Kirjoittaja Aihe: Korvataanko rypälepommit veisuulla?  (Luettu 22478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #15 : 24.09.08 - klo:15:01 »
Kun kuitenkin ennen pitkää sattuu kipeästi, tarvitaan lääketieteen ja kirurgian alikersanttia. Ilmoittaudun siinä vaiheessa palvelukseen.

Onko tamä kuitenkaan ihan näin hauska vitsailun aihe?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #16 : 24.09.08 - klo:18:52 »
Tätä menoahan me saadaan kokonainen komppania omista miehistä. :wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #17 : 24.09.08 - klo:19:30 »
Joko on töpinän miehet löydetty?

Lars Mikael

  • Vieras
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #18 : 24.09.08 - klo:21:01 »
Ilmavoimien kapteeni ilmoittautuu jälkipään valvojan lisäksi hylsyjen kerääjäksi.

Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Onko tamä kuitenkaan ihan näin hauska vitsailun aihe?

Aivan! Taitaa mennä ainakin minun osalta jo "överiksi". Kalistajan voisi nimetä melkein "sotasyylliseksi".

Benkku

  • Vieras
Viini rypäleet ja veisuu.
« Vastaus #19 : 24.09.08 - klo:21:20 »
En tiedä onko tänään oikein sopivaa ruveta jytistelemään aseilla. Sen verran pistää ihmettelemään nykyinen asenne ja viimeaikaiset tapahtumat Suomessa. Mutta…
Kenraali Adolf Ehrnrootin sanoman ydin sisältyy hänen usein toistamaansa sanontaan: "Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa."
Jalkaväenkenraali Adolf Ehrnroothin lausunto 17.12.2003
http://prokarelia.net/fi/?x=artikkeli&article_id=459&author=10
Joten, jos olen edes menneen kenraalin sanoja ymmärtänyt. On rauhan aikana hyvä pienen kansan varustautua, tuli hyökkäys sitten mistä ilman suunasta tahansa. Että ei käy niin kuin oli lähellä viimeisessä ikävässä välien selvittelyssä. Meinasi olla vain haarukka ja kirves puolustusaseena.  Uskon myös että on viime sodassa veisuu kuulunut siinä missä tykistön jytinä. Niin kotirintamalla kuin juoksuhaudoissa ja varmasti tapahtuisi tänä päivänäkin.  
 Edellä hahmotellulta pohjalta Adolf Ehrnroothia voi luonnehtia Jaakko Juteinin säkeellä: "Mies sodassa miehuullinen". Samalla voi havahtua huomaamaan, että kyllä häneen sopii toinenkin säe: "Rauhass´ on hän riemullinen". http://www.mil.fi/jalkavaenkenraali/269.dsp
Lopuksi täytyy lapsellisuudessani kertoa, etten olisi vain poikkeava ”sodan lietsoja”. Kuulun siihen joukkoon jolle on oma arkku valettu(hitsattu, länsimainen vaunu) ympärille. Eli ensin tulee lennosto ja sen jälkeen vaunumiehet. Ei paljon naurata.
Toivottavasti rauha säilyy huomennakin, Jumala suokoon sen meille. Joten eiköhän syödä vain viinirypäleitä tänä iltana.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #20 : 24.09.08 - klo:22:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Ilmavoimien kapteeni ilmoittautuu jälkipään valvojan lisäksi hylsyjen kerääjäksi.


Hyvä, että ympäristöstäkin pidetään huolta.

Minä voin ryhtyä tietoverkkohyökkäysten torjuntaan. Hyökkäämään en lähde.

Veisuujoukkoihin ilmoittaudun myös.

hm

  • Vieras
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #21 : 24.09.08 - klo:23:13 »
Voisi kai sitä kipinämikoksi alkaa kun ei tunnu muutenkaan nukuttavan. Siihen hommaan sitä voi kohta joutua, kun Kiteellä on menossa "Hatunvaaran hanhiviikot" ja paikalla on puolijoukkueteltta mahdollisia yöpyjiä varten. Joittenkin ornitologista taipumusta olevien on oltava silloin paikalla oppaina. Kouluryhmiä siellä ainakin käy.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #22 : 25.09.08 - klo:07:21 »
Eikan avaama keskustelu ei jättänyt rauhaan. Jude ja Mies valaan vatsasta lisäsivät painetta ja heittivät kunnon haasteen. Tämän aamun ajatukseni on paradoksi Lutherin henkeen: erimielisyys on samanmielisyyttä. Olen käytännön ratkaisujen suhteen eri mieltä kuin Jude ja Mies valaan vatsasta, mutta uskon, että olen päätynyt kantaani samanlaisesta arvopohjasta käsin. Aiemmassa viestissäni viittasin omiin aikaisempiin mielipiteisiini. Silloin olin arvoista lähtien päätynyt toisenlaisiin käytännön johtopäätöksiin kuin nyt. Arvot eivät kuitenkaan ole ratkaisevasti muuttuneet.

Siksi tunnen samanmielisyyttä, vaikka käytännön johtopäätöksissä olen eri mieltä.

Aivan toisin on tilanne silloin, kun tämän ketjun aiheita käsiteltäessä keskustelukumppani on päätynyt samanlaisiin käytännön johtopäätöksiin kuin minä, mutta hänen arvopohjansa on tyystin erilainen. Silloin samanmielisyyteen sisältyy sovittamaton erimielisyys. Tällaisetkin tilanteet ovat vuosien mittaan tulleet tutuiksi - valitettavasti.

En olisi yllättynyt, jos jollakin muullakin olisi meneillään samantyyppisiä pohdintoja.

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #23 : 25.09.08 - klo:09:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Kalistajan voisi nimetä melkein "sotasyylliseksi".

ja Juhanin perässähihittäjäksi. Ja minut myötäilijäksi. Penalle papukaijamerkki :D. Moderaattoreille Valkoisen Ruusun ritarikunnan suurristi sauvoineen.=D>
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #24 : 25.09.08 - klo:10:26 »
Kiitän!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #25 : 25.09.08 - klo:12:16 »
Huovis-Veikon ajattelutapaa myötäillessäni minä ja kalistaja istumme myöhään yöllä - sanottaisko Nuuksiossa - pienen nuotiotulen ääressä. Mietitään sissi-iskuja lentokentille huomenissa. Nurmoosta tullutta Atrian makkaraa me syödään. Kolmisen vuotta me olemme taistelleet sissisotaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Lars Mikael

  • Vieras
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #26 : 25.09.08 - klo:14:34 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Moderaattoreille Valkoisen Ruusun ritarikunnan suurristi sauvoineen.=D>

Esittäisin sauvojen sijasta saksia, vaikka ei ne ole minuun kohdistuneet.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #27 : 25.09.08 - klo:18:55 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Huovis-Veikon ajattelutapaa myötäillessäni minä ja kalistaja istumme myöhään yöllä - sanottaisko Nuuksiossa - pienen nuotiotulen ääressä. Mietitään sissi-iskuja lentokentille huomenissa. Nurmoosta tullutta Atrian makkaraa me syödään. Kolmisen vuotta me olemme taistelleet sissisotaa.


Ilmestyn nuotskille makkaraa paistamaan nousemalla maihin Kattilajärven telttailualueen kohdalla. :wink:
Acta, non verba.

Lars Mikael

  • Vieras
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #28 : 25.09.08 - klo:19:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Ilmestyn nuotskille makkaraa paistamaan nousemalla maihin Kattilajärven telttailualueen kohdalla. :wink:

Sammuttakaa nuotio lähtiessänne. Minä voin siivota paikan jätteistänne.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #29 : 25.09.08 - klo:23:09 »
Sain lapsettoman setäni leskeltä mitalit, jokka oli ansaannu talavi ja jatkosoras. Oli varsinaanen jermu ja sotasankari. Tuhos tankkeja läjäpäin erääskin taistelus, mutta eihän kotopaikkakunnan upseerit halunnu pualtaa mökkilääsen poian sankaruutta Mannerheimin-mitalin hakua, joka olisi sotakaverien miälestä hänelle kuulunu. Hitlerin rautaristin antoovat, jota hän ei koskaan julukisesti tilaasuuksis pitäny. Setäni Matti Rajala kuvas keskellä.  http://picasaweb.google.fi/MTamppari/SOTASANKARINPALAKKA#5250046319485961970
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.