Kirjoittaja Aihe: Nyt 24  (Luettu 16303 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 24
« Vastaus #60 : 12.06.20 - klo:21:01 »
Joo, se Epleyn metodi on hyvä. Olen itse laittanut sen ohjeen kännykkääni selaimen taakse, mutta en ole jaksanut toteuttaa, vaikka tiedän, että se on OK.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 24
« Vastaus #61 : 14.06.20 - klo:21:05 »
Aurinkoinen päivä illassa.
Täällä edelleen jäi helleraja rikkomatta, IT:n sivun mukaan Katisissa oli 24,8 korkeimmillaan.
Sain käytyä jälleen tunnin pyörälenkillä, nyt kävin rautatiesillasta vähän yli ja takaisin,
Verkatehtaalle siitä jäi vielä tavoitetta, ehkä ensi viikolla.
Kunto tuntuu ihan hyvältä, sen huomasin Tervakosken uimahallissakin alkuviikosta,
kiitollinen saan olla.
Nyt oli pyöräilijöitä aika tavalla liikkeellä.
Talviturkin heittämisestä ei tietoakaan, pitäisi varmaan suunnata pyörälenkki Lehijärven
uimarannallekin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 24
« Vastaus #62 : 15.06.20 - klo:14:47 »
Jep, nyt on sitten kesän eka hellepäivä täälläkin.
Ja heti niin lötsis olo ettei oikein hommat meinaa sujua mitenkään, juoda vaan ja olla.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 24
« Vastaus #63 : 15.06.20 - klo:22:14 »
Tulin juuri tuolta pihalta. Olipa mukava istuskella pihakiikussa lukemassa. Ei ollut enää liian kuuma. Ei itikoita. Ei paarmoja. Mikä on kesää viettäessä.  :023:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 24
« Vastaus #64 : 15.06.20 - klo:22:25 »
Mä olin puolestani vähän vilpoisammalla iltapyöräilyllä, kotiuduin reilu puoli tuntia sitten.
Ja aamusella tarkoitus lähteä Tervakosken uimahalliin, on vielä pari päivää auki.
Muut uimahallit näillä seuduilla aukeaa vasta syksyllä.
Olympia-allas tuossa lähellä olisi, jotenkin vaan sitä "vierastan".
Sen sijaan pyöräily Lehijärven uimarannalle on mietintämyssyssä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 24
« Vastaus #65 : 16.06.20 - klo:09:28 »
Yritin siirtää Poksin parempaan paikkaan so rustingin ja kuusirivin väliin pois paahteesta. Autolla se on vaikea, koska tilaa on vähän. Joten aloitin asentaa Zetorin perään tekemääni systeemiä, mutta piti tulla pois verenhimoisten itikoitten takia. En halunnut riskeerata elämääni viiden minuutin ajankaan vuoksi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 24
« Vastaus #66 : 16.06.20 - klo:11:50 »

   Olin Talkoorenkaan Laulukerho Taviksetin kera Aurinkomäellä: Taas on aika auringon / mä uskon siinä taika on.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 24
« Vastaus #67 : 17.06.20 - klo:20:47 »
Morjensta!

Onpas nyt aika ventti olo, toivottavasti yön saisin hyvin nukuttua.

Alkuillasta leikkasin nurmikon tästä oman talon "vastuualueeltani", ja siistiä tuli.

Iltapäivällä tosiaan käytiin Tkosken uimahallissa, toinen päivä peräkkäin, ehkä siksi ventti olo.
Nyt se jää kesätauolle, täytyypä tutkailla mihin uimahalliin seuraavaksi.
Alkuun siellä oli vähän ruuhkaa, vesijuoksu ja uintiradoilla molemmissa, mutta mahtui
ja aika hyvin turvavälit.
Meikämannen pinna vaan rupesi kiristymään, vesijuoksuosuudellani katselin kun kaksi
mammaa uintiradalla vierekkäin polskuttelevat ja puhua pulputtavat koko ajan....
Minun mielestä pulputukset pitää hoitaa muualla ja uida peräkanaa.
Onneksi lähtivät ennenkuin mun uintivuoro alkoi ja mahduin hyvin menemään.   :003:

Paluumatkalla motarilla kanssa vähän kummeksuin ääneen.
Siellä menossa asfalttihommia ja nopeusrajoitus 100.
Ehkä on maailman turhin esine 100 nopeusrajoitusmerkki motarilla.
Ajoin jotain 110 nopeutta, toista kaistaa jatkuva jono vauhdilla ohi.
Kunhan nyt asiasta tokaisin jotain....kuulin viereltä "älä muitten menoa mieti,
rajoitus tarkoittaa sinua".......niin varmaankin....
Kai mun pitäisi olla pollea että on mulla tarkoitettu oma liikennemerkki.    :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 24
« Vastaus #68 : 17.06.20 - klo:21:20 »
Kuulehan, tahtoo olla samaa vikaa täällä pohjolan suunnallakin vaikka motareja ei olekaan. Apukuskit ovat sellaisia. :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 24
« Vastaus #69 : 18.06.20 - klo:04:10 »

   Erikoinen valo! Kellertävä. Kirkas. Pilviä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 24
« Vastaus #70 : 18.06.20 - klo:08:16 »
Vettä tulee "kuin aisaa". Lasissa jo 25 mm.
Soittelen ilokseni toisessa osiossa soir de pluien.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Nyt 24
« Vastaus #71 : 18.06.20 - klo:09:45 »
Teimme juhannussiivouksen. Oli oikea aikakin, kun kahden ollessa emme siivoa edes joka viikko.

Heti kun vierailukielto päättyi tuli pöydän ympärille pajon imuroitavaa. Hyvällä desintioivalla aineella kävin läpi mm. ovien kahvat ja kaikki tasot, lieden ja mikronkin.

Mistähän saisi muutaman koivunoksan tänne tuoksumaan ? Varmaan katsottaisin pitkään jos menisin pihakoivuista riipimään  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 24
« Vastaus #72 : 18.06.20 - klo:15:49 »
Sadesään keskellä tahtoo sisrusten väliset sovut särkyä, että yhteisiä harrastuksia on vaikea keksiä. Kolme lähtee ongelle, Nepi jää kaverikseni ja yksi jää mököttämään pikkupuolelle, varmaankin vain lyhyeksi aikaa. Kuiva hellekausi takana, niin ei onkilieroja tahtonut löytyä perinteisistä paikoista. Yksin lukien 14 sitten löysin. Normaalisti samassa ajassa olisi tullut kolminkertainen määrä lapion terän käännöllä.
Kotiin lähdetään klo 2000, niin kitutuntiinkin on vielä kolme  :017:.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 24
« Vastaus #73 : 18.06.20 - klo:20:56 »
Alkaa olla päivä illassa.
Onkin ollut aikamoinen menon ja touhun päivä.
Kauppareissu, kaikenlaista pikkuhommaa kotosalla, siivous jatkuu vielä huomenna.
Tässä kotipihalla näin pari lintua joita en ihan päivittäin näe, punarinta ja kirjosieppo.
Viime öisen ukkosilman ja rankkasateen jälkeen on ollut aurinkoinen kaunis kesäpäivä,
ehkä käväisi hellelukemissa tänäänkin.

Nyt iltasella käväisin kotimökillä autolla (no turhaan kai tätä autolla menoa korostan...
jos ja kun sinne pyörällä selviän niin se kyllä näkyy ja kuuluu täällä forkallakin, enkä
pysy nahoissani  :003:)
Olipa hieno ilta siellä oleskella, toista tuntia leikkasin ruohoa, istuskelin puutarhakeinussa
lintujen laulua kuunnellen, lauleskelin itsekin pirtissä tunnin verran, hyvin sujui vaihteeksi.

Kotiin ajelin maisemareittiäni pitkin pikkuteitä, se on vähän eri kuin vähän lyhyempi
pyöräilyreittini, mikä menee ehkä puolet matkasta metsässä, toki maisemiakin vähän,
ja linnut laulelee.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 24
« Vastaus #74 : 19.06.20 - klo:10:31 »
Juhannuskoivujen nouto lustepellolta:
Suullinen ohje minulle Kaariinalta, kävelin rustingin halliin ja hain pienen pokasahan, kävelin PuniZ:n pilttuuseen ja nakkasin sahan takalaatikkoon, nousin traktorin penkille ja starttasin moottorin käyntiin, panin kakkosen silmään ja ajoin ulos kohti lustepellon taimettunutta puolta, hyvin näin jo kaukaa ne kaksi koivunalkua, jotka sopivat saamiini ohjeisiin, pysäytin traktorin lähelle ojaa, jonka yli minun oli kömyröitävä ensin, sahasin koivut poikki ja syydin ne ojan yli traktorin viereen, tulin itse niskasta heittämänäni perästä ja panin pokasahan laatikkoon, nostin koivut kyytiin, ajoin rantteelle ja mittasin koivujen pituudet, otin toisesta pois 60 sentin palan katkaisten ne kahdeksi klapiksi, nakkasin rautakangen laatikkoon ja ajoin porraskivien luo, kävin kysymässä "että entiseen paikkaanko, kyllä", märkään maahan meni rautakanki kuin kuuma naskali voihin, joten sain viedä rautakangen entiseen vakipaikkaansa, ajoin Zetorin pilttuuseensa ja sammutin koneen, astuin alas traktorin viereen ja siitä pihan aurinkoon. Sen pituinen se.