Keskustelu > Yleinen keskustelu

Sairauteni 6

<< < (3/31) > >>

Leena:
Oli vautsi, kiitos. Nyt ei tarvii kun soitan nuoruudenystävälle joka on jumppari.

Oon ottanu Buranaa ja aspiriinia, myös panadolia vähän tuntuman mukaan, mutta helpotti että kyl kotihoito on ihan jees. Ei mitään kirurgeja tähän. Liikkumatta se pysyy kun ei kärsi liikuttaa... 

Riitta-mummi:
Ei edes minun polviin vaikka traumaolille sain lähetteen sen polvilleputoamisen takia. En kuitenkaan enää voi polvistua. Hävettää seisoa ehtoollispöydässä.

Olen kokeillut nyt pumpulia korvaani kun usein on jänne korvasta niskaan kipeä. Tuntuu auttavan. :023:

Ensi viikolla laseroidaan silmä, ja se on viimeinen kerta sitä lajia. Pistot kyllä jatkuu.

seppos:
Minua on nivelrikko alkanut kiusata. Oli vaikea saada sukkia jalkaan, kun peukalon nivel on niin kipeä. En saa syödä tulehduskipulääkkeitä muiden vaivojen vuoksi ei kysyn mistä olette löytäneet apua?

Riitta-mummi:
Voltarenista, ja Paramaxista. Astman takia voin käyttää särkylääkkeistä vain parasetamolia.
Aptekkari kehoitti pyytämään reseptin särkylääkkeeseeni, tulee halvemmaksi.

Minulta menivät peukaloiden tyvet rikki jo kolmekymppiseä kun pesin mökillä pyykit järvessä. Kiertelin isot froteepyyhkeetkin käsin. Niissä ne !

sadetta:

--- Lainaus käyttäjältä: seppos - 09.07.19 - klo:09:38 ---Minua on nivelrikko alkanut kiusata. Oli vaikea saada sukkia jalkaan, kun peukalon nivel on niin kipeä. En saa syödä tulehduskipulääkkeitä muiden vaivojen vuoksi ei kysyn mistä olette löytäneet apua?

--- Lainaus päättyy ---

Tuore inkivääri saattaa auttaa, lienee yksilöllistä. Olen käyttänyt ja jättänyt välillä pois, eli useamman kerran testaillut. Vaikutus on ihan selvä. Käytin taannoin muutaman kuukauden päivittäin, sitten jätin pois muutamaksi kuukaudeksi, kunnes taas alkoi tulla ikäviä tuntemuksia. Eli varmaankaan tässä tapauksessa ei tarvitsisi nauttia inkivääriä päivittäin, jos käyttäisi säännöllisesti jokusen kerran viikossa jatkuvasti.

Mitenkö käytän? Minusta helpoin ja tehokkain tapa on tehdä smoothie. Viipaloin inkiväärin (sormen, tai joskus melkein puolikkaan kämmenen kokoisen palan, jos on taukoa ollut) ohuiksi paloiksi, mukaan vettä, marjoja, puolikas avokado, ja sauvasekoittimella soossiksi. Koska maku on aika tiukka paljosta inkivääristä, lisään parisen tippaa steviaa, ei kuitenkaan niitä tavallisen kaupan sokeri-stevioita. Lisäksi joskus jokunen saksanpähkinä, tummaa kaakaojauhetta, viherjauhetta tms joukkoon. Jos avokado ei maistu, voi kokeilla banaania, jossa makeutus onkin sitten valmiina.

Moni on sanonut glukosamiinin auttavan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta