Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa 23  (Luettu 29251 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Politiikkaa 23
« Vastaus #30 : 12.07.24 - klo:21:55 »
Katsoin juuri että Pekka Haavisto äänestää lakiehdotusta vastaan. Minun vaakakupissa myös painaa ihmisten auttaminen enemmän kuin Putinin vastustaminen.

Minun vaakakupissani taitaisi painaa laillisuus. Perustuslakivaliokunnan kuulemat (tai "kuulemat") asiantuntijat enimmäkseen eivät kannattaneet lakiehdotusta.

Jos ruvetaan yksipuolisesti luistamaan kansainvälisistä sopimuksista, joita on päätetty noudattaa, ollaan nimenomaan Putinin tiellä. Tiellä olemisella en tarkoita Putinin etenemisen estämistä, vaan samaan suuntaan hänen kanssaan kulkemistaan. (Onpa hassua, että kaksi aivan eri asiaa voidaan kielessämme ilmaista tasan samoilla sanoilla.)

Minä en perusta suomalaisista sen enempää kuin muista ihmisistä, mutta suomalaisesta yhteiskuntajärjestyksestä kyllä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 13.07.24 - klo:15:07 »
Taas pöyristyttävää katsottavaa ja luettavaa Israelin toimista Gazassa.
Osa kansalaisista uskaltaa vaatia Netanjahun eroa. Miksi Israel toimii näin, en millään ymmärrä.

https://yle.fi/a/74-20099583

Vaikka Israel on Jumalan sanan mukaan hänen omaisuuskansansa, olisi jo isännän aika puuttua vääryyteen. Onhan Ismaelkin Aabrahamin poika ja Palestiina on hänen kotimaansa.

Israel-uskovaiset eivät näe muuta kuin sanoja Vanhassa Testamentissa. Juutalaiset murhasivat Vapahtajan. Lasketaanko se heille synniksi ?

Vaikeita asioita nämä. Kuka tietää mikä on oikein.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 13.07.24 - klo:16:47 »
Juutalaiset murhasivat Vapahtajan. Lasketaanko se heille synniksi?

Vapahtaja oli itsekin juutalainen, samoin ne kaksitoista. Juutalaisuus ei ole synti.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 15.07.24 - klo:09:14 »

Juutalaiset ovat maailmankansalaisia. Saisivat kuitenkin hillitä tappamisen himoaan.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024