Keskustelu > Yleinen keskustelu

Linnut 35

<< < (2/17) > >>

öppiäinen:
Takatalvi on kuulemma tulossa, mutta linnut eivät tiedä sitä. Äsken lähikauppareissulla köökkösi se fasaanini sepelkyyhky karjui, ja neljä laulujoutsenta suuntasi toitotellen määrätietoisesti kohti pohjoista. Safkaa on vielä varattuna.

öppiäinen:
Kas nyt se sepekyyhkyläinen tuli pihallenikin.  :icon_biggrin:

vn:
Sen verran minäkin olen lintujen suhteen aktivoitunut että autoillessa vilkuilen peltoaukeille joko joutsenia näkyy, ei vielä silmiin ole osunut.
Tosin sen verran vielä lumipenkkojakin että tarkempi havainnointi ei onnistu, liian iso riski ajautua ulos ajoväylältä.

juhani:
Eilen sain kuulla Siionin virsiä esittävän lyyrisen, huilumaisen ja melkeinpä bachimalisen linnun veisaamassa. Hän on Mustarastas. Hänellä on meidän tontilla vuokrasopimus. Hän maksaa veisuuäänellään.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: juhani - 24.03.23 - klo:21:29 ---Eilen sain kuulla Siionin virsiä esittävän lyyrisen, huilumaisen ja melkeinpä bachimalisen linnun veisaamassa. Hän on Mustarastas. Hänellä on meidän tontilla vuokrasopimus. Hän maksaa veisuuäänellään.

--- Lainaus päättyy ---

On aika ihmeellistä että linnuilla on sävelkorvaa ja ne osaa matkia ääniä ja laulaa ties mitä aariaa ja muuta.

Itse en oikein osaa itseäni luonnehtia luonnonystäväksi ainakaan lintujen, no en kalojenkaan suhteen.
Molempia metsästänyt, pyytänyt.
Exä omisti saaren Saimaalta.
Siellä oli yksi lahti jossa oli paljon vesilintuja ja aina mietiskelin siellä, että tänne kun jäisi väijymään, siis ne linnut aina lähti karkuun kun tuli sinne lahdenpohjukkaan, mutta ne palasi aika pian takaisin ja jos silloin olisi odotellut, niin varmaan lintupaistin olisi saanut.

Exä meni, se ei harmittanut, mutta kun saarikin, niin se sapetti.

Ehkä mun olisi kannattanut ennakkoäänestää persuja, kun näin luontoystävä olen.
Äänestin kuiten kd tä.
Ei taida ehdokkaani päästä silti läpi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta