Kirjoittaja Aihe: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan  (Luettu 3655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #15 : 11.12.22 - klo:18:45 »
Nimim. luterilaisen motiivi kirjoitella körttifoorumiin on ivata ja pilkata kaikkea körttiläisyyteen kuuluvaa.
Tämän foorumin jäsenet ovat myös tulilinjalla vaikka monet meistä on vain etsijöitä omassa hengellisyydessään.
En ymmärrä, että mistä tälläinen tarve trollata körttiläisyyttä on syntynyt, mutta tuskin se on Pyhän Hengen johdatusta.

Luterilaisen pilkkakirves ei minuun juuri osu eikä tunnu missään, mutta siitä on huoli, että miten on hänen oma hengellinen tilansa, kun hän usein liittää pilkkatekstiinsä Jumalan ja Kristuksen?
Luterilainen: "Ylipaimenemme Jeesus Kristus ottaa yksin uskosta ja yksin armosta ystäväkansan taivaalliseen sikalaumaan!"

2.Käsky:  Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #16 : 11.12.22 - klo:19:20 »
Kiitos Mörtti kun taas tartuit tähän ongelmaan. Olen samaa tehnyt sekä foorumilla että oman pääni ja sydämeni sisällä.

Olisiko niin, että kateus  on yksi syy.
Väärä varmuus kaikessa toinen.
Adventistin käännytystyö kolman.
Perusuomalaisten vaalityö ja trollaus.
Lapualaisuus sen omituisimmissa muodoissa.

Avoimella foorumilla mellastavat milloin minkäkinlaiset 'henget'. Tämä on ainakin sitkeää sorttia, ja muka huumorintajuista.

Tai sitten hän on kovin yksinäinen ja etsii täältä ymmärtäjää. Karjalaisenkyösti osoitti armoa, ja loi omia tulkintojaan. Niistä ei kuitenkaan käynyt ilmi tunsivatko nämä toisensa.

Avoimella foorumilla saa olla myös avomielinen. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #17 : 12.12.22 - klo:07:57 »
Kyöstillä lienee taustastaan johtuen kyky sietää nimimerkki 'luterilaisen' käyttämää kaanaankieltä. Minusta kuitenkin tuntuu, ettei hänkään nähnyt sen sanaston läpi viestien todellista tarkoitusta. Näemmekö mekään? Arvailumme on kuitenkin yhdensuuntaista. Jaan huolen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #18 : 12.12.22 - klo:13:42 »
Arvailumme on kuitenkin yhdensuuntaista. Jaan huolen.
Aamen! Väärä huoli ja arvailu jakaa mieltä repien kahteen suuntaan.  :icon_xmaslol:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #19 : 12.12.22 - klo:14:04 »
"Ylipaimenemme Jeesus Kristus ottaa yksin uskosta ja yksin armosta ystäväkansan taivaalliseen sikalaumaan!"
Porsaita Äidin Oomme Kaikki https://www.youtube.com/watch?v=omZ3aGXBo0Y  :icon_xmaslol:


Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #21 : 15.12.22 - klo:13:02 »
Ystävällisyys, positiivisuus ja rauhanomainen suhtautuminen ihmisiin ja elämään on kaiken harmonian hyvä perusta.

Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” (Matt. 22:37–39.)
Tämän käskyn rikkominen on pelottavankin helppoa ja sitä sitten säikähtää ja katuu myöhemmin (onneksi).

Lapsuudesta muistan äidin kertoneen eräästä hänen tuttavapiirissään olleesta ihmisestä, joka jostain syystä oli kovin "myrkyllinen" suustaan, valehteli ja puhui ihmisistä kaikkea pahaa. Myöhemmin kauhistutti, kun kuulin tuon ihmisen saaneen suusyövän ja kuolleen sen seurauksena.

Se ei ole koskaan pelottanut, että sanoo oman rehellisen mielipiteensä asiasta kuin asiasta, kunhan sen esittää toisia kunnioittaen.

Mitään pyhimyksiä me ihmiset emme tule koskaan olemaan.  "Joulun viettäminen auttaa meitä pitämään lupauksemme muistaa aina Herra ja Hänen lahjansa meille. Ja tuo muistaminen saa meissä aikaan halun antaa lahjoja."
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #22 : 15.12.22 - klo:21:13 »
Miten voin vaikuttaa kamalaan ja kamaluuteen?

Kuinka kauas voin vaikuttaa, mistä aloittaa? Mikä on itseä lähinnä ja saatavilla olevaa, mihin vaikuttaa? Ainakin omaan tekemiseen ja ajatuksiin suhteessa pahaan, ikävään, kauheaan, piinaavaan, uhkaavaan, jäytävään, tuhoavaan. Kieriskelläkö siinä, juuttua siihen, vai suuntautua löytämään ja etsimään reitti ulos. Voiko synkeässä ja pahassa olla jotain hyvää. Voiko negatiivisesta kehkeytyä jotain pienempää tai suurempaa positiivista. Mikä on riittävän hyvää, vaikka ympärillä on pahaa ja pahuutta.

Noin yleismaailmallisesti viime aikoina on ollut pandemiaa, koronaa, koronaa, sotaa, sotaa, Natoa ja lisää Natoa. Mitä jos sulkee radion ja tv:n, jättää uutisten seuraamisen vähemmälle ja keskittyy muihin asioihin. Tekemään jotain lähempänä olevaa kauhistelun ja pelkäämisen sijaan.

Kamalaa on sekin, että kaikki tuutit huutaa hyvin pitkälti yhtä totuutta, joten on kiinnostavaa katsella muualle ja hakea muita näkemyksiä, että onko niitä. Ja on, niin koronasta, sodasta kuin Natostakin. Mikä on sitten totuus asioista? The truth is out there. Ehkä kenelle mikäkin. Ehkä jokin on absoluuttista, tai melkein, tai suhteellista. Miten kukin perustelee asian itselleen, mihin uskoo ja miksi.

Kamalaa on, jos vapaata keskustelua vaikkapa edellä mainituista asioista ei sallita, ja eri mieltä olevat halutaan vaientaa, leimata rasisteiksi, foliohatuiksi, vankilaan tai kuolemaan joutaviksi, ja eriävät näkemykset ovat automaattisesti disinformaatiota, misinformaatiota, valhetta ja muuta kauhistuttavaa. Ja pelottavaa.

Jottei luisuta puolihuomaamatta totalitarismiin, keskustelu pitää sallia, ja eriävien mielipiteiden ja näkemysten ja kokemusten ja tutkimustulosten pitää olla vapaasti esitettävissä.



Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #23 : 16.12.22 - klo:14:32 »
Miten voin vaikuttaa kamalaan ja kamaluuteen?
Körttiläinen vaikuttaminen kamalaan ja kamaluuteen on kokonaan Jumalan työtä.  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #24 : 16.12.22 - klo:16:44 »
Körttiläinen vaikuttaminen kamalaan ja kamaluuteen on kokonaan Jumalan työtä.

Nimimerkki luterilaisen tapa arvioida körttiläisyyttä taas ei taida olla pienimmässäkään määrin Jumalan työtä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #25 : 16.12.22 - klo:16:57 »
Nimimerkki luterilaisen tapa arvioida körttiläisyyttä taas ei taida olla pienimmässäkään määrin Jumalan työtä.
Aralla tunnolla vaeltava tietää, miten kaikki on Jumalan työtä armon vilahduksessa toivon ja elämän ilon todellisuudessa.  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #26 : 17.12.22 - klo:07:31 »
Aralla tunnolla vaeltava tietää, miten kaikki on Jumalan työtä armon vilahduksessa toivon ja elämän ilon todellisuudessa.

Aralla tunnolla vaeltava kokee kipeästi myös Jumalan vastustajan todellisuuden.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #27 : 17.12.22 - klo:08:15 »
Aralla tunnolla ollaan Jumalan edessä. Aralla tunnolla oleva ei siitä edes mainitse.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #28 : 18.12.22 - klo:14:37 »
Aralla tunnolla ollaan Jumalan edessä. Aralla tunnolla oleva ei siitä edes mainitse.
Aamen! Jumalan edessä tosinöyrä maan matonen ei mainitse arkaa tuntoan ymmärtäen körttiläisen aran tunnon olevan kokonaan Jumalan työtä.  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miten voin itse vaikuttaa kaikkeen niin niin kamalaan
« Vastaus #29 : 18.12.22 - klo:20:33 »
Aamen! Jumalan edessä tosinöyrä maan matonen ei mainitse arkaa tuntoan ymmärtäen körttiläisen aran tunnon olevan kokonaan Jumalan työtä.

Korskea luterilainen sen sijaan jatkaa sanatulvaansa luullen, että häntä hänen monisanaisuutensa tähden kuullaan.