Kirjoittaja Aihe: Evankeliumien Lukupiiri  (Luettu 68670 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #120 : 07.04.18 - klo:19:01 »
Minä en kyllä ymmärrä, miten Pietari olisi noista sanoista voinut hiffata, että puhutaan hänen kuolintavastaan. Ja miksi häntä siinä tapauksessa Johanneksen kuolintapa olisi kiinnostanut, kun oma kuolema kuulosta tarpeeksi hirveältä? Pietari nyt kumminkin oli aika tavis ihminen.

Mutta siitä ajatellaan samoin, että "Pietarin ei pidä keskittää ajatuksiaan siihen, mitä jollekulle toiselle käy, vaan hänen tulee keskittyä vain Jeesuksen seuraamiseen." Ehkä se riittää ja ottakaamme opiksemme.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa SyksynLehti

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 59
    • Totta on!
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #121 : 07.04.18 - klo:20:38 »
Ne jotka sanovat että kadotusta ei ole ovat väärässä sillä Jeesus puhuu kadotuksesta Matteuksen Evankeliumin 7. luvun jakeessa 13. Ne jotka sanovat että kaikki pääsevät taivaaseen ovat väärässä sillä Jeesus sanoo samassa jakeessa että monet joutuvat kadotukseen.

Mikä on sinun määränpääsi?

Seuraavassa jakeessa Jeesus sanoo että elämään sisälle pääsevät vain harvat. Minkä tähden näin on? Ensinnäkin elämän tielle on vaikea päästä sillä niin kuin Jeesus sen sanoo, portti on ahdas. Toisekseen elämän tiellä pysyminen vaatii oman vaelluksen valvontaa eli pitää katsoa minne astuu. Tie elämään on kapea, et voi tehdä kaikkea mitä haluat. Sinun pitää harkita onko asia jota haluat, Jumalan tahdon mukainen. Oman tahdon tie ei ole kaita tie.

Vieläkö sinä oet kaidalla tiellä?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #122 : 07.04.18 - klo:21:21 »
Selkeää sanomaa tuot esille!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #123 : 08.04.18 - klo:13:25 »
Tosin ei siinä luvata, että vaellustaan valvomalla pysyisi kaidalla tiellä, tai kehoteta niin tekemään. Todetaan vain että portti on ahdas ja tie kaita. Ei kerrota, mitä pitää tehdä, jotta löytää portin, mahtuu siitä ja vielä pysyy tiellä. Minä ainakin olen iloisesti luovuttanut  :icon_biggrin:. Saa minut vetää portista läpi ja tiellä pitää, jos haluaa. Vähän kuin toisaalla se neulansilmä ja kameli (oikeammin kai köysi), ei ole ihmiselle mahdollista saada siitä läpi menemään. Antaa olla. Survo siitä jos haluat.

Tuosta edellisestä "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille" niin eihän kaikki samaa halua. Minä olen siitä kummallinen etten halua niskahierontaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #124 : 08.04.18 - klo:16:00 »
Mikä ihmiselle on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista. Niin voinee rikaskin päästä Taivasten valtakuntaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #125 : 08.04.18 - klo:16:05 »
Niin.
Jeesus on Vapahtaja, tie ja ovi taivaan valtakuntaan.
Omilla saavutuksilla ei sinne mennä.
Ja tie on siis itse Vapahtaja, jonka luotan olevan hyvä ja avaralle näkevä, ihmistä kokonaisvaltaisesti ymmärtävä, paremmin kuin itse itseään ymmärtää tai toinen toistaan ymmärtää.
Jumalan rakkaus kirkkaimmillaan loistaa ristiltä Golgatalla, "raju rakkaus" -kauheilla maasepän takomilla nauloilla roikkuu Jumalan Poika meidän edestämme, että me saisimme ikuisesti elää....hänet syljettiin, häväistiin, piikkikruunattiin jne...hänet tehtiin synniksi että me vapahdettuina saisimme elää elämää.
Ihmettelen tätä Jumalan "rajua rakkautta" "rajua kirkkautta"

Mutta totisesti hän syntimme kantoi ja sovitti, alusta loppuun saakka.

-Enkö kiittäisi.
-Ehdottomasti kiitän.
-Ja samalla ihmettelen !

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #126 : 08.04.18 - klo:16:06 »
Raamatussa on kaikkialla juuri tämä ajatus että vain Jumalan avulla ihminen saa armon,
anteeksiantamuksen, pelastuksen

Poissa SyksynLehti

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 59
    • Totta on!
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #127 : 14.04.18 - klo:20:11 »
Matteuksen Evankeliumin 7. luvun jakeissa 15-20 Jesus varoittaa meitä niistä jotka tulevat luoksemme Jumalan lähettiläinä mutta eivät sitä ole. Tällaiset valheen opettajat aiheuttavat paljon vahinkoa niille jotka heitä kuuntelevat. He ovat hyvin naamioituneet vanhurskauden viittaan mutta me voimme tunnistaa heidät heidän tekojensa perusteella sillä pahan teot ovat pahoja. Paha ei saata hyvää tehdä. Valheen rakastaja ei totuudessa pysy.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #128 : 14.04.18 - klo:22:33 »
Matteuksen Evankeliumin 7. luvun jakeissa 15-20 Jesus varoittaa meitä niistä jotka tulevat luoksemme Jumalan lähettiläinä mutta eivät sitä ole. Tällaiset valheen opettajat aiheuttavat paljon vahinkoa niille jotka heitä kuuntelevat. He ovat hyvin naamioituneet vanhurskauden viittaan mutta me voimme tunnistaa heidät heidän tekojensa perusteella sillä pahan teot ovat pahoja. Paha ei saata hyvää tehdä. Valheen rakastaja ei totuudessa pysy.

Mä olen varmaan juuri tuollainen ja toivottavasti kukaan ei mun opettamisia ota vakavasti.

Ne kun viihteen vuoksi lukee ja kommentoi, niin hyvä.

Mua pelotttaisi olla joidenkin pyhille jotain sanova, vaikka kyllä sanin jos siltä tuntuu.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #129 : 14.04.18 - klo:22:35 »
Väärät profeetat
15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. 17 Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä. 18 Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä. 19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.
21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Tik toc.

Poissa SyksynLehti

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 59
    • Totta on!
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #130 : 21.04.18 - klo:18:42 »
Matteuksen Evankeliumin 7. luvun jakeessa 21  Jeesus sanoo että ei jokainen joka sanoo "Herra, Herra" pääse taivaaseen. Ymmärrän tämän niin että pelkkä ulkoinen myötämielisyys ei riitä taivaaseen pääsemiseen vaan että pelastukseen tarvitaan vähän enemmän, tarvitaan kuuliaisuutta Jumalalle. Jeesus sanoo saman jakeen loppuosassa että taivaaseen pääsee se joka tekee Taivaallisen Isän tahdon. Jälleen törmäämme tähän asiaan: Pelastus on muutakin kuin vain uskomista tai totena pitämistä tai sakramentteja. Jos usko on todellista, jos usko on elävää, niin sen seurauksena on Jumalan tahdon mukainen elämä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #131 : 22.04.18 - klo:00:00 »
Jonas Laguksen mukaan usko ei ole paikallaan pysyvää totena pitämistä ja passiivista olotilaa vaan aktiivista toimintaa, joka pyrkii koko ajan kohti Kristusta.

Laguksenkin mukaan pelastukseen tarvitaan uskoa, joka on sama asia, kuin kuuliaisuutta Jumalaa kohtaan, joka on sama asia, kuin Jumalan tahdon mukainen elämä, joka on sama asia, kuin jatkuva ja aktiivinen pyrkiminen kohti Kristusta, jonka ansion tähden ihminen pelastuu.
Laguksen mukaan harva elää tätä Jumalan tahdon mukaista elämää.

Elävä usko siis pyrkii koko ajan kohti Elämän Lähdettä, Kristusta. Kuollut usko taasen kiinnittää päähuomionsa lain noudattamiseen tai lain rikkomiseen.


Poissa SyksynLehti

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 59
    • Totta on!
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #132 : 28.04.18 - klo:18:28 »
Matteuksen Evankeliumin 7. luvun jakeissa 22-23  Jeesus kertoo ihmisistä jotka ovat tehneet monta voimallista tekoa Jeesuksen nimessä, mutta siitä huolimatta Jeesus ei tule heitä tunnustamaan omikseen joten nämä ihmiset eivät pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.

Käsitykseni mukaan tässä on kyse ihmisistä jotka kerran olivat Jumalan palvelijoita koko sydämellään mutta sitten tuli jokin Jumalan tahdon vastainen asia (eli synti) heidän elämäänsä ja koska he eivät siitä tahtoneet luopua niin he joutuivat eroon Jumalasta ja pelastuksesta. Heille kävi niin kuin kuningas Saulille josta Herran Henki poistui koska Saul oli tottelematon Jumalalle. Saulin kurjan lopun me tiedämme.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #133 : 28.04.18 - klo:19:42 »
Pelastus on muutakin kuin vain uskomista tai totena pitämistä tai sakramentteja. Jos usko on todellista, jos usko on elävää, niin sen seurauksena on Jumalan tahdon mukainen elämä.

Minä en kyllä sakramentteja uskaltaisi tässä mennä epäilemään... ne kun eivät kuulemma ole ihmisestä.

Mutta muuten kiva tietää ettei sitä voi niin varma olla. Ja, kuten jatkojakeet osoittavat, eivät voimalliset teotkaan mitään varmuutta anna. Sitä vaan pääsee taivasten valtakuntaan tai sitten ei  :icon_biggrin:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Evankeliumien Lukupiiri
« Vastaus #134 : 30.04.18 - klo:16:16 »
Minä en kyllä sakramentteja uskaltaisi tässä mennä epäilemään... ne kun eivät kuulemma ole ihmisestä.

Mutta muuten kiva tietää ettei sitä voi niin varma olla. Ja, kuten jatkojakeet osoittavat, eivät voimalliset teotkaan mitään varmuutta anna. Sitä vaan pääsee taivasten valtakuntaan tai sitten ei  :icon_biggrin:.
Yksin armosta kristuksen tähden
Ja lapsikaste on sellaisia sakramentteja, joita en kanssa menisi kyseenalaistamaan.

Näitä vastaan jostain syystä, vapaat suunnat on kovasti ja haluavat lisätä, että kyllä sinne pitää lisätä ihmisen tekemisiäkin.

Jumala tehdään aika pieneksi, jos Jumalan tekoja ei ole.
Siis ilman meidän tekemisiä lisänä.
Tik toc.