Kirjoittaja Aihe: Tyhmiä kysymyksiä  (Luettu 7638 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Tyhmiä kysymyksiä
« : 13.06.13 - klo:22:12 »
Pistänpä monikossa, jos jollakulla muullakin vaikka olisi jokin sellainen askarruttava asia, joka oikeastaan kuuluu melkeinpä yleissivistykseen, mutta jota vain ei tiedä.

Eli: Olen sunnuntaina menossa rippijuhliin (en omiini). Jumalanpalvelus on sen verran toisella paikkakunnalla kirkossa kello kymmenen, että matkustan sinne jo lauantaina. Näillä näkymin näyttää, että voisin yöpyä rippilapsen kotona ja osallistua illalla taloushuseeraukseen, jota varmaan piisaa. Vaihtoehtoisesti, jos minua alkaakin ujostuttaa, voisin yöpyä hotellissa.

Mutta sitten sunnuntaina: Mennään kirkkoon, ja sen jälkeen on kuulemma siinä kirkon pihalla jotain kukitusta. Niin missä vaiheessa minä ne kukat hommaan? Ja mistä? Ja pitääkö niitä olla, ts. onko ideaa että rippilapsoselle tusina aikuisia tuuppaa ne samat kolme ruusua kukin? Ja onko jotain etikettiä siinä, mitä kukkia tuollaisessa puskassa sopii olla ja mitä ehdottomasti ei saa olla? Voisiko matematiikasta, kielitieteestä ja Japanista kiinnostuneelle nuorellemiehelle hommata jotain ufompaa?

Eli en siis tiedä mitään normirippijuhlista (itse kävin rippikoulun vasta aikuisena), enkä myöskään leikkokukista!

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #1 : 13.06.13 - klo:22:32 »
Sinulla on vapaus ostaa mitä vaan. Ne jotka eivät keski mitää tuovat ruusuja. Minä sain aikoinaan hopeiset kalvosinnapit kummiltani. Käytä mieliku´vitusta ja vie japanin kielen oppikirja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #2 : 13.06.13 - klo:22:43 »
Iltaa öppiäinen !

Tuli mieleeni että Piplia-seuralla on japanilaistyyppinen (manga tms) sarjakuvaraamattu. Kiirehän sinulle tulee, mutta Tampereella on varmasti useitakin kristillisiä kirjakauppoja. Tai ota netistä paikallisen Piplia-seuran puh.nro ja kysy.
Jos menet suuremmalle paikkakunnalle, saat kukan varmaan myös sunnuntai-aamuna. Moni kukkakauppa on auki juuri sunnuntaisin alkaen klo.8.
Toreilla taas on sellaisia kukkakojuja . Ota lauantaina selvää.. Jos poika on Japaniin vinksallaan, osta yksi pallokrysanteemi, se on  niin japanilainen.

Kiva että löysit sopivan vaatteen ja sait hyvää palvelua ja hyvän mielen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #3 : 13.06.13 - klo:22:58 »
Muistan, kun kertoivat, että naapurin poika survoi rippiruusunsa takataskuun. Kyllä minustakin Riitta-mummin mainitsema Manga-Raamattu kuulostaa tosi järkevältä lahjalta. Sen voi ojentaa samalla kun toiset ojentavat kukkia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #4 : 13.06.13 - klo:23:12 »
Lahjapuoli asiassa ei sikäli ole ongelma, että on sovittu että koko porukka hommaa juhlakalulle yhdessä uuden tietokoneen. Manga-Raamattu kuulostaisi kyllä aika hienolta! Ehkä tutustun siihen joka tapauksessa. Samoin pallokrysanteemi kuulostaa hauskalta kukkaidealta. Eikös krysanteemit ole aika hyvin säilyviä? Ovatko tuollaiset ihan normaalia kukkakaupan kuin kukkakaupan vakiovalikoimaa?

Paikkakunta on Helsinki, kirkko on entinen kotikirkkoni, ja muistan lähettyviltä yhden kukkakaupan, tosin se tietysti on voinut lopettaa. En oikein tiedä, miten toteutamme sunnuntaiaamuna siirtymisen kirkkoon, meneekö kukin omia reittejään vai miten. Pitääkö kukin sen oman kukkasensa jumalanpalveluksen ajan penkissä mukanaan?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #5 : 13.06.13 - klo:23:38 »
Perjantaina ainakin on auki Treella muistaakseni Satakunnankadulla isohko kristillinen kirjakauppa.
Siitä löytyy tietoja "kotisatama.net" osoitteessa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #6 : 13.06.13 - klo:23:44 »
Tarkistin tämän myymälän.
Se on Kirja Pisara Oy, osoite Puutarhakatu 17 (Anttilaa vastapäätä).
Auki perjantaina 10-17, lauantaina suljettu.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #7 : 13.06.13 - klo:23:46 »
Jokainen pitää kirkossa kukan mukanaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #8 : 13.06.13 - klo:23:48 »
^^Kiitos vaivannäöstäsi! Ehdin varmaan piipahtaa tuolla joko ruokatunnilla tai sitten työpäivän jälkeen.

Ja kiitos muillekin vinkkejä antaneille! Saa kertoa lisää jos mieleen tulee, sillä nämä asiat (leikkokukat ja normikonfirmaatio) ovat minulle jokseenkin tuntemattomia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #9 : 14.06.13 - klo:14:14 »
Niin ja yksi neuvo: rentoudu. Et taatusti ole paikalla ainoa, joka seilaa oudoilla vesillä osallistuessaan konfirmaatiomessuun. Oman kokemukseni mukaan usein liturgi ohjeistaa seurakuntalaisia tervetulo-toivotuksen yhteydessä käytännön asioista ja messun kulusta. Plus aina hyvä konsti on matkia muita...  :023: kun tekee kuten muutkin, voi luottaa siihen, ettei ainakaan pahasti etikettiä riko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #10 : 14.06.13 - klo:14:47 »
Niin ja yksi neuvo: rentoudu. Et taatusti ole paikalla ainoa, joka seilaa oudoilla vesillä osallistuessaan konfirmaatiomessuun. Oman kokemukseni mukaan usein liturgi ohjeistaa seurakuntalaisia tervetulo-toivotuksen yhteydessä käytännön asioista ja messun kulusta. Plus aina hyvä konsti on matkia muita...  :023: kun tekee kuten muutkin, voi luottaa siihen, ettei ainakaan pahasti etikettiä riko.
En tiedä etiketin rikkomisesta, mutta ei sooloilemalla mokaa itseään
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #11 : 14.06.13 - klo:15:44 »
Harvemmin joo, mutta monesti uusissa ja jännittävissä tilanteissa helpottaa, kun seurailee mitä muut tekee ja toimii suunnilleen samoin.  :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #12 : 14.06.13 - klo:16:40 »
Konfirmaatiomessussa on jännä piirre sekin, että me "tavalliset messussa kävijät" jostain syystä vältetään
kirkkoon menemistä konfirmaatiomessupäivänä...kai sitä ajatellaan että kirkko on muutoinkin "täysi"
ja että omaiset "saa olla rauhassa" rippilasten kanssa.
Vaikka voisi olla toisinkin, esim. minä ja kuorokaverini Rauno voitais ihan hyvin mennä vaikka
urkuparvelle kanttorin avuksi veisaamaan, jospa sitten omaisetkin rohkaistuisi virsien veisuusta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #13 : 25.06.13 - klo:18:13 »
Seppo ! Lisäävätkö yksityisviestit kirjoitusten kappalemäärää ? :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #14 : 25.06.13 - klo:18:26 »
Seppo ! Lisäävätkö yksityisviestit kirjoitusten kappalemäärää ? :017:

Eivät lisää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi