Keskustelu > Yleinen keskustelu

Universalismi - lippu helvettiin?

(1/3) > >>

harhailija:
Joskus tuli kuultua sellainen näkemys, että universalismiin eli kaikkien pelastumiseen uskominen olisi paitsi väärin, myös johtaisi sinne itse helvettiin myös tämän uskojansa. En tiedä, mihin tämä perustuu, kaiketi siihen että Jeesuksen "armomurha" olisi täten jollain tapaa turha (miten?), tai jotakin.

Itselläni on sellainen ongelma, etten usko kenenkään grillautuvan ikuisesti. Tähän on monia syitä, joita en ala puida, koska tästä varmastikin on monasti ennenkin keskusteltu. Mutta mitä mieltä olette itse siitä, kuinka paljon Raamattua saa tulkita enemmistön tulkinnan vastaisesti (en sano väärin), ennen kuin siitä tulee vaarallista?

Pena:
En kai kuulu 'enemmistöön', kun en osaa sanoa. 'Enemmistö' kai on se, jolle 'vaara' sen omasta mielestä koituu. Sille kai mainittu J. Nasaretilainenkin oli niin suuri uhka, että piti ottaa hengiltä.

Atanasia:

--- Lainaus ---Joskus tuli kuultua sellainen näkemys, että universalismiin eli kaikkien pelastumiseen uskominen olisi paitsi väärin, myös johtaisi sinne itse helvettiin myös tämän uskojansa.
--- Lainaus päättyy ---
No voe hitsi, se on kai sitten menoa! :icon_eek:

juhani:
Luther oli rakkauden näkökulmasta nk. "universalisti"... kaikki ihmiset on pelastettava... Jumalakin on sitä mieltä... mutta uskon osalta me ihmiset olemme tenkkapoo... yksin Jumala tietää mihinkä me menemme... Lutherkaan ei tietänyt tätä

santtu-62:

--- Lainaus käyttäjältä: juhani - 17.11.09 - klo:22:39 ---... Lutherkaan ei tietänyt tätä.
--- Lainaus päättyy ---
Hö.. eikö Lutherius tiennyt… nyt juhani. :icon_wink:
No oli miten oli onneksi Hän tietää ainakin. :eusa_angel:


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta