Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 10  (Luettu 28270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #90 : 03.11.12 - klo:00:29 »
Hyvää pyhäinpäivää kaikille!
Oma juhlahetkeni taisi osua eileniltaiseen konserttiin Vanajan kirkossa, ehkä tänä iltana kotikirkkoonkin.
Kokouskutsujen lähettäminen painaa päälle, viimeistään maanantaina saatava paksut niput jakoon,
töppänä en ostanut tulostuspaperia ajoissa, täytyy varmaan mennä häiritsemään naapurin
pyhän viettoa ja mennä kerjäämään paperia lainaksi.  :icon_sad:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #91 : 08.11.12 - klo:19:38 »
Erään taloyhtiön uusi osakas soitteli vähän kiukkuisena, on vähän sitä mieltä että edellisen osakkaan
aikana talolle kertyneet rasitteet eivät hänelle kuulu, yksityiskohtaisen selvityksen laatiminen edessä.
Ei tullut hoksanneeksi niin päin että taloyhtiö on saattanut kustantaa jotain ylimääräistä hänen
remonttiinsa, samat sanat, yksityiskohtaisen selvityksen laatiminen edessä....mielenkiintoista...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #92 : 08.11.12 - klo:21:08 »
Erään taloyhtiön uusi osakas soitteli vähän kiukkuisena, on vähän sitä mieltä että edellisen osakkaan
aikana talolle kertyneet rasitteet eivät hänelle kuulu, yksityiskohtaisen selvityksen laatiminen edessä.
Ei tullut hoksanneeksi niin päin että taloyhtiö on saattanut kustantaa jotain ylimääräistä hänen
remonttiinsa, samat sanat, yksityiskohtaisen selvityksen laatiminen edessä....mielenkiintoista...


Ei sinun minusta tarvitse mitään selvitystä laatia. Hän on ostanut huoneiston käyttöön liittyvät osakkeet kaikkineen velkoineen ja murheineen. Jos on eri mieltä sopikoon myyjän kanssa. Siis älä näe turhaa vaivaa riita on hänen ja myyjän välinen ja pidä taloyhtiö poissa siitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #93 : 09.11.12 - klo:00:54 »
Kiitos lohdutuksesta, tähän liittyi myös sellainen piirre että kyseinen osakas syytti minua virheellisen
isännöitsijätodistuksen laatimisesta ja harhaanjohtamisesta. Tämä loukkasi minua sen verran että piti
paneutua asiaan ja laatia selvitykset, sain tehtyä varsin onnistuneesti. Kyseinen henkilö on varsin nokkela
ja tietää hyvin asioista. Mutta nyt hän "vaatii" liikaa. Selvitykseni todistaa että hän on väärässä.
Jos ei tyydy tähän niin tulevassa yhtiökokouksessa tulee kunnon riita, mutta luulenpa että on niin viisas
että kiittää selvityksestä ja hiljenee, mutta katsotaan...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #94 : 09.11.12 - klo:09:37 »
Kiitos lohdutuksesta, tähän liittyi myös sellainen piirre että kyseinen osakas syytti minua virheellisen
isännöitsijätodistuksen laatimisesta ja harhaanjohtamisesta. Tämä loukkasi minua sen verran että piti
paneutua asiaan ja laatia selvitykset, sain tehtyä varsin onnistuneesti. Kyseinen henkilö on varsin nokkela
ja tietää hyvin asioista. Mutta nyt hän "vaatii" liikaa. Selvitykseni todistaa että hän on väärässä.
Jos ei tyydy tähän niin tulevassa yhtiökokouksessa tulee kunnon riita, mutta luulenpa että on niin viisas
että kiittää selvityksestä ja hiljenee, mutta katsotaan...


Miksi joka talossa pitää olla joku tuollainen. Olin yhtiökokouksessa, jossa paikalla oli kuusi juristia. Riitelevä juristipariskunta, puheenjohtajaksi pyydetty puolueeton juristi, kiinteistöliiton asiantuntijajuristi, rakennusliikkeen juristi ja lisäksi isännöintiyhtiön juristi. Arvaa oliko kivaa olla taloyhtiön hallituksessa? No se päättyi hyvin ja pariskunta joutui nielemään haavansa perusteettomista vaatimuksistaan, mutta maksoihan se riitely taloyhtiölle eli naapureiden maksettavaksi. On kumma, että jotkut eivät ymmärrä ettei ole ulkopuolista maksajaa, vaan taloyhtiöt ovat keskinäisiä yhtiöitä. Mitä saat ylimääräistä on poissa naapureilta. Aiemmin kun joku teetti tasonnostoa asuntonsa kosteissa tiloissa, niin naapurit maksoivat kosteuseristykset. Onneksi ei enää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #95 : 09.11.12 - klo:11:03 »
Sanopas muuta!
Aiheesta vielä lyhyesti. Onneksi minä en ole törmännyt juristien riitelyihin...vielä  :023:
Olen isännöitsijänä kuudessa rivitaloyhtiössä, kaikki ovat erilaisia, jotain yhteisiä ongelmiakin toki löytyy.
Yksi "totuus" on se että taloyhtiöt ovat juuri sellaisia kuin sen osakkaat. Meitä on moneen junaan ja
kaikenlaisia "tapauksia" löytyy.
Tämä esillä ollut "tapaus" kieltäytyi ehdottomasti hallituksen jäsenyydestä, jälkeenpäin ajatellen hyvä niin,
mutta "taustalta" tulee kaikenlaista. No, katsotaan miten jatkossa kun "alkuriidat ja -kättelyt" on käyty läpi.
Isännöitsijän homma on kirurgin homman ohella sellainen missä ei saa virhettä tehdä.
Tämän tapauksen "jouduin" selvittämään, onneksi en ole virhettä tehnyt.
Omalla kohdallani iloitsen siitä että viihdyn tässä hommassa, koen sen mielenkiintoiseksi, kokemusta on
karttunut, ohjekirjoja on itsellänikin, netistä löytyy tietoa, Kiinteistöliiton juristeille voin soittaa tarvittaessa,
joskus osakkailta tulee positiivistakin palautetta ja kiinteistövälittäjiltä hyvistä isännöitsijätodistusnipuista.  :icon_wink:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #96 : 10.11.12 - klo:14:25 »
Minusta on jo hyvän aikaa tuntunut, että ehkä on onni, etten omista asuntoani... Aina nuo samat jutut yhtiökokouksista.

Olen siis ASO-eli asumisoikeusasuja. Urputan sitä, että juuri, kun hyväksyin ostotarjouksen uudesta asunnostani, vapautuu tuosta melkein naapuritalostani yksi niitä asuntoja, joita olen jo pitkään himoinnut. Ja systeemi on sellainen, etten enää ehdi pyörtää päätöstäni.

Urputan nyt samalla kertaa pihani ja ikkunani häiriköintinsä kohteeksi ottaneet naapuruston isot lapset/varhaisteinit. Kauemmaksi muuttaessani pääsen heistä tietenkin varmemmin eroon.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #97 : 23.11.12 - klo:00:20 »
Kiitos lohdutuksesta, tähän liittyi myös sellainen piirre että kyseinen osakas syytti minua virheellisen
isännöitsijätodistuksen laatimisesta ja harhaanjohtamisesta. Tämä loukkasi minua sen verran että piti
paneutua asiaan ja laatia selvitykset, sain tehtyä varsin onnistuneesti. Kyseinen henkilö on varsin nokkela
ja tietää hyvin asioista. Mutta nyt hän "vaatii" liikaa. Selvitykseni todistaa että hän on väärässä.
Jos ei tyydy tähän niin tulevassa yhtiökokouksessa tulee kunnon riita, mutta luulenpa että on niin viisas
että kiittää selvityksestä ja hiljenee, mutta katsotaan...

Jos kiinnostaa...niin tästä "tapauksesta" lisää.
Illalla oli yhtiökokous, kyseinen henkilö "hiljeni" ainakin toistaiseksi, oli tavallaan viisas, ei tosin
kiittänyt selvityksestä, eikä tullut yhtiökokoukseen, tyytyi läsnäolevien päätöksiin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #98 : 23.11.12 - klo:09:10 »
Jos kiinnostaa...niin tästä "tapauksesta" lisää.
Illalla oli yhtiökokous, kyseinen henkilö "hiljeni" ainakin toistaiseksi, oli tavallaan viisas, ei tosin
kiittänyt selvityksestä, eikä tullut yhtiökokoukseen, tyytyi läsnäolevien päätöksiin.


Kiinnostaapa hyvinkin. Älysi sentään hävetä eikä kehdannut tulla paikalle nolaamaan itseään.  :023:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #99 : 11.12.12 - klo:20:28 »

Niskajumi  :icon_eek:  :icon_confused:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #100 : 11.12.12 - klo:22:00 »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #101 : 13.12.12 - klo:00:52 »
Puoli vuotta pätkää taas. Vakkarien palkkaa on varaa nostaa, pätkäläisiä ei vakinaistaa. Neljä vuotta tulee tämän myötä täyteen.

Pakkoko se on toimenkuvan olla niin silppua ja organisaatiohierarkian rajojen olla niin tiukkoja, ettei voisi vaikka minua vakinaistaa ja jollei omasta yksiköstä sitten löydykään hommia, lainata minua naapuriin jonka töitä kyllä pystyisin tekemään? Ei täältä työt ole loppumassa, koko ajan mietitään mitä saataisiin ulkoistettua jotta työtaakka kevenisi.

Ja pakkoko on vuorotteluvapaalla olevan vakkarin saapua työpaikalle iltaisin töitä tekemään, ja tehdä niitä salaa kotoakin käsin, kehuja ylimmältä johdolta saadakseen? Tällä tavoin ryöstää duunit meiltä pätkäläisiltä.

Tekisi mieli jättää homma sikseen. Eläähän muutkin toimeentulotuella, miksen minä (taas) siihen pystyisi? Rupeaisin köyhäksi ja oikeaksi kristityksi (eli yhtä köyhäksi kuin köyhimmät), tehkööt töitä muut jos se heille niin tärkeää on.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #102 : 13.12.12 - klo:22:39 »
Puoli vuotta pätkää taas. Vakkarien palkkaa on varaa nostaa, pätkäläisiä ei vakinaistaa. Neljä vuotta tulee tämän myötä täyteen.

On muutaman kerran viime aikoina tullut mieleen, että pitäisikö vanhoilla päivillään ryhtyä riistäjäksi ja kääntää nykyinen yhden miehen yritys sellaiseksi, jolla olisi palkattuja luotettavia etätyöntekijöitä. Niitä kun olisi ehkä saatavissa. Se edellyttäisi seuraavaa.

Yhtiön tilillä pitäisi olla jokaista työntekijää kohti vähintään puolen vuoden henkilökustannusrahat. Näin siksi, että uusien palveluiden ja lisäkapasiteetin markkinointi, työntekijän koulutus ym. vaativat oman aikansa, ennen kuin laskutusta alkaa tulla. Lisäksi menee joitakin tonneja työvälineisiin ym. Varovaisesti laskien (3000/kk + loma + tel, sotu, vakuutukset ym.) puolen vuoden henkilökustannus olisi vähintään 29250 euroa.

Tuon rahamäärän kerääminen ei sinänsä ole ylitsekäymätön ongelma, pitäähän yrityksen tuottaa. Ongelma on vain se, että kun sitä voittoa on tuo 30000 euroa, siitä menee veroa 7350 euroa. Eli sitä työllistämiseen tarvittavaa rahaa pitäisikin olla noin 40000 euroa. Ilman palkkapuskuria on riskialtista työllistää, sillä palkka pitää maksaa täsmällisesti, siitä ei voi tinkiä. Tilanne on tietysti erilainen silloin, jos on jo varma tilaus plakkarissa. Tästä syystä mikroyritykset käyttävät mieluummin toisia vastaavia alihankkijoina kuin palkollisia.

Tästä syystä olenkin sitä mieltä, että pienimmille yrityksille pitäisi mahdollistaa joidenkin kymmenien tuhansien suuruinen henkilökuluvaraus, joka verotettaisiin voittona, mikäli sitä ei ole käytetty henkilökuluihin tietyn ajan, esim. 2-3 vuotta, kuluessa. Verotulot eivät käytännössä vähenisi, vaan siirtyisivät hiukan, koska henkilökuluja aiheuttavat maksavat myös veroja palkkatuloistaan.

Nykyinen systeemi kannustaa yksinyrittäjää nostamaan tilikauden lopussa tilillä olevat voittovarat palkkana itselleen. Veronsaajan kannaltahan on aivan sama, maksaako veron yritys vai yrittäjä, veron määrässä ei ole näissä summissa useinkaan oleellista eroa.

Mt

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #103 : 13.12.12 - klo:23:52 »
Mt:llä varsin mielenkiintoista pohdintaa.
Kyllä yksinyrittäjällä on valtava kynnys palkata työntekijää.
Mikroyrityksen liikevaihtoon pitää tulla aikamoinen hyppäys ylöspäin
ja mistäs sellaisen hankit.
Joku hyvä ja kannustava rahoitusmuoto pitää välissä olla jos meinaa
yhden hengen yritystä saada laajennettua niin paljon että pystyy
toisen palkkaamaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #104 : 14.12.12 - klo:16:13 »
Jonkinmoinen osuuskuntayrittäjyyshomma on kyllä alkanut kiinnostaa. En kuvittele että siinä ansaitsisin sitäkään mitä nyt, ja vähintään yhtä epävakaat ne tulot olisivat, mutta olisinpa enemmän oma isäntäni. Vaan osuuskunnankin pystyyn polkaisemiseen pitäisi olla suhteita muuallekin kuin eläkeläisiin päin, jonne ne minulla tuppaavat (jo) olemaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.