Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 16  (Luettu 40690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Käytkö kirkossa osa 16
« : 04.01.15 - klo:21:40 »
Loppiaiskirkkoon tarkoitukseni mennä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #1 : 06.01.15 - klo:11:38 »
Loppiaiskirkkoni oli olosuhteiden vuoksi  " peti-kirkko ".  Pirkkalan kirkko on suunnilleen saman ikäinen kuin oma kotikirkkomme, siksi tuntuma oli kodikas. Toimitukset olivat hyvät kuunnella ja katsella. Reetta Mäkisen niin puhe- kuin veisuuääni olivat sointuvat.
Kirkkoherran saarnapuhe oli selkeästi Raamattua mukaileva. Evääksi jäi: Seuraa tähteä, valoa. Seuraaminen on etsimistä, uteliaisuutta, matkantekoa joka muuttaa.  Betlehem ei ole perillä, vaan matkan varrella.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #2 : 06.01.15 - klo:19:19 »
Kymin kirkkoon oli loppiaiseksi kutsuttu uudet ja uudelleen valitut luottamushenkilöt. Tietäjien Jeesus-lapselle tuomista arvokkaista lahjoista saarnaaja siirtyi luontevasti Jumalalta saatuihin lahjoihin ja niiden antamiseen Jumalan käyttöön.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #3 : 08.01.15 - klo:00:51 »
Kiitos näistä mitä tänne tuotte niistä saarnoista, minusta ei ole oikein kirkonkävijäksi. Aivan tosissaan oli joka minuutti syksyllä varattu, mutta pohjalla ja perimmäisenä jokin pahanlaatuinen pettymys jonka ei tarvitsisi pidätellä pyhittämästä lepopäivää.

Tuumin tässä palata järjestykseen eli matkustaa nyt sitten sinne Pyhän Laurin kirkkoon sekä muutenkin taittaa viikolta kärki siinä sunnuntaina ettei se minua puhkaise. Polveen asettelen siteen kun se meni tuhannen hituloiksi ja etsin lähimmän luistinradan. Tai jotain.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #4 : 08.01.15 - klo:07:20 »
Mietin, että on parempi olla peti-kirkossa, jos siinäkään, kuin yrittää jaksaa, sairauden tai muunkin esteen sattuessa. Tavan noudattinen ei aina ole oikein.

Kun käy pienehkön seurakunnan messuissa, saa aina joskus kohdata utelun: Miksi sinua ei ole näkynyt kirkossa ?
Painotan tuota  n ä k y n y t  -sanaa.  En halua käydä siksi että nähdään. Silloinhan on hurskastelusta kysymys.

Toinen juttu kun on halu ja ikävä päästä messuun ja srk-yhteyteen, eikä voi, kykene tai ehdi. Silloinkin Jumala on sama kuin kirkonpenkissä , vain ehtoollinen jää kohtaamatta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #5 : 09.01.15 - klo:00:32 »
Itse pimahtaisin jo siitä että kysyttäis, mitä se niille kuuluu.
En liene sosiaalista tyyppiä, minusta on mukavaa kun ei tunneta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #6 : 09.01.15 - klo:06:32 »
En ole myöskään sosiaalista porukkaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #7 : 09.01.15 - klo:08:30 »

   ^^^ Olemassaolon edellytys on tulla nähdyksi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #8 : 11.01.15 - klo:08:09 »
Mis on pk seudulla seuraava herättäjän kirkkopyhä. Ajattelin aloittaa varovaisesti, ja kirjaimelliseen kotiseurakuntaan ei hyödytä mennä. Suuttuisin vaan.

Kalenteri on edelleen viime vuodessa paitsi Lauttasaari. Se on huomioinut Tammikuun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #9 : 11.01.15 - klo:08:15 »
   ^^^ Olemassaolon edellytys on tulla nähdyksi.

Apua, ei! Näkyminen saattaa raastaa ihmisen.
Docens heittää tuolta hyllystä, että kun Jumala karkoitti ihmisen paratiisista Hän ensi töikseen puki ihmisen ja räätälöi itse vaatteetkin. Jumala arveli että ihminen tarvitsee intimiteettiä jotta ei tarvitse tulla niin näkyväksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #10 : 11.01.15 - klo:09:26 »
Hienoa Leena !  Esiintymispelko on siis lähtöisin Jumalata Paratiisista.
Minulle niistä nahkavaatteista tulee mieleen eläinten uhrautuvaisuus. Siksi syön lihaa, ja olen käyttänyt turkkeja, joihin en enää voi pukeutua. Tarhatut luontokappaleet ovat julmuuden uhreja, eivät jumalan.

Kirkkoon emme mene kun tyttöset tulevat sitten Uudenvuoden syömään vanhempineen. Meillä pidetään pidot kun olemme tervehtymässä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #11 : 11.01.15 - klo:12:02 »
Minultakin jäi väliin...olin taloyhtiön lumitöissä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #12 : 11.01.15 - klo:12:26 »
Radiosta kuuntelin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #13 : 11.01.15 - klo:18:54 »
Tarvoin vastasataneen lumen halki kirkkoon. En ollut ainoa, mutta eihän meitä monta ollut.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #14 : 11.01.15 - klo:19:00 »
 Parilla edellisellä tämän vuoden kirkkoreisulla kahdessa eri kirkossa kaikki ovat kerralla mahtuneet alttarikaiteen ääreen.    Tänään kuuntelin kolmannessa vaalisaarnan.... Ehdokas oli hyvin valmistellut aiheensa ja vastaili kiperiinkin kysymyksiin kirkkokahveilla.... Musiikista vastasivat ehdokkaan tavalliset soittokaverit ja vaimonsa hiveli viulunkieliä, ihan kuunneltavasti. Mitenkähän ensi sunnuntain vieraileva ehdokas on löytänyt tukijoita ja kanssa esiintyjiä??? :039: