Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 5. erä  (Luettu 57983 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Urheiluhullut 5. erä
« : 12.08.16 - klo:15:11 »
Golf on minulle täysin vieras laji , siitä huolimatta että naapurimme,  Kankkosen Viki ja Anssi ovat siitäkin tunnettuja. Lisäksi lähipiiriimme, perheystäviin, kuuluu Timo Rauhala joka on valmentanut kauan Mikko Ilosta.

Äsken mainittiin tv;ssä muisteloissa myös lahtelaiset Erkki Välimaa ja Kalle Väinölä, molemmat tuttuja ' poikia'.

Itse asiassa golf on kivaa katsottavaa, kunhan termit tulevat tutummiksi.
Riossa on nyt talvi, ja sateen alettua golfarit lisäsivät nopeasti vaatetusta.

Kohta päästää yleisurheilun pariin, ja sehän on vanha tuttu.   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #1 : 12.08.16 - klo:19:11 »
Jep, yleisurheilu alkaa, tai alkoi jo, täytyy katsoa "jostain" kun myöhästyin startista.
Sandra juoksee kohta.  :023:
Ja sunnuntaina kai jo miesten 100 metriä....hmm...ehkä voittaja vaihtuu...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #2 : 12.08.16 - klo:20:13 »
Ai, kohtako ?  On jo niin pää sekaisin kuuden tunnin lajikirjon jälkeen, että oli lopettelemassa tältä erää.

Olipa hienoja eriä miesten 800 m alkuerissä. Toisaalta oli mukava nähdä näiden maiden naisten 100 m esityksiä. He juoksivat pääsystä lajin karsintaan. Värikästä, eikä liian vauhdikasta.  :002:

Naisten 10 000 m juoksussa tuli WR, mutta juoksua oli vaikeahkoa seurata kun radalla oli kolmisenkymmentä naista ja osa eri kierroksilla. Olisi maailmanennätys ollut vieläkin parempi jos voittajan ei olisi tarvinnut ohitella toisen radan kautta hitaampia. No, laji on tällainen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #3 : 12.08.16 - klo:20:27 »
Ehkä Sandran alkueräjuoksu aamuyöllä? Teksti-tv on kanavani näinä aikoina,
voipi olla että viikonloppuna taas enemmän katselen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #4 : 13.08.16 - klo:14:41 »
Sandran alkuerä on klo 19  jälkeen.

Rion golfkentällä olen nähnyt vesisian,   http://www.tunturisusi.com/kapybara/kuva1.jpg

ja

kaimaanin    http://www.finnishartshop.fi/tuotekuvat/700x500/canvas390.jpg

pukkereissa asuu myös pöllöjä. Kenttä on rakennettu luonnonsuojelualueelle.  :017:


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #5 : 13.08.16 - klo:16:42 »
^Sandralla ei kulkenut tänään. Sen sijaan Kristiina Mäkelä hyppäsi oman ennätyksensä ja kolmiloikan finaaliin  :023: Mira Potkonen nyrkkeilyn puolella tuo ainakin pistesijan, ts. on sarjassaan kahdeksan parhana joukossa. Seuraavassa ottelussa astuukin vastaan edellinen voittaja, joten kyyti voi olla kylmää  :105:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #6 : 13.08.16 - klo:18:00 »
En luottanutkaan Sandraan. Lahden piirin Kristiina Mäkeläänkään en luottanut, mutta kiva yllätys !

Kun tulin tähän koneelle, jopa alkoi tapahtua yllätyksiä toinen toisensa perään miesten kiekossa !!!
Virolainen ohitti toisen virolaisen ja viimeisellään Christof Harting ohitti Malahowskin.

Kohta miesten 100 m alkuerät starttaa. Ja kuppi kahvia on jäähtymässä.   :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #7 : 13.08.16 - klo:18:00 »
Ihmetyttää nuo naisurheilijoiden pitkät tukat. Rugbyssa talloutuivat jalkoihin. Olen nähnyt tilanteen, jossa pituushyppääjällä tai kolmiloikkaajalla (en muista kumpi) lähimmäksi lankkua hiekkakuoppaan mätkähtää paksu letti, ja sen jättämästä jäljestähän se tulos mitattiin. Ja eivätkö ne pikamatkoilla aiheuta ilmanvastusta, ehkä jopa ratkaisevasti? Eikö paksi palmikkopatukka voi korkeushypyssä rimaan osuessaan pudottaa sen? Jos kerran muuten kropalle tehdään kaikki mahdollinen suorituksen parantamiseksi (jopa kiellettyjä konsteja), niin miksei tämä päde tukkaan?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #8 : 13.08.16 - klo:20:43 »
Tukkahommasta tuli mieleen...Munchenin olympialaiset taisi olla, jossa juutalaiset oli
hyökkäyksen kohteena. Mm. Amerikan juutalainen, Mark Spitz, aikansa huippu-uimari
lähti kotiin kesken kisojen.
Niin, varsinainen asiantynkäni on se, että Spitzillä oli pitkä kihara tukka mikä uidessa
selvästi haittasi kaljupäisiin kilpakumppaneihin verrattuna. Silloin ei käytetty kumimyssyjä.
Spitz voitti silti monta kultamitalia.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #9 : 13.08.16 - klo:22:18 »
Nyt on tunteet pinnassa... Brasilia kohtaa korismatsissa verivihollisensa Argentiinan  :104:. Kun ei varsinaisella peliajalla saatu paremmuutta ratkaistua, ollaan nyt jatkoajalla. Veikkaan, että näissä kisoissa ei toista hetkeä tule, jolloin yleisön tunteet kävisivät näin kuumina. Kannatan lievästi Argentiinaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #10 : 13.08.16 - klo:22:21 »
Spitz oli aikansa suuria urheilijoita, joo... tosin uinnissa on helppo kahmia paljon mitaleja, moneen muuhun lajiin verrattuna. Taisin olla niin pieni, etten muista tuota hänen kotiinlähtöään, vaikka terrori-iskun kyllä. Ilman sitä saattaisi hänen mitalisaldonsa olla vielä komeampi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #11 : 14.08.16 - klo:02:20 »
Tenniksen naisten kaksinpelin loppuottelu oli huikea  :107: Puerto Ricon Monica Puig lopulta otti maalleen ensimmäisen olympiakullan kautta aikain, ja olikin pelin ratkettua tosi liikuttunut :). Hän oli samalla myös ensimmäinen sijoittamaton pelaaja, joka on voittanut olympiakullan.

Kannatin Puigia, vaikka ei minulla Puigin vastustajaa Angelique Gerberiä vastaan mitään ole. Saksa vain muutenkin menestyy näissä kisoissa tarpeeksi hyvin. Tämä ottelu oli kyllä niitä suuria otteluita, joista voi sanoa, että kumpikin pelaaja voitti  :045:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #12 : 14.08.16 - klo:04:12 »
Olen hankkinut itselleni penkkiurheiluvamman, iskiaksen  :-\. Pitäisi kai itsekin liikkua välillä, eikä vain istua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #13 : 14.08.16 - klo:07:23 »
Olen havainnut parhaaksi nukkua yön, katsoa aamulla teksti- tv;n tiedot ja aamupäivällä tulevat uusinnat yön kilpailuista. Lähinnä vain yleisurheilu jaksaa innostaa ja ehkä hiukan golf, uinti ja purjehdus. Telinevoimistelu on hieno laji, mutta siitä katson vain lyhyet pätkät Areenan tarjonnasta.

Naisten 100m juoksun näkyi voittaneen nimi jota en arvannut, mutta miesten 10 000m juoksun voitti suurin ennakkosuosikki. Maiden kirjo on suunnilleen sama viimemainitussa kuin viime vuosina, Etiopia, Kenia, Eritrea, USA . Euroopasta vähänlaisesti. Aasiasta ja Oceaniasta jokunen sentään.

Ja voitto tuli kaatumalla  a´la Lasse Viren !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #14 : 14.08.16 - klo:18:28 »
Tuli katseltua tiiviisti naisten maratonia, mielenkiintoinen kilpailu, Suomen edustaja
parhaan kolmanneksen joukossa.
Komeat maisemat, hienoja rakennelmia, kaunis sää mutta ilmeisen rankka juoksijoille.