Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 12536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Tänään 73
« : 22.07.20 - klo:18:26 »
Eilisen mukavat tapahtumat tyttären perheen kanssa antoivat ikäänkuin voimaa muuhunkin puuhailuun kuin kestitsemiseen.

Aamulla sain vihdoin ryhtyneeksi uuninpuhdistukseen. Kova aine se Mr.Muskel tms. onkin, tehosi uuniiin kuin minun keuhkoputken limoihin. Vaikka olin varustautunut kuten ohjeissa oli, sain sitä ainetta hengitykseen ja se oli aikamoista. Yskin yskimästä päästyä, niin että kun otin Ventolinea irtosi limaa kunnolla.

Seuraavaksi kävin 'viljelmieni' kimppuun parvekkeella. Korjasin yrttisadon kuivumaan. Tein joka lajista pienen kimpun ja ripustin ne tuuletustelineeseen roikkumaan. En heittänyt vielä juurikasvua pois, vain koetan jos joku muukin kuin tilli jatkaisi leikkaamisen jälkeen kasvua.

Amppelikukat alkavat olla finito´, mutta niistä ei varmaan saa mitään uutta enää.

Ensi vuonna en laita kuin yhden amppelin ja se on pelakuu tai joku muu joka kestää
kuumaa.

Äsken kutsuin tyllerö-perheen huomena syömään, joten huomena taas kestitellään.

Eero Huovisen kirja Äitiä ikävä odottaa kirjastossa. Huomena tai perjantaina pääsen sitä lukemaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 73
« Vastaus #1 : 22.07.20 - klo:20:10 »
Kävimme Oulussa viemässä nuorimmat äitinsä hoteisiin. Tein autokaupat perheeni kakkosauton uusimiseksi. Menee elokuulle pojan saada pyrstönsä alle  uusi Dacia.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 73
« Vastaus #2 : 23.07.20 - klo:17:14 »
Sain monta tuntia aikaa kulumaan, kun asensin valvontakameraa.  Olen jo aikoinaan asentanut lähes samanlaisen  ja se toimii, mutta nyt tuli halu saada toinenkin - toiselle puolelle taloa. Kun tällä meidän kylällä nämä varkaudet ovat jokapäiväisiä asioita, ainakin jos kaupunginosan facebook sivun juttuihin on luottamista.

Siinäpä minulla epänortillä olikin taas tekemistä. Hmmm... olenkohan minä vaihtanut tuon modeemin salasanan vai onko se vielä sama, mikä sen modeemin pohjassa lukee. Mikähän porttinumero tuohonkin pitäisi laittaa, jospa lunttaan tuosta jo toimivasta.
Sen pitäisi tallentaa tuotoksensa ftp hakemistoon, tekeeköhän se sen kansion sinne itse vai pitääkö minun luoda sinne kansio. Jaa, mikähän se olikaan se isäntänimi? Aikani aherrettuani sain kameran kuvaamaan ja lähettämään kuvat palvelimelle. Mutta kuinka ollakaan, tuon jo käytössä olevan kameran kuvat katosivat tyystin sieltä palvelimelta. Onneksi minulla oli sen kansion nimi tallella, niin löysin kadonneet kuvat. Mitenkähän osaisin laittaa nuo kummatkin kamerat samaan ryppääseen tietokoneella, jos ne sitten laittaisivat sulassa sovussa kuvansa vaikkapa samaan hakemistoon.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 73
« Vastaus #3 : 23.07.20 - klo:21:53 »
Nämä haitekki-jutut eivät minulta onnistuisi, pajavasaratyöt paremmin. Onnittelen sydämellisesti :039:.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 73
« Vastaus #4 : 24.07.20 - klo:11:32 »
Nämä haitekki-jutut eivät minulta onnistuisi, pajavasaratyöt paremmin. Onnittelen sydämellisesti :039:.

Kiitos! :039:

No, kuta mitäkin ja mikä kutakin...minä taas en osaisi korjata traktoreita.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 73
« Vastaus #5 : 24.07.20 - klo:12:40 »
 :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 73
« Vastaus #6 : 24.07.20 - klo:13:39 »
Kiitos! :039:

No, kuta mitäkin ja mikä kutakin...minä taas en osaisi korjata traktoreita.

Sama täällä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 73
« Vastaus #7 : 25.07.20 - klo:16:23 »
Löytyi tällainen. Suomi on 10 paras maa asua ja elää.
Katsokaa itse

https://www.youtube.com/watch?v=gCjZKhacQVE
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Tänään 73
« Vastaus #8 : 26.07.20 - klo:18:33 »
Minulla on tänään ollut pitkään mielikuva että on maanantai. Mistä johtunee ? Aamukävely tehtiin satamaan, kuten usein sunnuntaisin, ja tv-kirkkokin seurattiin.

Silti kävin katsomassa ovelta onko posti jo tullut, ja vielä viiden uutisten jälkeen odotin Alue-tv-uutisia.
Vaikka hoen itselleni että nyt on sunnuntai sen tuntu ei ota tullakseen. Sunnuntaisin minulla on yleensä erilainen sunnuntai-tunnelma aamusta iltaan.

Korona-aika ja sunnuntai-messuista luopuminenko tätä tekee, vai onko oire alkavasta dementiasta. :icon_rolleyes:
Muuten muisti on aika hyvin tallella, paitsi nimi-muisti, kuten on puhuttukin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #9 : 30.07.20 - klo:10:37 »
Kaupungilla: käyty, talot olivat paikallaan. Käytävänaapuri sanoi lähtiissä, että kun kerta määt sinne kaupungille, niin kato, paljonko mansikkakilon hinta on? Katottu on ja 12€ oli CM:ssä. Uhkaavan sateisen näköistä, mutta ei kuitenkaan sada.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 73
« Vastaus #10 : 30.07.20 - klo:11:08 »
Ainakin täällä Espoossa on todella hyvä mustikkasato.
Innostuin mustikan poiminnasta, tuosta reilun 100 metrin päästä on kiva hakea iltapalamustikat ja niitä onkin viime päivinä syöty aika mukavasti.
Hyvin pieneltä alueelta saa kerättyä paljon mustikkaa.
Ehkäpä puolukkasadostakin tulee runsas.
Tänään ilmeisesti saamme uuden pakastelaitteen, koska nykyinen pakastetila on jo kutakuinkin täynnä, pääasiassa marjoja.
Toivottavasti ihmiset pyrkisivät hyödyntämään runsaan metsämarjasadon, että edes osa saataisiin talteen.
Suurinosa siitä kuitenkin jää metsiin.

Ajan taju ainakin minulla menee metsässä marjoja poimimassa.
Eilen arvioin, että olin metsässä vain vähän aikaa, mutta noin tunti siinä sitten kuitenkin taisi olla mennyt.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 73
« Vastaus #11 : 05.08.20 - klo:16:54 »
Tänään kiva huomata että pitää olla aina tarkana mitä tekee.

Nyt on sitten "soppa" valmiistettu jota kukaan ei ymmärrä muuta kuin minä itse.  :icon_cool:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 73
« Vastaus #12 : 05.08.20 - klo:21:44 »
Tänään kiva huomata että pitää olla aina tarkana mitä tekee.

Nyt on sitten "soppa" valmiistettu jota kukaan ei ymmärrä muuta kuin minä itse.  :icon_cool:

Nyt tuli hyvä mieli, en ole ainoa hämmentäjä tänään föörumilla .

Seiskan jälkeen tulee ysi, ok.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 73
« Vastaus #13 : 08.08.20 - klo:22:08 »
Tänään tuli tehtyä kesän viimeinen vadelmareissu, hyvä paikka olikin.
Huomenna ehkä lähden uutta mustikkapaikkaa etsimään, niitä vain paikoitellen täällä.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 73
« Vastaus #14 : 14.08.20 - klo:07:59 »
Nyt mä sen hoksasin. Täällä sotkee joku muu kuin ihmiset. Nimittäin ihmiset riisuvat kengät jaloistaan, kun tulevat sisälle. Vaatteet pestään ja silitetään. Roskat laitetaan roskakoriin ja viedään ulos jäteastiaan. Mutta se on varmaan joku haamu, joka pöllyttää tuota pölyä joka puolelle. Haamut ovat vallanneet meidän talon ja ne sotkevat. Tästä voisi tehdä kauhuelokuvan. Ihmekös tuo, kun valvontakamerassakin näkyy yöllä sellainen valkoinen, pieni, vähän perhosta muistuttava edestakaisin lentelevä hahmo. :icon_rolleyes: