Kirjoittaja Aihe: Oletko kokenut "ihmeen"?  (Luettu 42631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #90 : 01.03.15 - klo:14:06 »
Tästä defibralaattorista. Ovat lääkärit kieltäytyneet monisairaita elvyttämästä meidän ESS-lehden mukaan. Viitaten tiettyihin tapauksiin.

Toisaalta Padasjoen Sanomat kertoi viime numerossa, että Säästöpankin konttoriin on moinen kone hankittu asiakkaiden mahd. sydänpysähdyksiä varten. Käyttö on kuulema opetettu pankkivirkailijoille ja asiakaskin sen helposti osaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #91 : 01.03.15 - klo:14:12 »
Tästä defibralaattorista. Ovat lääkärit kieltäytyneet monisairaita elvyttämästä meidän ESS-lehden mukaan. Viitaten tiettyihin tapauksiin.

Toisaalta Padasjoen Sanomat kertoi viime numerossa, että Säästöpankin konttoriin on moinen kone hankittu asiakkaiden mahd. sydänpysähdyksiä varten. Käyttö on kuulema opetettu pankkivirkailijoille ja asiakaskin sen helposti osaa.

Kauppakeskuksissa vartijat pelastavat ihmihenkiä jatkuvasti noilla vehkeillä. Vastuukysymykset tosiaan mietityttävät. Vaikka vahtimestari on saanut ensiapukoulutuksen, jokin yllättävä tekijä saattaa aiheuttaa ongelmia. Haja-asutusalueilla ambulanssin saapuminen kestää liian kauan. Jotain on jonkun tehtävä. :icon_cool:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #92 : 01.03.15 - klo:14:25 »
Kysymys onkin, sattuuko kohdallesi ' enkeli'  vai lääkäri ?

En ollut vastaavasta kuullut ennen, mutta nyt tiedän että on olemassa helppoja laitteita maallikkokäyttöön. Hyvä !
En tiennyt myöskään että astmakohtaus voi olla noin vaarallinen. Minulla on vain hengenahdistuskohtauksia, ja piippu aina lähellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #93 : 01.03.15 - klo:14:33 »
Nuori vahvaa pohjoispohjanmaan muurretta puhuva naislääkäri. Oli kyllä aivan enkelin näköinen muuten, mutta kuiteskin aivan lihaa ja verta. Laittoi minut sitten nukutukseen ja sydänkeuhkokoneeseen pahimman ajaksi eli yli 24 tunniksi. Ajantajuhan siinä meni ja heräsin Oulussa. :icon_rolleyes:

Kannattaa ottaa estolääkitystä riittävästi ja huolehtia neste- ja suolatasapainosta kesähelteillä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #94 : 01.03.15 - klo:15:29 »
Minullakin oli jo Lapualla aika vaikeaa sen helteen kanssa. Juomispuoli oli lauantaina kahvin varassa, omaa suurta tyhmyyttäni. Hotelliin piti AlaHärmässä kavuta kerroksiin turvonnein jaloin. Siltä reissulta alkoi laskimotulehdus. Mutta se on ihan eri juttu kuin hyvät Juhlat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #95 : 04.03.15 - klo:13:10 »
Minullakin oli jo Lapualla aika vaikeaa sen helteen kanssa. Juomispuoli oli lauantaina kahvin varassa, omaa suurta tyhmyyttäni. Hotelliin piti AlaHärmässä kavuta kerroksiin turvonnein jaloin. Siltä reissulta alkoi laskimotulehdus. Mutta se on ihan eri juttu kuin hyvät Juhlat.

Oli kyllä pahat helteet, mutta otin jukelittoman määrän vichypulloja mukaani töihin. Minä koin ihmeen kun en pyörtynyt.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #96 : 18.04.15 - klo:18:16 »
En tiennyt vielä runsas vuosi sitten mitään kristillisesta mystiikasta, en ollut lukenut mystikoiksi tunnettuja kuin ehkä jonkusen ortodoksirukoilijan elämänkertoja.
 Lahden Herättäjäjuhlilla kuulemani Jaakko Heinimäki,  ja seuroissa ja Lapuan juhlilla puhunut Pauli Annala avasivat selvästi  minulle uskon tätä puolta.

Olen ilm. löytänyt itsestäni luontaisen mystikon. Sana mystiikka on merkinnyt useimmille vain kummallisuuksia, hiukan hassahtaneita, irti reaalimaailmasta olevia henkilöitä.

Löysin Pauli Annalan haastattelun Vantaan Laurissa 25.2.2010.
Pidän Jumalan johdattamana asiana että sain tämänkin lukea:

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2010-02-25/mystikko-on-realisti
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #97 : 06.06.15 - klo:18:08 »
Minulle noin 20 vuotta sitten .....    Ääääh, tämä on ihmeketju, ei mystiikkaketju. No menköön:  opetti sama pappishenkilö joka selitti ettei viidesläinen uskontulkinta metkitse kristinuskon ydintulkintaa tai jotain hyvin paljon mystikkoja ja no, niissä ei todella ollut mitään hassahtanutta. Valtaosalla on hyvin järkevää elämänymmärrystä ja jalat maassa.

Ajallisesti etäisempien näkyjentulkinnat herättivät hieman no, ajattelin että jos nämä merkitsevät jollekin jotakin niin hyvä, minulle eivät.

Kollasin mystikoista paljon ja varsin usein mystikkoja on arveltu epileptikoiksi. Tieteniin ajalla ennen taudin tuntemista on auraoireelle saatettu antaa uskonnollinen merkitys, mutta opponoin kyllä tuota. Mystikko taitaa majailla jokaisen mielessä. En itse määrittele ketään mystikoksi ellen ensin saa eteeni tietoa määrittelijän mystikkokäsityksestä. Jos tarkoitetaan ihmistä joka rukoilee ja funtsailee niin tämän foorumin käyttäjäkunta taitaa järkiään edustaa mystikkoja.

Harvempi tietokirjailee juuri mystiikasta, tai kirjoittaa joitakin hengellisiä oppaita. Jos nyt jaksaisi lukea edes Raamattua kun tarvittaisiin kai  >:(   ihme tämän ulkomaalaišen taudin parantamiseksi kun en jaksa lääkäriin saakka.

Jos joku osaa pyytää ihmeitä niin tänne alkaisi kelvata yksi, kiitos.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #98 : 09.06.15 - klo:07:19 »
Jos huomaamme, koemme paljonkin ihmeitä.

Sielun matka Jumalaan, itsemme tuntemaan oppiminen, sairauksista paraneminen,
annetut ystävät ja kokemukset yhdessä, rakkauden valo ja voima, ymmärryksen ymmärtäminen oikein, totuuden valkeneminen ym.ym

jopa ruokaihmeet kun kaapeissa ei ole juuri mitään ja pöytään siunaantuu riittävä ateria.

Kiitos ja ylistys sydämessä.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #99 : 09.06.15 - klo:10:20 »

   Ihmeiden aika ei ole ohi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #100 : 11.06.15 - klo:00:54 »
elämä on mystiikkaa...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #101 : 13.06.15 - klo:11:54 »
Luunmurtuman luutuminen on mystiikkaa, veren hyytyminen vieläkin mystiikampaa... Ne kaksitoista proteiinia ja niiden dominoefekti merkitsi minulle suurta riemullista mystiikkaa joskus silloin joskus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #102 : 24.06.15 - klo:14:36 »
Tänään toimin kuten en tiennyt kykeneväni. Liisa-neiti oli lähtötunnelmissa. Hän kertoi Jeesusikävästään ja -näyistään.  Veisasimme kaksi virttä, luimme Isämeidän rukouksen ja siunasin hänet Herram siunauksella.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #103 : 21.07.15 - klo:12:20 »
Onko tämä ihme vai pelkkä sattumus, mutta aika erikoinen kuitenkin.

Eilen kirjastossa tapahtui, että ajatukseksi tuli katsoa mitä Pirkko Saisiolta löytyy hyllystä. Kirja jonka otin käteeni oli Voimattomuus nimeltään. Se avautui kun välimerkkinä oli postikortti. Minun postikorttini, jonka olen ostanut jostakin kirjapöydästä, en muista mistä. Kortti oli kirjoittamaton, siksi se ei ole palautunut minulle kuten muutamat muut jotka olen kirjojen väliin unohtanut.

Aihe on alttaritaulun luonnos Viimeisestä ehtoollisesta, hyvin moderniin tapaan käsitelty mutta hahmot ovat aivan tunnistettavat. Pöytänä on kuitenkin vesiallas tai lähde.

Katsoin juuri foorumin Haku-toiminnosta että olen ko kirjasta kirjoittanut helmikuussa 2010 ja maininnut siinä että olin lukenut Voimattomuuden 1 - 2  vuotta aiemmin.

Kortti oli ollut kirjan välissä 6 - 7 vuotta. Sitä ei oltu taiteltu, ei piirrelty, mutta pinta oli kuin raavittu . Joko kynnellä tai neulalla tms.

Nyt se on taas itselläni kirjanmerkkinä. Eckhart´n Sielun syvyyden välissä.

Viimemainittu kirja on taas ihme itsessään !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #104 : 21.07.15 - klo:13:46 »
Eckhardtin sanomana ja myöhemmin Juice Leskisen ajatuksena "Jumala on vaikkei Häneen uskottaiskaan". Voi olla, että he ovat körttiläisiä.
wilhelmi niskasen jäljillä