Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 6. erä  (Luettu 41819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #120 : 07.08.17 - klo:13:54 »

Korjaan allaolevaa viestiäni;


Hyvä veli vn, eilen juostiin naisten 100 finaali, jonka Tori Brown voitti heittäytymällä.
...
Hyvät ystävät, olen taas kääntänyt Tori Bowien  Tori Browniksi. Vaikka olen päntännyt, että Tori on sukunimikaima David Bowielle. Takaraivossa istuu Charlie Brown. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #121 : 07.08.17 - klo:14:37 »
Selostuksista puheenollen, huomioni kiinnittyy Jussi Eskolan ja Tapio Suomisen maneereihin.
Tapio Suominen;Näenkö oikein ? Muistanko oikein ? Näin väärin, pahoittelen. Suokaa anteeksi !

Jussi Eskola; Tämä, tässä näin, Kyllä !  Mikä aika! Kato !

Suomisen maneerina myös lisätä sana nuori kilpailijan iän eteen, jos tämä on nuori. "Nuori kaksikymmenvuotias", jne. Ajattelen, että nuori 20-vuotia on vastikään 20 vuotta täyttänyt, ja vanha 20-vuotias on jo melkein 21-vuotias, mutta jälkimmäisiä ei taida koskaan olla kilpailemassa  :017:

Suomisella on yritystä ääntää nimet oikein, onko se sitten Eskola, jolle ranskankielinen Josée on espanjaksi hosee. Suominen ääntää Kovacsin unkarilaisittain (sieltähän nimi tulee), mutta äsken kuuntelemani jenkkiselostaja siten että c onkin k eikä t. Kisojen nettisivuilla on jokaisesta kilpailijasta esittely. Voisi esittelyn yhteydestä löytyä myös äänitiedosto, josta pääsee kuulemaan, miten nimi oikein kuuluu ääntää, niin ei tarvitsisi arvailla. Tämä idea minulla on ollut jo kauan, en vain tiedä, miten sen saisin kuuluville sinne minne pitää. Ei nuo kenttäkuuluttajatkaan tuolla aina osaa. (Itse mielelläni lukisin nimet myös foneettisilla aakkosilla, mutta niitä monikaan ei osaa.)

Harmittaa kun Rion kisat myytiin amerikkalaiselle tv-kanavalle. Tarkoittaa sitä, että niistä kisoista on Youtubessa todella vähän videoita, joiden ääressä fiilistellä uusintana. Nyt tekisi mieli kelata muutamat yleisurheilutapahtumat sieltä uusiksi, mutta kaikkea haluamaani en löydä. Esim. Lontoon olympiakisoista on jäänyt paljon parempi nettitarjonta.
« Viimeksi muokattu: 07.08.17 - klo:14:44 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #122 : 07.08.17 - klo:15:02 »
Minusta Nafi Thiam on uskomattoman uljas, kaunis ja hyvä urheilija. Sita tukkaa ihmettelen, kuinka sen kanssa voi hypätä korkeutta, mutta hyvin onnistui.

Lisäksi herttaisen ujo. Ja tietääkseni treenaa aika alkeellisissa oloissa, kun ei kotikylällä ole kunnon hallia talvikaudeksi. Ylläri-olympiakullan jälkeen sanoi jossakin haastattelussa, että kaikki vakuuttavat, että nyt hänen elämänsä muuttuu, mutta ettei hän halua elämänsä muuttuvan...

Hiusasioita olen minäkin ihmetellyt. Se vain nyt on muotia se pitkä tukka! Vain yhden tukkakatastrofin kuitenkin muistan. Urheilijaa en, mutta siinä oli pituushyppääjällä tanakka palmikko, joka läsähti hiekkaan viimeisenä, ja sen jättämästä jäljestä hyppy tietenkin mitattiin. Olisi tullut parikymmentä senttiä enemmän mittaa jos olisi ollut lyhyt tukka.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #123 : 07.08.17 - klo:15:29 »
Muistan varmaan saman, mutta en minäkään kuka se oli.

Muuten olen melko tyytyväinen YLEn tarjontaan ja siitä, että järjestäjien aikataulut pitävät kutinsa. Täsmällisyys on hyve.
Vain maratoneilla kaipasin sitä tavanomaista auton katolla rullaavaa aikaa, ja matkaa osoittavia kylttejä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #124 : 07.08.17 - klo:15:44 »
Harmittaa kun en muista kenen se palmikko oli. Tämä ei ole sama tapaus, mutta vielä hassumpi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #125 : 07.08.17 - klo:15:55 »
Mutta Fraser-Pryce ei ollut siro, vaan aika vankkarakenteinen. Lyhyt kyllä, mutta ei siro. Siroja pieniä tummia löytyy etiopialaisista pitkänmatkanjuoksijoista. Itse pidän vähän skrodemmasta ruumiinrakenteesta.

Arvasin, että joku huomaa. Se onkin pieni ja sievä pallero.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #126 : 07.08.17 - klo:16:00 »

Hiusasioita olen minäkin ihmetellyt. Se vain nyt on muotia se pitkä tukka! Vain yhden tukkakatastrofin kuitenkin muistan. Urheilijaa en, mutta siinä oli pituushyppääjällä tanakka palmikko, joka läsähti hiekkaan viimeisenä, ja sen jättämästä jäljestä hyppy tietenkin mitattiin. Olisi tullut parikymmentä senttiä enemmän mittaa jos olisi ollut lyhyt tukka.

Kyllä pitkät hiukset on naisella kauniimmat kuin lyhyet - saahan ne aina kampaukselle. Pitkä tukka on miehelläkin paremman näköinen kuin joku skinhead (paitsi tietenkin, jos ei kasva).

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #127 : 07.08.17 - klo:16:03 »
Norsunluurannikon naiset on myös niin ihania ja keimailevia... :060: Valkoiset on yleensä hevosen puolikkaita.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #128 : 07.08.17 - klo:16:14 »
Norsunluurannikon naiset on myös niin ihania ja keimailevia... :060:

No niin ovat! Ja lyhyttukkaisia, mikä taas minua jostakin syystä miellyttää enemmän. Pitkät hiukset ovat sellaisia ällösti takertuvia lonkeroita, usein liimautuvat lyttyyn pitkin päänahkaa ja hapsottavat latvoista  :icon_mad:

Ja hevosen puolikas on juuri sopiva koko! Siitä pienemmät ovat linnunpoikasia, sellaisia rääpäleitä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #129 : 07.08.17 - klo:16:17 »
Minä nyt vaan tykkää hollantilaisista , ja belgialaisista.  Kevin Bourlee on kuin filmitähti, vaikka ei kiemaile.

http://losseveter.nl/wp-content/uploads/2012/06/KevinBorlee823341_VI.jpg

Minulla on kummallinen tunne siitä, että olen elänyt 1600-luvulla Flanderissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #130 : 07.08.17 - klo:16:22 »
Noteerasinpa namibialaisenkin. Hilaria (tai Helalia) Johannes tuli naisten maratonilla 19. sijalle. Voitti siis meidän Anne-Mari Hyryläisemme.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #131 : 07.08.17 - klo:16:29 »
Noteerasinpa namibialaisenkin. Hilaria (tai Helalia) Johannes tuli naisten maratonilla 19. sijalle. Voitti siis meidän Anne-Mari Hyryläisemme.

Namibialla olikin kolme maratoonaria ja meillä vain yksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #132 : 07.08.17 - klo:16:38 »
No niin ovat! Ja lyhyttukkaisia, mikä taas minua jostakin syystä miellyttää enemmän. Pitkät hiukset ovat sellaisia ällösti takertuvia lonkeroita, usein liimautuvat lyttyyn pitkin päänahkaa ja hapsottavat latvoista  :icon_mad:

Ja hevosen puolikas on juuri sopiva koko! Siitä pienemmät ovat linnunpoikasia, sellaisia rääpäleitä.

 :eusa_silenced:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #133 : 07.08.17 - klo:17:02 »
^Onhan se hyvä, että monenlaiselle mallille löytyy ihailijansa!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #134 : 07.08.17 - klo:17:54 »
Palataksemme urheiluaiheeseen....tänään sitten jännätään pääseekö
Simo Lipsanen loppukilpailuun.   :023: