Kirjoittaja Aihe: Uskoon tulleet 2  (Luettu 20563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #45 : 18.07.14 - klo:13:42 »
Aniharvoin herännäisperheissä varttuneet sitä markkinoivat ellei suorastaan kysy.  Mutta jos tuota jakoa kahteen haluaa vastustaa, paras on kyllä alkaa itsestään luulen, eli lopettaa sen hokeminen että en minä mitään ja en minä mikään, tämmönen myöhemmin junaan noussut vain.  Eikö tuollaisen pitänyt kiinnostaa herännyttä mahdollisimman vähän?

Dosentti on toinen asia. Dosentti lukeutuu erityisesti heränneisiin. Hän on kaikin tavoin valveilla, myös poliittisesti   :kahvi:  Siksi toiseksi kuka täällä sotkee ja likaa astioita?  Minä olen siisti ihminen.  Miksi siis herään ja totean että uuuh, minä en voinut jättää tätä kotia illalla tämmöiseen siivoon.
« Viimeksi muokattu: 18.07.14 - klo:13:45 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #46 : 18.07.14 - klo:15:11 »
... ja jopa hamassa menneisyydessä saksalaisia ja ruotsalaisia luterilaisia ...

Hamassa menneisyydessä Delawareen asettuneet ruotsalaiset olivat merkittävältä osaltaan suomalaismetsistä kotoisin, siis suomenkielisiä. Tämä ilmenee sen aikaisista kartoistakin.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #47 : 18.07.14 - klo:20:49 »
Sentakia otan koko lauman sukulaisiksi.

Mukava saada Sinut sukulaiseksi! :eusa_clap:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #48 : 18.07.14 - klo:23:31 »
Mukava saada Sinut sukulaiseksi! :eusa_clap:

Juu minusta myös. Dosentti  :026:  joka on ollut poikkeuksellisen wirkeä koko kesän, toivottaa samaa.
Jos Thomasilla on päällikön päähine, emmekö voisi pystyttää Sotkamoon erinäiset tiipiit vaikka ihan näkyvyyttä ajatellen. Talkoolla ne voisi rakentaa, nimittäin jos osaa hyvin rakentaa, niissä saattaa yöpyä. Älkää kysykö miksi minä kirjoitin näkyvyyttä ajatellen. En toistaiseksi itsekään tiedä.  Seppos näyttäisi edustavalta sellaisessa hatussa. Tai ehkä pidät sen itse päässä?

Niin no. Pääsisimme Hesariin körtti-intiaaneina. Määrätty elämäntapaintiaanius. Kuka muistaa edelliset?  

Ja illoin raikuisi veisuu nuotion ympäriltä leirin keskusaukiolta.
« Viimeksi muokattu: 18.07.14 - klo:23:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #49 : 19.07.14 - klo:07:26 »
Siihen mennessä varmaan voisin kääntää edes yhden Siionin virren irokeesikieleksi!
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #50 : 20.07.14 - klo:12:25 »
Siihen mennessä varmaan voisin kääntää edes yhden Siionin virren irokeesikieleksi!

Se olisi suurta. Yöpyminen varmistettu näin olisi siis myös.  Kai Sotkamoon päin menee jokin juna tai lentokone?

"Seiso tässä omalla pohjallasi, äläkä luota vieraan apuun." lukee jossain.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #51 : 21.07.14 - klo:10:16 »
"Seiso tässä omalla pohjallasi, äläkä luota vieraan apuun." lukee jossain.


Ifrån ödemarker äro desse Vargskiärsholmar ombytte till ett Sveaborg. Eftervärd, stå här på egen botn, och lita icke på främmande hielp.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #52 : 21.07.14 - klo:10:49 »

Ifrån ödemarker äro desse Vargskiärsholmar ombytte till ett Sveaborg. Eftervärd, stå här på egen botn, och lita icke på främmande hielp.


Suomenlinnasta tuo on, mutta ei kuninkaanportin päältä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #53 : 21.07.14 - klo:11:48 »
Suomenlinnasta tuo on, mutta ei kuninkaanportin päältä.

Historiallisesta, hyvästä syystä. Äärimmäisen hyvä juuri sillä paikalla. Sopii kaikkeen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #54 : 24.07.14 - klo:16:36 »
Nämä ovat körttiläisiä kaikki...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #55 : 24.07.14 - klo:22:21 »
Nämä ovat körttiläisiä kaikki...

Selitä lisää, nyt en ymmärtänyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #56 : 25.07.14 - klo:12:56 »
Kaikki me olemme kristityitä... sanoisin, että me menemme elämänpituiselle vuorelle. Körttiläiset skimbailee sieltä alas, mutta Kristus-hiihdonopettajana vetää sieltä ylös. Muita uskontoja ei Jumppu päästä näin helpolla. Toisaalta minä olen kerettiläinen... koska olen Origenesilta oppinut, että kaikki ihmiset menevät taivaaseen. Vai onko?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #57 : 25.07.14 - klo:17:04 »
Suomenlinnasta tuo on, mutta ei kuninkaanportin päältä.

Portin vierestä kuitenkin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuninkaanportti

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #58 : 25.07.14 - klo:21:19 »

 :017: Jos Paavali on portilla, kun hän oli aika tiukka, niin sitten mun pitää pitää paras myyntipuheeni ikuna :)

Jos armosta, uskosta ja huonoilla teoilla pääsisi, niin ehkä sit voisin jotenkin portista livahtaa .-
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #59 : 26.07.14 - klo:11:37 »
Tutustuin Tuomasmessun jatkoilla Helsingissä minua n. 10 vuotta nuorempaan huumorintajuiseen, mukavaan naiseen ja hänen kavereihinsa. Tämä nainen opiskelee muusikoksi ja kuuluu kd-nuorten toimintaan. Hän kuuluu myös helluntailaisiin. No joka tapauksessa hän on sydämellisimpiä uskiksia ketkä tunnen:hän ottaa srk-toimintaan ja kuvioihinsa mukaan mielenterveyskuntoutujia (minuakin).
Elämä on kemiaa.