Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 7  (Luettu 33563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #30 : 06.01.12 - klo:11:19 »

   Hannu on runoilija.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #31 : 06.01.12 - klo:11:34 »
En tiedä mistä tämä johtuu, mutta yhäkin tunnen suurta iloa , jopa riemujuhlamieltä äskeisestä messusta.
Näkyi sielä penkissä Esa Ruuttunenkin istuvan ja veisaavan. Muita kasvoja en varsinaisesti tuntenut, mutta ihmeellinen tuttuus ja yhteys silti
vaikutti koko ajan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #32 : 06.01.12 - klo:13:43 »
Tulin myös juuri televisiokirkosta. Vantaan Myyrmäen kirkko on Valon kirkko. Olin siellä aivan kuin kotonani. Aivan kuin olisin tuntenut seurakunnan läsnäolon ja lämmön.
Höh. Miksi en tallentanut digiboksiin jumista? Valvoin taas aamuyöhön ja niinhän siinä kävi etten jaksanut aamulla nousta kirkkoon, kun oli univelkojakin makseltavana, mutta olisin voinut telkusta ainakin katsella. Niin ja koettaa hyräillä virttä mukana.

Myyrmäen kirkossa aikoinaan kävin kämppiksen valmistujaisjuhlassa, tykkäsin kovasti, kuten noista uudemmista usein muutenkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #33 : 06.01.12 - klo:14:22 »

   Ole hyvä, öppiäinen:

http://areena.yle.fi/ohjelma/8740


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #34 : 06.01.12 - klo:16:56 »
^Kiitos! Kyllä tämä nettiaika on ihmeellistä!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #35 : 06.01.12 - klo:19:02 »
Minä kävin kirkossa ja hienot oli meiningit, sydämellä valmistettu. Olisi sinne mahtunut enemmänkin väkeä sisään.

Miksi kaikki hyvät televisiokirkot järjestetään silloin, kun minä olen omassa kirkossa?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #36 : 06.01.12 - klo:19:27 »
Minä kävin kirkossa ja hienot oli meiningit, sydämellä valmistettu. Olisi sinne mahtunut enemmänkin väkeä sisään.

Miksi kaikki hyvät televisiokirkot järjestetään silloin, kun minä olen omassa kirkossa?


Silloinhan saat molemmat, kun tv-jumalanpalvelus löytyy aina Yle areenasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #37 : 06.01.12 - klo:20:16 »
   Ole hyvä, öppiäinen:

http://areena.yle.fi/ohjelma/8740


Kiitos minunkin puolestani, PekkaV. Satuin itse radiokirkkoon, kun se tuli lapsuuteni kotikirkosta, ja jäi Vantaankosken kirkko vahingossa huomiotta. Areena auttaa...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #38 : 08.01.12 - klo:12:10 »
Olin kirkossa, mutta päähän otti. Koko saarnan ajan ja paljon muulloinkin teologian opiskelijan kakarat kutittivat toisiaan ja kikattivat todella häiritsevästi. Teki mieli mennä ojentamaan, kun vanhemmista ei siihen ollut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #39 : 08.01.12 - klo:12:40 »
 >:(  Nyt meni pahasti.  Aamulla heräilin mut päätin nukkua, kun on tautia ja uni paras lääke on ja nukutti.  Sitten alkoi tuntua vetämys ruåtsinkieliseen kirkkoon.  Katsoin kissaa ja Kissa minua, ja totesin Kissan olevan oikeassa;  Jossakin mättää.  Puuttuvat talvikengät. Oletin ettei niitä tarvi tänä vuonna. Entisistä menee lumi sisään.  Epäterveellistä.

Vielä on tarjolla Tuomasmessu, voisi törsätä taksiin, en ole ennen ollut, iltakuudelta hän on, Agricolan kirkossa.  Kuin niis käyttäydytään? En ole ennen ollut!   Ehtoollinen on tärkeä.   :kahvi:   

Tosin lunssassa aina kotona tuntuu että jaksaa sitä, mutta kun yrittää, huomaa että tauti onkin lujempaa tekoa kuin kuvitteli. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #40 : 08.01.12 - klo:12:46 »
Oltiin. Raimo-pappi puhui hyvin kasteen ja ehtoollisen sakramenteista. Sakramentti on Jumalan salaisuus, eikä niitä tarvitse siksi muuta kuin vastaanottaa.
Pakkanen, Loppiainen ja Joulun ja Uudenvuoden kirkossakäynnit veroitti hieman osallistujien määrää. Meitä oli n. 60-70.
Kuulas pakkassää sai kirkokellot kuulumaan ennätyshyvin sisälle. Se oli hienoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #41 : 08.01.12 - klo:12:54 »
en käynyt


joku pappi on sanonut lasten ääniä "pyhäksi meteliksi"  :icon_rolleyes:

Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #42 : 08.01.12 - klo:13:08 »
Meidän messun saarnaaja kertoi eilen kastaneensa pienen pojan joka on ns. koliikkivauva. Huuto oli kova, mutta kun kummi keksi istua suuren jumppapallon päälle ja pompotti vauvaa kasteen ajan, tilaisuus eteni vähemmän äänekkäästi. Pappi oli sitä mieltä että se toimi hyvin ja oli kaikkia vapauttavaa.
Kaste on kaste l. sakramentti. Jumalan lahja saadaan olivat muotomenot tavanomaiset taikka erilaiset.

Meillä taas joku mummo alkoi puhua esirukousten jälkeen aika isoon ääneen, mutta vaikeni kun käheä pappimme nosti ääntä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #43 : 08.01.12 - klo:13:59 »

Vielä on tarjolla Tuomasmessu, voisi törsätä taksiin, en ole ennen ollut, iltakuudelta hän on, Agricolan kirkossa.  Kuin niis käyttäydytään? En ole ennen ollut!   Ehtoollinen on tärkeä.   :kahvi:   


Täällä on pidetty jonakin vuonna Tuomasmessuja Siionin virsillä.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #44 : 08.01.12 - klo:18:27 »
Kasteen sunnuntain sanajumalanpalveluksessa.