Kirjoittaja Aihe: Nyt 28  (Luettu 11394 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Nyt 28
« : 01.04.21 - klo:07:40 »
Avasin ketjun. Hyvää aprillipäivää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 28
« Vastaus #1 : 01.04.21 - klo:08:29 »
Sitä samaa !

Aamun lehdessämme kerrottiin että Lahden Kaupunginteatterin johtajiksi on valittu
JannikaB ja Toni Wirtanen. Punk alkaa soida teatterissamme.


Ilkka Laasosen ero on roikkunut ilmassa kuin hepokatti maantiellä poikittan. Nyt hän pohtii ovatko pilkkijäät vielä kantavia.

Toimitti: Vieno Muikku

( Hauskinta Matille ja minulle on toimittajan nimi. Meillä on sen niminen ystävä . Ei toimittaja ) :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 28
« Vastaus #2 : 01.04.21 - klo:11:02 »
Olen kuullut henkilöstä nimeltä Hellä Ahven.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #3 : 01.04.21 - klo:13:13 »
Morjensta!

Annikka pisti aika kovan haasteen tuonne "rahahuolia" ketjuun.
Toivottavasti löytyy mitan täyttäjiä, minä pysyn täällä sivummalla.

Aurinko paistaa, mutta aika koleaa on, viime yönä pakkasen puolella.
Eipähän täälläkään kevät kovaa vauhtia vielä etene, kuten edellisen ketjun lopulla tuumailtiin.
Eilen illalla tein lupaamani pyörälenkin vähän lyhennettynä, mukamas tuulista,
eikä puhettakaan leskenlehti- ja kurkinäkymistä...siis minun silmiin...kyllä niitä täällä on.
Lumenkolauspenkkojen rippeitä vielä ikkunastani näkyy.
Niin ja näinhän minä omalla takapihallakin pari päivää sitten mustarastaan.
Punarintaa en ole vileä havainnut.
Ja luultavasti töyhtöhyyppä näkyi eilisellä pyörälenkilläni, mutta odottelen varmempaa havaintoa
ennen kuin merkkaan sääkalenteriini, kas kun olen tuollaisenkin ajankulun hoksannut....
onhan se kai ihan hyvä että on kirjanpitohommien ja sudokujen lisäksi jotain muutakin.

Jep, mutta hyvää pääsiäistä!   :109: :039:



Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 28
« Vastaus #4 : 01.04.21 - klo:13:41 »
Hyvää pääsiäistä myös Sinulle vn!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #5 : 02.04.21 - klo:13:19 »
Hiljaista "kuin huopatossutehtaassa". Pitääkö minun ymmärtää, että pitkäperjantai on pyhäpäivä, että silloin ei olisi soveliasta kirjoittaa. Olen nähnyt, että lukemassa on käyty. Jos teen väärin, niin oikaiskaa.
Ulkona tulee räntää hiljalleen. Viime yö oli vaikea, että ilta tulee päästämään palvelijansa lepoon "vasta joskus".
Muut ovat menneet kansallispuiston alueelle.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #6 : 02.04.21 - klo:14:50 »
Joo, hiljaista on foorumilla, kuten tässä meikämannen olemisessakin.
Pitkäperjantai lienee vuoden hiljaisin päivä.
Netistä olen kaikenlaista pääsiäiseen liittyvää juttua löytänyt.
Nämä päivät rauhoitan "omilta hommiltani", sudokua saatan täyttää, telkusta illalla
seuraan voicea.
Oli ajatus lähteä pitkästä aikaa 100-200 kilsan kotiseutuajelulle, jää keväämmälle sekin.
Siis, tarkkaavainen lukija huomaa tekstistäni että nuutuneisuus on vallalla.
Pientä pyörä- tai kävelylenkkiä voisi harkita, jos ei tule vesisadetta, luvattu sellaista.
Tämä foorumikirjoittelu on mielestäni ihan sopivaa tälle päivälle...no...sanoisin....
riippuu aiheesta...   :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #7 : 02.04.21 - klo:15:09 »
Kiitos  :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #8 : 02.04.21 - klo:19:28 »
Pyörälenkillä tulin käyneeksi, vähän lyhennetyllä, kolme varttia kuitenkin.
Aika tuulista ja koleaa, sadepilviä ja sadettakin näköpiirissä, mutta ei kohdalle tullut.
Sain vahvistuksen töyhtöhyyppähavainnolleni, aika iso parvi sepelkyyhkyjä, ja näinpä
kaksi leskenlehteäkin.
Kurkia näinkin jo eilen kun kotimökiltä palasin vielä aika savista ja märkää maisematietä.
Kevät etenee.
Kotimökillä toki kuljen autolla, mutta jospa loppukesällä pyörälläkin sinne viime vuoden tapaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 28
« Vastaus #9 : 02.04.21 - klo:22:36 »
Eläimellinen iltakävely: Ensin olin kuulevinani kevään ensimmäisen punakylkirastaan, sitten niitä joutsenia; sitten tieltäni katsoi parhaaksi väistyä metsäkauris (niitä en usein ole nähnytkään), ja lopuksi vielä lehtokurppa. Kyllä se kevät vain on tulossa!

Kauris oli kamalan pieni, katsoin puoli sekuntia että mikäs jättiläisrusakko vai kääpiöstrutsi se tuo on, ennen kuin valkoinen perä sytytti lampun.

Suojelualueelta oli kaupunki kaatanut metsää reippaasti, ja lisää tulee kellistymään. Täällä oli muuan rivitalo kellahtaa järveen, ja näköjään kaupunki on päättänyt että autetaan niitä nyt, vaikka pitää se suojelualue tärvätä. Talo siis sijaitsee ihan järven rantatöyräällä, ja se rinne talon ja järven välissä on suojeltu. Mietin vain, miten lähtee maamassat liikkeelle naapuritalon kohdalta, kun siitä kaadetaan puut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #10 : 03.04.21 - klo:07:45 »
Olen tainnut tuon talon "kallistumishistoriaa" seurannut minäkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #11 : 03.04.21 - klo:08:13 »
Käväisin Nepi-koiran kaverina kilpailun lustepellolla vauhdin lisäämisessä ja vähentämisessä. Nepillä oli neljä jalkaansa ja minulla potkuri, tartanina oli hankikanto. Olin havaitsevinani, että Nepi pihassa yritti löytää vessan pönttöä. Niin vähän avitin. Aika haipakkaa etenimme siksakkia tehden ja kohta koira kiepsahti pyrstölleen kuin istumaan. Lumi on jäätynyt, mutta vesisateen puuttuessa hanki ei jalkamiestä hyvin kanna.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 28
« Vastaus #12 : 03.04.21 - klo:16:31 »
Olen tainnut tuon talon "kallistumishistoriaa" seurannut minäkin.

Joo, se on tässä ihan lähellä.

Minähän en rakennustekniikasta mitään ymmärrä, mutta olen silti fiksusti sitä mieltä, että on menty jo alun pitäen rakentamaan liian lähelle järveä (tai lampihan se on). Mikäs siinä, jos alla olisi kallio, mutta jotain hiekkalöllöähän tuo, puutkin siellä ajan myötä aina kaatuvat veteen. Vielä jos on maiseman takia menty omatoimisesti vähän poistamaan kasvillisuutta, joka muuten ehkä pitäisi maaperää paikoillaan.

Töyräs on jyrkkä, juuri romahtaneessa kohtaa talon nurkalla viiden metrin pudotus 12 metrin matkalla (mittaan kaupunkime loistavaa Oskari-karttapalvelua hyödyntäen). Siitä 200 metriä koilliseen olen joskus sienestänyt, kun rinteessä jonain syksynä oli niin hyvin sillihaperoa. Suunnilleen kontillaan silloin piti könytä.

« Viimeksi muokattu: 03.04.21 - klo:16:42 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #13 : 03.04.21 - klo:17:28 »
Tärkeätähän on, että asukkaat saavat oikeutta. Tontti on aikanaan kaupungin taholta myyty rakennuskelpoisena, että eikös vastuuta tässä mielessä hoideta. Missä suunnassa on Hyhkyn asuntoalue, vaiko olenko oikeassa kinkeripiirissäkään. Eräs palvelusaikainen kaveri muutti eläkkeelleen sinne, mutta hän edesmeni aika pian.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 28
« Vastaus #14 : 03.04.21 - klo:17:41 »
^Joo kaupunki varmaan ahneuksissaan aikoinaan myynyt tuollaisen tonttipaikan. - Olet oikealla suunnalla. Hyhky on tuosta reilu kilometri itään. Eilisellä iltakävelylläni kävin sielläkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.