Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari  (Luettu 49258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Körtti-Baari
« : 29.10.13 - klo:20:22 »
Nyt kun on paheksuttu sitä, että oletettavasti jotkut ovat kirjoitelleet palstalle kupiteltuaan, ja vaikka varsinaista näyttöä ei olekaan esitetty, niin ajattelin, että voisi perusta tänne takapihalle oman pilttuun etanolissa kirjoittelua varten.

Onhan kaikkien tuntemassa Hopeinen omena-foorumissakin topikki nimeltä Hompun baari, josta siis marimekkosin siis tämän idean.

En muista olenko itse juurikaan kirjoitellut tänne alkoholin inspiroimana, mutta onhan se mahdollista. Joskus tulee levottomia juttuja ihan selvinpäinkin.

Onhan se alkoholi sellainen aine, että humalassa tulee enemmän syntiä tehtyä, mutta toisaalta sitten krapulassa katuminen sujuu itsestään.

Kun tuota ikää on tullut, niin sellainen empiirinen havainto on, että alkoholi ja seksi ei tuota enää samanlaisia kiksejä kuin nuorempana. Enemmän sellaista loivaa onnen tunnetta, eikä enää äkkijyrkkää kuin ennen tai taiteilijoilla se voi mennä toisin päin?

Voitaisiin kai sopia, että Körtti-Baarissa on joka perjantai klo 18:00 - 19:00 happy hour?

Salut!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #1 : 29.10.13 - klo:22:20 »
Jos nyt ei olisi ehtinyt käväistä pitkäripaisessa, niin voiko silti osallistua, vai onko ovella puhallustesti?

Mt

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #2 : 29.10.13 - klo:22:33 »
Otin juuri 4 senttiä Larsenia murheeseeni. Ilmeisesti olen nyt aivan oikeassa paikassa.  :icon_biggrin:  Kiitos baarin perustajalle aloitteellisuudesta! Toivottavasti tästä tulee toimiva  körttiläinen hoitoyksikkö...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #3 : 29.10.13 - klo:23:49 »
Heh...mites yliväsymyksestä tokkuraiset yökyöpelit... :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #4 : 30.10.13 - klo:08:18 »
Josko näin ujo naisihminenkin joskus taka-oven kautta piipahtais lasilliselle. Kotona ei oo nykyvään ko pari saunakaljaa loppuviikolla.
Vielä se mummillakin suu napsaa. :003:

Nähhää  !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #5 : 30.10.13 - klo:21:10 »
Sarjassamme "Alkoholi ja uskonto" esittelemme eri herätysliikkeiden juomatapoja kansanrunouden näkökulmasta.

Ansiokkaassa tilaustyössä "Kun Suomi putos puusta" Ismo Alanko riimittelee mm.:

Hikisiltä poskipäiltä räkä valui minne lie
koskenkorva körttikansan nirvanaan vie
karjalainen kierosilmä katsoo näyttöpäätteeseen
litmas-unto osti pullon busoleeta murheeseen

Koska itse olen körtti vain avioliiton kautta, niin en osaa sanoa miten kossu maistuu körteille. Omien havaintojen mukaan ainakin nämä city-körtit ovat enemmän viinin ystäviä. Mutta ehkä sydänmailla kossu tekee paremmin kauppansa.

Mutta viittaako Alanko riimissään enemmän suomalaisiin yleensä kuin herännäisiin? Olemmeko siis körttikansaa vaikka emme yhdistykseen kuuluisikaan tai juhlilla kävisi?
Näin ainakin itse uskon, että tässä viitataan yleisesti suomalaisiin. Kossulla nirvanaan.
Eihän körttejäkään muuten saa nirvanaan, kun eivät ole karismaattisuuteen taipuvia, josta nirvanan saisi ilman viinaakin.

Entä sitten Litmas-Unto? City-körtti? Kuka ostaa busoleeta murheeseen? Miksei Litmas-Untolle maistunut kossu?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #6 : 31.10.13 - klo:07:01 »
Hyvihä tää Alangon-poika riimittellöö ! Liekö hänes näkijän vikkaa ja, ko hää on nähnt´´ tään karjalaisen ykssilmäse näyttöpäätteen ääreskii .

Litmas-unto jos lie tään meijän Litmas-jarin sukkuu, nii jos hääkii on käynt viinimaihin tutustumas.





Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #7 : 01.11.13 - klo:18:00 »
Kurkkaan vaa täst oven ravost jot onk tääl kettää. En nyt jouva jäämää ko Emmertale alkaa justiisa.

Bottoms up ! :031:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #8 : 01.11.13 - klo:18:30 »
Heips :039:
Niin juu...kiitos RM että aiheutit muistini virkistymisen...tulin miekin kurkkaamaan näkyykö täällä ketään...
Tuttuja kumminkin jos näkkyy...että ylävitoset vaan...
Elämä kolhii välillä lähipiirissä...hiljaiseks ja mietteliääkshän tämä pistää...ja sanattomaksi...
Aika hiljainen ja sanaton viime päivinä olen täällä päin ollutkin...
Noh...oma vointini...kohtalainen...tällä hetkellä...
Mutta poikani joutui eilen sairaalaan...on Joensuun sairaalassa toipumassa, tutkittavana...suap muistoo... :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22039
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #9 : 01.11.13 - klo:18:53 »
Minulle maistuisi tuopillinen tsekkiläistä tummaa. On ollut sen verran poikkeuksellinen viikko. Koulutalo, jossa olen työskennellyt yli kolmekymmentä vuotta keksittiin julistaa yhtäkkiä niin epäterveelliseksi, että neljäsataa murrosikäistä seilaa keskikaupungin liikenteessä edes takaisin kuuden eri 'väistötilan' välillä. Jollei ole Kozelia, muukin käy. :kahvi:

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #10 : 01.11.13 - klo:20:41 »
Kozel-pakkaus oli muistaakseni viime talvena K-supermarketissa tarjouksessa tuopin kera. Eli meillä on nyt yksi Kozel-tuoppi.

Eilen tuli otettua lankomiehen kanssa sohvankanto-oluet ja vielä saunaoluet. Tänään sitten ehkä rouvan kanssa pienet port-viinit?

Meillä, kuten varmaan monella muullakin, on vitriinin umpikaappiosiossa sekalainen kokoelma liköörejä. Kaapin ovea ei juuri availla ellei etsitä jotain kateissa olevaa tavaraa.
Likööreistä voisi ehkä tehdä oudon boolin 60-vuotisjuhliin?

Lapsuuden kodissa meillä oli aina pirtupullo kellarissa. Lehmille sitä tarjoiltiin kaikenlaisten sairauksien hoitoon. Itse olin niin ymmärtämätön, että en koskaan sen tehoa kokeillut, vaan sitten aikanaan ihan Alkon tuotteilla opeteltiin.

Prost!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22039
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #11 : 02.11.13 - klo:08:53 »
Näin viikonloppuna ei mieli ole niin musta, että pitäisi hukuttaa se tummaan tsekkiläiseen. Niinpä kallistuisin Newcastle Brown Alen kannalle muistellen suosikkisarjaani Auf Wiedersehen, Pet! Why aye!

myyrä

  • Vieras
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #12 : 02.11.13 - klo:09:22 »
Näin viikonloppuna ei mieli ole niin musta, että pitäisi hukuttaa se tummaan tsekkiläiseen.

Eikös sen tänä viikonloppuna pitäisi olla hyvin musta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22039
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #13 : 02.11.13 - klo:14:12 »
Vainajien muistamisenko vuoksi? Vainajat, joita minun muisteltavakseni on siunaantunut, ovat jokseenkin valoisaa porukkaa. Otetaan sille!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #14 : 02.11.13 - klo:14:34 »
Ai tänne on perustettu tällainenkin. Juuri kun päätin kokeilla maltaatonta marraskuuta ja sentinvenytystä, vähän kuin etuaikaistettuna adventtina. Pitäisikö sitä sitten ostaa taskumatillinen körtti-Koskenkorvaa (ei kuulu normaaliin juomavaliooni) ja ottaa perjantai-iltaisin huikka, jotta saapi tulla tänne turisemaan?

Onhan se alkoholi sellainen aine, että humalassa tulee enemmän syntiä tehtyä

Minulla on kyllä päinvastainen kokemus asiasta. Humalaisena siedän lähimmäisiäni paremmin, en ole niin kärkäs arvostelemaan ja takertumaan lilukanvarsiin, olen tyytyväisempi elämääni ja vähemmän kateellinen, ja kiitollisemmalla mielellä.

Lainaus käyttäjältä: myyrä
Eikös sen tänä viikonloppuna pitäisi olla hyvin musta.

Old Engine Oil on musta tuote, jolla moottoriani välillä voitelen. Valitettavasti sitä ei enää saa Alkosta, vaan pitää ihan kapakkaan asti mennä. Tänään en kyllä ajatellut.
« Viimeksi muokattu: 02.11.13 - klo:14:40 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.