Kirjoittaja Aihe: Eläimet 11.  (Luettu 19717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #60 : 21.04.19 - klo:12:20 »
En muista olenko jo tänne tästä asiasta kirjoittanut. Jos olen, niin toistan nyt sitten. Pidän kovasti kaikista eläimistä. Eilenkin pyydystelin varovasti kimalaisen ikkunasta juomalasilla ja kortilla, jotta sain sen ehjänä pihalle. Paljain käsin uskallan pyydystää syksyisin sisälle eksyneet seinälukit. Nekin päästän pihalle vapauteen. Seinälukit on hämähäkeistä kauneimpia pitkine jalkoineen. Olempa kerran nostanut kohmeisen vaskitsan ajotieltä lämmittelemästä. Nostin sen tiensivuun syrjään. Tapaan jutella vastaan tuleville kyykäärmeille. Pelastan sammakoita kellarista ulos jne.
Kaikki kotieläimet: kanat, lampaat, naudat, possut ovat mukavia rapsuteltavia ja ihailun kohteita. Ne ovat mukavai lähes lemmikkejä niin kauan, kun niillä on pää tallella. Kun kotieläimeltä ottaa pään pois, se muuttuu ruuaksi.
Tämän olen täällä maatalossa oppinut. Olen jopa kerran ollut apuna lampaan hätäteurastuksessa kylällä. Olin vartkaamassa verta. Miesväki sitten suolisti, nylki ja nosti riippumaan.

Niin että ei ainakaan minulta ihan helpolla yöunia saa katoamaan.  :003:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #61 : 21.04.19 - klo:13:58 »
Eka kerran näin kirjoitettuna koko tarinan. Teurastusajasta on minullakin niitä vanhimpia ja tarkkoja ? muistoja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #62 : 26.04.19 - klo:23:35 »
Huh, menipä päivä Prinssi Magnus Nicolauksen kanssa pieneläinklinikalla jonotettaessa.  Vähällä puremisella saatiin antibiootit kuonosta ja kipulääke nieleksittyä, siellä ollaan mukavia siiluille mutta aina vaivaa tämä ylellisyys, että meillä on antibiootteja lemmikkieläimille ja jossain lapset menehtyvät jne jne jne.


Sille en mitään voi, sellainen olin ihan tenavasta.

Mutta no, siili on. Siilistä on jotain ehdotonta.

Olen itse kanssa kipeä ja äitee soitti siellä ollessani, on huolta isästä, mutta meillä hoidettiin Prinssi Magnuksen keuhkotulehdus. Rakas pieni iili.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #63 : 27.04.19 - klo:11:12 »
Hienoa, että jostakin ilmaannuit tähän vähäveriseen joukkoon. En halua vikoilla ketään, mutta ennen oli kirjoittajia runsaastikin, että sai ihan valita, että mihin uskaltaa vastata.

Kirjoitat siilistäsi. En tiedä, että mistä olen saanut sellaisen "päännouseman", että siili ja mäyräkoira ovat jotenkin samanoloisia. Mäyris on omistajalleen uskollinen kumppani, siilistä en osaa sanoa mitään. Molemmat ovat samanlaisia tuhisijoita tutkiessaan maankamaraa ja pensaita.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #64 : 28.04.19 - klo:12:44 »
Onkos joku käynyt katsomassa pandoja Ähtärissä?
Kovasti niitä markkinoitiin silloin, kun ne Suomeen tuotiin ja suuresta budjetistakin mainittiin. Pandoja en Ähtärissä ole käynyt katsomassa, mutta kolmessa muussa eläintarhassa olen niitä ihastellut. Bao Bao on jäänyt mieleeni, ensi kertaa näin sen, kun se oli jo kolmikymppinen - sitten se siirtyi jo manan majoille ja sai viimeisen leposijansa Berliinin luonnonhistoriallisessa museossa, lähellä "heimoveli" jääkarhu Knut ' ia.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #65 : 10.05.19 - klo:10:23 »
Niin ne ajat muuttuvat eläinmaailmassakin.

Minun lapsuudessani orava oli kissalle saalistettava ja saalis.
Nyt näin oravan jahtaavan aikuista kissaa. Kissa paineli karkuun.
Sitten vähän myöhemmin tuli oravan vuoro juosta karkuun, kun harakka
jahtasi sitä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #66 : 11.05.19 - klo:11:01 »
Olen joskus nähnyt saman homman. Sekin oli toukokuussa. Oravalla oli lähes täysikasvuinen poikanen lähistöllä. Silloin oravaemo on niin hurjana, että kissakin saa kyytiä.
Aina kun orava sai ajettua kissan kauemmaksi, se palasi poikasensa luo ja kissa alkoi hiipiä lähemmäs. Silloi orava taas hyökkäsi kissaa kohti. Lopulta orava sai kissan tarpeeksi kauas ja emo nappasi melkein kokoisensa poikasen hampaisiinsa ja kiikutti pesään.
Linnun pommittavat oravaa, sillä orava on pesärosvo. Se syö ainakin munia.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #67 : 17.05.19 - klo:20:12 »
Päiväkävelyllä pöllähti rusakko ' aika haipakkaa' kävelytieni poikki kohti Merrasojaa joka on 3- 4 m leveä siinä kohtaa .

Näytti vauhti siltä että se menee suoraan yli, joko loikaten tai sitten uiden. Uivatko
jänikset jos on pakko?

Ei se heti tehnyt kumpaakaan vaan arvioi rantojen etäisyyttä liikkuen edestakaisin . Kun se löysi mieleisensä kohdan se loikkasi. Oli se komea loikka, vaikka takajalat ja peppu putosivat veteen.

Arvelin sillä olevan poikasia lähipusikossa, ei sen muuten olisi tarvinnut olla niin kiireinen. Ei näkynyt koiria eikä kettuja. Ehkä sen poikaset pitivät ääntä jonka vain emo voi kuulla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #68 : 27.05.19 - klo:13:12 »
Hienoa, että jostakin ilmaannuit tähän vähäveriseen joukkoon. En halua vikoilla ketään, mutta ennen oli kirjoittajia runsaastikin, että sai ihan valita, että mihin uskaltaa vastata.

Kirjoitat siilistäsi. En tiedä, että mistä olen saanut sellaisen "päännouseman", että siili ja mäyräkoira ovat jotenkin samanoloisia. Mäyris on omistajalleen uskollinen kumppani, siilistä en osaa sanoa mitään. Molemmat ovat samanlaisia tuhisijoita tutkiessaan maankamaraa ja pensaita.

Voi hurja, kiitos!  Tunnen itteni ihan onnelliseksi ja tervetulleeksi kun noin kirjoitit!

Uusi pikku Hattivattini on ns huostaanotettu.  Se oli kasvattajalla ensin kuntoutuksessa, jotta oppi syömään siiliksi eli siiliruokaa, ja tottui ihmisen käsittelyyn, ettei se satu. 

Sille rakennettiin komea kaappi.  Minulla on sangen ahdasta nyt, kun makkari oli luovutettava näille peräkamaripojille.

Eilen Hattis ensi kertaa tyyntyi olkkarissa olkapäälleni lauluun.  Sitä on kesytetty seisomalla kaapin ovella laulamassa, pitäen sitä sylissä laulamalla niin että pääsee halutessaan heti pois.  Se säntäsi, kiersi pikku leinkin ja palasi takasin tuijottamaan, että mikä tuo on. Eilen otin sen olkkariin, ja se toimi.

Siilin luontainen vihollinen ei vissiin laula, joten se on hyvä konsti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #69 : 27.05.19 - klo:13:30 »
MInulla ei enää ole muita eläimiä kuin yksi piha-harakka tässä. Ent. kodissa on sensijaan Eino-enl.buldokki, kaksi kania, ja ötököitä vaikka mitä.

Minä kasvatan parvekkeella kaneille ruokaa, viinisuolaheinä, basilika ja timjamikin kuulema niille maistuu.
Kesäkaalin käärinlehdet otin myös niille jemmaan kun tein kaalisalaatin. Lisäsin vielä parsakaalin kannan jos sekin niille pupuherroille ( ent. )maistuu.
Vaikka ne molemmat leikattiin ne tappelevat, Martan kertoman mukaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #70 : 27.05.19 - klo:14:22 »
^
^
Kiitos viestistäsi ja siili-tarinoista. Itse pikkupoikana, kun pääsin teatteri Taruun elokuviin, toin ihoni ja paidan välissä kaksi eri kertaa siilin kotimäelleni. Ei pistellyt yhtään ja oli vielä onni, että siilit olivat tyttö ja poika, niin meillä oli Korpelassa oma siilipopulaatio parin vuoden jälkeen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #71 : 04.06.19 - klo:21:15 »
MInulla ei enää ole muita eläimiä kuin yksi piha-harakka tässä. Ent. kodissa on sensijaan Eino-enl.buldokki, kaksi kania, ja ötököitä vaikka mitä.

Minä kasvatan parvekkeella kaneille ruokaa, viinisuolaheinä, basilika ja timjamikin kuulema niille maistuu.
Kesäkaalin käärinlehdet otin myös niille jemmaan kun tein kaalisalaatin. Lisäsin vielä parsakaalin kannan jos sekin niille pupuherroille ( ent. )maistuu.
Vaikka ne molemmat leikattiin ne tappelevat, Martan kertoman mukaan.

Ootteko muuttaneet?  Onnea uuteen kotiin siinä tapauksessa ja kaikkea hyvää!  Olen pahoillani kun olen joskus ollut ilkimysmäinen ilkimys. Miehän pidän sinusta.


'
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #72 : 05.06.19 - klo:07:45 »
Olemme muuttaneet, vaivaisuutemme tähden. Asumisoikeustaloon Mukkulan keskustaan, tammikuussa. Kirkko on vastapäätä, toisella puolella kauppa, apteekki ja kampaamo. Olisi uusi liikuntasalikin, mutta ei enää minua varten.

Sinne jäivät metsän reunaan talo ja puolet tavaroista. Jäi lintulauta ystävinnen, jäi Klaus, kukkapenkit ja pihasauna. Taloa asuu nyt jälkeläisemme lapsineen, koirineen, kaneiheen ja ötököineen.

Nyt on talo tasamaalla, hissi, ihana asunto ja mukavia naapureita. Parveke on nyt pihani yrtteineen , tomaatteineen ja kukkaruukkuineen. Siellä on penkki ja pöytä ja yrttipöytä. Mahtuu myös pyykkiteline.

Kiitos sanoistasi, koeta kärsiä minuakin !
Anteeksi ymmärtämättömyyttäni kirjoitetut sanat. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #73 : 05.06.19 - klo:09:22 »
Koirapiireissämme on tapahtunut luonnollista vaihtumista. Sen seurauksena pihan ilmapiiri on tullut sovinnollisemmaksi. Naapurin muuten lauhkea paimenkoira Nori, joka purki Kerttu-vainajan aiheuttamaa närää (tulkinta on minun ja saattaa olla väärä) haukkumalla Terriä, on päässyt 'taivaalliseen Bernin kantoniin'. Uusi samanrotuinen Lempi on nimensä veroinen ja ottanut Terrin ystäväkseen. Surullisella menetyksellä voi olla onnellisia seurauksia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #74 : 05.06.19 - klo:12:48 »
Punkkitarkastuksia on pakko suorittaa. Nepi-koirassa on jo ollut kaksi punkkia kiinni.