Äänestys

Aiotko osallistua yhteisvastuukeräykseen

Kyllä, olen kerääjä
2 (25%)
Kyllä
6 (75%)
En
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 8

Kirjoittaja Aihe: Yhteisvastuukeräys  (Luettu 3890 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Yhteisvastuukeräys
« : 05.02.12 - klo:13:52 »
Tänään alkaa yhteisvastuukeräys. Tänä vuonna torjutaan ylivelkaantumista Suomessa ja tuetaan pienrahoitustoimintaa Ugandassa.

http://www.yhteisvastuu.fi/index.php?did=498

Minusta on hieno juttu, että Ugandalaisille myönnetään pienlainoja, joiden turvin he voivat elättää itse itsensä. Näin apu kantaa heitä paljon pidemmälle verrattuna siihen, että he olisivat saaneet vaikkapa erän ruokaa, joka olisi pian syöty. Varmaan oman pienyrityksen perustaminen on heille todella mielekästä.

Samoin pienluotot kotimaassa voivat todella ehkäistä ihmisten ylivelkaantumista ja auttaa pahimman yli.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #1 : 05.02.12 - klo:14:47 »
Hyvä juttu tuo yhteisvastuukeräys. Mini körtti on facebookissa luvannut antaa keräykseen niin monta Euroa kun tulee viestiin tykkään klikkauksia määrähetkeen mennessä. Taisi professori Paavo Kettunen (hämäyksen vuoksi Joensuussa on toinen seurakunta-aktiivi Paavo Kettunen ja runsaasti sekaannusta) aloittaa taas sen kuten jo viime vuonna. Täällä ei ole valitettavasti tykkää nappia. Ehkä olisi hyvä olla, niin saataisiin keräyksen tuotto kasvamaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #2 : 05.02.12 - klo:15:03 »
Minä laistan kaikki keräykset, paitsi sellaiset joissa työpaikoilla kerätään kavereille ja jonkin avuksi, ne on mennyt perille ja LYHENTÄMÄTTÖMINÄ, mutta niissäpä ei olekkaan niitä virallisia keräyslupia vaan jhan ihmisiltä ihmisille, ei lutiakaan ahneille hyeenoille.
Mites monta niitä nyt pelkästään spr.lläkin on tutkinnassa.
Jokainen TavallaaN, minäkin  :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #3 : 05.02.12 - klo:15:07 »
Olen kuullut väitettävän, että KUA:n kautta menisi aika hyvin perille, mutta mites tämä yhteisvastuu tosiaan?

Vaikka toisaalta, ei kai se niin vaarallista jos jotain rahoistani menee hyeenoille, jos jotain kuitenkin menee perillekin. Voisiko ne hyeenat rakastaa vähemmän ahneiksi?

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #4 : 05.02.12 - klo:15:11 »
KIrkon järjestämien keräysten kuluja maksetaan muualta, joten ne menevät erinomaisesti perille, jopa paremmin kuin monet työpaikan keräykset.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #5 : 05.02.12 - klo:15:15 »
Olet öppiäinen oikeassa, yhteisvastuu keräys ei ole mikään paha.
Kirkonulkomaanapu on varmastikkin tunnollisimpia.
Mutta olen nähnyt niin monta paskajuttua, varsinkin YK touhussa ja punaisellaristillä.
Ei ollut kivaa kun YK-paketteja MYYTIIN ja vain VALKOISTEN alueella vaikka oli tarkoitettu AVUKSI KAIKILLE ja varsinkin KÖYHILLE.
Mustat ei saaneet siis ostaa edes rahalla.
Myyjinä oli valkoisia perheenäitejä joiden ukot oli alueella työreissulla.
Eli se Yk,sta minun silmistä pois, pois ja jouttuin koko Puulaaki.  :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #6 : 05.02.12 - klo:15:20 »
Laistaakseni välikädet lupasin KUA:lle SPR:lle ja Unicefille viimeisen kirjani kappaleita sata tai ad painos kun en enää sietänyt nähdä Afrikan sarven nälkäänäkeviä lapsia.  Rahaa ei niin paljoa ole mutta siitä olis saanut paljon.   Ostinkin jo sen minkä voi helposti postista kantaa ja siirrellä. Kaikki hoidettuna alvit ja muut ja eteenpäin myyjät onnessaan, saavat auttaa. No ensin Unicef ilmoitti ettei käy kun välissä on kristillinen lenkki, sen ymmärsin.  Siis kristilliset kirjakaupat jotka on usein pieniä yksittäisiä toimijoita.  Unicefilla  säännöt estää.  

Se oli edullinen kauppa, minä ostin halvalla he olisi saaneet myydä kalliilla.  

Mutta SPR  ilmoitti ettei voi kun "on alvit ja muut", ja kun selitin että kaikki on hoidettu, minä vain annan ne lahjaksi, eivät huolineet. Heidän poliisinsa kieltää. Oli eri poliisi kuin jolta sain luvan sitten.    Se on se jota häpeän vähiten ja Tammikin kehui mutta kun se oli jo painettu...  KUA kieltäytyi perässä, kun on joku diili että jos SPR ei huoli ei hekään.  Ei kuulemma ole "til.iä jolle voisi laittaa saatu voitto"  Eihän he OSTA, se oli LAHJA.  

 En ymmärrä, mutta lähetin sitten koko roskan Aholansaareen myytäväksi sen hyväksi.  Heille kelpasi. Onneksi en mennyt ostamaan enempää kuin jaksoin kanniskella edestakaisin.

Siinä meni vähän into avustaa mutta kyllä minä silti avustan.  Osa menee perille joka tapauksessa.   Mietin lähteä keräämäänkin, olisi hyvää liikuntoa.  
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo:15:28 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #7 : 06.02.12 - klo:16:11 »
Yv-keräys on hieno asia. Kuitenkaan auttamista ei yleisesti pitäisi jättää yksityisten vastuulle vaan yhteiskunnan, esim. yhteiskunnan ylläpitämää terveydenhoitoa ei saa antaa pelkästään yksityisille saalistajille.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #8 : 06.02.12 - klo:19:29 »
Yv-keräys on hieno asia. Kuitenkaan auttamista ei yleisesti pitäisi jättää yksityisten vastuulle vaan yhteiskunnan, esim. yhteiskunnan ylläpitämää terveydenhoitoa ei saa antaa pelkästään yksityisille saalistajille.

Siteeraan toistamiseen Suomalaisen puolueen (kokoomuksen edeltäjä) puheenjohtajan, valtioneuvos J. R. Danielson-Kalmarin esitelmää Kansantaloudellisessa yhdistyksessä vuonna 1910.

Lainaus
"Hän kuvasi miten Manchesterkoulun opin mukaisesti kunnat vuosisadan alussa koettivat rajoittaa toimialaansa ja jättää kaikki yhdistyksen yritteliäisyyden ja kilpailun huostaan, miten kuitenkin pian huomattiin, ettei käytännölliset tulokset olletkaan samat kuin teoreetikkojen kuvailut, ja miten sen johdosta jo vuosisadan keskivaiheilla syntyi vastavirtaus, joka varsinkin kahtena viimeisenä vuosikymmenenä on kokonaan mullistanut kunnallisten vallanpitäjien mielipiteet ja pyrinnöt. Nyt kunnat kaikilla aloilla, millä ennen kevytmielisesti yksityisille määräysvallan luovuttivat,useimmiten ankaran taistelun ja aineellisten uhrausten kautta koettavat toimipiiriään laajentaa. Kunnat ottavat huostaansa vesijohdot, valaistuslaitokset, palotoimen ja -vakuutuksen, raitiotiet ja telefoonit sekä perustavat paitsi kouluja ja kirjastoja, myöskin halpoja työväenasuntoja ja kylpylaitoksia."

Voit, myyrä, suhtautua luottavaisesti tulevaisuuteen. Kyllä se politiikan vuorovesi vielä kääntyy toiseen suuntaan, niin kuin on kääntynyt ennenkin.

Mt

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Yhteisvastuukeräys
« Vastaus #9 : 07.02.12 - klo:20:07 »
Olin kauppakeskuksen aulassa keräämässä tunnin verran tänään. Olipa mukava kokemus monestakin syystä! Menisin muinakin päivinä, mutta kerääjiä on jo tarpeeksi. Ilta oli aika hiljainen kaupankäynnin kannaltakin mutta myös keräyksen suhteen. Omien havaintojeni mukaan miehet antoivat keräykseen useammin kuin naiset, mutta naiset antoivat isompia rahoja. Erityisen mukavaa oli, että isät antoivat lapsilleen kolikoita keräyslippaaseen laitettaviksi. Hyvää asennekasvatusta! (Aulan toisessa päässä olleen mieskerääjän mielestä naiset osallistuivat miehiä aktiivisemmin, joten olisiko kerääjän sukupuolella merkitystä?)
Mikä hassuinta, unohdin laittaa oman lahjoitukseni keräykseen, vaikka olin siihen varautunut. Toivottavasti osuu vielä keräyslipas kohdalle. Toki voisin osallistua pankin, pankkiautomaatin tai netinkin kauttakin, mutta jotenkin lipas- tai listakeräys tuntuu niin mahtavan perinteiseltä.

Minusta yhteisvastuukeräys on niitä luotettavimpia ja läpinäkyvimpiä. Isoissa järjestöissä nielee helposti byrokratia liian ison osan tuotosta.