Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla  (Luettu 6819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« : 09.07.13 - klo:00:36 »
Tänne joitain omia tuntojani koko viikonlopusta 5.-7.7.13, josta suuri osa Herättäjäjuhlilla.

Perjantai-aamuna 9 jälkeen lähdin yksin matkalle, irti arjesta, osin suurin odotuksin, osin jännittyneenä.
Iltapäivällä reilu 400 kilsaa jäänyt taakse, tauko vain Juustoportissa. Ekan kerran Kokkolan ohi ohikulkutietä,
rukoilevat tädit ovat jo kotona. Kälviällä iäkästä serkkuani ja vaimoaan menin tapaamaan muutamaksi tunniksi.
Ennen Kokkolaa suljin autoradion, hiljennyin, pyysin johdatusta tapaamiselle, koin että sitä annettiin.
Jatkoin toiseen kyläpaikkaan, iäkkään serkkuni tyttären perheeseen. Siellä iltapalat, saunomiset, yöpyminen.
Perheeseen kuuluu 6 ja 4 vuotiaat tytöt. Suvussani on muutamia "kolmatta" sukupolvea olevia "oman Martan"
lisäksi. En tiedä mikä siinä onkin, että nyt minulle tämä "kolmas" sukupolvi on erityisen rakasta...muistan vaan
mikä tilanne olikaan kun omat poikani olivat esim. 3 ja 1 vuotiaita, ei kovin mairitteleva minun kannaltani.
Nyt "keskityin" kovasti tämän 4 vuotiaan Emmin huomioimiseen. Onneksi ostin Juustoportista pienet tuliaiset.
Minua odotettiin kovasti. Emmi oli tehnyt minulle lahjan, tehnyt piirustuksen, oli laittanut sen hienoon pussiin.
Emmi halusi usein näyttää ja kertoa kaikenlaista, silloin aina keskeytin juttelut vanhempien kanssa.
Tässäkin tuli oma lapsuus mieleen...lapsia kiellettiin "häiritsemästä" vanhempien jutteluita kyläpaikoissa.

Lauantaina 9 jälkeen, kun Emmikin oli herännyt, ja sain hänellekin sanoa heippa ja vielä kiittää lahjasta,
lähdin kohti Haapajärveä. Sinne oli Kälviältä kohtuu lyhyt matka. Perillä oli opasteita ja parkkiohjaajia ihan hyvin.
Kävellä piti kaiken kaikkiaan aika runsaasti, mutta sehän minulta taas sujuu aika hyvin.
Väkeä oli kovasti siinä ennen 11 kun paikalle pääsin. Tunsin olevani yksin väkijoukossa, ketään en tuntenut.
Koin kuitenkin oloni hyväksi, ihmiset olivat iloisen tuntuisia, lämmin ilmapiiri. Sää poutainen vaikka pilveili.
Sateenvarjon otin varukselta mukaani. Ensimmäinen kokonainen SV mitä sain olla mukana laulamassa oli 287,
voisin sanoa mielivirteni. Sen jälkeen tuli Heinimäen raamattutunti jota tarkkaavaisesti kuuntelin.

Väliajalla torialueella sitten sain iloisesti yllättyä kun Martta vanhempineen tuli vastaan, samoin he yllättyivät
nähdessään minut, Marttakin vaikutti tunnistavan minut, ainakin iloisesti hymyili.
Jäin vaan miettimään, miksi tämä kohtaaminen meillä tuli yllättäen, tietämättämme. Se puhuu jotain
yhteydenpitomme "tasosta", vaikka juttelen poikani kanssa puhelimessa viikoittain...miksi kumpikaan
emme etukäteen puhuneet toisillemme että suunnittelimme Herättäjäjuhlille menoa. Mikä pidätti ja esti sen?
Oli miten oli, niin nyt kyllä koen, että tässä taisi olla rukousvastaus, tai eräänlainen "osavastaus".
Nyt tiedostan näin. En muista koska meillä olisi ollut poikani ja miniäni kanssa, Martasta puhumattakaan,
näin ihanat yhdessäolohetket kuin siellä juhlilla oli lauantaina ja sunnuntaina. Tämä nyt puhuttelee.

Foorumitapaamiseen tuloa ensikertalaisena jännitin. Onneksi rohkaistuin tulemaan. Oli kiva nähdä teitä kaikkia
ketkä sinne pääsitte. Tuntui tosi hyvältä kun muutamat varta vasten halusitte jututtaa hidasta hämäläistä.
Koin kyllä olevani "joukkoon rakastettu", kiitos.
Kaikkea vaan tulee mieleen, tulipahan vaan hassu ajatus päähäni, mietin että pitääköhän minun nyt jotenkin
saada foorumilla kirjoitteluani "fiksummaksi", kun olen teitä muutamia nähnyt. Mutta eiköhän tämä ole niin
että sain rohkeutta jatkaa entiseen malliin omana itsenäni.

Juhlien ohjelman missä sain olla koin kaikkiaan hyvänä ja hoitavana. Samoin tuntui hyvältä muutama muu
kohtaaminen foorumilaisten ja pojan perheen lisäksi.

Sunnuntaina selvisin huonosti nukutun yön jälkeen melkein ajoissa aamuseuroihin. Messu meni taas Martan
ja vanhempiensa seurassa.

Messun jälkeen lähdin kotimatkalle. Olisin vielä halunnut vaihtaa jonkun sanan tutun kanssa.
Eipä ketään näkynyt. Jäi jotenkin haikea olo, juhlilla olo osaltani päättyi siihen.
Puolisen tuntia ajelin hiljaisuudessa, kiitollisena juhlia, foorumitapaamista, Martan yllätystapaamista muistellen.
Kun pääsin 4-tielle, autoradio soimaan ja pitämään minua hereillä, matka kohti kotia ja arkea.
Siunausta ja virkistystä kokeneena.


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #1 : 13.07.13 - klo:22:12 »
No, kylläpä oli hassu ajatus, että sinun muka pitäisi kirjoittaa fiksummin. Sie kirjoitat ihan fiksusti. Jatka vaan samaan malliin omana itsenäsi.  :023:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #2 : 07.05.14 - klo:19:30 »
 :)

Sen verran kokemuksista, ett' jotkut juhlat on olleet erilaisia kuin toiset.
Lahden oli ehdottamasti parhaat missä itse olen ollut.

Oli hyvät puheet ja jotenkin kiva tunnelma :)

Saas näkee tuleeko häijyt kapinoimaan seuraaviin juhliin, mutta antaa tulla vaan, täältäkin pesee :)

Varmaankin niin nöyriä puheita ja vaatimatonta otetta ei ole ollut kuin Lahdessa. Oheistapahtumiin oli kyllä pikkasen vaikeaa mennä, kun yksin liikuin, mutta jokusessa kävin.
Lapuasta tulee mielenkiintoinen. Menee varmaan kaupunki aika sekaisin, kun mitä itse muistan, niin aika pieni paikkakunta :)
Toivottavasti oliko Karhulan opistoon pääsee. Siellä on yksi tosi hieno maalaus jonka haluaisin jos ei muuta, niin valokuvata..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #3 : 07.05.14 - klo:20:17 »
Hei Viisveisaaja !  Hienoa että sinullakin on Lahden Juhlista 2007 mukavat muistot. Minullehan ne olivat ensimmäiset, ja koko sen jälkeiseen elämääni suuresti vaikuttaneet.
Nyt kesäiset Lapuan Juhlat ovat vasta neljännet elämässäni. Odotan niitä innokkaana tapaamaan taas Pohjanmaan väkeä. Olivathan toiset Juhlani Seinäjoella.
Olen valmistautunut lukemalla Heikki Ylikankaan kirjaa Murtuva säätyvalta. Luettu ja hiukan koettu toistupalaisuus on hyvin inhimillistä luettavaa.
Onko liikkeitä jossa eivät ihmiset vallasta ottelisi !

Heikki Ylikangas kertoo Etelä-Pohjanmaan häjyistä jotenkin tähän tapaan:

Lapua on melkoinen, Kauhava on kamala ja Härmä on hirveä !
Eiköhän mekin sekaan kelvata !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #4 : 14.05.14 - klo:17:12 »
Johan nyt toki kelvataan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #5 : 29.06.14 - klo:07:46 »
Johan nyt toki kelvataan.

Tuskin voin odottaa ensi perjantain lähtöä. Kuopion kaupungintalon takana odotan linja-autoa. Käyn ensimmäistä kertaa Herättäjäjuhlissa. Saa nähdä miten pärjään niin suuressa joukossa, kun en tunne ketään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #6 : 29.06.14 - klo:09:40 »
Tuskin voin odottaa ensi perjantain lähtöä. Kuopion kaupungintalon takana odotan linja-autoa. Käyn ensimmäistä kertaa Herättäjäjuhlissa. Saa nähdä miten pärjään niin suuressa joukossa, kun en tunne ketään.

Jos löydämme harmaapartaisen miehen tulemme jututtamaan. Tule tapaamisiimme niin löydät tuttuja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #7 : 04.07.14 - klo:11:06 »
Älkää puhuko vn:lle englantia. Hän on minusta aika paljon Tuomaksen näköinen, mikäli olen oikein muutamista valokuvista nähnyt.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Kokemuksia ja tuntoja Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #8 : 04.07.14 - klo:20:32 »
Kiitos R-m, no nyt on niin että tätä harmaapartaista ja -tukkaista huru-ukkoa ei juhlilla näy.