Tuskinpa Soopeli sitä tarkoitti. Varmasti heteroseksuaalisessakin toiminnassa on paljon pahaa, ensimäisenä kaikki lapsiin sekaantujat ja väkivaltaiset tapaukset. Ja niin paljon muutakin. Ja tuo on totta, että homoseksuaalinen taipumus ja teot ovat eri asia. Sama on heteroseksuaalien kohdalla. Esim. munkit ja nunnat pitäytyvät seksuaalisesta toiminnasta, olivat he sitten kumpia tahansa, homo- tai heteroseksuaaleja. Silti hekin ovat jompia kumpia.
Enempää en nyt ota kantaa tekojen oikeellisuuteen. En ole perehtynyt niin kovasti asiaan, että osaisin sanoa, mutta sen verran kuitenkin, että toisella suuntauksella on se etu, että se on niin luonnollista ja sitä on ollut iät ajat ja sitä tarvitaan ihmissuvun jatkumiseen. Miksi sitten ylipäänsä on toisella tavalla seksuaalisesti ajattelevia, minkä takia Jumala loi osan sellaisiksi?...en osaa sanoa, mutta kaikella on tarkoituksensa. Itse hyväksyn ja muidenkin pitäisi hyväksyä homoseksuaalit ihmisinä, he ovat samanarvoisia kuin muutkin ja voisinpa kuvitella itseni ko. henkilön kaveriksi, jos vastaan tulee. Teot ovat kuitenkin eri asia, itse en niitä varsinaisesti hyväksy, mutta se on vain minun kantani ja kuten sanoin, niin perusteluita ei minulla enempää ole.