Kirjoittaja Aihe: Körttibaari osa 7  (Luettu 42544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #15 : 07.03.19 - klo:19:52 »
kaljaasi
Mistä aasinsilta ns. kaljaan (sitäkin sorttia baarissa joskus). Duvel Tripel Hop Citra saa jäädä kertaostokseksi. Alkon sivuilla on runoilu kaikkea nättiä mausta, mutta suoraan sanottuna tämä on korvavaikkuinen. Onneksi ostin vain yhden pullon.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #16 : 08.03.19 - klo:21:50 »
Moro!    :039:

No nyt on jonkinlainen irtiotto paikallaan!!

Tulorekisteri on korkattuna!!   ja kahlattu läpi...ja taisteltu...ja saatu kaksi lukua sinne
laitettua, siis oma lumityöpalkkioni ja pidättämäni ennakonpidätys...jep...juu...
Aikaa vierähti...edestakaista vaellusta 2-3 sivulla...
Ja vihdosta viimein sain tiedot lähtemään ilman herjausta...
Ja tilasin jopa raportin tekemästäni ansiokkaasta hommasta...

Eihän se homma helposti mennyt....mutta ilman chattailua...ihan vaan itsekseni...
Vaikeinta oli kun piti etsiä joku sopivan oloinen ammattinimike, en keksinyt miten sen
voisi jättää pois...

Annikka ainakin tietää mitä touhusin...ja osaa arvostaa...   :003: :eusa_clap: :023:


Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #17 : 09.03.19 - klo:09:50 »
Hienoa vn,

Todella arvostan sitä, mitä olet saanut aikaan. Mukavaa, että jaoit kokemuksesi - se on vertaistukea minulle.

Nyt on maaliskuu, joten arvelen sinun maaliskuulle kirjanneen palkanmaksusi.
Joko teit sen työnantajan erilllisilmoituksen, siis sairausvakuutusmaksu (aik. sotumaksu) ilmoituksen?
Tosin tekoaikaahan sinulla on 5. huhtikuuta saakka, jos maaliskuussa on palkkaa maksettu.
Ja maksu erääntyy 12.4.
Onnistuiko tuon ilmoituksen tekeminen myös hyvin?
Siitä taas minä opin uutta: sen ilmoituksen pitää tulla näkyviin "omaveroon", mutta
se näkyy siellä aikaisintaan seuraavan kuun 7.päivä, chattailla minun piti siitä.
Iski pelko, kun ilmoitusta ei heti näkynytkään siellä.
Toisaalta, sinun tilannettasi ajateltuna - jos, palkkiostasi ei mene sairausvakuutusmaksua (aik. sotumaksu),
niin käsittääkseni joudut kuitenkin tekemään siitä työnantajan erillisilmoituksena sellaisen "nolla-sairausvakuutusmaksuilmoituksen". Tämä on uutta.
Iskee kohdalle myös sellaisessakin tilanteessa, jos jonain kuukautena maksaa vain kilometrikorvauksia, kun nekin pitää ilmoittaa
tulorekisteriin.
Mietin tätä vielä lisää, voihan se olla, että niillä lisätietorasteilla niihin vakuutusmaksujuttuihin (ei maksuvelvollinen xxx vakuutukseen) olet jo hoitanut tämän asian.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #18 : 09.03.19 - klo:13:42 »
Mistä aasinsilta ns. kaljaan (sitäkin sorttia baarissa joskus). Duvel Tripel Hop Citra saa jäädä kertaostokseksi. Alkon sivuilla on runoilu kaikkea nättiä mausta, mutta suoraan sanottuna tämä on korvavaikkuinen. Onneksi ostin vain yhden pullon.

Oljenkeltainen, täyteläinen, voimakkaasti humaloitu, hunajamuroinen, valkopippurinen, sitruksinen, ruohoinen, kevyen inkiväärinen, lämmin...

No on siinä Aloko mainostanut juomaa ja tolla olisin varmaan eteentullessa ostanutkin, mutta onneksi öppis monilahjakkaana henkilönä ohjeisti.

Alkossakin asiointi on nykyään kuin Apteekissa käyntiä.
On aluperäinen Prnod, mutta vaihtoehtona joku halpu Anis viina tai sitten esimerkiksi Jegermeister, jolle vaihtoehtoisena on edullisempi vaihtoehto yrittisnapsi.

Eniten mua hermostutti näiden vaihtoehtolääkkeiden osalta, kun Aalborgin akvaviitille vaihtoehtona edullisempi Skåne akvavit.
 
Vaihtoehtoiset lääkkeet ja juomat ovat yhtä tehokkaita ja maistuvatkin melkein samoilta, mutta hinnoissa on eroa ja alkuperäinen tietysti tautisen paljon kalliimpaa.
Mrrr.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #19 : 09.03.19 - klo:13:54 »
Nuorena metsästäjänä opin tuntemaan tuon Jägermeisterin. Pullollinen jaloa ainetta maksoi rahaa. Sitten löysin ns halpisaineen, joka oli tehty ehemalige DDR:ssä. Kelpasi sekin, mutta sitten minusta tuli  :003: ja jätin %aineet.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #20 : 09.03.19 - klo:14:55 »
Nuorena metsästäjänä opin tuntemaan tuon Jägermeisterin. Pullollinen jaloa ainetta maksoi rahaa. Sitten löysin ns halpisaineen, joka oli tehty ehemalige DDR:ssä. Kelpasi sekin, mutta sitten minusta tuli  :003: ja jätin %aineet.

Onneksi olet pysynyt kuitenkin huumorimiehenä ja et ole muuttunut moralistiksi :)

Ensimmäisinä kertoina kun saavuin suureen Neuvostojenliittoon, niin siellä tuli vastaan kirjo erilaisia juomia.

Kovasti innostuin girgiisialaisista ja muista kansojen juomista jostain vuoristosta.
Sitten tietysti oli votkaa monen mousta, joista en koskaan ole tykännyt.

Ehkä erikoisin juoma oli joidenkin kasakoiden pontikka, en muista nimeä.
Ne aina varoitti, että äälkää antako tolla suomalaiselle, kun se on niin laiha, se ei kestä tälläistä juomaa.
Tosi sympaattisia kasakat, vaikka tempperamenttia oli liiaksi käsittää.

Ihmettelen, kun mulla oli siihen aikaan yksi Irina. Kuban sakak, no kasakka tyttöystävä.
Huh oli kyllä menoa sillä tytöllä, koko aika sata lasissa.
Hyvin koulutettu, vähän kuin juutalaiset.
Niilläkin tempperamenttia on ja silti ne pärjää kouluissa.
Suomessa ja muualla pärjää, jos on kiltti ja extra rauhallinen.
Ja pitää olla hyvät istumalihakset sanoi, mulle yks oppinut joskus.

Mitähän mä taas oon kirjoittelemassa,  mullakin joskus mieli menee nopeammin kuin kynä.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #21 : 09.03.19 - klo:15:49 »
Kiitos Annikka!!  ...osanotosta...myötäelämisestä...lisävinkeistä...

Joo, raportista huomasin tekstin ettei löydy erillisilmoitusta...se siis vielä tehtävä...
kunhan jahka tulorekisterin huoltokatko on ohi...
Oma veron puolella aikani ihmettelin...siellä päädyin siihen ettei enää siellä ilmoiteta
työnantajamaksuja....sen sijaan maksuun jo pistin (ennakkoveron ja sv-maksun)
Kiitos vinkistä...pitää siis erillisilmoitus vielä tehdä...kas kummaa...luulin että yksi
ilmoitus riittää...
Sen sijaan...vihjasitkin...mielestäni osasin rastittaa tulorekisterissä että eläke- ja
työttömyysvakuutuksia ei mene pienestä summasta johtuen...mutta jätin sen voimaan
että sv-maksu (sotu) menee...vaikken sitä osannut mitenkään ilmoittaa erikseen...
paitsi siis se erillisilmoitus vielä kokematta....ehkä sitten lyyti kirjoittaa...

Kiitos Annikka vertaistuesta myöskin!    :eusa_angel: :039:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #22 : 09.03.19 - klo:15:51 »
Eiks kördebaarissa oo musaa?

Joku jukeboxille nyt, mä voin maksaa, jos biisi, ku laittaa strumbatrulllalle.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #23 : 09.03.19 - klo:15:55 »
Laita sinä vv....minä olen ihan tukossa nyt...monestakin syystä... :icon_sad:

Annikka, vihjaise vielä mistä ja miten erillisilmoitus "lähtee käyntiin"...ei muistihavaintoa...

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #24 : 09.03.19 - klo:15:56 »
Kiitos Annikka!!  ...osanotosta...myötäelämisestä...lisävinkeistä...

Joo, raportista huomasin tekstin ettei löydy erillisilmoitusta...se siis vielä tehtävä...
kunhan jahka tulorekisterin huoltokatko on ohi...
Oma veron puolella aikani ihmettelin...siellä päädyin siihen ettei enää siellä ilmoiteta
työnantajamaksuja....sen sijaan maksuun jo pistin (ennakkoveron ja sv-maksun)
Kiitos vinkistä...pitää siis erillisilmoitus vielä tehdä...kas kummaa...luulin että yksi
ilmoitus riittää...
Sen sijaan...vihjasitkin...mielestäni osasin rastittaa tulorekisterissä että eläke- ja
työttömyysvakuutuksia ei mene pienestä summasta johtuen...mutta jätin sen voimaan
että sv-maksu (sotu) menee...vaikken sitä osannut mitenkään ilmoittaa erikseen...
paitsi siis se erillisilmoitus vielä kokematta....ehkä sitten lyyti kirjoittaa...

Kiitos Annikka vertaistuesta myöskin!    :eusa_angel: :039:

Eii, hommatkaa huone !!

Siis aika kirjanpitäjälle, se auttoi minua.
Hän siis ai niin suomessa ei ole hän ja hun, mutta siis kirjanpitäjät hoitaa mulle noi jutut.

Tuntuu, että kirjanpitäjä on The Boss mun firmassa.

Joku kirkkoherra kerran narisi ja valitti, kuin huonosti joku keinu ja tuoli, ni et hän on melkein piispa, mut huoltomies komentelee, keittiön emäntä ja koko rulettia pyörittää talousjohtaja.

Eiks tän pitäis olla kirkko ja hegellinen instituuttio taoi jotain.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #25 : 09.03.19 - klo:15:59 »
Laita sinä vv....minä olen ihan tukossa nyt...monestakin syystä... :icon_sad:

Annikka, vihjaise vielä mistä ja miten erillisilmoitus "lähtee käyntiin"...ei muistihavaintoa...

Zemppiä teille.

Voimia ja ymmärrystä kaikkeen.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #26 : 09.03.19 - klo:16:00 »

https://www.youtube.com/watch?v=2X_2IdybTV0

Älä itke kuriton poika, anna mennä.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #27 : 09.03.19 - klo:16:32 »
Minulla oli kohortissa palveluksessa sotilaita kansankirkkomme siitä liikkeestä, jossa viinaa ei saa juoda, mutta tupakoida saa. Olin silloin vielä osalle aikaa ns suruton, joten joskus otti päähän, kun ei ollut työkaluja millä puolustaisi itseänsä. Raamatun sanomalla raivoraittiutta ei voida puolustaa, mutta järjellisellä tavalla viina on sopivaa. Kelpo naisen ylistyksessä kuvataan, miten perheen äiti kovasti halusi oman viinitarhansa ja sen myös rakensi.
VT:n puolella kuningas Lemuelin äiti opasti kuningaspoikaansa, kohtunsa poikaa:"ei sovi kuningasten ja ruhtinasten pidoissa ensimmäisenä kysellä väkijuomien perään. Annettakoon viina menehtyvälle ja viini murhemieliselle, että eivät osaansa kovin muistele. UT:n puolella Paavali kirjoittaa ystävälleen, että ota illalla vähän viiniä, kun sinulla on huono vatsa". Olen nämä muistini mukaan ennenkin kirjoittanut täällä, mutta kertaus on opintojen äiti.
Ruukasin nuorena käydä nuorisoseuralla ja yleensä lavoilla tansseissa. Tämänkin eräs LLL:n polulla kulkeva alaiseni minulta voimakkaasti torjui. En väitellyt, sanoin vain, että oli se niin kivaa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #28 : 09.03.19 - klo:16:42 »

1944

Viisas mies, en tuohon osaa sanoa mitään, muuta kuin Raamatusta lainaamasi jakeet ovat kyllä totta.

Näistä Lars Leevin seuraajista minullakaan ei ole mitään pahaa sanottavana.
Onhan se totta, että heillä opetus on tiukkaa ja he sen mukaan antavat rakkaudella ohjeitaan.

Körteillä on omat painotuksensa, siis mikä heille on tärkeää.

Itse valitsin körtit, niinku itelleni, kun olen aina ollut huolissani ihmisten kohtaamisesta ongelmissaan.
Olen ajatellut, että jos körtti ois mut lapsena, nuorena, teininä tai hulttionarkomaani muuten, niin kohdannut, niin keskustelu olisi ollut, et oireilen nyt näin ja noin ja armonkerjääjä olisi samalta tasolta tuumannut, et en tajuu mitään mitä selität, mutta ookoo, sua rakastetaan ja en ole sua parempi Jumalan edessä.

Itselläni körttinä on usko ja tietämys, että Jumalan armo rioittä ja Hänen armon alla ollaan.

Jos olisin tavannut jonkun körtin, niin olisin alkanut etsimään Jumalaa jo kauan kauan ennen kuin sain sen hengellisen heräämisen ja ajauduin sen jälkeen ihan outoihin hengellisiin piireihin.

Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #29 : 09.03.19 - klo:16:43 »

Sama selkokielellä.

Tässä on hyvät sanat, asiaan liittyen.

https://www.youtube.com/watch?v=6ovSxsN082s
Tik toc.