Kirjoittaja Aihe: Kördebaari, jakso vuonna 2016  (Luettu 62374 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Kördebaari, jakso vuonna 2016
« : 12.11.16 - klo:16:36 »
Avasin uuden ketjun.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #1 : 13.11.16 - klo:10:32 »
 :)
Hienoa vn.

Mä hermoilin, et eiks tää baari aukea ollenkaan?
En itte viittinyt avata tällä kertaa. :icon_rolleyes:

Tota lämmintä juomaa oon tässä meittinyt, kun kurkkua tulehututtaa.
Onkos kellään minkään kuumanjuoman reseptiä?

Pitäis varmaan hommaa sitruunaa ja Giniä kait, jos siis sellaista perinteistä totia.
Mutta olen kuulut hehkuviinistä ja ainakin joissain kaupungeissa kun turistina tai jonain ollut, niin on ollut sellaisia baareja joissa saa talvisin juuri kuumaaviiniä.

No inkivääritee voisi sekin olla hyvää?

Jos nyt saisi ittensä pilkille tänä talvena, niin jotain lämmintä juomaa termariin ois kiva saada ja ehkä halotkin mukaan ja nuotiokin jäällä ja makkaran grillaus.
Kuullostaako järkevältä?
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #2 : 13.11.16 - klo:10:52 »
Näistä baarijuomista on minun ykköseni konjakki-kaakao. Se auttaa unettomuuteen, köhään sekä myös hiukan kipuihin.

Konjakki ja kuohuviini ovat minun juomani, silloin kun niiden aika ja paikka on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #3 : 13.11.16 - klo:11:08 »
Näistä baarijuomista on minun ykköseni konjakki-kaakao. Se auttaa unettomuuteen, köhään sekä myös hiukan kipuihin.

Konjakki ja kuohuviini ovat minun juomani, silloin kun niiden aika ja paikka on.

Kiitos.
Toi kuullostaa hienolta toi konjamiini kaakaolla.
Aika kalliilta myös, mutta kokeilemisen arvoinen lääke.

Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #4 : 13.11.16 - klo:11:39 »
Arkikäyttöön, totiin ja kaakaoon käy bändy aivan hyvin. Nyt on meillä juhlat ja siksi on hiukan konjakkiakin.
Jos olet teen ystävä niin siihen myös tulee hyvä toti. Kahviin en sekottaisi vaan se otetaan eri klasista. Ja hunaja on hyvä joukkoon panna. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #5 : 14.11.16 - klo:11:52 »
Minusta hehkuviini on sama asia kuin glögi. Eli maustaa punkkua ja lisää vähän sokeria. Alkossa paras on se vähiten sokeria sisältävä alan tuote, en nyt muista nimeä.

Yhtenä vuonna sattui juuri jouluksi angiina, oikein kunnon korkeakuumeinen bakteeritulehdus, johon sain antibiootteja. Lääkäri juuri ja juuri uskalsi antaa luvan matkustaa junalla jouluksi kotiseudulle. Ja ai että oli glögi juuri sinä jouluna ihanaa! Vei kurkkukivun mennessään, aina hetkeksi. Ainoa vain että taisi viedä mennessään myös antibiootilta tehon; sellaisen kanssahan ei alkoholia suositella. Joulun jälkeen piti hommata uusi kuuri kun tauti taas äityi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #6 : 14.11.16 - klo:16:40 »
Minusta hehkuviini on sama asia kuin glögi. Eli maustaa punkkua ja lisää vähän sokeria. Alkossa paras on se vähiten sokeria sisältävä alan tuote, en nyt muista nimeä.

Yhtenä vuonna sattui juuri jouluksi angiina, oikein kunnon korkeakuumeinen bakteeritulehdus, johon sain antibiootteja. Lääkäri juuri ja juuri uskalsi antaa luvan matkustaa junalla jouluksi kotiseudulle. Ja ai että oli glögi juuri sinä jouluna ihanaa! Vei kurkkukivun mennessään, aina hetkeksi. Ainoa vain että taisi viedä mennessään myös antibiootilta tehon; sellaisen kanssahan ei alkoholia suositella. Joulun jälkeen piti hommata uusi kuuri kun tauti taas äityi.

Kurkusta kannattaa pitää huolta joka kuukausi. :icon_cool:
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #7 : 14.11.16 - klo:17:20 »
Kurkusta kannattaa pitää huolta joka kuukausi. :icon_cool:

Talvisin peräti joka viikko, ellei jopa joka päivä.  :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #8 : 14.11.16 - klo:17:50 »
Jooh, olisi pitänyt huolehtia kaupasta sellainen mukaan  :-\. Ehkäpä tuon juuri juomani oluen sijaan, vaikka. On se kun pitää kantaa vettä kotiin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #9 : 18.11.16 - klo:20:46 »
Tänään nättää taas olevan päivä kun on polte kirjoittaa mitä sylki kuvaruudulle tuo  :icon_eek: , näppäimet polttaa sormissa. Toivottavasti en loukkaa ketään.

ps. Haluaisin että saisin jonkun sanonnan tonne alaosaan niinkuin arvostamillani kommentoijilla on , esim Kiitos ja anteeksi. Mutta kun mun kädet on niinkuin Eesaun jalat, niin en sitä vielä ole saanut aikaiseksi.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #10 : 18.11.16 - klo:22:27 »
Ostin tänään konjakkia, mutta koetan säästää sen hedelmäkakkuun (ostin myös hedelmät mutten enää viitsinyt ruveta leipomaan).

Alko on kyllä nykyään sellainen paikka, että hyvä että ovesta ehtii sisälle kun on jo myyjät kyselemässä, voisivatko olla jotenkin avuksi. Jopa perjantaina. Minua eivät saaneet tänään auttaa, mutta kuulin, kun toinen apuaan tarjonnut myyjä jo asiantuntevasti kyseli, millaisia juustoja on tarkoitus tarjota, onko vanhaa pecorinoa tai vahvaa sinihomejuustoa, ja sitten valitsi viinin juustojen mukaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #11 : 19.11.16 - klo:22:17 »
Lueskelinpa keskustelua olutaiheiselta foorumilta...

http://olutopas.info/foorumi/thread-2125-post-66366.html#pid66366

Tykkäsin tuosta tarinasta Chimay bluen kohdalla! Trappistimunkit ovat kelpo heppuja  :023:. Paitsi että tekevät maailman parhaat oluet, niin anteliaitakin vielä  :003:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #12 : 19.11.16 - klo:22:23 »
Hienoa on nykyään palvelu Alkossa, ei oo myyjät enää Ukko Ylijumalia. Eikä asiakkaana olo ole niin syntninen kuin ennen, vaikka en varsinaista kortti aikaa olekkaan elänyt. Muistan kuitenkin kun tiskille jonotettiin, helpoimmin lausuttavaa juomaa tillattiin ettei mennyt pasmat sekaisin ja ostomahdollisuus sivu suun. Kirjoituksessani on vinha perä, vaikka nykynuorten on sitä vaikea uskoa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #13 : 24.11.16 - klo:11:42 »
Hienoa on nykyään palvelu Alkossa, ei oo myyjät enää Ukko Ylijumalia. Eikä asiakkaana olo ole niin syntninen kuin ennen, vaikka en varsinaista kortti aikaa olekkaan elänyt. Muistan kuitenkin kun tiskille jonotettiin, helpoimmin lausuttavaa juomaa tillattiin ettei mennyt pasmat sekaisin ja ostomahdollisuus sivu suun. Kirjoituksessani on vinha perä, vaikka nykynuorten on sitä vaikea uskoa.
Toi sama on vallannut muutkin myymälät.

Kokeilin tota subwayta missä myydään täytettyjä sämpylöitä ja oli kyllä niin vaikeita englantilaisia nimiä, että eihän niistä saanut tokkua saati sitten sanottua.

Tää englanninkielen pakko on kyllä hermoille käyvää välillä.
Jossain oli juttu, kun oikeasti englantia puhuva tilasi Mac Donaldssista ransakalaiset ja jotain, niin ensin ei myyjä tajunnut ja sitten tuli joku vastaava jahänkään ei tajunnut ja sitten ne lätkäisi jonkun annoksen joka tietty oli ihan väärä ostajalle.

Ihan sama,sain muuten hienon perinne joumapullon tänään, en nyt tiedä mitä sen kanssateen, kun en ole niin paljoanoita viinamäen miehiä.
Siis tanskalaiset Aalborgin akvaviitti putelin.
Aika nostalgiset tunteet nousi sen saamisen myötä.

Tik toc.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kördebaari, jakso vuonna 2016
« Vastaus #14 : 26.11.16 - klo:22:56 »
Akvaviitti on jonkin sortin ruokaryyppy, ei muuta kuin ääntä kohden vedät. Niin varmaan on sen lahjoittajakin ajatellut.