Kirjoittaja Aihe: elämän tie - vaikea lie  (Luettu 17064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #75 : 11.02.21 - klo:12:45 »
Minun harrastukseni jo varmaan muutaman vuoden ajan on ollut kuolemaan valmistautuminen. Olen hyvin motivoitunut kyseiseen harrastukseen ja viihdyn kovin sen parissa, joten minulla ei ole mitään kiirettä täältä pois.

Toinen pääharrastuksistani on lapseni ja koko kolmihenkinen perheemme ja töissä käynti sekä pyöräily. Siinähän ne sitten ovatkin. Kovin paljon uutta ei voi ottaa, koska tuo kuolemaan valmistautuminen on sen verran tärkeä, että siihen melkein menee se aika, mikä noista muista harrastuksista jää jäljelle
Valitettavasti on paljon niitä, jotka ovat saaneet pyhän kasteen ja kuulleet evankeliumin, mutta jotka eivät välitä Jumalan armosta Kristuksessa. Näitä epäuskoisia agnostikkoja emme voi lohduttaa sillä, että he olisivat Isän turvaisassa kädessä, vaan meidän on sanottava heille: "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin" (Hepr.10:31).  :eusa_pray:

Ex-kansanedustaja Jyrki Kasvi (vihr) on suunnitellut oman muistotilaisuutensa perheen valmistautuessa hänen kuolemaansa. 57-vuotias entinen kolmen kauden kansanedustaja ja teknologiavaikuttaja Jyrki Kasvi on sairastanut vuodesta 2003 asti virtsarakon syöpää. Kasvi kertoi tammikuun lopussa siirtyneensä saattohoitoon, eli hänen syöpähoitonsa lopetettiin. Nyt hänellä on muutama kuukausi elinaikaa jäljellä.

– Jossain vaiheessa vain nukun pois, sanoo Jyrki Kasvi.

– Loppuun lauletaan Ikuisen teekkarin laulu. Olen agnostikko, niin siihen tilaisuuteen eivät virret sovi. Laulu päättyy niin, että ikuisen teekkarin haudalle kaljatynnyri nostetaan, Kasvi sanoo ääni hieman särkyen.

Lähde

Perhe valmistautuu Jyrki Kasvin kuolemaan – ”On niin paljon asioita, mitä haluaisin vielä tehdä” 
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007795630.html


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #76 : 11.02.21 - klo:13:33 »
– Jossain vaiheessa vain nukun pois, sanoo Jyrki Kasvi.

Tämä uutinen kosketti. Jyrki oli lukiossa oppilaani, eräs parhaiten mieleen jääneitä, hieno mies jo silloin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #77 : 21.02.21 - klo:13:13 »
Pidän hengellisenä hekumointina julkista itsensä rakentamista ja todistuspuheenvuoroja. Näin minä koin niin vapaissa suunnissa kuin joissakin tapauksissa viidesläisissä. Niin että kielilläpuhuminen oli ikään kuin mitta: ' Puhutko sinä, minä puhun! ' kuului kehumisen tapaisesti.

Helluntaiseurakunnassa oli suorastaan epämukavaa olla  kun polotus ja kiittely oli  äänekästä. Sitten olivat kuin kissa kermaa juotuaan.

Herran huone ei ole markkinatori.

Körteissä on toisin. Ei meluta, veisataan Siionin virsiä koko sydämestä. Ei olla tunnelmoiden, ollaan vaan, kuten Mauno minulle sanoi rauhoitellen kun intosin heräämistäni: ' Tässä sitä ollaan', hyvin tasaisesti ja levollisesti.

Vaikka olen määrätysti aika tunteellinen, en pidä että usko on tunteiden varassa.

Näin olemme ja koemme eri lailla. Ollaan omissa karsinoissa.
En nyt herännäisyyden hengessä lähtisi tuomitsemaankaan uskonveljiä ja sisaria, jotka eivät ole maan matoset-hengessä vaan ylistävät iloisina Pyhässä Hengessä Jeesusta uusin kielin.  :eusa_pray:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #78 : 21.02.21 - klo:14:42 »
En nyt herännäisyyden hengessä lähtisi tuomitsemaankaan uskonveljiä ja sisaria, jotka eivät ole maan matoset-hengessä vaan ylistävät iloisina Pyhässä Hengessä Jeesusta uusin kielin.  :eusa_pray:

Sitä juuri teit savustamalla minut pois tästä foorumista rangaistukseksi siitä, että erehtyin kääntämään Siioninvirret "uusin kielin." Mutta siitä erehdyksestä olen jo pyytänyt nöyrästi anteeksi. Taitaa olla pikemmin voitonriemua kuin Pyhän Hengen ylistämistä sinun kohdaltasi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #79 : 21.02.21 - klo:17:22 »
Myöskään minun tyylistäni tämä 'uskonveli' ei pidä. Kun sairauteni aikana hiljenin, hänkin hiljeni. Ja taas, uusien tekstieni jälkeen hän aloitti nyppimisen.

Eikö nainen saa sinun seurakunnasi olla mitään mieltä Eikä tietenkään käyttää huulipunaa.  :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #80 : 21.02.21 - klo:19:36 »
Myöskään minun tyylistäni tämä 'uskonveli' ei pidä. Kun sairauteni aikana hiljenin, hänkin hiljeni. Ja taas, uusien tekstieni jälkeen hän aloitti nyppimisen.

Eikö nainen saa sinun seurakunnasi olla mitään mieltä Eikä tietenkään käyttää huulipunaa.  :icon_lol:

Onhan niitä, jotka väittävät Raamatun opettavan vegaaniruokavalion ja huulipunan hylkäämisen.
1.Timoteuksen kirje 4:2 Niiden kautta, jotka ulkokullaisuudessa valheenpuhujat ovat, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty, 4:3 Ja kieltävät naimasta ja ottamasta ruokaa, jonka Jumala loi uskollisille kiitoksella nautittavaksi ja niille, jotka totuuden ymmärtäneet ovat.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #81 : 21.02.21 - klo:20:11 »
Lainaanpa tuota Timoteuskirjettä edelleen: Kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä siitä tarvitse hylätä mitään, kun se otetaan kiittäen vastaan. Jumalan sana ja rukous pyhittävät sen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #82 : 21.02.21 - klo:22:25 »
Onhan niitä, jotka väittävät Raamatun opettavan vegaaniruokavalion ja huulipunan hylkäämisen.
1.Timoteuksen kirje 4:2 Niiden kautta, jotka ulkokullaisuudessa valheenpuhujat ovat, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty, 4:3 Ja kieltävät naimasta ja ottamasta ruokaa, jonka Jumala loi uskollisille kiitoksella nautittavaksi ja niille, jotka totuuden ymmärtäneet ovat.
Meidän uskovien tulee tutkia herännäisyyden hengessä yhä enemmän Jumalan sanaa, rukoilla ja kysyä neuvoa rukouksessa Jeesukselta.  :eusa_pray:

"Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi ja yltäisi yhä parempaan ymmärrykseen ja harkintaan, niin että osaisitte erottaa, mikä on tärkeää, säilyisitte puhtaina ja moitteettomina odottaessanne Kristuksen päivää ja tuottaisitte Jumalan kunniaksi ja kiitokseksi runsain mitoin hyvää hedelmää, jonka saa aikaan Jeesus Kristus. "
(Fil.1:9-11)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #83 : 21.02.21 - klo:23:01 »
Meidän uskovien tulee tutkia herännäisyyden hengessä yhä enemmän Jumalan sanaa, rukoilla ja kysyä neuvoa rukouksessa Jeesukselta.  :eusa_pray:

"Rukoilen myös, että teidän rakkautenne kasvaisi ja yltäisi yhä parempaan ymmärrykseen ja harkintaan, niin että osaisitte erottaa, mikä on tärkeää, säilyisitte puhtaina ja moitteettomina odottaessanne Kristuksen päivää ja tuottaisitte Jumalan kunniaksi ja kiitokseksi runsain mitoin hyvää hedelmää, jonka saa aikaan Jeesus Kristus. "
(Fil.1:9-11)
Herännäisyden henkeen ei kuulu asettua toisten yläpuolelle ja ryhtyä opettajaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #84 : 22.02.21 - klo:02:14 »
Herännäisyden henkeen ei kuulu asettua toisten yläpuolelle ja ryhtyä opettajaksi.
Niin, toki herännäisyyden hengessä heränneen uskovan usko onkin enemmän kysymyksiä tekevää kuin varmoja vastauksia jakelevaa uskoa. :eusa_pray:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #85 : 22.02.21 - klo:07:27 »
Niin, toki herännäisyyden hengessä heränneen uskovan usko onkin enemmän kysymyksiä tekevää kuin varmoja vastauksia jakelevaa uskoa. :eusa_pray:

Herännäisyys on toista sataa vuotta ollut sitä, että ihminen osallistuu Siioninvirsien seuroihin. Ne jotka hyökkäävät Siioninvirsiä vastaan ja niiden uudistajia ja kääntäjiä vastaan eivät toimi herännäisyyden hengessä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #86 : 22.02.21 - klo:07:29 »
Meidän uskovien tulee tutkia herännäisyyden hengessä yhä enemmän Jumalan sanaa, rukoilla ja kysyä neuvoa rukouksessa Jeesukselta. 

Jumalan sanan tutkimiseen kehottaa ja sitä ohjaa uskoakseni itse Pyhä Henki. Herännäisyyden henki vaikuttanee sitten siihen, miten me välitämme toisillemme sen, mikä on Jumalan sanasta itse kullekin kirkastunut. Siihen kuuluu keskinäinen kunnioitus ja sen kuunteleminen, mitä toisenlaista muut ovat löytäneet.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #87 : 22.02.21 - klo:08:25 »
Jumalan sanan tutkimiseen kehottaa ja sitä ohjaa uskoakseni itse Pyhä Henki. Herännäisyyden henki vaikuttanee sitten siihen, miten me välitämme toisillemme sen, mikä on Jumalan sanasta itse kullekin kirkastunut. Siihen kuuluu keskinäinen kunnioitus ja sen kuunteleminen, mitä toisenlaista muut ovat löytäneet.

Tämä on täydellinen kuvaus Siioninvirsien seuroista niin kuin olen itse niitä kokenut vuosien varrella.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #88 : 22.02.21 - klo:11:28 »
 Lainaus Penalta "Jumalan sanan tutkimiseen kehottaa ja sitä ohjaa uskoakseni itse Pyhä Henki. Herännäisyyden henki vaikuttanee sitten siihen, miten me välitämme toisillemme sen, mikä on Jumalan sanasta itse kullekin kirkastunut. Siihen kuuluu keskinäinen kunnioitus ja sen kuunteleminen, mitä toisenlaista muut ovat löytäneet"


.
Tämä on täydellinen kuvaus Siioninvirsien seuroista niin kuin olen itse niitä kokenut vuosien varrella.

Amen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: elämän tie - vaikea lie
« Vastaus #89 : 01.03.21 - klo:18:48 »
Ne jotka hyökkäävät Siioninvirsiä vastaan ja niiden uudistajia ja kääntäjiä vastaan eivät toimi herännäisyyden hengessä.
Ne tuomitaankin helevettiin, sillä Siioninvirret ovat seitsenkertaisesti tulessa puhdistetun Jumalan sanan mukaista laulettua veisuuta. :109: