04.09 - klo:17:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Jampe: En tarkoittanut.

  Sinä heitit ristin miehen kehiin outoihin yhteyksiin, en minä.

  Ns. uskonnollista väittelyä pyrin välttämään loppuun asti. Mieluummin osallistun urheilutriviaan kuin opetuslapsien hiusten halkomiseen.


Enhän minä mistään ristin miehestä (Jeesus?) ole puhunut mitään!  Sinulleko on uutta kun käytetään tuollaista retoriikkaa että joku riippuu ristillä?   Kielellisen ilmaisun ammattilaisena olettaisi sinun tämän ymmärtävän?  Minä kyllä luin pistoksestasi että minun olisi nyt skarpattava ettei seuraavakin pääsiäinen menisi hukkaan kun en ymmärrä mistä ristissä on kysymys. En käsitä mitä tuolla minun "seuraavalla pääsiäiselläni" muuten on keskusteltavan asian kanssa tekemistä?

Mutta hyvä jos et tarkoittanut!  Suosittelen  käyttämään täsmällisempiä ilmaisuja ettei tule väärinkäsityksiä!

Otsikon mukaisesta aiheesta taidamme edelleenkin olla jyrkästi eri mieltä... mutta sehän on vain elämää. Ei kaikkien kanssa tarvitsekaan olla samaa mieltä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Sosiaalijohtajan huikeat kalustuskulut!
« Vastaus #29 : 25.04.09 - klo:18:18 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Ja toisaalta, kun elämä alkaa olla ohi, ajattelu ja liikekin hiipuu siinä samalla. Siksi kai minäkin sitten joskus keski-ikäisenä lakkaan vaihtamasta suuntaa, liikkumasta, ja pysähdyn johonkin hyväksi havaittuun kohtaan, oli se sitten työkseen ajattelemiseen tai vaikkapa penkkiurheiluun. Siksi riehun nyt niin paljon kuin pystyn - kymmenen vuoden päästä tämä aika saattaa jo olla ohi, ja minä asun perheen, kultaisen noutajan ja farmariauton kanssa Espoossa.

Hah! Tämä oli viikonlopun paras, vai mitä, Seppos ja muut foorumin vaari- ja muori-ikäiset. Niinhän se on suomalaismiehen elämänkulku: rippikoulu, sotaväki, avioliitto, kuolema. Viimeksi mainitun vaiheen monet nuoret arvioivat olevan noin 40 vuoden mittainen ja alkavan siinä 35-40 korvilla.

Riehu Jude vapaasti nyt kun elämä on vielä tasaista ja rauhallista. Palataan asiaan parinkymmenen vuoden päästä, jos keikun vielä hengissä. Jos olet silloin vielä samalla kannalla, tarjoan pullakahvit. Muuten olet sinä maksajan paikalla.

Mt
P. S. Kahvittelupaikkana Hakaniemen tori tai vastaava, toivoo Mt, toriukko, Gubben Helsingiensis.