Kirjoittaja Aihe: Ikäänkuin Ikääntyminen  (Luettu 4130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Ikäänkuin Ikääntyminen
« Vastaus #15 : 31.12.19 - klo:20:50 »
Mitä kaikki ihmiset tekevätkään samanaikaisesti - niin nuoret kuin vanhatkin, niin elävät kuin kuolleetkin?

Fakta:

- Vanhenevat.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Ikäänkuin Ikääntyminen
« Vastaus #16 : 01.01.20 - klo:06:07 »

   Vanheneminen ja herkistyminen kulkevat käsikädessä. Ymmärryksen lisääntyminen kiteytyy, ainakin asianomaisella oleellisempiin asioihin, kuten esimerkiksi kuolemaan, lopullisuuteen. Poismenon aika tulee lähemmäksi ja läheisemmäksi. Mielessä syntyy taju tärkeimpiin  - suurimpana -  rakkauteen sen eri ilmentymissä; ja vain Rakkauteen, luopumisen vaikeuteen, tuskaan, kuoleman pelkoon, suureen tuntemattomaan. Se tuntuu ajatuksena joskus kiinnostavaltakin. Se on myös täydellistä lepoa, kärsimyksen loppumista, kaiken loppumista.
   Katso, uudeksi minä teen kaiken. Perheessä yhden poistuminen muuttaa ja uudistaa dynamiikan jäsenten suhteissa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Ikäänkuin Ikääntyminen
« Vastaus #17 : 01.01.20 - klo:09:35 »
Vanhentuessamme emme tule paremmiksi emmekä huonommiksi vaan entistä enemmän itsemme kaltaisiksi.

Tätini kertoman mukaan Valittujen palojen Punnittua puhetta -sivun viisaus.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ikäänkuin Ikääntyminen
« Vastaus #18 : 01.01.20 - klo:11:52 »
Vanhentuessamme emme tule paremmiksi emmekä huonommiksi vaan entistä enemmän itsemme kaltaisiksi.

Tätini kertoman mukaan Valittujen palojen Punnittua puhetta -sivun viisaus.

Niinpä.

Olen pohtinut tuota siltä kannalta, että rohkenenko olla oma itseni, vai yritänkö olla jotain sellaista, mitä oletan minulta muiden odottavan.
Olen yrittänyt aikuisena kasvaa pois muiden miellyttämisestä ja elämän suorittamisesta, oman elämän elämiseen. Olen mielestäni jo hyvällä matkalla siihen suuntaan. Vielä vajavaisena, mutta matkalla.
Tiiti antoi minulle joululahjaksi Anna Taipaleen Sydänjuttu, Löydä itsesi lempeästi. Se on tehtäväkirja, jossa on pohdinnan aiheita ja kysymyksiä pohdinnan pohjaksi. Totesin Tiitille, että minun pitänee ensin lukea se kirja läpi ja käydä vasta sitten täyttämään, sillä minulla ei ole vielä vastauksia noihin kysymyksiin.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ikäänkuin Ikääntyminen
« Vastaus #19 : 01.01.20 - klo:13:52 »
Jos vanhenee liian nopeasti, niin pitää sitten näytellä nuorempaansa. :003: :018: