Keskustelu > Seuratupa

Ortodoksisuus osa 4

<< < (18/18)

Viisveisaaja:
Ei tarvitse matkustaa kuin Latviaan niin katolilaisuus tulee voimakkaasti vastaan.

Rakastan kyllä katolilaisuutta ja siinä on herännäisyyden kanssa paljon samaa.

Virossa ja venäjällä sitten ja karjalassa Suomessa sitten on tämä ortodoksisuus voimakasta.

Lapsena koulussa oli joku tyttö joka oli ortodoksi ja yksi kun oli olikohan Jehovantodistaja tai helluntailainen, niin kun meillä alkoi uskonnontunti, niin ne häipyi johkin omille tunneilleen.

Hyvä niin ja en pakottaisi muslimilasta vastoin tahtoaan tai isän tahtoa luterilaisen oppitunnin pakeille.

Luterilaisuus on aika pieni osa kristillistä kenttää kun matkustelee maailmalla.
No ei ortodoksisuuskaan ole iso, mutta katolilaisuus on.
- Kerran kun jossain olin katolilaisessa messussa ja niillä se kahvitilaisuus sen jälkeen, niin tuli juttua uusista uskonnoista, kuten karismaattisuus. Tämä katolilainen kaveri minulle, että kaikille ne uusia, mutta pohjautuvat katolilaisuuteen, ei ole uutta on vain katolilaisuuden versioita tai jotain.

Katolilaisuus nunnineen ja munkkeineen ja kilvoitteluineen ja ties minä on aika kiehtova maailma. Olisi kiva tutustua paremminkin.

Otin asunnon eläkepäiviksi Latvian Ventspils kaupungista. Satama kaupunki ja koska pidän merimieskirkosta, kun tekee merimiesten ja rekkakuskien parissa työtä, niin ajattelin että sellaiseen mukaan tai jos ei ole, niin perustan sellaisen pisteen. Piti Norjaankin sellainen aloittaa, mutta satama alueet tosi suljettuja siellä ja oli henkilökohtaisia ongelmia, kuten aina.

Muistan nähneeni kuvan kun joku munkki kaavussaan jossain satamassa ottamassa ja ohjaamassa lastia laivasta ja muutenkin munkkeudessa muutenkin kuin kammioissaan on hienoa.

Tanskaan muuttaessani eka kohtaaminen uskonnon kanssa oli munkit jakamassa traktaatteja keskellä Köbenhavnia.

https://www.youtube.com/watch?v=nFDS32JEkUk&ab_channel=Suomirockfan

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta