Kirjoittaja Aihe: Körttibaari osa 5  (Luettu 47970 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #75 : 02.11.18 - klo:09:38 »
Aatelkaapa nyt, jos ihminen säilötään 50 vuodeksi ja saadaan herätettyä eloon ja parennettua, niin miten se tottuu siihen maailmanaikaan? Ei yhtään kaveria elossa. On hirveästi opeteltavana kaikkea uutta, miten maksat ostoksesi. Miten hoidat asioitasi.
Kun mietit, millaista oli 50 vuotta sitten ja vertaat sitä tähän päivään. Työnteko, asiointi pankissa, postissa, kaupassa, lääkärin vastaanotolla..... puhelimella soitto, tv:n katselu.... ihan mikä tahansa asia ei enää hoidu samoin kuin silloin.
Voisihan se hetken olla ihmeellistä ja hauskaa nähdä, miten kaikki on muuttunut ja kehittynyt, mutta olisiko se elämä mukavaa?

Niin totta, niin totta. Miten ihmeessä tuo "henkiin herätetty" ihminen sitten elättää itsensä? Vai onkohan hän joku rikas, jolla on olemassa jonkin säätiö, jota on hoidettu voittoisasti hänen poissaolonsa aikana?  :icon_lol:

Entäpäs sitten, jos "henkiin herätetyn" aivotoimintaa ei saadakaan palautettua järkevälle tasolle - kun kuulemma se vaikuttaa aivojen toimintaan, jos jo muutaman tunnin ajan  on ollut verenkierrossa ongelmia. Tällainen ongelmahan on voinut olla jo juuri ennen tämän ihmisen fyysistä kuolemaa.

***

Eilinen päivä minulla lähinnä keskittyi tuohon tulorekisterin tuloon. Netistä yritin opiskella, mitä tuleman pitää.
Minulla kun on samanlaista puuhaa kuin tuolla vn:lläkin on.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #76 : 02.11.18 - klo:12:22 »
Moro Annikka, tilitoimistohommaako puuhastelet?

Minä teen toiminimenä muutaman pienen rivitalon isännöintiä ja kirjanpitoa.
Mukana yksi oy:nä toimiva lämpöyhtiö, siinä pitää pelata alv:n kanssa.
Mielestäni varsin mielenkiintoista ja vaihtelevaa hommaa.
Koen kyllä olevani lähinnä kirjanpitäjä ja numeroiden pyörittäjä.
Vaihtelun tuo osakkaat kysymyksineen ja kommentteineen...korjaukset...talkoohommien
ihmettely...vakuutusjutut...yms.   :icon_biggrin:
Arvelen että tulorekisteri ei maailmaa mullista, pieni muutos aiempaan käytäntöön.

Vuosia sitten kävin isännöinnin ammattitutkinnon.
Siellä sanottiin että isännöitsijän pitää olla: insinööri, ekonomi, psykologi, pappi...
tällä kokemuksellani en väitä vastaan... :023:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #77 : 02.11.18 - klo:14:53 »
Moro Annikka, tilitoimistohommaako puuhastelet?

Minä teen toiminimenä muutaman pienen rivitalon isännöintiä ja kirjanpitoa.
Mukana yksi oy:nä toimiva lämpöyhtiö, siinä pitää pelata alv:n kanssa.
Mielestäni varsin mielenkiintoista ja vaihtelevaa hommaa.
Koen kyllä olevani lähinnä kirjanpitäjä ja numeroiden pyörittäjä.
Vaihtelun tuo osakkaat kysymyksineen ja kommentteineen...korjaukset...talkoohommien
ihmettely...vakuutusjutut...yms.   :icon_biggrin:
Arvelen että tulorekisteri ei maailmaa mullista, pieni muutos aiempaan käytäntöön

Vuosia sitten kävin isännöinnin ammattitutkinnon.
Siellä sanottiin että isännöitsijän pitää olla: insinööri, ekonomi, psykologi, pappi...
tällä kokemuksellani en väitä vastaan... :023:

Saanhan vähän huumoria heittää, kun baaritiskillä notkun: Niin, minä olen sellainen hyvin tasa-arvoinen nainen - minulla sekä isännöitsijän että emännän koulutus.  :icon_lol:
Hoidan perheyrityksemme taloushallintoa - 10. vuotta tulee juuri täyteen. Vieraan töissä käymisestä luovuin jokin aika sitten.

Baarimikko -tuopas tuoppi sitä kotikaljaa! Tuossa lantti, pidä loput.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #78 : 04.11.18 - klo:09:09 »
Voi kuinka mä tykkään noista Lauri Maaralan teksteistä, joita Pena kopioi tuonne aamuhartauteen. Mä aina käyn ihan ensiksi katsomassa siellä.

Tänään on vapaapäivä kaikesta tekemisestä tai ainakin siltä tässä vaiheessa näyttää. Mies lähti tuosta reissuun, niin minun ei tarvitse laittaa ruokaa. Kirjanpitoa tein eilen. Silitettävää pyykkiäkään ei ole. Imuroida tietysti aina voisi, mutta ei se ole pakollista. Kirkkoon voisi mennä, mutta en taida jaksaa lähteä sinne. Netistä löytynee jotain.


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #79 : 04.11.18 - klo:09:22 »

 Netistä löytynee jotain.



   https://areena.yle.fi/1-4256399?fbclid=IwAR0mJmdtXMK3NBlFdW5m5yEoaqlXW_8gHLQiq5--PVtoepLRgpgr1vLfEDc

Pyhäinpäivän nojatuolikirkossa muistamme itsellemme rakkaita ihmisiä, jotka eivät ole enää kanssamme. Isäntänä Kimmo Saares, vieraina Matti J. Kuronen, Milla-Maria Tervo ja Marja Kuparinen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #80 : 05.11.18 - klo:21:09 »
Maailma muuttuu, tutut asiatkin muuttuvat toiseksi. Ei, ei sentään ei minulla dementiaa ole.

Luin Iltasanomien sivuilta pari juttua.

Meille kaikille on tuttu liesimalli, jossa on hellan levyt päällimmäisenä ja sitten on uuni ja sitten on useimmiten vetolaatikko alimmaisena, jossa ainakin minä säilytän paistopeltejä. Mutta se alin laatikko ei kuulemma olekaan tarkoitettu paistopeltien säilyttämiseen. Vaan näin. Jos paistaa jotain ruokaa uunissa ja sen valmistuttua laittaa uuniin lisää paistettavaa ja aikoo syödä ne molemmat paistokset samalla aterialla heti niiden kypsyttyä, niin tämä ensimmäinen paistos laitetaan sinne hellan alimmaiseen laatikkoon odottamaan ja se kuulemma pysyy siellä lämpimänä.

Ja entäs muuta ihmeellistä. No, kaikille on varmaan tuttu se leikkuulaudaksi kutsuttu puulevy, jonka voi vetää ulos keittiökalusteista - useimmiten vetolaatikoiden ja työpöytälevyn välistä. Mutta kun se ei kuulemma olekaan leikkuulauta, vaan se on taikinan vaivaukseen tarkoitettu alusta.

Hei baarimikko, tuopas taas tuoppi sitä kotikaljaa!  :icon_biggrin:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #81 : 06.11.18 - klo:07:30 »
Tuoppi, jonka luulimme olevan kaljan juomista varten, onkin sitä varten, että kalja pysyy paksuseinäisessä säilytysastiassa viileänä sen aikaa, kun baarimikko - oikeasti Uolevi - täyttää toisen tuopillisen.  :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #82 : 06.11.18 - klo:09:55 »
Tuopillisesta kylmänä en ole koskaan tykännyt, itse asiassa olen jättänyt väliin. Tuopillinen kuumaa on kelvannut moottorikelkkapäivän jälkeen oikein hyvin. Vajaat kymmenen vuotta sitten jätin puiden ajon näissä merkeissä ja aloin käyttää tehokkaampaa välinettä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #83 : 06.11.18 - klo:12:21 »
Tuopillisesta kylmänä en ole koskaan tykännyt, itse asiassa olen jättänyt väliin. Tuopillinen kuumaa on kelvannut moottorikelkkapäivän jälkeen oikein hyvin. Vajaat kymmenen vuotta sitten jätin puiden ajon näissä merkeissä ja aloin käyttää tehokkaampaa välinettä.

Pintahiivaoluen kuuluukin olla huoneenlämpöistä. Kylmän oluen ihanne saattaa olla kotoisin Euroopan tai Yhdysvaltojen lämpimistä eteläosista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #84 : 06.11.18 - klo:15:31 »
Tuosta en ollut perillä. Kuuman Olvin olin oppinut kirjallisuudesta, kun matkalaiset tulivat uuteen hevosten vaihtopaikkaan, niin kyydittävät saivat ottaa juotavansa. Eikä ne niin herrojakaan olleet.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #85 : 06.11.18 - klo:16:46 »
Olutjuustoa ! Näin vanhoissa historiallisissa romaaneissa kylmettyneitä matkalaisia palveltiin.

Minä en voi enää mitään jääkylmää juoda tai syödä. Kun jäätelöpuikon olen liponut alan saman tien yskiä.

Kuohuviinikin pitää nauttia hieman lämminneenä. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #86 : 07.11.18 - klo:22:21 »
Tällaisen löysin, hengähdän hetkeksi ja jään miettimään...
----------------------------------------
Hiljaisuuteen on hakeuduttava
toistuvasti ja usein

kuullakseen oman äänensä
muiden äänten joukosta
tunnistaakseen tunteensa
muiden tunteiden alta
löytääkseen levon
levottomuuden keskellä
rauhan merten raivotessa

muistaakseen kokonsa
kuinka pieni kiertolainen
sitä onkaan
metsän avaruudessa
ja kuinka
auttamattoman hukassa
ilman Suurta Tähteä

hiljaisuuteen on hakeuduttava
toistuvasti ja usein
hiljaisuuteen, jossa on vain
tuulen kuiske
ja lähteen lempeä laulu

(Iiris)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #87 : 08.11.18 - klo:12:48 »
Tämä Iiriksen ajatelma sivuaa osin Mestari Eckhartin ja muiden keskiaikaisten mystikkojen opetusta ' kaivon l. huoneen' puhdituksen aloittamisesta.

Mutta on oltava valmis myös uusiin kolautuksiin. Niissä Isä itse ohjaa kulkijaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #88 : 08.11.18 - klo:22:33 »
Tuoppi, jonka luulimme olevan kaljan juomista varten, onkin sitä varten, että kalja pysyy paksuseinäisessä säilytysastiassa viileänä sen aikaa, kun baarimikko - oikeasti Uolevi - täyttää toisen tuopillisen.  :003:

Seinäjoella on aseman lähellä yksi hotelli ja siellä ne ottaa tuopin jääkaapista ja se olut on, niin kalsaa, että sukat alkaa pyöriä jaloissa.
Virossa ekaa kertaa törmäsin lämmitettyyn viiniin.
Oli kylmä ilma ja se kuuma viini sitten saikin mut viipymään kauemmankin ja taisin laulahdellakkin ja muutenkin olla iloisella tuulella muutaman kuuman viinin jälkeen.

Englannissa ne kuulemma juo lämmintä olutta. Sitä mustaa olutta.
Työssäni, siis työmaalla mulla on taas yksi irlantilainen töissä ja hänen kanssan useasti juttelemme juuri irlantilaisten juoma tavoista.
Erityisesti isänmaalliset laulut ja irkku bubi on mistä diggaan.

Häneltä kysyin, että mistä oluesta hän tykkää ja hän jostain Guuinnesista, tummasta.
Kysyin, että onko sekin kuin puuroa ja hän alkoi esitelmöimään, että kun katsoo sitä valoa vasten, niin oliko se hopea hiukkasia näkee.

Unohtui ja taas mistä täällä kirjoiteltiin.

Mitäs baarimusaa mun favorite baarissa nykyään kuulee?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körttibaari osa 5
« Vastaus #89 : 09.11.18 - klo:08:12 »
Synnistähän körttibaarissa veisataan: https://www.youtube.com/watch?v=qRhcxbA138Q