Kirjoittaja Aihe: Armo  (Luettu 10615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Armo
« Vastaus #15 : 10.07.20 - klo:21:28 »
Tähän aiheesee liittyen lainaus Paavalilta 2. Kor. 12:7-10 ja varsinkin tuo viimeinen lause.
"
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
"

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Armo
« Vastaus #16 : 24.10.20 - klo:20:42 »
                                            Elävässä uskossa on elävä synnintunto.


                                                          Salattu Viisaus.

                                                              Ajatuksia

                                                        Paavo Ruotsalaisen

                                                      Wilhelmi Malmivaaran

                                                            E.W.Palkkalan

                                                     kirjoituksia ja  ajatuksia.

                                                               Koonnut
                                                             
                                                            E.F.Juurmaa

                                                         WSOY 1955. s.72.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Armo
« Vastaus #17 : 30.11.20 - klo:07:07 »
                                            Elävässä uskossa on elävä synnintunto.


                                                          Salattu Viisaus.

                                                              Ajatuksia

                                                        Paavo Ruotsalaisen

                                                      Wilhelmi Malmivaaran

                                                            E.W.Palkkalan

                                                     kirjoituksia ja  ajatuksia.

                                                               Koonnut
                                                             
                                                            E.F.Juurmaa

                                                         WSOY 1955. s.72.

Minusta tuntuu, että näitten vanhojen kehuminen ja mainostaminen on teeskentelyä ja huomion kerjäämistä ihmiseltä, joka vuosikausia on parjannut niitä vähäisiä ihmisiä, jotka ovat kiittäneet Siioninvirsien kääntämisestä, vaikka se kiitos on ollut teeskentelijän omin sanoin vähäistä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Armo
« Vastaus #18 : 28.01.21 - klo:07:10 »

   Aamuhartaus tänään: filosofian maisteri Sari Lehtelä, Helsinki

Hartauden musiikki: "Käy Herra meitä siunaamaan", säv. ja san. Jaakko Löytty. Markus Bäckman ja Ilona Nyman laulu, lauluyhtye, Laura Airola viulu, Mikko Iivanainen kitara, Hannu Rantanen kontrabasso, Pekka Nyman vibrafoni ja lyömäsoittimet sekä Sami Koskela congarumpu.

https://areena.yle.fi/audio/1-50701896

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Armo
« Vastaus #19 : 28.01.21 - klo:07:37 »
Minusta tuntuu, että näitten vanhojen kehuminen ja mainostaminen on teeskentelyä ja huomion kerjäämistä ihmiseltä, joka vuosikausia on parjannut niitä vähäisiä ihmisiä, jotka ovat kiittäneet Siioninvirsien kääntämisestä, vaikka se kiitos on ollut teeskentelijän omin sanoin vähäistä.
Jumalan armon varassa vanhojen kehuminen ja mainostaminen aralla tunnolla nöyrästi ja synnin tunnossa ei voi olla teeskentelyä, varsinkin, jos siihen ei liity omavoimaisuutta. Jokainen kristitty on ainutlaatuinen oli hän millä paikalla tahansa tai on etsimässä paikkaansa.  :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Armo
« Vastaus #20 : 28.01.21 - klo:07:44 »
PekkaV, aamuhartauslinkki oli tilaani ja tarvettani varten !

Sari Lehtelä puhui voimaannuttavasti ja musiikki meni sydämeen . :049:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Armo
« Vastaus #21 : 28.01.21 - klo:08:11 »
Jumalan armon varassa vanhojen kehuminen ja mainostaminen aralla tunnolla nöyrästi ja synnin tunnossa ei voi olla teeskentelyä, varsinkin, jos siihen ei liity omavoimaisuutta. Jokainen kristitty on ainutlaatuinen oli hän millä paikalla tahansa tai on etsimässä paikkaansa.  :eusa_pray:

'Jumalan armon varassa', 'aralla tunnolla nöyrästi ja synnin tunnossa' ja 'jos siihen ei liity omavoimaisuutta' tuntuvat tässä yhteydessä teeskentelyltä. Tämäkin riittäisi välittämään viestisi: Vanhojen kehuminen ja mainostaminen ei voi olla teeskentelyä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Armo
« Vastaus #22 : 28.01.21 - klo:08:28 »
'Jumalan armon varassa', 'aralla tunnolla nöyrästi ja synnin tunnossa' ja 'jos siihen ei liity omavoimaisuutta' tuntuvat tässä yhteydessä teeskentelyltä. Tämäkin riittäisi välittämään viestisi: Vanhojen kehuminen ja mainostaminen ei voi olla teeskentelyä.

Kysymys oli siitä, että Wilhelmi Malmivaaran heluminen ja mainostaminen tuntuu teeskentelyltä sellaisen suusta, joka on voimakkaasti ja julkisesti vastustanut Malmivaaran Siionin virsien kääntämistä englanniksi. Ei ollut kysymys silloin muusta teeskentelystä. Luterilainen tuntuu haluavan jatkaa sotaa kaivamalla vanhoja posteja esille. Olisi syytä palata eilisen rauhallisempaan oloon.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Armo
« Vastaus #23 : 29.01.21 - klo:23:43 »
Kysymys oli siitä, että Wilhelmi Malmivaaran heluminen ja mainostaminen tuntuu teeskentelyltä sellaisen suusta, joka on voimakkaasti ja julkisesti vastustanut Malmivaaran Siionin virsien kääntämistä englanniksi. Ei ollut kysymys silloin muusta teeskentelystä. Luterilainen tuntuu haluavan jatkaa sotaa kaivamalla vanhoja posteja esille. Olisi syytä palata eilisen rauhallisempaan oloon.
Aamen! Kaikki on sinulle anteeksi annettu. Jumalan armo on tosi laaja ja rakkaus peittää syntien paljouden. Kiitos Herra, että annat veljen erämaahan virvoituksen sateet.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Armo
« Vastaus #24 : 30.01.21 - klo:06:53 »
Aamen! Kaikki on sinulle anteeksi annettu. Jumalan armo on tosi laaja ja rakkaus peittää syntien paljouden. Kiitos Herra, että annat veljen erämaahan virvoituksen sateet.

Eipä sinua, luterilainen, vieläkään kiinnosta, saatko itse anteeksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Armo
« Vastaus #25 : 30.01.21 - klo:08:14 »
Kyllä tällä forumilla suruttomatkin kirjoittavat. 

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Armo
« Vastaus #26 : 30.01.21 - klo:08:54 »
Kyllä tällä forumilla suruttomatkin kirjoittavat.

Kummastelen vain luterilaisen tapaa jakaa suruttomasti anteeksiantoa muille silloinkin, kun puhutaan hänen omasta loukkaavasta käytöksestään.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Armo
« Vastaus #27 : 30.01.21 - klo:09:49 »
Kyllä tällä forumilla suruttomatkin kirjoittavat.

Näin on. Ja kyllä meillä pitäisi olla sen verran sietokykyä, että ymmärrämme ja hyväksymme hieman erilaisen kirjoitustyylin ja lähestymistavan kuin omamme  muilta veljiltämme ja sisariltamme. Kaikkiin viesteihin ei ole pakko puuttua ja ne voi jättää omaan arvoonsa. Jos ei sitten välttämättä halua riidellä jokaisesta asiasta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Armo
« Vastaus #28 : 30.01.21 - klo:11:14 »
Luterilaisen kirjoitustyyli on Jumalan asemaan kaikkitietäväiseksi asettumista
eikä körttihengen mukaista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Armo
« Vastaus #29 : 30.01.21 - klo:11:51 »
Minä ymmärrän po henkilön kurillisuuteen so omalaiseensa vitsikkyyteen taipuvaksi ja suhtaudun häneen sen kautta. Minulle tärkeitä asioita, siis sotahistoriaa, hän osaa ladata sivukaupalla.

Armonkerjäläinen kirjoittaa asiaa, että jokaiseen asiaan ei tarvitse klikata. Sitä en tiedä, että mitkä ovat Penalle annetut ohjeet. Hänhän ikäänkuin meitä muita paimentaa.