Kirjoittaja Aihe: Jumala I  (Luettu 32309 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Jumala I
« : 29.04.15 - klo:08:36 »
Hän on Yksi ja Ainoa. Valon ja rakkauden lähde. Armorikas antaja. Antoi Poikansa meidän edestämme, ettemme hukkuisi synteihimme maailmassa, vaan pääsisimme perille sinne johon meidät on luotu.

Kaikkivaltias Jumala, Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden, armahda meitä syntisiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Jumala I
« Vastaus #1 : 29.04.15 - klo:09:03 »

   Herra armahda, Kristus armahda, Herra armahda!
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #2 : 01.05.15 - klo:16:46 »
Augustinus ylistää Jumalaa. 11. kirja 

Mutta Sinun armosi on parempi kuin elämä. Minun elämäni ei ole muuta kuin yhtä sekavuutta. Sinun oikea kätesi on kuitenkin tarttunut minuun Herrassani, Ihmisen Pojassa, joka on välittäjä Sinun ainoan, ja meidän monien välillä. Välittäjä niin paljossa, tarttunut minuun jotta minä saisin voiton Hänen kauttansa joka on voittanut minut. Ja luopuisin kaikesta menneisyydestä ja unohtaisin sen mikä on takana. Seuraisin yksin Häntä , ei sitä kohti mikä on tulevaa ja menevää, vaan sitä kohti mikä ikuisena on ollut ennen minua.

---

Lujasti ja kiinteästi tahdon silloin pysyä Sinussa, minun kuvassani. Tahdon pysyä Sinun totuudessasi. Silloin en enää kuuntele ihmisten kysymyksiä, ihmisten jotka kuolemansairaina enemmän janoavat kuin kykenevät janoaan tyydyttämään.

---

Herra, minun Jumalani, millainen syvyyksien syvyys onkaan Sinun salattu olemuksesi, ja kuinka kaus siitä minun syntieni seuraamukset ovatkaan minut heittäneet ?
Paranna minun silmäni, että saisin iloita Sinun valkeudestasi.




(  Olen kaikissa lainauksissani vähentänyt suomentajan runsaita pilkkuja jotta ajatus olisi helpompi löytää.
Suomennoksesta on sanottu, että se on hiukan epäonnistunut, liekö juuri tästä syystä. )

p.s.  pilkuttaminen on hyvin vaikeaa itsellenikin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumala I
« Vastaus #3 : 02.05.15 - klo:01:08 »
Hieno.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Jumala I
« Vastaus #4 : 04.05.15 - klo:15:31 »
Mutta Sinun armosi on parempi kuin elämä. Minun elämäni ei ole muuta kuin yhtä sekavuutta.

Tästä saamani kuva, että armo luo järjestystä ja armottomuus kai sitten sekavuutta, on minulle uusi ja hieno. Usein kai ajatellaan päinvastoin. Järjestys liitetään kovaan kuriin ja armo kurittomuuteen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #5 : 04.05.15 - klo:16:29 »
Ajattelen, että Augustinus puhuu itse järestämästään elämänsä sekavuudesta.  Aika oli melko toisenlainen , ja koko  aika-käsitys onkin melko (  aika ) mielenkiitoinen mietittävä. Siitäkin kirjoittaja on saanut runsaasti ajatuksia. Sen mukaan  aikaa  ei ole. On vain Nyt.

Samalla tavalla, ja hyvin pitkästi, etten sanoisi pitkäpiimäisesti, Augustinus miettii Genesiksen ensimmäisiä sanoja; Ja alussa Jumala loi taivaan ja maan. Mistä loi ?
En tiedä voiko oikeaa tulkintaa Jumalan teoista ollakaan, mutta A:lla on perinpohjaista ja syvällistä tästäkin.

Kirjan viimeiset sinut ovat ylistystä Kolmiyhteiselle Jumalalle, Isälle,Pojalle ja Pyhälle hengelle.
Hän pohtii mm. voiko kahdessa olla täyttävänä Se kolmas. Ja muitakin kokoonpanoja hän miettii. Aika rohkeastikin. Mutta hän ei lyökään mitään lukkoon, mikä on viisautta.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #6 : 06.06.15 - klo:11:26 »
Tässä laulussa kohtaan Kolmiyhteisen Jumalan. Sanat ovat kuin Pyhältä Hengeltä annettu.
Hahmo hauras ostarilla, onkin Luojani mun.

https://youtu.be/7Eq7PzYjg3Y

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #7 : 23.07.15 - klo:12:09 »
Löysin erittäin lohdullisen ajatuksen Mastari Eckhartilta.  Jumala arvostaa ihmistä jolla on paljon Hyvää Tahtoa. Suhtautuessaan hyvä tahdolla asioihin ihmisellä on Jumala ' itsessään', sanoo Eckhart.

Siksi tämä on meidän vanhojen ihmisten hyvä tietää, että jos emme jaksakaan olla kaikessa touhussa enää mukana, on Jumalalle riittävää kun suhtaudumme hyvin, mutta tietenkin vain hyvään.

Tästä löytyy myös rakkauden siemen. Se siemen kasvaa ja voi hyvin kun sitä ruokitaan hyvillä töillä tai ajatuksilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Jumala I
« Vastaus #8 : 24.07.15 - klo:18:42 »
 :-\
Salattu, aina poissa kun tarvittaisiin, hyvä, armollinen, rakas, tuntematon, tuttu.

Hän ON.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #9 : 29.07.15 - klo:15:41 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jumala I
« Vastaus #10 : 30.07.15 - klo:17:25 »
Ohhoh! Taas hyvä alustus, kiitos, Riitta-mummo!
Mikään rukous ei milloinkaan voita Herra armahda.
En suotta äsken julistanut toisessa foorumissa miten paljon enemmän viihdyn täällä, vaikka kirjoitan vähän näin huonolla suomenkielellä nyt kun Siionin Virret ovat käännetty. Herra armahda. Suloiset sanat eivät milloinkaan väsytä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #11 : 30.07.15 - klo:18:06 »
Jumalassa olemme kaikki yhtä.

Senkin voi ymmärtää joko vain sanojen helinänä tai totena sielussaan.

Älä unohda ystäviäsi tällä foorumilla, Thomas ! :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #12 : 11.08.15 - klo:07:07 »
Ajatuksia yhteydenpidosta Jumalan kanssa.

Ei Jumala vaadi meiltä lainkaan hurmoksellisia rukouksia, lennokkaita puheita hänen olemuksestaan. Hän ei pakota kuuliaisuuteen  vaan luottaa vapaaehtoisuuteemme. Hän rakastaa meitä ja huolehtii meistä kun kuljemme niin että pidämme yhteyttä keskenämme.

Kun pyydämme Häneltä sanaa, Hän vastaa ja antaa ohjeita. Sen tiedostaminen on
kuuliaisuutta. 

Jumalalla on viisaan kasvattajan kasvot. Joskus ne ovat ankarat. Se tietää meille
vaikeuksia. Tämä on kasvattavaa. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Jumala I
« Vastaus #13 : 11.08.15 - klo:09:22 »
Ajatuksia yhteydenpidosta Jumalan kanssa.

Ei Jumala vaadi meiltä lainkaan hurmoksellisia rukouksia, lennokkaita puheita hänen olemuksestaan. Hän ei pakota kuuliaisuuteen  vaan luottaa vapaaehtoisuuteemme. Hän rakastaa meitä ja huolehtii meistä kun kuljemme niin että pidämme yhteyttä keskenämme.

Kun pyydämme Häneltä sanaa, Hän vastaa ja antaa ohjeita. Sen tiedostaminen on
kuuliaisuutta. 

Jumalalla on viisaan kasvattajan kasvot. Joskus ne ovat ankarat. Se tietää meille
vaikeuksia. Tämä on kasvattavaa.

Minunkin mietteitä... olen niin idiootti hengellisissä kysymyksissä, kieroitunut körtti ja pakenen Jumppua joka hetki.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Jumala I
« Vastaus #14 : 11.08.15 - klo:13:28 »
Jumala on viisas antaja. Minulle hän on antanut juhanin pikkuveljeksi kun ainoasta sisaruksestani olen joulutunut luopumaan jo kauan sitten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)