Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari 2  (Luettu 59223 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #15 : 04.07.14 - klo:21:52 »
Huomattiin, että Herättäjuhlille saa edelleen tuoda omat juomat, vaikka kaupallistumista oli havaittavissa, kun grillimakkaran oheen tarjottiin kovasti juomia. Vai johtuneeko pohjalaisesta kaupantekoluonteesta?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #16 : 06.07.14 - klo:16:15 »
Aloitin eilen elämäntapamuutoksen eli lähdin ryyppäämään  :030: Olin päättänyt, että pitää paremmin käyttää hyväksi tarjoutuvat tilaisuudet livesosiaalisuuteen, ja eikös melkein heti soittanut tuttava ja kysynyt terassiseuraksi. Vastasin empimättä "kyllä" enkä jäänyt tapani mukaan jahkailemaan. Olinkin sopivasti jo lähtövalmiudessa kun piti vähän shoppailla, mutta ohjelmaan tuli siis muutos.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #17 : 04.08.14 - klo:18:48 »
Viinin puristusjäämistä tislattua viinaa tehdään monessa paikassa Etelä-Euroopassa. Portugalissa tämän paikallisen pontikan nimi on aguardente. Appivainaa käytti viinasta kiertoilmaisua "pahanmakunen". Kun olin anopin kanssa Portugalissa, sain tehtäväksi hankkia tosi pahanmakusen tuliaispullon. Ei kun nurkkamarkettiin ostamaan pullo halvinta aguardenteä.

- No oliks nyt oikeen pahanmakusta, kyseli anoppi mieheltään vinosti hymyillen.
- No jo pitääkin olla pahanmakusta, tuumi ukko.
- Mie ku otin suullisen ja kävin pihalla, ja ku mie tulin takasi ni viel tuntu tuvassa haju.

Tätäkin viinaa on useita lajeja, ja kalleimmat ovat ihan laatubrandyjen luokkaa.

Mt

Tässä kun kauppamiehenä on joutunut matkustelemaan, niin pikkaisen enempi juomia on tullut vastaan, kuin vain alkon valikoima, vaikkakaan en pidä juomisesta ja humaltumisesta.

Oikeasti jos olisi toinen ammatti kuin myyntimies, niin tuskin joisin koskaan.

No tosta viineistä tislatuista juomista ja niiden pahanmakuisuudesta tuli mieleen, kun sain pullon Metaxa juomaa.
Oli ihan hirveen makuista, no pomot tantoi kun sain jotain myyntiä.
Ne kerran antoi konjakkia jonkun kaupan jälkeen ja sanoin, et ihan hyvää konjamiinia ja sen jälkeen aina kun näen ne, niin konjakkipullo tulee kouraan ja aina mietin mihin tänkin laittais, kun juoda ei viittis.

Siis googlasin sen Metaxan ja tosiaan viinistä jotenkin tehty ja jotain salaisia reseptejä lisäksi.
Poooh, uuhh ihan hirveää sotkua :)

Jos kunnon luomu juomia haluaa, niin pitäisi varmaan lähteä keskieuroopan luostareihin :)
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #18 : 04.08.14 - klo:19:06 »
Jos kunnon luomu juomia haluaa, niin pitäisi varmaan lähteä keskieuroopan luostareihin :)

Onhan luostareissa kehitelty ne hirveimmät yrttiliköörit ja palsamitkin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #19 : 04.08.14 - klo:19:38 »
Onhan luostareissa kehitelty ne hirveimmät yrttiliköörit ja palsamitkin.

No Joo, mut jos oikein haluaa saada makuelämyksen, niin ottaa salmiakki körttipastillin.

Kyllä ne körtitkin osaa :)
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #20 : 04.08.14 - klo:19:46 »
Minulla on siis sama maku Metaxa-asiassa Viisveisaajan kanssa. Ehkä muussakin.  :icon_biggrin:
Sen kerran kun kävin Turkissa ostin viimeisillä liiroilla pullon Metaxaa kotiinviemisiksi. Se oli just tota samaa ! Käytin sen erinäisiin kastikkeisiin. Ei sitä muuten voinut käyttää.

Olen vapaa ottamaan viiniä ja konjakkia jos tekee mieli. Eipä enää tee. Vain kuohuviini on juhlissa paikallaan, mutta vain lasillinen.
Tätäkin on vanheneminen.  :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #21 : 05.08.14 - klo:04:04 »
Kävipä hassun hauskasti. Olin pitkään töissä, ja sieltä kotia eli tarkemmin sanottuna bussipysäkkiä kohden kävellessäni ajattelin, että sen kerran kun Suomessa on yöllä lämmintä, pitäisi istua hyvässä seurassa terassilla. Ja enkös vain kuulekin nimeäni huudettavan, ja kun käännyn katsomaan, huomaan, että kutsu tulee viereiseltä terassilta, jolla istuu pari tuttavaani. Eikö tämä ole jo ihme?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #22 : 09.08.14 - klo:18:30 »
Kävipä hassun hauskasti. Olin pitkään töissä, ja sieltä kotia eli tarkemmin sanottuna bussipysäkkiä kohden kävellessäni ajattelin, että sen kerran kun Suomessa on yöllä lämmintä, pitäisi istua hyvässä seurassa terassilla. Ja enkös vain kuulekin nimeäni huudettavan, ja kun käännyn katsomaan, huomaan, että kutsu tulee viereiseltä terassilta, jolla istuu pari tuttavaani. Eikö tämä ole jo ihme?

Katolisessa kirkosshan ne tutkii ihmeitä ja tekevät vertailevaa tutkimusta ja muuta ja sitten julistavat ihmeeksi jonkun asian.

Itse en pitäisi ihmeenä, jos kulkisin Kivenlahdessa tai Kannelmäessä terassin ohi ja sieltä huudettaisiin nimeäni, mutta jos muualla, niin silloin kyllä.

Ehkä öppiäisen mietteiden ja huudon samaanaikaan tapahtumassa voi olla ihme.
Minulle ehkä isompi ihme olisi, jos Kivenlahden ostarilla joku ei huutaisi, kun siellä se vakioporukka istuu päivät yöt.

 :) :) :)
Tik toc.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #23 : 19.08.14 - klo:21:47 »
Tuliaisina itselle kaksi pullollista ranskalaista shampanjaa. (Eihän sitä kyllä muunmaalaista olekaan kuin ranskalaista). Saas nähdä, millaisia vuosikertapulloja niistä tulee....

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #24 : 22.08.14 - klo:16:10 »
Taas kutsuttiin ryypiskelemään, vaikka tänään ei ollut itselläni tarkoitus  :icon_confused:. Koska olen päättänyt olla kieltäytymättä sosiaalisesta elämästä, oli suostuttava. Körtti-Baarin virallinen Happy Hour on 1. ketjun mukaan perjantaina kello 18 - 19; aloitan tunti tämän jälkeen. Koetan pitää mielessäni roomalaiskatolisesta kirjallisuudesta lukemani ajatukset ja nähdä emännässäni Kristuksen ja muistaa, ettei ihmisiä tarvitse pelätä ja että niillä voi olla paljon annettavaa - jos suostuu vastaanottavaiseksi. Muutakin kuin juomia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #25 : 22.08.14 - klo:21:55 »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #26 : 23.08.14 - klo:08:25 »
 :)
Noita malja tai skoolauspuheita on ollut maailman sivu.

Kun nyt pirska ei ole antamassa satikutia, niin voinee todeta, että Jeesus piti sen kuuluisan maljapuheensa ja se on tietysti hienoin ja sisältörikkain mitä voi olla.

Kekkonen reissatessaan Neuvostoliitossa piti myös niitä puheita.
Kuten liennytykselle ja kansojemme ystävyydelle..Skool !!
Keväällä ylioppilaat taitavat pitää niitä ja erilaiset porukat, kuten rapparivalan vapaamuurarit ja sitten vielä syntymäpäivät sun muut.

Tollainen skoolailu ja puheidenpito on oikeasti ihan hieno perinne.
Muutenhan itse jouminen on Raamatun mukaan aika typerysten touhua ja viisas ei humallu Ison kirjan mukaan :)
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #27 : 23.08.14 - klo:10:08 »
Carl-Mikael Bellmanin epistolat  ovat kulttuuria.

https://www.youtube.com/watch?v=wrYzkxiHSfo
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #28 : 23.08.14 - klo:13:45 »
Maljapuheaiheesta piti pappi toissa kiirastorstaina oppineen saarnan, mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi kysyä, olisiko hänellä sen tekstiä tallessa. Pääni kun ei todellakaan toimi kuin nauhuri.

Mutta olipa hauska ilta, tai mikä vuorokaudenaika se nyt olikaan, kun viiden aikaan aamulla lähdin kävelemään kotiin! Nyt kyllä hieman kärsin seurauksista, mutta oli se sen arvoista  :icon_biggrin:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #29 : 25.08.14 - klo:21:21 »
 :018:
Öppiäinen oisit kuunnellut kunnolla !!!

Oispa ollut kiva kuulla mitä pappi niistä jutteli, jos muistat papin nimen, niin laitan emailin ja kysyn suoraan :) Yritän olla mainitsematta, et oli siellä yks ku kuunteli, mut jotenkin ei saanu sun sanomaas muistumaan kahta tuntia kauempaa. :)

Salis piti jotain esitelmää unkarilaisista juomista, se esitelmä olisi sopinut tänne.
Itse en muista Budabestin reissuiltani mitään hyvää juotavaa sieltä, mutta Itävallasta sitten enempikin, siis noin kulttuurisessa mielessä, en muuten ottaisikaan, kuin tutustumis mielessä eri maan tapoihin, vaikka tässä matkatessaan olen huomannut yleismaailmaan huomion siis tavan, että missä vaan on kauppakeskus, niin siitä satametriä johki puistoon päin on oma vakio juomaveikkojen porukka.
Näitä iloisia juomaveikkoja olen tavannut, Puolassa ja Saksassa, Virossa ja ties missä, no joka maassa.

Muistaakseni Torbenin kanssa Tanskasa asuessani meilläkin oli tapana klunssata ja sitten ostaa Tuborgi ja mennä johki kaupan taakse puhumaan potaskaa ja nauttimaan se olunen.

Himpe, ei pitäis muistella, kun aina ajatus katkeaa.
Siis niinku oltiinko nyt Unkarin juomissa, niin niistä en tiedä mutta joku jotain balsameista, niin Ruskie balsam oli ensimmäinen Venäläinen palsami juoma johon olen törmännyt.
Tämä tapahtui, kun Riikan asemalla odotimme junaa, 5 tuntia, koska se oli niin kauan myöhässä ja muistaakseni vaihdoin kelloni jonkun latvialaisen kanssa palsamipulloon.

Sekin matka oli sellainen kulttuuri pläjäys kaiken kaikkiaan, että huh ja huh, eniten jäi sieltä asemalta mieleen yksi pikkutyttö, kun halusi väkisin lajoittaa meidän porukalle, siis Yngve, minä, yks kanttori, ei muistu nimeä ja yksi juutalainen Iraelista joka kävi katsomassa syntymäpaikkoja, niin meille sitä kissaa, kun sille muuten kävisi hunosti ja tää tyttö tykkäsi meistä, että oltaisiin kunnon ihmisiä antaa kissalle uusi koti ja kun pikku tyttö itki, niin kyllä syrämmestä pikkasen vihlaisi.
Elämä joskus on raakaa..

No ois paljon muutakin muistoissa siltä matkalta, mutta siis baarissa kun ollaan, niin ruskie palsam tuli silloin pikkuisen tutksi ja ihan ookoo yritti viinaa, sopisi hyvin riistan kanssa, varsinkin itse pyydystetyn.
Tik toc.