Äänestys

Ketä aiot äänestää/äänestäisit jos voisit

Tarja Halonen (sd.)
17 (36.2%)
Heidi Hautala (vihr.)
9 (19.1%)
Bjarne Kallis (kd)
1 (2.1%)
Arto Lahti (sit.)
0 (0%)
Henrik Lax (r.)
0 (0%)
Sauli Niinistö (kok.)
8 (17%)
Timo Soini (ps.)
1 (2.1%)
Matti Vanhanen (kesk.)
11 (23.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 11.12.05 - klo:13:19

Kirjoittaja Aihe: Presidentti 2006  (Luettu 77929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006
« Vastaus #90 : 04.01.06 - klo:21:37 »
Ulkonäkö ei vaikuta, jos ei ole esillä. Oli poliittisesti epäkorrektia mainita asia, mutta niin se vaan on. Hyvännäköiset menestyvät vaikka olisivat hieman tyhmiäkin, rumat eivät julkisuudessa pärjää vaikka olisivat viisaitakin. Minusta presidentin tärkeimpiä ominaisuuksia on asioiden ohella ulkonäkö, ja erityisesti pukeutuminen. Halosen pukeutuminen on jo parantunut alkuajoista, mutta lippis ei edelleenkään kuulu Tasavallan Presidentille. Hän ei ole kuka tahansa, vaikka menisi Rovaniemen torille lippis päässä. Presidentti on presidentti, ja minusta presidentin tulee pukeutua asemansa mukaan. Ruotsissakin kuninkaalliset pukeutuvat tyylikkäästi, vai voiko joku kuvitella Silvian päähän lippistä? Ei voi, mutta kyllä hänestä silti pidetään, vaikkei edes yritä sulautua joukkoon. Kun ei kuitenkaan voi, niin miksi edes yrittää?

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Re: Presidentti 2006
« Vastaus #91 : 04.01.06 - klo:21:50 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Eikö ole ihan selvä, että mitä kauemmas vasemmalta oikeistoon mennään, sitä vähemmän ollaan käsi ojossa pyytämässä ja myös antamassa valtion kautta
Hyvin pärjättiin vuodet 1991-2003, kun ei ensimmäistäkään sosialistia istunut valtiovarainministerinä. Skinnaria ja Siimestä nyt en laske valtiovarainministereiksi, vaikka ko. ministeriössä ministereinä toimivatkin. Itse asiassa väittäisin, että vasemmistolaista valtiovarainministeriä (Liikanen, nykyään Suomen Pankissa...) voidaan syyttää lamasta, ja oikeistolaisia seuraajiaan (Viinanen ja Niinistö) voidaan kiittää siitä, että lamasta noustiin. Ahon hallitus on itseasiassa viimevuosien hallituksista yksi onnistuneimmista, Holkerin hallitus kokonaisuutena taas aikamoinen fiasko. Sanokaa mitä sanotte, mutta jos demarit eivät olisi olleet oppositiossa vuosia 1991-1995, niin lamasta ei olisi niin nopeasti noustu.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että nykyinen hyvinvointivaltio kaipaa rukkaamista. Jos joku ei laiskuuttaan viitsi töitä tehdä, niin valtiolta näkkäriä ja shellin miesten vessan hanasta vettä. Sosiaaliturva on ehdottomasti oltava olemassa, mutta hyvinvointivaltio ei pysy pystyssä jos aivan holtittomasti syydetään rahaa asennevammaisille ja ikuisille pummeille.

Joku minua fiksumpi on analysoinut oikeistolaisuuden vaikeutta jotenkin näin:

Oikeistolaisena on vaikeampaa kuin vasemmistolaisena poliitikkona, koska vasemmistolainen on "aina oikeassa":

Jos vasemmistolainen haluaa lisätä julkisia menoja, hän on inhimillinen. Jos vasemmistolainen haluaa säästää, hän on valtiomiesmäinen.

Jos oikeistolainen haluaa lisätä julkisia menoja, hän on tuhlari.
Jos oikeistolainen haluaa säästää, hän on kylmä.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Presidentti 2006
« Vastaus #92 : 05.01.06 - klo:11:54 »
Minä en tiedä vieläkään ketä äänestän. :oops: Kaksi vaihtoehtoa on.  :smt102

Hm, mitäköhän nuo tuppaavat ajattelemaan yrittäjyydestä...?

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006
« Vastaus #93 : 05.01.06 - klo:13:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Minä en tiedä vieläkään ketä äänestän. :oops: Kaksi vaihtoehtoa on.  :smt102

Hm, mitäköhän nuo tuppaavat ajattelemaan yrittäjyydestä...?
Veikkaisin että Niinistön suhtautuminen voisi olla positiivisinta. En kyllä unohtaisi Kallista, Laxia tai Vanhastakaan, jos yrittäjyyden kokee tärkeänä asiana. Hautala ja Halonen entisinä sosialisteina ja nykyisinä äärivasemmistolaisina tuskin tulevat kysymykseen, Soinin äänestäminen on muutenkin vähintäänkin arveluttavaa. Arto Lahtikin saattaisi silti tulla kysymykseen.

Jos kysymystä pitää oikeasti itselleen tärkeänä, kannattaa ainakin olla äänestämättä Halosta. Se kuitenkin vähentää hänen saamiensa äänien määrää ensimmäisellä kierroksella, toisella kierroksella pääsee sitten valitsemaan joko Vanhasen tai Niinistön väliltä. Itse suosisin Niinistöä, koska en usko että Keskustalla olisi Vanhasen jälkeen yhtään varteenotettavaa pääministeriehdokasta. Vai mitä mieltä itse olisitte Pekkarisesta tai Kääriäisestä pääministerinä?

Toisaalta taas presidentinvaaleissa ei moista asiaa kannata liikaa painottaa. Ulko- ja turvallisuuspoliittiset linjaukset, kielitaito sekä edustavuus ovat minulle tärkeimmät valintakriteerit presidentinvaaleissa. Eduskuntavaaleissa ulko-, turvallisuus- ja sisäpoliittiset linjaukset ratkaisevat valittaessa puoluetta, ehdokasvalinnan tapahtuessa kyseisen puolueen sisällä. Vasemmistolaista en äänestä, vaikka jompikumpi vanhemmistani jonkin vasemmistopuolueen listoilta eduskuntaan pyrkisi. Keskustaa voisin harkita varauksella, ennemmin silti Kokoomus, Kristillisdemokraatit tai RKP.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006
« Vastaus #94 : 06.01.06 - klo:16:39 »
Mun ääni menis Soinille, jos sillä ois mahiksia päästä läpi. Vaalikoneissakin se tulee mulle aika kärkipäähän, kun sillä on niin paljon samanlaisia mielipiteitä. En kuiteskaan sitä äänestä, kun se ei kummiskaan pääse ees tokalle kierrokselle, joten ääni menee kai Vanhaselle. Se on niin sopivan leppoisa ja tällein maaseudun (vaikken viljelijäperheestä olekaan!) asukkina pitäisi vissiin Vanhasta äänestääkin. Mut sen minä päätin viime kunnallisvaalien jälkeen, että niissä vaaleissa meni ääni viimesen kerran keskustalle. Mitä järkee, että puolet kunnanvaltuustosta sitä puoluetta ja muita aina max 4 per ryhmä. Siinä kun keskustan johtajat sopii kannan niin asia on päätetty. Piste. Hyvähän se oisi, kun ei mikään puolue liian isoksi pääsisi kasvamaan, mutta tämä menee nyt jo ohi aiheen ja politiikaksi (Olen aina inhonnut sitä, kun tappeleevat vain keskenään---ja ihan tarttee lukee vain paikallislehteä, saati sitten muita tai tv:tä kattoo!).

Mutta edelleen tuo sininen lappu on tuossa pöydällä...ja ääni antamatta... mutta kyllä se vielä siitä lähtee. Soini ois näistä mun mielestä paras, kun se on samaa mieltä monista asioista, se on EU-vastainen ja ei hyväksy näitä saman sukupuolen lapsiasioita, kannattaa itenäistä Suomea ym. Ainoa isompi ero oli kieliasioissa...itse pitäisin ruotsin edelleen virallisena kielenä suomen rinnalla, nykyinen käytäntö ihan ok.

Mutta pitkän (miksi minä en osaa kirjoittaa lyhyesti?) ja sivistyneen pohdinnan päätteeksi tulen siihen tulokseen, että mun ääni menee Matille (siis sille, joka on ehdokkaana eikä sille toiselle   :wink: ), kun sillä on ees mahikset päästä läpi...nyt se on päätetty...kai..tai entä jos...  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006
« Vastaus #95 : 06.01.06 - klo:16:46 »
Siis unohtui vielä...

ÄÄNESTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET ÄÄNESTÄKÄÄ!!!    :smt038

Tajusin itsekin vasta vähän aikaa sitten, miten totta tuo lause on, vaikka se niin tylsältä kuulostaakin...

VAIN ÄÄNESTÄMÄLLÄ VOI VAIKUTTAA!!!    =D>

Ihan sama, ketä mutta käykää edes jotain äänestämässä...nukkuvien puolueessa  :smt015  on paha vaikuttaa...ja äänestämällä saa edes oikeuden valittaa (muutoin  :-#  muistakaa ), kun saa sanoo, että jos mun ehdokas olisi valittu...  [-(     :---)
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006
« Vastaus #96 : 06.01.06 - klo:18:45 »
Mitäs Johanneksella EU:ta vastaan on? Sanoisin, että paljon huonommin Suomella nyt menisi, jos ei EU:hun oltaisi liitytty. Norjallakin alkaa mennä sitten kun ei enää ole öljyä mitä porata. Mielestäni EU:hun liittyminen on Suomen kannalta myönteisin tapahtuma 10 vuoden sisällä, 2. myönteisin on vakaan valuutan käyttöönotto. Kiitokset Esko Aholle että onnistui puhumaan puolueensa väen ympäri ja saatiin kansanäänestys asiasta pystyyn, lisäksi kiitos kansalle ettemme äänestäneet ei. EU:n mahdollisesta tulevasta perustuslaista en kansanäänestystä edes toivoisi. Kukaan kansalainen ei viitsi ennen äänestämistään perehtyä aiheeseenn tarpeeksi, jotta osaisi muodostaa perustellun kannan. Sitten käydään varalta äänestämässä ei. Eduskunta on nimenomaan tällaisia suurta selvittelytyötä varten. Siellä on 200 kansanedustajaa avustajineen, ja heistä suuri osa perehtyy näin tärkeään asiaan ennen kuin äänestää puolesta tai vastaan. Siksi heidät sinne on äänestetty, että meidän kansalaisten ei itse tarvitsisi tehdä noin vaikeita päätöksiä. Mikäli oman edustajan päätös on omasta mielestä väärä, kannattaa ennen seuraavia vaaleja miettiä ketä äänestää. Natoon liittymisestäkään en kansanäänestystä haluaisi järjestettävän, kansa kun tekisi päätöksen joka on Suomen edun vastainen ja äänestäisi ehdottomasti ei. Mikäli Natoon edes tarvitsee liittyä. Itse olen aikalailla Niinistön linjoilla (Helsingin Sanomien haastattelun perusteella) että eurooppalaisempaan NATOon voisi liittyä, ja että NATO todennäköisesti tuleekin tulevaisuudessa eurooppalaistumaan. Yksin Suomi ei rajojaan voi tarpeen tullen puolustaa, siksi tarvitsisimme kavereita. NATOn lisäksi ei tällä hetkellä taida vaihtoehtoja olla, ja EU:n oman puolustusliiton perustaminen vaikuttaisi typerältä tilanteessa, jossa sopiva (NATO) on jo olemassa, kunhan hieman uudistetaan. NATOn jäseninä joutuisimme varmasti joskus puolustamaan jotain toista NATOn jäsenvaltiota, mutta vastineeksi muut auttaisivat hädäntullen meitä. Sellaista puolustusliittoa ei olekaan, jossa muut auttaisivat meitä ilman että meidän pitäisi puolustaa muita. Niin se maailma muuttuu.

Aina sitä saa ihmetellä, mikä meitä suomalaisia kehityksessä haittaa, ja miksi sitä aina pitää jarruttaa. Euron käyttöönottoa olisin ehkä odotellut ja katsonut kuinka muualla homma käynnistyy, mutta muuten hommat ovat sujuneet hyvin. Kehityksen junaan kannattaa hypätä kun se on vielä laiturilla, sillä laiturilla on tylsää yksin ja aina juna ei odota.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006
« Vastaus #97 : 07.01.06 - klo:02:33 »
Mikäkö EU:ssa mättää? En yksinkertaisesti pidä siitä. Euroon asti ihan ok, mutta olisin itse pitänyt markan. Verellä on maa vapaaksi taisteltu ja nyt annetaan itsenäisyys pala palalta pois. Yritin aikani opetella euroja, mutta nyt se on mennyt siihen, että puhun sekaisin euroista ja "suomen rahasta". Matiikasta L:n kirjoitin, mutta silti en opi varmaan ikinä ajattelemaan euroiksi. Eikä ole edes halua. Nuo perustuslaitkin menee niin kovaa vauhtia. Pidettäisiin nyt edes hiukan hajurakoa muihin. Ja ennen kaikkea ei mentäisi nyt niin kovaa vauhtia soitellen sotaan vaan katseltaisiin ensin EU:n kehittymistä uusien valtioiden myötä. Onhan Sveitsikin pärjännyt hyvin ilman mitään liittoja. Tietysti en ole yhteistyötä vastaan, ehdottomasti en ja EU varmaan perusajatuksena hyvä, mutta liian tiivistä Eurooppaa en kannata, jokaisella maalla pitäisi kuitenkin olla jonkinlainen itsemääräämisoikeus. Ja entäs Natot ja muut...itteeni ei huvittas lähtee minnekään Palestiinaan tai Irakiin itsemurhapommittajien tapettavaksi. Ja entäs jos tuovat ne vielä tännekin...huh huh. Ja aikanaan sodissakin yksin jäätiin kansanliitosita huolimatta. Ei tietysti ihan sama asia, mutta kuiteskin tuntuu vaan, että tämä Nato on aika sotainen järjestö.

Ja kansanäänestykset on aina hyvä asia, kuten Sveitsissä. (sukulaisia asui siellä ja silloin huomasin miten hieno maa, siksi aina se esimerkkinä...) Ja kansan manipuloinnista...omassa suvussakin aikanaan EU-äänestyksessä oli kahta mieltä. Esim. äiti äänesti puolesta ja isä vastaan, nyt kaikki sukulaiset vastaan ja kyllä-äänestäjät (äiti mukaan lukien) katuvat äänestämistään. Tietysti myönnän, että olen osittain massan mukana menijä, varsinkin täällä Itä-Suomessa, kun on nämä kaikki susikiistat ja maataloustuet ja muut. Ei se ole kiva, kun kaikki ylhäältä sanellaan. Kyllä niitä susia joutaisi muuallekin. Periaatteessa olen aina ollut luontoihminen, mutta siinä vaiheessa kun alkaa naapurien koirat olla susien eväänä niin alkaa kieltämättä pelottaa jo omien puolesta. Tietysti pikkuasia isossa maailmassa, mutta pisaroista se valtamerikin koostuu.

Ja kansanedustajatko äänestää äänestäjiensä tahdon mukaan? Ei todellakaan, vaan puolueen tahdon mukaan. Opin sen kantapään kautta jo kunnallistasolla. Ennen viime vaaleja vakuuteltiin niin peruspalvelujen puolesta ja aattelin että tuossapa fiksu tyyppi...vaalit meni ja jo nyt mm. useita toimivia kouluja lopetettu (koska sieltä VOISI tulla säästöä, täytyy KOKEILLA).   :---)  Oma ehdokaskin oli siellä myötäilemässä kunnan ylimpien virkamiesten mielipidettä...että kaduttaa, että vaivauduin äänestämään...monta kilometriä ajoin turhaan keskustaan. Ja puolustelee, että itse olisi tehnyt toisin, mutta kun sovittiin...  :smt102

Taas tämä venyi, mutta olen niin kyllästynyt koko politiikkaan...!  :evil:
Mutta edelleen kannatan demokratiaa ja enemmistön valtaa...sitähän se asia eniten koskee ja siksi en tykkää ollenkaan tuosta valtion virkamiesten harjoittamasta kansan käännyttämisestä aina omalle kannalleen. Mutta jospa kansa Natoasiassa saisi sanoa oman mielipiteensä, sitten minäkin tyydyn siihen, kuten tyydyin EU:hunkin, vaikken siitä enää pidäkään.   :roll:

Ja edelleen venyy, mutta olen niiiiiiiiiiiiiiin kyllästynyt...  ](*,)    Ja samalla huomaan, että itse olen juuri syyllistynyt politikointiin...   :oops:
Ps. mutta ainahan näistä saa väitellä...  :smt014
No, se oli lyhyesti (korjaan, pitkästi) siinä. Piste.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentti 2006
« Vastaus #98 : 07.01.06 - klo:05:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Mikäkö EU:ssa mättää? En yksinkertaisesti pidä siitä. Euroon asti ihan ok, mutta olisin itse pitänyt markan. Verellä on maa vapaaksi taisteltu ja nyt annetaan itsenäisyys pala palalta pois.


HYVÄ! Tuo on vastaansanomaton väite.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Yritin aikani opetella euroja, mutta nyt se on mennyt siihen, että puhun sekaisin euroista ja "suomen rahasta".


Niin minäkin.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Matiikasta L:n kirjoitin,  mutta silti en opi varmaan ikinä ajattelemaan euroiksi. Eikä ole edes halua.


Minä haluan.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Nuo perustuslaitkin menee niin kovaa vauhtia.


Maailma on muutoksen sylissä.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Pidettäisiin nyt edes hiukan hajurakoa muihin.


Ei! Parfyymit on keksitty. Meillä eurooppalaisilla on niihin varaa.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja ennen kaikkea ei mentäisi nyt niin kovaa vauhtia soitellen sotaan vaan katseltaisiin ensin EU:n kehittymistä uusien valtioiden myötä.


Tuo on hyvä! Kun vauhti tuntuu liian kovalta, on hiljennettävä. Sinun, Johannes, hätähuutosi pani miettimään.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Onhan Sveitsikin pärjännyt hyvin ilman mitään liittoja.

 
Sveitsin pankeissa säilyttävät useimmat rosvot ja huijarit diktatuurivaltioiden johtajista ryöstösaaliitaan.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Tietysti en ole yhteistyötä vastaan, ehdottomasti en ja EU varmaan perusajatuksena hyvä, ...
mutta liian tiivistä Eurooppaa en kannata, jokaisella maalla pitäisi kuitenkin olla jonkinlainen itsemääräämisoikeus.


Onhan toki Suomellakin! Johannes kiltti, eihän heitetä lasta pesuveden mukana, eihän.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja entäs Natot ja muut...itteeni ei huvittas lähtee minnekään Palestiinaan tai Irakiin itsemurhapommittajien tapettavaksi.


Myös sotateknologia on euroopassa huippua. Esim. poliisien käyttämät lamauttavat pistoolit ovat oiva väline keskenään kahinoivien osapuolten tyynnyttämiseksi. Me paljon saaneet emme saa vetäytyä vastuusta silloinkaan, kun on luovuttu poliitikoinnista ja turvauduttu vihoviimeiseen keinoon.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja entäs jos tuovat ne vielä tännekin...huh huh.


Sama juttu. Terroristitkin ovat ihmisiä. EU ei hyväksy terrorismia, mutta kaikki valistuneet länsimaalaiset haluavat ymmärtää tappamiseen ja tuhoamiseen vaikuttavat syyt. Kyllähän sinä, Johannes tiedät länsimaiden vaurauden taustat?!

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja aikanaan sodissakin yksin jäätiin kansanliitosta huolimatta. Ei tietysti ihan sama asia, mutta kuiteskin tuntuu vaan, että tämä Nato on aika sotainen järjestö.


Nato on kehittymässä humanitäärisen järjestön s u u n t a a n.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja kansanäänestykset on aina hyvä asia, kuten Sveitsissä. (sukulaisia asui siellä ja silloin huomasin miten hieno maa, siksi aina se esimerkkinä...) Ja kansan manipuloinnista...omassa suvussakin aikanaan EU-äänestyksessä oli kahta mieltä. Esim. äiti äänesti puolesta ja isä vastaan, nyt kaikki sukulaiset vastaan ja kyllä-äänestäjät (äiti mukaan lukien) katuvat äänestämistään. Tietysti myönnän, että olen osittain massan mukana menijä, varsinkin täällä Itä-Suomessa, kun on nämä kaikki susikiistat ja maataloustuet ja muut. Ei se ole kiva, kun kaikki ylhäältä sanellaan. Kyllä niitä susia joutaisi muuallekin. Periaatteessa olen aina ollut luontoihminen, mutta siinä vaiheessa kun alkaa naapurien koirat olla susien eväänä niin alkaa kieltämättä pelottaa jo omien puolesta. Tietysti pikkuasia isossa maailmassa, mutta pisaroista se valtamerikin koostuu.


Voi äitejä! Teknologian nopea kehitys on imenyt yksilötason rauhaa muutoksen käyttövoimaksi. Äidin syli ei lämmitä, kun kotiliedet jäähtyvät.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja kansanedustajatko äänestää äänestäjiensä tahdon mukaan? Ei todellakaan, vaan puolueen tahdon mukaan. Opin sen kantapään kautta jo kunnallistasolla. Ennen viime vaaleja vakuuteltiin niin peruspalvelujen puolesta ja aattelin että tuossapa fiksu tyyppi...vaalit meni ja jo nyt mm. useita toimivia kouluja lopetettu (koska sieltä VOISI tulla säästöä, täytyy KOKEILLA).   :---)  Oma ehdokaskin oli siellä myötäilemässä kunnan ylimpien virkamiesten mielipidettä...että kaduttaa, että vaivauduin äänestämään...monta kilometriä ajoin turhaan keskustaan. Ja puolustelee, että itse olisi tehnyt toisin, mutta kun sovittiin...  :smt102


Kun kaveri on nostettu, hän näkee kauas.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Taas tämä venyi, mutta olen niin kyllästynyt koko politiikkaan...!  :evil:

 
So so! Ei kyllästytä. Risti, ole tervehditty! Ainoa toivomme. Ave cux, spes unica!

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Mutta edelleen kannatan demokratiaa ja enemmistön valtaa...sitähän se asia eniten koskee ja siksi en tykkää ollenkaan tuosta valtion virkamiesten harjoittamasta kansan käännyttämisestä aina omalle kannalleen.

 
Virkamiehet ovat perehtyneet. Heille voi soittaa ja lähettää sähköpostia – ei tyrmäämismielessä vaan vaikuttamistarkoituksessa.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Mutta jospa kansa Natoasiassa saisi sanoa oman mielipiteensä, sitten minäkin tyydyn siihen, kuten tyydyin EU:hunkin, vaikken siitä enää pidäkään.   :roll:


Enemmistö ei ole aina oikeassa. Harhaanjohtajia on enemmän kuin valtiomiehiä. Historiantutkijat päättävät, kuka oli valtiomies.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja edelleen venyy, mutta olen niiiiiiiiiiiiiiin kyllästynyt...  ](*,)    Ja samalla huomaan, että itse olen juuri syyllistynyt politikointiin...   :oops:
Ps. mutta ainahan näistä saa väitellä...  :smt014
No, se oli lyhyesti (korjaan, pitkästi) siinä. Piste.


 \:D/

Johannes! Kirjoituksessasi oli paljon voimaa. Halusin vaikuttaa sen kääntämiseksi rakentavalle uralle. Toivotan sinulle makeita aamu-unia! Eikö olekin ihmeellistä, kuinka nukuttua asiat vaikuttavat paremmilta?!


Terveisin

Satman


 :-k ---------------------------------------------------------------- :smt039
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Presidentti 2006
« Vastaus #99 : 07.01.06 - klo:11:33 »
(satman: korjasin nuo viestisi lainaukset näyttämään lainauksilta. Sinne lainauksen loppuun siis kuuluu "[/quote]".)

En yhäkään tiedä kenen numeron äänestyslipukkeeseen kirjoittaisin. Kun tässä nyt on kolme ehdokasta, joilla on edes jotain mahdollisuuksia toiselle kierrokselle pääsyyn (vaikka ei kai sille mitään mahda, että ei me varmaan lopulta tässä presidenttiä onnistuta vaihtamaan -- en sitten tiedä pitäisikö..). Ja joku "pienempi" ehdokas, jolla ei käytännössä ole mitään mahdollisuuksia tulla valituksi - jollain siellä saattaisi olla mielestäni oikein oivallisia ajatuksia ja häntä voisi muuten presidentiksi kannattaakin, mutta sitten puuttuu se kokemus isommista poliittisista tehtävistä, jota uskoisin tuollaisessa tehtävässä kuitenkin tarvittavan. Eli siksikään en uskalla äänestää jotain artolahtia-heidihautaloita tms.
Mitä kaikkea pitäisikään ottaa huomioon numeroa lappuun raapustaessa...?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentt i 2006
« Vastaus #100 : 07.01.06 - klo:13:45 »
Kiitos, Liisa!

Kun keskusta ja oikeisto yhdistyvät Vanhasen taakse toisella kierroksella, Tarja Halonen saa alkaa viettämään ansaittuja eläkepäiviä.

Äänestä, hyvä tyttö, Matti Vanhasta! Äänesi ei mene hukkaan.


Vaaliterveisin

Satman


 :D     :)     :shock:     :-?     8)     :lol:     :mad:     :P     :oops:     :cry:     :cry:  :evil:     :twisted:     :roll:     :wink:     :wink:  :arrow:     =D>  #-o  =P~  [-X  [-o<  8-[  [-(  :-k  :-'  \:D/  :-s    :-({|=  =;  O:)  :smt008:  :smt017  :smt020  :smt051            :smt045  :smt039  :smt038  :smt035  :smt035  :smt052  :smt064  :smt083  :smt101


------------------------------------------------------------------------- \:D/     ------------------------------------------------------------------------------
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006
« Vastaus #101 : 07.01.06 - klo:18:02 »
Vitsi, kun piristit Satman...varsinkin tuo hymiöpläjäys piristi kummasti...
Lähdetään kaikki porukalla antamaan Vanhaselle ääni!

Taidetaan kohta olla ihan puoluetovereita...  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentti 2006
« Vastaus #102 : 07.01.06 - klo:19:03 »
Kiitos!
Ja kiitos äänistä Vanhaselle!
On tärkeää, että osoitamme tälläkin sivustolla, kuka todella on oikea valinta.

Liisalle(saanko kirjoittaa 'Lissu', jos pyydän kauniisti?[-o<):

Suomen Keskusta tukee yrittäjyyttä siinä määrin kuin se kokonaiskansantaloudellisesti on tarkoituksenmukaista; tukee enemmän kuin  Sosiaalidemokraatit ja vähemmän kuin Kokoomus. Siis tässäkin asiassa Suomen Keskusta on kultaisella keskitiellä, ei poliittisen kartan mittakaavassa, vaan yhteiskunnassamme vaikuttavien voimien kentässä.
 
Minulla oli mahdollisuus keskustella Bjarne Kalliksen kanssa, kun hän oli vastaamassa marketissa. En kuitenkaan rohjennut! Oliko siinä konkreettinen tilanne, mikä osoitti politiikasta vieraantumisen? Kyllä ja ei. Kyllä, koska olisin halunnut enkä kuitenkaan uskaltanut. En kehdannut, sillä enhän tuntenut häntä kuin median kautta. Ajattelin, että asiantuntemukseni ei kuitenkaan riitä edes kysymään, saati keskustelemaan tai esittämään lisäkysymystä. Toisaalta media tuo kasvot tutuksi, toisaalta ihminen itse on kuin vieras, niin kuin onkin. - Ei, koska politiikka koostuu verkostosta, ja minun verkostooni Kallis - eikä Vanhanenkaan, kuten ei kukaan muukaan presidenttiehdokkaista - kuulu kuin korkeintaan jonnekin äärilaidalle. Siis keskeisimmät politiikantekijät, presidenttiehdokkaat, eivät kuulu verkostooni! Sehän todistaa taas niiden puolesta, jotka eivät ole kiinnostuneet politiikasta, eivät äänestä.

Yhteenvetona tarjoan näkemystä politiikan olemuksesta todellisena lähidemokratian tekoina. Lähimmäiseni ovat 'poliitikkojani'. Teen politiikkaa, politiikka on läsnä joka hetki eläessäni, ja elän ja olen läsnä niille, joita tapaan päivittäin. Hyppy marketin Kallikseen on kieltämättä huikea, kun kaikki hyväksymme, että hän on esimerkki ja konkretisoituma poliitikosta. Hänessä tässä tapauksessa todellistuu 'politiikka', ja minä kartoin häntä. Olenko siis vieraantunut vai onko politiikka vieraantunut? Vai eikö kyse ollutkaan siitä?


Vaaliterveisin

Satman


                                                                                         .............................................................................................\:D/..................................................................................................
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006
« Vastaus #103 : 07.01.06 - klo:19:09 »
Toivoisin ettei tarvitsisi pätevästä ja diplomaattisesta pääministeristä luopua, kun Keskustalla ei todella ole ketään muuta kuin Vanhanen juuri nyt. Niinistö olisi oikein oivallinen kaveri Vanhaselle edustustehtäviin, ja molemmat ovat kansainvälisesti arvostettuja miehiä, Niinistö muutenkin menestynyt ihminen. Vanhasta äänestän silti ehdottomasti toisella kierroksella, mikäli hän sinne Niinistön sijaan nousee. Viime vaaleissa olisi jäänyt toisella kierroksella äänestämässä, Halosen ja Ahon väliltä valinta olisi ollut yhtä vaikea kuin ruton ja koleran väliltä...

Toinen mitä toivon, on se että Keskusta ja Kokoomus sopisivat ennen seuraavia vaaleja etteivät mene hallitukseen demareitten kanssa. Samalla jäisivät oppositioon RKP ja Kristillisdemokraatit. Ei tarvitsisi muuten toista kansanrintamahallitusta sen jälkeen katsella, jos yhtään arvelen oikein... Kun kaikki valtakunnan asiat luovuttaisi 4 vuodeksi lähinnä demareitten ja vasemmistoliiton käsiin, olisi siinä naurussa pitelemistä. Ja saataisiinpahan vahva porvarihallitus tilalle, kenties jopa pysyvästi. Ruotsin kaltaista kansankotia en tänne kaipaisi, joten demarit voivat minun puolestani jättäytyä suosiolla oppositioon. Joskus sitten vielä Kokoomuksen, Keskustan ja kenties RKP:n yhdistyminen yhdeksi suureksi porvaripuolueeksi, niin johan kelpaisi...

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006
« Vastaus #104 : 07.01.06 - klo:21:01 »
Mahtavaa Satman... tuohan on jo ihan filosofista..."Olenko vieraantunut vai onko politiikka vieraantunut"...ööh...  :wink:  Oliko se Halmet vai kuka, jolla oli se ollako vai eikö olla... :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."