Kirjoittaja Aihe: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.  (Luettu 64678 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #90 : 14.09.16 - klo:17:56 »

Misä ihmeessä on rakas myyrä, ei ole miehestä kuulunut mitään pitkään aikaan.
Myyrä on ikoni körttifoorumissa ja ties muussakin elämässä, mutta täällä ainakin
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #91 : 01.10.16 - klo:18:29 »

Onkohan niin, että luonto ja luonnon isäntä, en nyt tarkoita Tapiota muinaista Suomen metsien valtiasta, enkä Ahtia kalamiesten pyhimystä ja onnen antajaa.

Siis niinku, marjat, sienet, omenat, luumut ja ties mitä, niin niinku ne alkaa Syksyisin tekemään satoa ja ei niistä paljoa muuta kuin viiniä tai viinaa voi tehdä, jos ne haluaa säilöä ainakaan ennen kun ei ollut pakastimia.
Siis niinku oisko niin, että omenat ja pihlajanmarjat kun alkavat käymään, että tulisi tehdä kuten Nooa viiniä ?

Musta tää aika ainakin mua mietityttää, josko tulisi panna olutta tai miten se sanotaan säilöä oikein ?

Körttibaarin mukaviin tunnelmiin pieni kysymyskin sekaan.
Jokusen vitsinkin kyllä kehitän jatkossa.
Öö vaikka tuoppi paivässä. pitää laihan luut piilossa.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #92 : 06.10.16 - klo:13:41 »
 :)
No eilen nyt sitten alkoi uuden uran luonti  :)

No vaiskaan, mutta kuten suomalainen mies yleensä, niin itsekkin aloin tekemään omenajuomaa ensin ja sitten vasta kattelin you tubesta ohjeita, vaikkakin täältä olin jo saanut jokusen ohjeen.

Siis omenia pilkottuna tynnyriilliseen 60 litraa ja kymmenen kiloa sokeria ja yks kilo fariini sokeria, siis 60litraa nyt talveksi tulossa, mitä syntyykään, mutta tänään kyllä kovasti kohisi.
Vesilukkoa ei ainakaan vielä ole, vaan sellainen 15sentin aukko.
Ehkä jossain vaiheessa lisää sokeria ja vesilukkokin ?

Saas nyt sit näkee, mut jos ihan liikaa on, niin pitäisköhän alkaa keitto homiinkin  :)
Jossain oli, että pontikkaa ja pesuainetta kun sekoittaa tulee hyvää tulilasin pesunestettä ?

Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #93 : 07.10.16 - klo:19:46 »

No johan nyt, oonko ainua körtti, siis huonoista huonoin körtti, ni miten ja siten, mut ku osaa enään kirjoittaa tähän baariin.
Mikä muihin on mennyt ?

Siis niinku Long dring.
Itte aina nuoren poikana, kun tuli vastaan, niin kiersin kaukaa, mutta kerran jossain 5 tähden ravintolassa, kun en liikemiesten tilaillessa, ni työasioissa osannut muuta sanoa, et tuo lonkku, no kansainvälinen baarimikko tyttö Minnana kait sitten alkoi sekoittelleen sitruunaa, giniä ja ties mitä ja mä siinä liikemiesten kesken, et ei noin, ku sun pitää avaa sellanen tölkki mis lukee Long Dring tai jotain.
No hän pitkine säärineen ja kauniina noin muutenki mitä muistan hämärästi alkoi, et näin saat originaalin Lonkeron, et ota tää et pety.
No skeptisenä sit sitä maistelin ja menihän se ja parempaa, kuin tölkki lonkku, vaikka enhän mä koskaan juo,
'
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #94 : 08.10.16 - klo:08:12 »
Jospa me muut olemme jo sammuneet pöydän alle?  :003:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #95 : 08.10.16 - klo:19:12 »
Rupesin harrastamaan vaihteeksi algoritmien laadintaa, se on niitä harvoja asioita, jotka onnistuvat paremmin selvin päin (no pyöräily olisi toinen). Joten jospa jätän nyt väliin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #96 : 08.10.16 - klo:22:54 »
Inhimillisessä tekijässä käsiteltiin alkoholia ja alkoholismia. Yksi viesteistä oli, että juominen on huono lääke ihmisen ongelmiin. Helpotus on ohimenevää Annokset kasvavat ja juomiskerrat lisääntyvät vaarallisen nopeasti. Jos on syy tai tarve, miksi juoda, on parempi olla juomatta ja keksiä joku muu ratkaisu. Muuten vain saanee nostaa lasin.

Juoko kukaan muuten vain? Asia ei tietenkään minulle kuulu, kysyn vain.  :017:


Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #97 : 08.10.16 - klo:23:45 »
^Millä lailla muuten vain? Juoko kukaan kahvia muuten vain?

Kai sitä on maailmassa väkeä, joka on tottunut, että viini on ruokajuoma. Ja sitten väittävät, että keskiajalla olisi juotu ykkösoluen vahvuista kaljaa janojuomana, kun se oli hygieenisempää kuin vesi. Ja kun sitä paljon juotiin, oltiin pikku pöhnässä koko ajan. En tiedä onko totta, enkä tiedä ovatko nämä "muuten vain".
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #98 : 09.10.16 - klo:08:40 »
Kyllä kai kahvikin on vaarallista, jos sitä juo pannukaupalla ahdistukseensa.  :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #99 : 09.10.16 - klo:09:59 »
 :icon_lol: :eusa_clap: :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #100 : 12.10.16 - klo:20:49 »
 :)
Oli jännät paikat tänään, kun laitoin kanistereihin 60 litraa omena viiniäni.

Aattelin, et mitä tästäkin tuli.
Yhen kannullisen heitin huiviin ja kävi päähän, kuin metrin halko, eli kait joku munkin osa luostarissa oluen panijana vois tulla kyseeseen.
Itse kun en siis juo muuta kun jos on joku hyvä syy, niin tiiä sit mitä ton kaa teen.

Kait kylän miehelle kuskaan ja sanon et pistä ponuksi, niin saan tuulilasin pesunestettä talveksi.

Itsehän olen enempi näitä raittiusliikkeen äänitorvia.


Tik toc.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #101 : 13.10.16 - klo:10:21 »
 :icon_biggrin:

No jo on viiniä sulla.

Vapahtajan eka tunnusteko oli Kaanaan häissä tehdä tosi hyvää viiniä, parempaa kuin  aluksi olikaan siellä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #102 : 14.10.16 - klo:17:28 »

No juu onhan tota ja nyt kylänmiehet täällä suunnittelevat sen jalostamista.
Vähemmän pyhin keinoin kylläkin.

Näin anti tupakkaa ja alkoholia kohtaan olevana yllättävän paljon siihen ja niihin kohtaa.

Jotenkin tupakoitsijat on sosiaalisia, kun ne niissä lastadiolaitenkin tupakkipiireissä ovat huomanneet.
Alkoholia käyttävät myös tuntuvat kummasti seurallisilta.

Onkohan tässä kulttuurissa jotain pielessä, vai onkohan tämä joku luonnonlaki, että ihmisten on kautta aikojen juhlineen kaikenlaisia sato ja muita juhlia alkoholin kanssa ja siitä juontuu toi juoma ja polttelutapa ?
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #103 : 14.10.16 - klo:17:58 »
 :) :-\
Asiaa jatkaakseni. Äh ei ku juttua, ei mulla asiaa ole oikein koskaan, mutta juttuja tummia ja valoisia.
On taas tää runollinen artiklointi ottamasta valtaa, ni yritän päästä siihen juttuunkin.

Siis niinku on yks kundi täällä, yks sanotaan nyt vaikka Janneksi, eiks Jan ole sellainen nimi, että sellasesta ei voi ajatella kuin hyvää ?
No tää Jan ei Sibbe Sibeliukselle sukua kait, mutta kuten Sibbe kova ottaan kuppia.
Hän varmaan menee rallatellen taivaan portista.
Kaikki täällä kylällä diggaa häntä.
Hän kiertää koiriensa kanssa ja tuntee jokaisen.
On kaikille ystävällinen,
Maahanmuutajat syleilee, kun näkee hänet ja ties kuinka montaa kylään muuttanutta auttaa konkreettisesti,
Kuten mua. Toi sangollisen silakoita.
Muuten mörtti toi maksikkaa, kun kävi kylllä, siis kalistajan kanssa, et kait sit samaa pohjalaista ystävällisyyttä ?
Mut siis niinku sensangon toi, on tutustuttanut moneen.
Auttoi jatko käsittelemään omana juomaani.
Kalastamaan vie ja lupas lainailla venettä, tikapuut uudet, polttopuiden hankintaa, nokakolarille soitti ja paljon muuta.
Kaiken tää kundi tekee välillä enempi ja välillä vähempi kännissä.

Pappi täällä halailee häntä ja pyytää kirkkoon, mut hän, et oon eronnut kirkosta.
Pappi, et tuu ny kuuntelee mitä puhun, hän no kuuntelen jo nyt.
Eli kundi jonka kaikki tuntee. reppana monen mielestä, mutta niin montaa konkreettisesti auttanut, et hattua pitää nostaa.

Tollanen kaveri jolta kaikki kysyy miten menee ja joka kysyy samaa on kyllä aika aarre kylälle jossa asun.
Ehkä joku alkoholin käyttö on siunaus joillekkin ihmisille.
Vaikka tuskin Jan saa palkintoa maan päällä, niin uskoisin menevän taivaan porteista ennen montaa tälläistä kuin minä.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #104 : 14.10.16 - klo:18:32 »
Saan halvan ja raittiin kännin ihan yksinkertaisesti valvomalla. Yhden yön kun valvon ja siihen seuraavan päivän perään, niin olo on hilpeä mitään juomattakin  :icon_biggrin:. Niinhän sitä tutkijatkin väittävät, että yön valvominen vaikuttaa suorituskykyyn kuin promillen humala. Ja sitten kuten humala, ilmeneminen on yksilöllistä: Joistakin tulee tyhjästä ärsyyntyviä riitapukareita, toisista itkuisia, ja sitten on meitä joista tulee rentoja ja hilpeitä.

Eilenpä sitten tapailin kavereita valvontakännissä, ja kivaa oli! No, jotta tähän ketjuun voin raportoida, niin jossakin vaiheessa yhden mallasviskin tilasin, mutta eipä se oloon sen kummemmin vaikuttanut. Ja olihan siellä paitsi kavereita niin uusikin tuttavuus, joka oli aito ossi eli itäsaksalainen. Suomessa tosin puolet ikäänsä asunut. Olisi kiinnostanut jutella enemmänkin, ja ehkä tilaisuuksia vielä tulee.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.