Kirjoittaja Aihe: Herättäjäjuhlista 2006, apua  (Luettu 9100 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #15 : 25.01.09 - klo:22:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Eiköhän Lapua nimisellä paikkakunnalla piretä viälä  2014 Herättäjäjuhulat.   http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=396517&Title=Herättäjuhlat+Lapualle+vuonna+2014


Kappas, olipa sukua sattunut jutun kuvaan, Saarijärven herättäjäjuhlilta.

Kiitos linkityksestä, nopeaa tiedotusta. Samalla Ilkka uutisoi Herättäjän päätoimikunnan uuden puheenjohtajan. Onnea tehtävään Kaisa Rönkälle.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #16 : 25.01.09 - klo:22:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Onnea tehtävään Kaisa Rönkälle.


Vai onkohan se RöNGälle?
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #17 : 25.01.09 - klo:22:33 »
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Onnea tehtävään Kaisa Rönkälle.


Vai onkohan se RöNGälle?


Totta. Yleensä minä toimitan kielipoliisin virkaa, mutta sattuu näitä näköjään itsellenikin. Nettimaailmassa pikaisesti kirjoittaessa vähän turhankin usein.

edit. Pitipä varmemmaksi vakuudeksi googlettaa. Tuosta sukunimestä näytetään käyttävän molempia taivutusmuotoja, myös itsensä Rönkä-nimisten käyttämänä. Kumpi sitten lienee oikea tässä tapauksessa, en tiedä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #18 : 25.01.09 - klo:22:36 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Mutta missä 2014? Onko sitä päätetty?

Ehtiikö Lapua liittyä sitä ennen uuteen Kauhavaan tai uuteen Seinäjokeen? :-)
(sorry An-na ja mörtti, en pystynyt vastustamaan kiusausta)


Haha, jos joku liittyy johonkin, niin kyllä se on Seinäjoki tai Kauhava, jotka liittyvät Lapuaan ;) Itse henk.koht. olen sitä mieltä, että kuntaliitoksissa pitäisi keksiä kunnalle uusi nimi, kuten esim. Akaa, Sastamala, yms. Monesti olen kuullut ja miettinyt, että miksi Seinäjoesta ei tulisi kaupunki nimeltä Lakeus. Siihen olisi henkisesti helpompi liittyä, kaikki olisivat Lakeuden kaupungin ja vaikka sitten Kauhavan kylän tai Lapuan kylän asukkaita. Säilyisi se oma kuntaidentiteetti, joka tuntuu varsinkin Pohjanmaalla ja Savossa olevan todella vahva. Ja olisi jo valmiiksi Lakeuden risti yms.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #19 : 26.01.09 - klo:07:56 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Mutta missä 2014? Onko sitä päätetty?

Ehtiikö Lapua liittyä sitä ennen uuteen Kauhavaan tai uuteen Seinäjokeen? :-)
(sorry An-na ja mörtti, en pystynyt vastustamaan kiusausta)
Haha, jos joku liittyy johonkin, niin kyllä se on Seinäjoki tai Kauhava, jotka liittyvät Lapuaan ;) Itse henk.koht. olen sitä mieltä, että kuntaliitoksissa pitäisi keksiä kunnalle uusi nimi, kuten esim. Akaa, Sastamala, yms. Monesti olen kuullut ja miettinyt, että miksi Seinäjoesta ei tulisi kaupunki nimeltä Lakeus. Siihen olisi henkisesti helpompi liittyä, kaikki olisivat Lakeuden kaupungin ja vaikka sitten Kauhavan kylän tai Lapuan kylän asukkaita. Säilyisi se oma kuntaidentiteetti, joka tuntuu varsinkin Pohjanmaalla ja Savossa olevan todella vahva. Ja olisi jo valmiiksi Lakeuden risti yms.

Lakeus-niminen kaupunki kuulostaisi hienolta! Seinäjoki on naurettava nimi senkin vuoksi, että se on ison Kyrönjoen pieni sivuluru. uuden Seinäjoen kautta kulkeva Lapuanjoen sivuhaara Nurmonjokikin on paljon isompi. Voisivat muuttaa nimensä Seinejoki-kaupungiksi, niin ah aina niin tärkeässä (?) kansainvälistymisessä ä:n pilkut ei haittaisi. Virrenmaa olisi myös upea nimi ja sopisi aika hyvin moneen sen seudun kuntaan, ainakin vielä.

Myös Härmänmaa olisi kuulostanut paljon hienommalta kuin mitäänsanomaton Kauhava. Tai jos eräs kunta olisi liittynyt Lapuaan eikä Kauhavaan...

Eläväisen suomi24:n E-P palstan keskustelut ovat varmaan aika yksipuolisia, mutta kyllä kai osin tottakin. Eli olen osin samaa mieltä Mörtin kanssa kuntaliitoksista. Tosin eiköhän siellä koko alueella pian palata Isokyrön emäseurakunnan alle? :)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #20 : 26.01.09 - klo:09:07 »
Olen aina nimittänyt Röngän Kaisaa (ja jokaista sukulaistaankin) Röngäksi.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #21 : 26.01.09 - klo:15:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Olen aina nimittänyt Röngän Kaisaa (ja jokaista sukulaistaankin) Röngäksi.


Täälläpäin oleva Rönkä on myös Röngän. Rönkän kuulostaa oudolta.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #22 : 26.01.09 - klo:17:36 »
1. Uudelle heränneitten johtajalle Kaisa Röngälle menestystä ja voimia puheenjohtajan tehtävään! Kaisa Rönkä alusti eilen sununtaina Lahdessa alueellisessa körttifoorumissa - taisi olla ensimmäisiä juttuja uudessa tehtävässä!

2. Liisalle ja muillekin kielineroille; Tottahan me yritämme koko ajan körttifoorumillakin puhua hyvempää Suomia!

veikkaa Mauno

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #23 : 26.01.09 - klo:18:32 »
Röngästä: eikös se niin mee että Rönkkä -> Rönkän, Rönkä -> Röngän.
Niinhän se on Rönkönkin kanssa. Rönkkö -> Rönkön mutta Rönkö -> Röngön.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Herättäjäjuhlista 2006, apua
« Vastaus #24 : 26.01.09 - klo:18:47 »
Kaisa ei ole koskaan korjannut kun olen sanonut Röngän, mikä minusta on se luontevampi muoto. Tuota kovalla koolla arvelisin murteellisiksi alueelta, jossa ei ole pehmeitä konsonanntteja kuten peräpohjolassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi