Kirjoittaja Aihe: Autoilu 5  (Luettu 25695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #60 : 23.01.20 - klo:01:18 »
Olin jo juttusilla hieman ylemmän päättävän tahon kanssa ja sanoivat että auton historia tallentuu tässä huoltojen yhteydessä jonnekin, eikä siihen pysty(?) puuttumaan. En tästä tiedä sen enempää, mutta lupasivat huomioida sen jollain tavalla, siis hinnassa.
Nyt on siis kyse maahantuojan manöveristä, joka vaikuttaa tehdas takuuseen, saan autolleni jonkun Mobile-turvan josta saattaa olla hyötyä jatkossa. Kuulosti hyvältä jos tulisi ongelmia, ja on yllättäen maksuton. Siis maksan siitä otin sen tai en.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #61 : 10.02.20 - klo:10:27 »
Tässä juttu autoilusta,  https://yle.fi/uutiset/3-11195970  . Kyllä nyky hallitus on vaikean yhtälön edessä periaatteineen. Potkii montaa syrjäseudun asukasta kinnereille jos/kun kurittaa autoilijaa.
Oma autonkäyttöni on jo niin minimaalista että toimenpiteet johon ryhtyvät on aivan sama. Onhan jäljellä vielä sentään luopumisen tuska, siitäkin tulen selviämään kun se tulee eteen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #62 : 10.02.20 - klo:18:50 »
Sain tänään piiiiiitkästä aikaa olla kuskina kun kävimme Holman Prismassa. Minä ostelin tylleröille jotakin sill´aikaa kun Matti kävi silmälääkärillä siinä SilmäAsemalla.
En antanut hänen ajaa kun lääkäri oli laittanut laajentavat tipat .

Matkaa on kaksi kilometriä sieltä kotiin, mutta monta ohjetta ehdin siinä jo saamaan.
 :102: 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Autoilu 5
« Vastaus #63 : 19.05.20 - klo:20:41 »
Olen ollut niin pitkään tauolla että foorumin käyttö tökkii, mutta sain kuitenkin avattua tämän. Edellisestä Autoilu 4 ketjusta onkin jo kauan aikaa kun sielä Mallakin vielä kirjoitteli.
Nyt on ainakin polttoaine edullista, tänään tankkasin naftaa 1.119€/l. Tuurissa on ollut kuulema bensakin 1€/l tarjous.
 Muistan kun 2018 kesällä oltiin Lapissa 50v juhlissa niin päätimme jatkaa kesäloma reissua sentähden että polttoaineen hinta oli niin korkea ettei sielä viitsinyt muuten "huvikseen ajella". Siis kiersimme Kirkkoniemeltä Lofoottien kautta mökille. Ajatus siinä oli se ettei polttoaine enää koskaan halpene niin menee niinkuin samaan piikkiin koko kierros.
Kirjoitteluni on näköjään edelleen yhtä sekavaa kuin ennenkin :107:.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #64 : 19.05.20 - klo:22:03 »
No on ollut mahtava reissu!
Kirkkoniemessä olen joskus käynyt.
Hammerfestissa monet kerrat.
Lofootit jäi haaveeksi...puhumattakaan Hurtigruten-risteilystä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #65 : 26.05.20 - klo:18:08 »
Hurttigrutten risteilyt on niin hintavia että luulen ettei niihin useimpien meistä lompakko taivu.
Norjaa ristiin rastiin kulkeneena voisin vielä ajaa Geirangerin ympäristössä, se on mieleenpainunein alue, liekö elämäntilanteesta johtuen mutta sielä mieli lepäsi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #66 : 26.05.20 - klo:22:09 »
No oletpa saanut reissata hienoissa maisemissa.
Itse olen tykännyt reissata Norjassa, jäänyt kyllä pääosin nojatuolimatkailuksi.
Jokunen kerta kyllä omalla autolla pääosin pohjois-Norjassa.
70-luvulla oli kyllä yksi "seikkailureissu" pikkuveljeni ja silloisen kaverini kanssa
Reitti oli jotain: Naantali-Kapellskär-Tukholma-Oslo-Lillehammer-Trondheim (oli lauttamatkakin
siinä välissä) - Moss-Luulaja-Pietarsaari.....joo, näin taisi olla, hieno reissu.
Geirangeria myös olen haaveillut...jäi...
Hurtigrutenia vain televisiossa joitain vuosia sitten...samoin Bergen-Oslo junamatka televisiossa
Niin juu, työelämän aikoihin jokunen työmatka Osloon lentäen ja sieltä vuokra-autolla Mossiin,
hienoja reissuja nekin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #67 : 26.05.20 - klo:23:30 »
Höh...korjaan:

Ei toki  Moss - Luulaja....vaan Mo i Rana - Luulaja

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #68 : 27.05.20 - klo:15:13 »
Etsin äsken erästä sivua ja kelasin takaisi monta sivunumeroa, niin löysin toisen Autoilu 5-palstan. Minun oli aloitus ja myös viimeisin teksti lokakuussa 2019 neljännellä sivulla.

Varmaan sopii yhdistää.

Muuta autoilua tänään emme ole tehneet kuin käynti Sopenkorpeen puusepänverstaalle. Huomena ainakin kauppareissu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #69 : 29.05.20 - klo:13:32 »
Tottakai voi yhdistää, itse en löytänyt sitä. Alkaa näemmä tulla tavaksi sekoilla näiden ketjujen kanssa. Sorry.
Tänään lähdin aamulla mökiltä ja ajattelin ajaa pienellä polttoaineella, en mitään kovin alhaisia mittauksia ole tällä autolla onnistunut tekemään. Nyt kulki 260km matkan 5,1l/100km, rengastuksella osuutta asiassa ja sillä että pitää huomioida muuta liikennettä esim ettei ole raskaan kalustoon jarruna.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #70 : 29.05.20 - klo:13:44 »
Pyöräilijöitä koskevat väistämissäännöt muuttuvat taas: https://www.is.fi/autot/art-2000006522157.html
Tai eivät muutu. Minä en tuosta saa selvää, muuttuuko jokin vai ei, ja mitä ne säännöt oikein ovat. Mutta ehkä autoilijoiden kuuluu ne tuntea?

En enää uskalla pyöräillä. Pyöräilyä koskevat liikennesäännöt ovat liian monimutkaisia ja vetävät vähäiset aivosoluni solmuun.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #71 : 29.05.20 - klo:13:50 »
Tottakai voi yhdistää, itse en löytänyt sitä. Alkaa näemmä tulla tavaksi sekoilla näiden ketjujen kanssa.


Näin helppoa se on .



http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5237.0#lastPost

Ps. Jos ihmiset ymmärtäisivät käyttää hakua. Mitenkähän liikenteessä sujuu?

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #72 : 29.05.20 - klo:13:51 »
 :icon_cool:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #73 : 29.05.20 - klo:14:18 »
Nyt on yhdistetty. Olkaa hyvät.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #74 : 03.06.20 - klo:11:26 »
Kävimme rakkaan lapsuudenystävän Leenan haudalla Kärkölän hautausmaalla.
Menimme Riihimäen tientä ja palasimme kirkolta Hämeenkosken kautta.

Paljon avaria peltoja, ja jopa kaksi suurta lehmälaumaa näimme. Laitumet ja nurmikot olivat voikukkien kultaamina. Tänä vuonna voikukka on mahdissaan.

Matkaa tuli mittariin 75 km. Paluu Hämeenkosken kautta pidensi vain 5 km. Uutta nähtävää oli kivempi katella.

Rumaa kuunmaisemaa on edelleen Salpakankaan ohitien rakentamisen seurauksena. Louhikkoja, mursketta, sorakasoja ja liittymiä sikinsokin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)