Kirjoittaja Aihe: Kördebaari, jakso vuonna 2016  (Luettu 62324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #60 : 12.01.17 - klo:13:49 »
Tuosta tuli mieleen tarina viisaasta lääkäristä, joka lähetti psykiatrisen potilaansa toimintaterapiaan tekemään puutöitä: "Sanotte olevanne Jeesus, tämä varmaan sopii teille puusepän poikana." Kertomuksen mukaan potilas vapautui pikku hiljaa harhoistaan.
:)
Jos kaveri ois ollut luonnonlahjakkuus puutöissä, ni minnehän olisi tauti edennyt.

Öppis on kyllä oikeassa ihan.

Toi lääkärin ohjaus on fiksusti hoidettu ja viisas lääkäri, kuten pena totesi.
Liian usein tulee väännettyä, et tee noin ja oot väärässä ja asia on näin ja ties mitä painostamista.
Sitten kun antaa toisen olla mitä onkin ja antaa hänen itsensä etsiä oikea vastaus, niin asia menee perille parhaiten.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #61 : 12.01.17 - klo:19:58 »
Hän joka istuu baarissa
yksin ja hiljaa
ja tuijottaa edessään
kiiluvaan lasin silmään,
muistakoon lapsuuden
veden välkettä rannoilla.
Silloin ei toivottomuus
hiipinyt kannoilla.

Kirkas ajatus seuranaan
armon ystävyys, se
pitää hukkuvan pinnalla.
Sen maksoi veljemme
kalliilla hinnalla.

Yö, Lasisilmä                   https://youtu.be/N7rspAdcER0


 


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #62 : 13.01.17 - klo:17:23 »
Hän joka istuu baarissa
yksin ja hiljaa
ja tuijottaa edessään
kiiluvaan lasin silmään,
muistakoon lapsuuden
veden välkettä rannoilla.
Silloin ei toivottomuus
hiipinyt kannoilla.

Kirkas ajatus seuranaan
armon ystävyys, se
pitää hukkuvan pinnalla.
Sen maksoi veljemme
kalliilla hinnalla.

Yö, Lasisilmä                   https://youtu.be/N7rspAdcER0
Hän joka istuu baarissa tuijottaen tuota jaloa juomaa . Juomaa joka vie surut ja murheet. Kuten ajattelia Salomo sananlaskuissa totesi.antakaa murheellisille viiniä.väkiviinaa menehtyvälle.ja olutta muuten vaan väsyneille. Ja antakaa enempikin. Niin laulu raikaa ja Banjo soi.

Mietelmiä körttibaarin iloisilta asiakkailta
Tik toc.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #63 : 14.01.17 - klo:23:56 »
Kenellä riittää tänäpäivänä fyffee oikeesti sitta baaris? Pohjat on oltava kunnossa jos tarkoitus et fredit ei tarjoo.
Ikäkin tulee jo vastaan, joten taitais aika hiljaista olla   :039:.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #64 : 15.01.17 - klo:00:39 »
”Ken juo pal­jon olutta vai­puu no­peasti uneen. Kun nuk­kuu, ei eh­di teh­dä syn­tiä. Kun ei tee syn­tiä, pää­see tai­vaaseen. Juo­kaamme siis pal­jon olutta!” (Noin väitetään itsensä Lutherin järkeilleen.)

Ja vaikka tämä ei se raamattupiiri olekaan, niin siteerattakoon sitäkin, varmemmaksi vakuudeksi:

 Teidän tulee syödä viljanne, viininne ja öljynne kymmenykset sekä nautojenne, lampaittenne ja vuohienne esikoiset Herran, Jumalanne, edessä siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi. Näin te opitte olemaan koko elinaikanne kuuliaisia Herralle, Jumalallenne.  Mutta jos matka on pitkä -- Herra näet siunaa teitä tekemällä alueenne laajaksi -- ettekä siksi kykene viemään kymmenyksiänne siihen paikkaan, jonka Herra, teidän Jumalanne, valitsee nimensä asuinsijaksi, muuttakaa ne rahaksi, ottakaa rahat mukaanne ja menkää siihen paikkaan, jonka Herra, teidän Jumalanne, valitsee. Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.
« Viimeksi muokattu: 15.01.17 - klo:00:48 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #65 : 15.01.17 - klo:00:52 »
Kappas, täällä kotipaikkakunnallani näkyy vaikuttavan olutseura Luther. Sopisikohan minulle?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #66 : 15.01.17 - klo:11:42 »

Tää on varmaan maailman ainoa kristillinen piiri, jossa ei tuomita juomisia ja syömisiä :)
Sitten körteillä on virsi ja viiniseuroja ympäri Suomea.
Siihen jengiin kuulun fanittajana facebookissa.

Kaukana ollaan Lars Lestadiuksen porukoista, vaikka virtemme melkein samanlaisia.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #67 : 15.01.17 - klo:12:12 »
Kaukana ollaan Lars Lestadiuksen porukoista, vaikka virtemme melkein samanlaisia.

Lassen jengissä on monelaista väkeä. Uusheräys on aivan körttiläisyyden naapurissa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #68 : 16.01.17 - klo:08:01 »
Kappas, täällä kotipaikkakunnallani näkyy vaikuttavan olutseura Luther. Sopisikohan minulle?

Oletko jo öppis jäsen?
Itse yritin liittyä, en tiedä onnistuiko.
Heillähän on iloinen meininki Lutherin Martin jalanjäljissä.
Matkakin tulossa Wittenbergiin ja kantakapakkana joku Armobubi, tyypillinen korttelikapakka.
Hurjan siistii.
Muksa jengi mun mieleinen.

Kirjoitin heille ja sain vastuksenkin :)
___
Markku, kiitos kivasta viestistäsi. Tämä seura todellakin on hyvä vaihtoehto, monessakin mielessä. Olemme löytäneet yhdessä paljon arvokasta! - Hyvää alkanutta vuotta! - Lari
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #69 : 17.01.17 - klo:17:18 »
 :)
Lisää alkoholimyönteisyyttä  :icon_wink:
"Kun Saatana, maailma ja omat ajatukset käyvät ahdistamaan, pitää hankkiutua hyvän oluen, musiikin ja seuran pariin." -Luther-

Eli tänne körttibaariin, muut baarit kalpenee tän rinnalla :)
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #70 : 17.01.17 - klo:17:34 »
Kappas, täällä kotipaikkakunnallani näkyy vaikuttavan olutseura Luther.

Kappas vaiko kippis. Olen hidas hämäläinen, joten en ole vielä jäsen. Jaksa tuota Facebookia lukea, saadaksen selville mistä on kysymys. Harkitsen nämä tarkkaan.

Olisivatkohan niin ekumeenisia, että voisivat ylittää kirkkokuntarajat ja tehdä olviretken trappistiluostareihin? Niissähän ne arvostetuimmat oluet pannaan, eikä kaikkia myydä edelleenmyytäviksi.

Tosin minulla kai tilanne on kohta se, että ei ole rahaa sen kummemmin matkailuun kuin oluella istumiseen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #71 : 17.01.17 - klo:19:01 »
 :-\
No ei toi porukka kovin vaaralliselta näytä.
https://www.facebook.com/OlutseuraLuther/photos/a.807347952615516.1073741827.525911370759177/807347919282186/?type=3&theater

Josko ne joskus sinne Armo Bub iin menee, niin mennään mukaan tarjoan kyllä juomiset, niin paljon kuin jaksat ja aiot ottaa :)

Noin yleisesti harmittaa tämä kansan kahtiajako, kun on ne töissä käyvät jotka jollain onnella ovat saaneet työtä ja sitten porukka, kun ei ole töissä ja ilman rahaa tai hyvin hintsusti sitä.
Se musta on yhteiskunnalle enempi kallista ja vaarallista, että ei makseta työttömille paremmin ja eläkeläisille ja muille, kun ovat ilman työtä, vaikka ei kai Suomessa töilläkään rikastu.

Mulla käy yks rattijuoppo yhteiskunta jossain palvelussa suorittamassa tuomiotaan pikku osissa, 4 tuntia silloin ja tällöin.
Ei mikään pyhäkoulupoika, mutta kova tekeen työtä ja ihan ookoo mukava, mutta ollut monta vuotta työtön ja sitä kiroaa ja välillä sitten juopottelee, no en enempää kun kait mulla enempi on vaitiolovelvollisuus näistä, vaikka kukaan ei niin sanonut, kun sain ton kaverin, mutta näin muutenkin muitten asiat on heidän.
Eli vaikenen vaikkei ehkä tarvitsisikaan, mutta aika paljonkin elämässä kuulee, kun mun perus elämän asenne on rakastaa kaikkia lähimmäsiä, koska Jeesuskin ja silloin välillä ihmiset avautuu, mutta vaikka en pappi tai muu rippi isä, niin vaitiolo taattu.

Ikävä jutska toi yleinen köyhyys Suomessa ja se saa kyllä kaikenlaisia oireiluita ja vihapuheita aikaan.

Tätä sen enempää kohdistamatta kehenkään.

Huuhaa oo laa laa ja ryyppy murheisiin :)
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #72 : 17.01.17 - klo:20:20 »
 :-\
Mikäs baari tää on, kun ei laulua?

Häh, eikö Martti Lutherkin tehnyt jostain juomalaulusta hengellisen version?
Nykyään jos joku jostain rapistä tai muusta tekis laulun, niin ei kai se saisi muuta kuin suuren pahennuksen aikaan.

Taidampa tehdä tästä foorumiporukasta jokusen laulun, kun niitä jokusen olen aiemminkin rustannut, vaikkakin ongelmana aina on, kun pidän musiikkia turhana ja ties minä.

Kait joku jonkun juomalaulun tietää, millanenkohan Martin virsi alunperin on ollut?
Enkeli taivaan varmaan on mennyt alunperin.:

Portsari kulmakapakan
nyt ilmoitti suuren ilon, on kapakka tää auki aamuun ja kierros kaikille.
Miks siinä nyt ihmeissä ootte, hanat on auki.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #73 : 17.01.17 - klo:21:22 »
Onhan tuolla nurkassa piano. Osaisko joku soittaa sitä?

https://www.youtube.com/watch?v=tHDZDwGDG9c

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #74 : 19.01.17 - klo:19:07 »
”Ken juo pal­jon olutta vai­puu no­peasti uneen. Kun nuk­kuu, ei eh­di teh­dä syn­tiä. Kun ei tee syn­tiä, pää­see tai­vaaseen. Juo­kaamme siis pal­jon olutta!” (Noin väitetään itsensä Lutherin järkeilleen.)
[/i]

Taitaa olla niin että kuljen sitten kait Martin jalanjäljissä?

Samat mietteet joskus :)

Toi on kiva toi öppiksen bongaama Luther oliko se oluttupa. Den Gamle Kro.
Pitäisiköhän ohjata heitä vierailemaan tänne iloiseen körttibaariinkin joskus.
Voisimme Lutherin ja Ruotsalaisten mietteitä siteerailla.

Jengi ei tiedä miten iloinen mä oon näistä uskonnollisista baareista.
Keskieuroopassa joskus vieraillessa ja lähi idässä ja Kannelmäessä, niin se että ollaan kuin Jeesus ystäviä juomareiden ja syömäreiden, niin se lämmittää mun sydäntä.
Siis noissa aikoissa paljon munkk ja ties mitä uskonnollisia baareja.
En nyt tarkoita, että pitäis olla syömäri tai juomari, mutta joskus kait sekin ois hyväksi.

Siis niinku diggaan kun on tälläinen körttibaari ja sitä ei ole seppos avaran syndämen omaavana sulkenut ja kirjoittajat rohkeasti avaralla sydämellään kommentoinut.
Jotenkin, oisimpa ja nuorempana oppinut tuntemaan körttejä.
Kuinka vahvempi olisi itsetunto ja rohkeampi olisin, vaikkakin monesti epäonnistunut ja rähmällään.

Körttiporukka on lähinnä evankeliumia mitä itse tiedän jengeistä, vaikka katolilaisuudessakin on porukoita aika lähellä.
Tik toc.