Kirjoittaja Aihe: Srk-vaalit  (Luettu 5316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Srk-vaalit
« : 10.10.18 - klo:22:56 »
Heissan pitkästä aikaa! En tiedä, onko aihe sopiva, mutta tein juuri vaalikoneen ja uudelle alueelle muuttaneena en tunne ehdokkaita ollenkaan. Mistä saa selville, onko ehdokkailla herännäishenkisiä ajatuksia?  :eusa_angel: :icon_biggrin:
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #1 : 11.10.18 - klo:07:19 »

   Mikä srk?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #2 : 11.10.18 - klo:07:29 »
Oulunkylä
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #3 : 11.10.18 - klo:08:23 »
Hei mami !   Kiva nähdä jälleen sinun mansikkakakkusi foorumilla.
Alustavia muuttoajatuksia meilläkin, ehkä ensi keväänä. Seurakunta pysynee samana.

Seurakunnalta tuli eilen äänestämiseen liittyvät esitteet ja lomake. Ehdokkaan olen valinnut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #4 : 11.10.18 - klo:13:34 »

Heissan pitkästä aikaa! En tiedä, onko aihe sopiva, mutta tein juuri vaalikoneen ja uudelle alueelle muuttaneena en tunne ehdokkaita ollenkaan. Mistä saa selville, onko ehdokkailla herännäishenkisiä ajatuksia?  :eusa_angel: :icon_biggrin:



Tunnen herännäishenkisen, jonka kotona olen tavannut useammin kuin kerran: Kari Latvus  https://www.helsinginseurakunnat.fi/material/attachments/GY6Lai2Qj/ehdokasluettelo_2018.pdf



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #5 : 11.10.18 - klo:15:21 »
Minä äänestän ekonomia seurakuntaneuvostoon. Häntä olen nähnyt seuroissa. Valtuustoon tuttua ent. kaupunginvaltuutettua ( vihr. )

Molemmat on Tulkaa kaikki listoilla. Ovat mielestäni mukavia ja sopivia ihmisinäkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #6 : 11.10.18 - klo:18:24 »
Katsoin tuon Pekka V:n linkin Oulunkylän seurakunnan ehdokkaista ja sielä oli nro 9 PAAVOLAINEN
Sara näyttelijä, suntio, se että hänellä on suntion koulutus oli mulle uutta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #7 : 11.10.18 - klo:20:09 »
Siellä suuressa maailmassa saattaa olla vaikeata äänestää "varmasti" oikeata. Muistanette, miten kävi yhdessä piispanvaalissa, kun alettiin tutkia jälkikäteen. Tutkija saatettiin huonoon valoon, mutta poliisilla on nyt tietoa. Liian mediavoimainen henkilö on suuri arvoitus.
Kirjoittelen havaintoja täältä periferiasta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #8 : 11.10.18 - klo:21:05 »
Täällä on ehdokkaita 33 ja 23 valitaan...kaikki ehdokkaat ei tule valituksi...
ei ehkä kovin aktiivista vaaleihin mukaan lähtemistä...onkohan sama juttu muuallakin...
Noh...peiliin saan toki katsoa tässä aktiivisuudessa...ikä on vain tekosyy...

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #9 : 11.10.18 - klo:21:27 »
Pekka V, kiitos vinkistä, harkitsen. Latvus tuli aika korkealle vaalikoneessa. Özcan on toisaalta tunnettu henkilö ja Olkkolan sekä Ketosen tapasin srk:n Naisten päivillä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #10 : 11.10.18 - klo:22:25 »
Özcan on Kotimaan toimitussihteeri  eli hänen mielipiteensä on usein esillä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #11 : 14.10.18 - klo:20:14 »
Omasta srk:stani en löytänyt sopivaa ehdokasta. Kaksi vaaliliittoa, joista toisessa keski-ikä 70, toisessa 30. Yhtään ehdokasta en tunne eivätkä vaalikoneen vastaukset tyydyttäneet. Mahtaako ensi kertaa jäädä äänestämättä.

Vaalikoneen vastausvaihtoehdot olivat kovin mustavalkoisia. Onneksi jotkut olivat lisänneet omia kommenttejaan. Katsoin entisten kotiseurakuntieni ehdokasasettelua samoin kuin myös mökkipaikkakunnan. Niistä löytyi muutama tuttu, yksi serkkukin ☺️.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #12 : 14.10.18 - klo:21:43 »
Vaalikone on todella vaatimaton ja puolet ehdokkaista puuttuu. Surkea juttu, ei tämmöistä pitäisi julkaista. Eiköhän seurakunnan sivulla ole täydellinen lista ehdokkaista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #13 : 15.10.18 - klo:03:02 »
Hyvä että sain muistutuksen vaaleista.

En osaa täyttää ensimmäistä kysymystä "tärkeimmät syyni kuulua kirkkoon". Kai se kaste on tärkein syy, koska sitä kauttahan olen kirkkoon päässyt? Mutta mitä tekemistä vihkimisellä ja hautaan siunaamisella asian kanssa on? En minä niihin kirkkoa tarvitse. Sama linja jatkuu kakkoskohdassa, kaste on sielläkin vain yksi toimitus muiden joukossa. Olenko vähän konservatiivi, kun näin marisen?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Srk-vaalit
« Vastaus #14 : 15.10.18 - klo:03:27 »
Vaalikoneen väite: "Pidän tärkeänä, että kirkko kutsuu ihmisiä henkilökohtaiseen uskonratkaisuun."

Ehdokkaan vastaus: "Täysin samaa mieltä. Kirkon tulee antaa tilaa erilaisille uskoille. Kirkossa käyvien uskonharjoittajien lisäksi myös ns. "tapakristityt" tai vaikkapa hengellisten kysymysten keskustelusta pitävät ovat kaikki tervetulleita kirkkoon."

Puhuivatkohan nämä vähän toistensa ohi? Vai minäkö tässä olen pihalla. Vähän muuta ymmärrän tuolla "henkilökohtaisella uskonratkaisulla" kuin "kaikki te saatte tulla, kaikki te saatte pullaa" -linjaa.

No, ehkä noista joku melkein sopiva minullekin löytyy. Tai ainakin muita sopivampi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.