Kirjoittaja Aihe: Nyt 25  (Luettu 14280 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #15 : 31.07.20 - klo:11:38 »
Vein sanaa. Kävi ilmi, että urakoijat ovat veljeksiä. "Katso kuinka hyvää ja suloista on, kun veljekset sovussa asuu". Kumpikin veljeksistä oli puheliasta sorttia.
Koska meidän metsäpalsta on myyty, niin meille ei tullut kirjettä kaivutyöstä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 25
« Vastaus #16 : 31.07.20 - klo:11:52 »
Juuri noin maaseudun yhteisvastuuntuntoiset ihmiset toimivat. Seurataan, käydään tarkastamassa ja esim. ihan katsomassa jos naapurin savupiipusta ei moneen päivään näy sauhua.

Kaupunkilaiset, ainakin aika monet, pitävät tätä uteliaisuttena. Helsingissä saa olla asunossa kuolleena kukausikaupalla. Vasta kun haju tulee käytävään saattaa jolu viitsiä ottaa asiakseen soittaa poliisille.

Naapuriapu on elintärkeää harvaanasutuilla paikoilla. Naapurisopu säilyy kun tämmöinen ymmärretään oikein.
Jotkut maalle piiloutuneet eivät tietysti tykkää. Saa mennä siltarumpu tukkoon  heidän puolestaan ja tiehen tulla vaikka sortuma.

Meidän maalla tökätään kuusenoksa sellaiseen kuoppaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #17 : 31.07.20 - klo:12:21 »
 :039: :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 25
« Vastaus #18 : 02.08.20 - klo:04:33 »

   Kauniita kukkia teiden varsilla. Vehreä luonto. Nyt nautitaan.

Syksyn tullessa vähitellen puut alkavat kellastua, kunnes pudottavat lehtiään ja lopulta pakkasen purtua seisovat alastonna.
Sateet huuhtelevat.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 25
« Vastaus #19 : 04.08.20 - klo:22:05 »
Onpas hieno auringonlasku, pilvet punertaa.

Viikko ankaraa marjojen poimimista takana, jatkunee vielä.
Löysin hyvän vadelmapaikan, niiden aika alkaa olla ohi.
Mustikoita vain paikoittain täällä, yksi paikka oli missä meitä poimijoita piisasi.
Mietinnässä jos lähtisin etsimään vielä muita mustikkapaikkoja.

Mitenkähän lienee minun kirjoittamiseni tänne?
Oman pään tuotteet vähissä

.....10-uutiset tuossa auki.....kamala mitä maailmassa tapahtuu....

Niin, kyselin täällä arkana ja epävarmana...jatkaisinko Paula Sainion toista aforismikirjaa...
mahtaako sopia foorumin nykyhenkeen?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 25
« Vastaus #20 : 05.08.20 - klo:07:13 »
Ainakin minä pidin Paula Sainion ajatuksista. Jatka ihmeessä!

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 25
« Vastaus #21 : 05.08.20 - klo:11:42 »
Voi, mistä kaikkialta tuota pölyä löytyykään sellaisista paikoista, joita ei tule ajatelleeksi kovin usein.

Lämmityspatterin ja seinän välistä, poistoilmalämpöpumpun ja seinän välistä, kattolampun varjostimen, mallia plafondi sisältä,
jääkaapin ja pakastimen päältä n. 180 senttiä korkeat ja kuivatavarakaapiston alapuolella, lattialieden takaa.....ja monta muuta, joita tuskin edes olen huomannutkaan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 25
« Vastaus #22 : 05.08.20 - klo:16:36 »


--- Mitenkähän lienee minun kirjoittamiseni tänne?
Oman pään tuotteet vähissä

.....10-uutiset tuossa auki.....kamala mitä maailmassa tapahtuu....

Niin, kyselin täällä arkana ja epävarmana...jatkaisinko Paula Sainion toista aforismikirjaa...
mahtaako sopia foorumin nykyhenkeen?



Ainakin minä pidin Paula Sainion ajatuksista. Jatka ihmeessä!

"Minun puolestani myös tai ei sittenkään. Sillä minua hämmästyttää mistä teksti on oikein kopioitu kun itse en niitä löydä ainakaan somesta.
Mutta niinhän se on tässäkin suhteessa, toisten pitää ja toisten ei pidä noudattaa sääntöjä".




9. Tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin (esim. kuvien) lainaaminen foorumille on kiellettyä ja rikollista, mikäli siihen ei ole lupaa tekijänoikeuksien haltijalta.  Itse kuvaamiasi kuvia saat foorumille liittää, samoin kuvia, joiden käyttöön on selkeästi annettu lupa kuvien oikeuksienhaltijalta. Linkittäminen on sallittua, mutta linkitä vain aiheeseen liittyviä asiallisia kuvia ja sivuja.

Jos lainaat tekstiä, osoita se selvästi lainaukseksi esim. lainausmerkein tai kursivoimalla se. Lainauksen pitää olla täsmälleen alkuperäisen kaltainen. Jos lyhennät tekstiä keskeltä, osoita se selvästi kolmella viivalla --- tai muulla selvällä tavalla.


http://foorumi.h-y.fi/index.php?action=register




"Itse olen rikkonut kyllä kaikkia mahdollisia kahtatoista rekisterisopimuksen kohtaa.
Mutta …

Joten eiköhän se olisi jo aika muittenkin ruveta noudattamaan rekisterisopimusta tai sitten sopimuksella ei ole mitään merkitystä."


http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5092.90#lastPost

Viestini tullut kahteen kertaan foorumille.



Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 25
« Vastaus #23 : 07.08.20 - klo:19:03 »
Vastasin tuonne tv-katseluketjuun tästä aiheesta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #24 : 12.08.20 - klo:09:42 »
Vaihdoin auton loistokaskon peruskaskoon. En tiedä, että oliko se viisasta, mutta hyötyä en oikein nähnyt minunlaiselle kulkijalle. Meteoriittitörmäyksen todennäköisyyttä en osaa edes laskea :003:.

Ihan tarkasti en muista, että oliko yksi etu em meteoriittijuttu.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Nyt 25
« Vastaus #25 : 12.08.20 - klo:11:16 »
Taidan lähtee urheilukentälle tekemään 2000 metrin kävelytestin  :017:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #26 : 13.08.20 - klo:17:45 »
Olitko tyytyväinen saavuttamaasi tulokseen?

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Nyt 25
« Vastaus #27 : 13.08.20 - klo:18:20 »
Joo, 2000 metriä meni  :icon_biggrin:

Jaa, ei tää ollutkaan Cooper. Vähän yli 15 min meni aikaa, paremmin kuin viimeksi syyskuulla. Silloin oli pakkasaamun jäleltä tartan jäässä ja kenkä lipsui...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #28 : 13.08.20 - klo:19:52 »
Kyllä meikäläinenkin Cooperia juoksi joka vuosi. 40 v jälkeen sai vaihtaa pitempiin matkoihin kuten 30 km marssi ja 100 km pyöräily. Siinä se nuoruus kulahti.
On hieno juttu, että pidät kunnostasi huolta.

Televisiossa näytetään kovin huonoon kuntoon lihoneita ihmisiä, joita yksi lääkäri yrittää auttaa.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Nyt 25
« Vastaus #29 : 14.08.20 - klo:07:25 »
Taitaa olla omakin viimenen Cooper sotaväkiajalta, kohta 45 vuoden takaa. Senjälkeisinä vuosina ehkä olikin jonkinlainen juoksukunto, mutta ei tullut testiä juostua. Nykyään en ole juuri juossut pariinkymmeneen vuoteen, käveleminen, pyörälläajo ja soutaminen on liikettä, talvella uintikin.
Eipähän kunto enää parane tällä iällä, mutta jos huononeminen hidastuu, onhan sekin jotain  :eusa_angel: