Kirjoittaja Aihe: Tänään 66.  (Luettu 24601 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #135 : 13.06.18 - klo:10:27 »
Kuin myös !

           
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #136 : 13.06.18 - klo:10:36 »
Kiitos!    :eusa_pray: :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #137 : 14.06.18 - klo:13:15 »
Selvisin autokoulun teoriakokeesta! Ja kun palasin koetilaisuudesta kotiini, siellä odotti sertifikaatti, jossa sanotaan että ymmärrän syvällisesti ohjelmointia!   :109:   Tosin jälkimmäinen on annettu Ohjelmointiputka-sivuston käyttäjätunnukselleni, joten kukaan ei varmaan usko että nimimerkin takana luuraan juuri minä  :heh: Tunnuksekseni sinne keksin tämän täällä minusta käytetyn lyhennyksen öppis, joten kiitosta vaan kaikille! Sertifikaatin saa kun suorittaa PHP-haasteen kaikki tehtävät.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #138 : 14.06.18 - klo:13:28 »
Loistava homma öppis!    :eusa_angel: :039:

Hoitajakäynti mulla jälleen takana, 3 kk:n välein saatava piikki taas saatuna.
Olen päässyt hyvän hoitajan käsiin, ei satu juuri yhtään.
Toista on ollut muutama vuosi sitten, kerran pyörryinkin, unohdin kai hengittää kun jännitin...

Juteltiin myös keuhkokuumeesta toipumisesta...aikaahan tässä taitaa mennä...
saattaa olla niin, että mun kesä oli sitten tässä, ainakin pitkien pyörälenkkien suhteen.
Hoitaja tuumasi kyllä ettei mulla vielä ainakaan huolta että takapakkia olisi.
Vastahan tässä 5 viikkoa tulee täyteen, meinaan vaan hermostua...
Kiitollinen saan olla että toipumassa olen, ja näinkin hyvin jakselen.
Mutta jos vähänkin raskaampaa juttua koitan, niin väsähdän kyllä nopeasti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #139 : 14.06.18 - klo:13:55 »
Hienoa öppis ! En kyllä tiedä mitään tuosta maailmasta, mutta arvelen sen olevan
samaa kuin tulevaisuus työelämässä.

PHP on minun maailmassani Päijät-Hämeen Puhelinyhdistys, jonka osakkeen omistaja olen ollut vuodesta 1972. Matti osti minulle silloin puhelinliittymän nimipäivälahjaksi.
Lahkapuhelinta ei meillä enää ole, mutta osakkeet on. Niitä ostatellaan jatkuvasti ja tarjotaan hyvää hintaa, mutta en minä lypsylehmää myy. Osinkoa tuli 360 euroa- verot. Se on paljon osakkeesta jonka hinta on 2000euroa. Tosin ostattelijat tarjoavat jo 3800 euroa, mutta periaatteesta en myy lahjaani.

Tänään on kalansyöntipäivä. Lounaaksi oli voissapaistettua paneroitua turskaa ja päivälliseksi Matti laittaa 3 pikkusiikaa halsteriin ja grillaa ne lepänlastujen säestyksellä.

Jalkaa särkee aina vaan. Nyt meikä, ite-tohtori, on arvannut sen olevan sittenkin iskiassärkyä, koska päivälevolla särky helpotti kun otin tyynyn kokonaan pois. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #140 : 14.06.18 - klo:14:16 »
Jos sulla on iskiassärkyä, se voi olla aika hankalaa, ehkä monenlaisena esiintyy?
Mulla oli sellaista noin 15 vuotta sitten, vahva särkylääke, vain tietty asento missä
jotenkin pystyi olemaan, 1-2 kuukautta siinä taisi mennä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #141 : 14.06.18 - klo:15:29 »
Hienoa öppis ! En kyllä tiedä mitään tuosta maailmasta, mutta arvelen sen olevan
samaa kuin tulevaisuus työelämässä.

PHP on minun maailmassani Päijät-Hämeen Puhelinyhdistys, jonka osakkeen omistaja olen ollut vuodesta 1972. Matti osti minulle silloin puhelinliittymän nimipäivälahjaksi.
Lahkapuhelinta ei meillä enää ole, mutta osakkeet on. Niitä ostatellaan jatkuvasti ja tarjotaan hyvää hintaa, mutta en minä lypsylehmää myy.

Valitettavasti työelämällä ei tunnu olevan käyttöä syvällisesti ohjelmointia ymmärtäville  :102:. Mutta onhan se kiva saada tunnustusta ihan harrastuksestaan.

Ihan muutama päivä sitten mietinkin, onko niitä puhelinosakkeita vielä olemassa, ja miksi tuollainen TPO (Tampereen Puhelin) vielä on olemassa. Äitini taitaa olla niitä viimeisiä mohikaaneja, jotka lankapuhelinta vielä käyttävät. Kummivanhempani syrjäseutukodissaan määrättiin jo siirtymään kännykän käyttäjiksi. Se oli muuten niitä viimeisiä paikkoja Suomessa, jonne vielä 70-luvulla soitettiin käsivälitteisen keskuksen kautta.

Mutta tämä ei oikein enää sovi otsikon "tänään" alle  :icon_biggrin:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #142 : 14.06.18 - klo:15:38 »
Toissapäivän jutuksi mullakin menee, kun muistelen tuota puhelinosakehommaa...

Kotimökillä vanhemmillani on ollut puhelinosake aikoinaan.
Joskus välillä tullut mieleen missähän sellainen osakekirja mahtaisi olla.
Olen mielestäni isän arkistolaatikot penkonut, mutta ei ole löytynyt.
Jos löytyisi, ja saisi myytyä, sillä makselisi kummasti vähän kotimökin sähkölaskuja.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #143 : 14.06.18 - klo:16:40 »
"Viestimiehenä" luin kirjoituksenne mielenkiintoa tuntien. Lankalinjoista jäi niin monenlaista mieleen.

Ajelimme taas V-heittoon lomalle. Vasta maanantaiaamuna lähdemme vielä yhdelle reissulle. Tänäänkin pyöräilin Lauran kanssa aika kauan ja kerroin asioita. Sää oli hieno.
Näin kesällä on hommia jonoksi asti, mutta saa ollakin, sillä en koskaan saa kaikkea valmiiksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #144 : 15.06.18 - klo:22:44 »
Tauti ei ohitse...aika uupelo ja väsynyt olo ollut tänään...
No olen seisoskellut toista tuntia taloyhtiöjutuissa...
Äskettäin stadin reissu yks kaks yllättäen...
Jalkapalloa katson nyt vähän rippeitä....

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #145 : 16.06.18 - klo:11:10 »
Terkkuja! Enpä ole täällä paljon käynyt. Facebookin kiivas keskustelu vie käytettävissä olevan ajan. Twitterissäkin käyn. Herättäjuhliin osallistuminen tuli mieleen, kun H-Y:n toimintakertomus tuli postissa. Katsoin hotellimajoitusta ja jouduin pettymään. Kovin on varattua. Täytyy ensi kerraksi varata majoitus hyvissä ajoin. Toivotan siis hyviä Herättäjäjuhlia.

Onnittelen Öppiäistä sekä ajokortista että ohjelmointitaidoista. Kyllä ohjelmoijia tarvitaan vähän joka puolella Suomea.

Riitta-mummille sen verran, että nivelrikkoja voidaan leikkauksilla korjata. Otetaan yleensä paljon moskaa ensin nivelestä ja tarvittaessa käytetään apuniveliä.

Itse tsemppasin asian kanssa, kun Kiirastorstaina kaaduin metsälenkillä ja mursin vasemman jalan polvilumpion. 6 viikkoa lasikuituista kokojalkakipsiä. 2 viikkoa polven kuntoutusta jäljellä painottuen polkemiseen laitteella. Tämmöisiä täällä! 🏃🏻‍♂️🤸🏽‍♀️🚴🏽‍♀️
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #146 : 16.06.18 - klo:11:50 »
Voi kuinka kiva kuulla sinusta. En tarkoita polveasi, enk' sitä ettet pääse Tampereelle kun ei löydy sijaa majapaikassa, vaan ihan yleensä että vanhat ystävät ovat yhä messissä.
Olisivatpa  myös , Atanasia, hippiäinen, Sanneli, Hölkänen ja moni mainitsematta jäänyt.Vaikka kirjoittavat ovat vähentyneet, on lukijat lisääntyneet, katsokaa Keskustelualueen tilastoja vaikka.

...
Vai, että nivelrikkoja leikataan. En ole kuullut. Pahamaineista tähystysleikkausta en huoli, sillä on tehty pahaa monille polville. Se on sitten keinonivel kun se aika tulee.

Liikun sen minkä pystyn. Yritän aina ilman sauvoja lyhyemmät matkat. Kepin otan varalle Tampereelle.
..

Sattuipa meille jalkamurtumat Pääsiäispyhina, Salis. Minun nilkkani murtui Pitkäperjantaina 1998. Aurinkolasit silmillä luulin metsätiellä olevan hiekkaa. Se olikin kuusenneulasia, ja jäätä alla. Se oli menoa se, pii-paa-autolla Keskussairaalaan. Kuusi viikkoa oli jalka kipsissä ja liikuin sauvoilla. Juhannuksena oli Matin pikkuveljen 60-v synttärit ja siellä konkkasin minäkin.
Tulevana perjantaina juhlitaan saman pojan 70-vuotisia Padasjoella.

Murheetonta kesää Saloon !  Vieläkö jazzia kuuntelet ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #147 : 16.06.18 - klo:12:07 »
Messissä ollaan. Eilen viimeksi totesin FB-keskustelussa,että körtit ovat ainoa herätysliike, joka kannattaa ev.lut. kirkkoa.

Meillepä on sattunut hyvin lähekkäin onnettomuuksia. Ei ole kiva nukkua kipsijalan kanssa.😉

Jazzia kuuntelen edelleen ja tarkoitus on mennä Oulun Elojazzeille, kun toinen pojistani on sinne perheineen asettunut. Elämässäni tapahtunut isoin asia on lapsenlapsen syntymä. Nyt tämä veijari on jo puolitoistavuotias.



Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #148 : 16.06.18 - klo:17:22 »
Siirrytään osaan 67
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi