Kirjoittaja Aihe: Mitä kirkkahin helmi  (Luettu 3589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Mitä kirkkahin helmi
« : 01.02.21 - klo:23:21 »
Maailma on tukehtumiseen asti täynnä kaikenlaista informaatiota. Informaatioähky vaanii.
Tuon informaatiotulvan keskellä siellä täällä on arvokkaita helmiä. Niitä tosin on vaikea löytää. Ehdotan, että jakaisimme tässä ketjussa niitä kirkkaimpia helmiä keskenämme. Ei tarvitsisi kaikkea itse kaivaa vaan voisi päästä jonkun toisen työn hedelmille helpommin. 

Eräs helmi, joka minulle on ollut suureksi avuksi löytyi Eräästä Jukka Norvannon kirjasta. Ajatus oli jotain sellaista, että ihmisen kaipuu takaisin lapsuuteen on oikeastaan pohjimmiltaan kaipuuta Jumalan läheisyyteen.  Minulle välillä tulee kaikenlaisia jopa voimakkaita kaihoja lapsuuteen ja erilaisten menneiden asioiden ja ihmisten pariin. Tämä on tuntunut joskus todella kurjalta. Löydettyäni tuon helmen, kurjuus on minimoitunut, kun ymmärrän, että loppujen lopuksi se onkin kaipuuta Jumalan luo ja sinne on aina pääsy ja voin heti sinne rukoukse siivin kurkotella. Lapsuuteen yms ei ole pääsyä ja jos lspsuuden maisemiin menenkin, huomaan, että ei siellä enää sitä hakemaani ole.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Mitä kirkkahin helmi
« Vastaus #1 : 01.02.21 - klo:23:29 »
On kyllä arvokasta etsiä meitä yhdistäviä seikkoja, hyvä asia.

Olen sellaisessa mielentilassa, että palaan myöhemmin asialle, jos jotain erittäin hyvää löydän.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Mitä kirkkahin helmi
« Vastaus #2 : 02.02.21 - klo:22:43 »
Aivan, hienoa täällä olisi muistella mukavia, positiivisia, iloisia asioita, helmiä vuosien varrelta.
Onhan niitä minullakin, pitäisi vaan kaivella esim. vanhojen valokuvien äärellä.
Jotain voisi täälläkin jakaa.

No, esimerkiksi eilen ihan tuore pieni hyvä hetki.
Kävin iltapäivällä kotimökillä vähän lumitöissä, olipa muuten raskasta pulverilunta, kuin
hienoa sokeria.
Lumitöiden jälkeen istuin pirtissä keinutuolissa hyvän tovin, osin hiljaa, osin opetellen
Kari Haapalan laulua "Kuolemaan tuomittu kansa", alkoi sujumaan, koskettava laulu.
Kysyn, poltanko minä omaa kynttilääni kiivaaseen tahtiin?
Mutta leväten kiitollisena siinä istuin.
Isäni istui aikoinaan siinä vuosikymmeniä, ikkunasta katsellen, kuten minä eilen.
Muistin kun katselin samasta ikkunasta ulos lattialla istuen reilu 65 vuotta sitten.

Helmet ovat pieniä arkielämän hetkiä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Mitä kirkkahin helmi
« Vastaus #3 : 18.03.21 - klo:09:20 »
Minulle aamun helmiä ovat foorumin Aamuhartaus-palstan Psalmit. Onhan niissä lähes  päivittäin sellaiset sanat jotka sopivat omaan elämääni ja tarpeisiini , vaikka niiden kirjoittajat rukoilivat näin jo ammoisina aikoina.

Ihmisen tarpeet ovat aina samat: rauha, rakkaus ja menestys ja onni. Vihollisista rukoilija puhuu usein. Itseni ei tarvitse vihollisia muistaa, paitsi oman sieluni tähden.

Psalmit ovat helmiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mitä kirkkahin helmi
« Vastaus #4 : 18.03.21 - klo:11:31 »
Minulle aamun helmiä ovat foorumin Aamuhartaus-palstan Psalmit. Onhan niissä lähes  päivittäin sellaiset sanat jotka sopivat omaan elämääni ja tarpeisiini , vaikka niiden kirjoittajat rukoilivat näin jo ammoisina aikoina.

Ihmisen tarpeet ovat aina samat: rauha, rakkaus ja menestys ja onni. Vihollisista rukoilija puhuu usein. Itseni ei tarvitse vihollisia muistaa, paitsi oman sieluni tähden.

Psalmit ovat helmiä.

Samaa mieltä.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Mitä kirkkahin helmi
« Vastaus #5 : 24.04.21 - klo:14:51 »
Mitä kirkkahin helmi körttifoorumilla on sen viihdearvo. :031:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8335
Vs: Mitä kirkkahin helmi
« Vastaus #6 : 19.06.21 - klo:16:38 »
Mitä kirkkahin helmi körttifoorumilla on sen viihdearvo. :031:

Jotain positiivista yritän itsekkin löytää.

Hmm, körttifoorumi on hyvä, huonoesimerkki :)
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Mitä kirkkahin helmi
« Vastaus #7 : 15.07.21 - klo:20:01 »
Siionin virsien lisäksi on muutakin hyvää jaettavaa. Jokaisen valinta kertoo myös linkittäjästä, ilman sanojakin.

Tämä on kirkas helmi sanoin ja sävelin, minulle ainakin:

https://www.youtube.com/watch?v=GhbPGUpxEWI
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)