Kirjoittaja Aihe: Ihmeparaneminen  (Luettu 9472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #15 : 25.03.13 - klo:22:29 »
Aika usein kaikkivaltius ymmärretään niin, että täällä maan päällä kaikki mitä tapahtuu on Jumalan toiminnasta johtuvaa.
Maailma on kuin pöytäjääkiekkopelin ja terraarion yhdistelmä, ja Jumala puikoissa määrää mitä terraariossa tapahtuu.

Oikeassakin terraariossakin on suurempi vapaus kun sen asukkaat eivät ole puikoilla tai langoilla ohjattavissa.

Mutta ehkä se sitten on niin, että sairauskertomuksetkin on ennalta valmiiksi kirjoitettu ja lääkärin käsi niitä vain kauko-ohjattuna näkyviksi kirjoittaa, kuten minä tässä tätä tekstiä?

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #16 : 25.03.13 - klo:22:49 »
  Sekin on Jumalan tahto.




Höpö höpö!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #17 : 26.03.13 - klo:03:45 »


 Meidän kaikkien Jumalan. Eihän muita ole.


   Epäjumala on epäjumala, Jumala Jumala.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #18 : 26.03.13 - klo:07:29 »
Epäjumala on epäjumala, Jumala Jumala.

Jumala on arabiaksi Allah. Siitä voidaan keskustella, antaako Islam hänestä väärän kuvan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #19 : 29.03.13 - klo:16:28 »
Jumala on arabiaksi Allah. Siitä voidaan keskustella, antaako Islam hänestä väärän kuvan.

Islaminuskoinen soturi ampuessaan raketin Israeliin huutaa Allahu akhbar, Allah on suuri.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #20 : 29.03.13 - klo:18:36 »
Kristityt ovat myös tehneet hirmutekoja Jumalan nimeen. Keskiajan ristiretkeläiset taisivat käydä ensiksi Vähän-Aasian kristittyjen kimppuun lähtiessään valloittamaan Jerusalemia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #21 : 29.03.13 - klo:20:10 »
Ja jesuiitat ja kaikki. En vain lyhyisiin teksteihini kykene kaikkea tietoa liittää. Mutta olen Israelin ystävä ja sitä kautta sielunelämäni tulee ymmärtää.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #22 : 29.03.13 - klo:20:39 »
Mitä enemmän olen lukenut tai kuullut jesuiitoista, sitä paremman kuvan olen heistä saanut.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #23 : 29.03.13 - klo:20:42 »
Mitä enemmän olen lukenut tai kuullut jesuiitoista, sitä paremman kuvan olen heistä saanut.

Niin eikö tämä uusi paavi ole jesuiittoja.
Hän asuu kaksiossa ja käy messussa nuorisorikollisten jalkoja pesemässä.
Kyllä siinä varmaan pistää konnia ajattelemaan arvoja ja uskoa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #24 : 29.03.13 - klo:22:00 »
Keskiajan jesuiittoihin jos vertaa, niin kait silloin tämän ajan jesuiitat ovat parempia. Mutta hei, minulla ei kompetenssini riitä syvällisempään diskuteeraamiseen tästä asiasta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #25 : 30.03.13 - klo:12:52 »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesuiitat

Jeesuksen Seura perustettiin 1500-luvulla. Keskiaika oli jo jäänyt taakse. Wikipedia-artikkelin kappale jesuiittojen toiminnasta Paraguayssa kertoo juuri siitä hyvästä, jonka olen oppinut tuntemaan vasta viime aikoina. Jesuiittojen merkitys vastauskonpuhdistuksessa lenee suurin syy sille, että me protestantit pidämme heitä katalina paavin kätyreinä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #26 : 30.03.13 - klo:13:09 »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesuiitat

Jeesuksen Seura perustettiin 1500-luvulla. Keskiaika oli jo jäänyt taakse. Wikipedia-artikkelin kappale jesuiittojen toiminnasta Paraguayssa kertoo juuri siitä hyvästä, jonka olen oppinut tuntemaan vasta viime aikoina. Jesuiittojen merkitys vastauskonpuhdistuksessa lenee suurin syy sille, että me protestantit pidämme heitä katalina paavin kätyreinä.

Arvasin, että rokotat. Yritän noitten hyksojen sotia saada mieleeni. Minulle Hispanian jesuiitat edustavat pahaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #27 : 30.03.13 - klo:13:20 »
Arvasin, että rokotat. Yritän noitten hyksojen sotia saada mieleeni. Minulle Hispanian jesuiitat edustavat pahaa.

Minä pidän konkistadoreja paljon tuhoisampina. Jesuiitat menivät Etelä-Amerikkaan heidän mukanaan, mutta eivät suinkaan hyväksyneet kaikkea sitä, mitä siellä tehtiin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #28 : 30.03.13 - klo:14:22 »
Konkistadorit olivat tietysti maallisen esivallan sotilaita ja kaiken pahan alku. Kyllähän siellä uuden mantereen eteläisemmän osan elinolosuhteisiin ovat vaikuttaneet myös el ninjot ja muut virtaukset. Ei ole ollut varoja, että olisin käynyt itse tutkimassa Machu Pichussa todellisen tilanteen. En aina luota lehtiartikkeleihin, on joskus sellaisia äkkivääriä kirjoittajia, etten ole samaa mieltä.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #29 : 30.03.13 - klo:15:02 »
Olen menettänyt 1/2 aivoista 30 vuotta sitten. :icon_wink:

Runoilija Arto Melleri sanoi liikenneonnettomuuden ja myöhemmän ajan kaatumisen jälkeen kirjallis-taiteellis- ryhmässä yhden ison pöydän ääressä jokseenkin näin:

 - Aivoistani on jäljellä noin 20 prosenttia, mutta se riittää tässä seurueessa! :kahvi: